Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

BeeKasi

Tuli kauppareissulla ostettua kokeilumielessä Prestan Best Waxia purnukka. Haun perusteella arvon raatilaisilla oli joitain kokemuksia tuotteesta. Olisi mukava kuulla kokemuksista. Ei niinkään kiinnosta loppumaton debatti eri vahojen paremmuudesta vaan nimenomaan tästä tökötistä  ;)
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

sapitsi

Lainaus käyttäjältä: makelja - 13.07.11 - klo:10:43
http://www.prospect.fi/product_info.php?cPath=25&products_id=100
http://www.mekushop.fi/epages/mekushop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110125-11092-19496-1/Products/M1611

Ja yksi mesta jossa on ollut oli Fixus Espoo. Jos siis asustelet lähellä.

Edelliseen vielä lisäyksenä että kuivaamiseen käytän Kentin mikrokuituliinaa ja pesuun Eurowin lammaskinnasta. Vahan käsinlevitykseen levitystyynyjä.

Kävin aamulla katsomassa mutta en nähnyt? Elin toivossa kun on sopivasti muutaman minuutin ajomatkan päässä himasta

mutta täältä löytyi: http://www.mekushop.fi/

POSSU

/\ Sain kimmokkkeenn ja tilasin megun 16, scrath removerin ja clay bar.  Siirryn autonjynssäyksessä ylemmälle tasolle näin vasta varttuneemmalla iällä...

ePa

Tilaus Shinearamaan vetämässä.

12.7  xx.xx  ilta klikkailua ja surffailua
13.7  00.09 Reply kioskista, että tilaus vastaanotettu
13.7  16.01 order shipped
13.7  16.06 trackin code
13.7  17.40 picked up
-
19.7  18.00 estimated delivery

Alku ainakin on ollut nopeaa. Katotaas kuinka nopiasti paketti löytää perille, ennuste oli 2-3pvä, mutta FedEx kertoilee muuta. 9£ postikulut on todennäköisesti halvempi kuin vastaavalle paketille Suomesta. Ja hyvin todennäköisesti myös nopeampi. Ei millään pahalla kotimaisia toimijoita kohtaa.

tsiih

Ot: Kaikella pahalla saisivat ottaa tosiaan oppia ulkomaan kuriireista. Pari viikkoa sitten sai Itellan kanssa taistella hukkunutta pakettia etsiessä...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

-Matti-

Lainaus käyttäjältä: ePa - 13.07.11 - klo:19:56
Tilaus Shinearamaan vetämässä.

12.7  xx.xx  ilta klikkailua ja surffailua
13.7  00.09 Reply kioskista, että tilaus vastaanotettu
13.7  16.01 order shipped
13.7  16.06 trackin code
13.7  17.40 picked up
-
19.7  18.00 estimated delivery

Alku ainakin on ollut nopeaa. Katotaas kuinka nopiasti paketti löytää perille, ennuste oli 2-3pvä, mutta FedEx kertoilee muuta. 9£ postikulut on todennäköisesti halvempi kuin vastaavalle paketille Suomesta. Ja hyvin todennäköisesti myös nopeampi. Ei millään pahalla kotimaisia toimijoita kohtaa.

Itselle tuli kyllä nopeasti paketti tuolta shinearamasta..

Maanantai illalla laitoin tilauksen menemään ja samanviikon perjantai aamuna oli kuriiri ovella paketin kanssa.

Ja kaupan päällistäkin tuli ostoksiin,Hajukuusi (wunderbaum,joka tuoksui karmealta) ja jokin makutikkari lapsille :D
Oem+

Kapa

Shinearamaan juttuja kun katselin, niin alkoi tuntua siltä, että taidetaan suomipoikaa viedä kuin pässiä narusta!

sapitsi

Minkälaisia EPAkeskoja porukoilla tai ylipäätänsä koneellinen puoli? Entä laikat etc.

ePa

BT kaupan cyclokopiolla on tullut hinkattua, hintaisekseen aivan käypä kapistus. Erasedilta pari settiä laikka kokoelmia on tullut hankittua ja nyt tulossa Sonuksen laikkoja.

Harkinnassa kotiin päästyä hankkia rälläkkämallin kone tyyliin Clasu/BT/Mätänet. Pitää päästä tyyppäilemään paria konetta, niin tietää sijoitella sopivaan. En ajatellu sijoitella koneisiin satoja euroja, kun ei noita autoja nyt kumminkaan niin paljoa tule hinkattua.

makelja

Minulla myös Clasun Cyklokopio. Biltsun rälläkkämallia harkinnut myös. Hinta ei ole paha

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 13.07.11 - klo:20:20
Shinearamaan juttuja kun katselin, niin alkoi tuntua siltä, että taidetaan suomipoikaa viedä kuin pässiä narusta!

Oliko perusteluja niin ei tarvitse arvailla mitä ajat takaa?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 14.07.11 - klo:08:47
Oliko perusteluja niin ei tarvitse arvailla mitä ajat takaa?
Meinasin kysyä samaa, mutta sitten päädyin siihen että Kapa taisi laittaa Shinearamaan isommanpuoleisen tilauksen vetämään  ;)

makelja

Tuossa aikaisemmassa kuvauksessani mainitsi Chemical Guys Mirror Glazen. Tarkoitin Chemical Guys Wet mirror finish-tuotetta. Tarkennuksena vain että jos joku ko. tuotetta etsii.

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: makelja - 14.07.11 - klo:08:18
Minulla myös Clasun Cyklokopio. Biltsun rälläkkämallia harkinnut myös. Hinta ei ole paha

Täällä vedellään tuolla Biltsun rälläkällä. Tähän mennessä ajanut sillä pelkästään Blackholea pintaan CG:n mustalla hexlogicilla. On vähän sellainen fiilis, että jos alkaa joillain kovemmilla laikoilla ja vahvemmilla tahnoilla mylläämään, loppuu tehot kesken. Eli glazen ja vahojen/sealantien levitykseen ihan käypä laite, varmaan pehmeämmät japsipinnat hoituu tuolla myös.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Karvis

Eilen tuli vetäistyä Ocuun NXT2:t pintaan, oli sen verta puhdas pinta että esipesuksi riitti fairy&sourpower seos ja vahat perään. Kyllä nyt taas kiiltää 8) Talvivahaukseen sitten joku puhdistava tökötti alle ja kokeeksi Megun #16 vahaksi kun sitä kaikki kehuu.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.07.11 - klo:09:02
Meinasin kysyä samaa, mutta sitten päädyin siihen että Kapa taisi laittaa Shinearamaan isommanpuoleisen tilauksen vetämään  ;)
Mä luulen, että Kapalla oli kyllä ihan validi pointti kommenttinsa takana ja se ei tainnut liittyä hänen tilaamiseensa millään tavalla ;).

Sivutkin on kuin akkojen meikkiputiikki. Erikoisen kuuloisia nimiä pastellisävyjen kera, mitä hienompi nimi niin sitä isompi hinta. Hiukan hekottelin itsekseni kun kävin kyseiseen saittiin tutustumassa. Kaikel viisii sitä ihmisiä vedätetään. :D

-ruoska-

Tai sitten se on niin, että täällä niistä kahdesta vaihtoehdosta, huonosta ja hiukan-vähemmän-niin-huonosta saa maksaa saman tai enemmän kuin tuolla oikeasti hyvistä vaihtoehdoista  :)
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

TKe_

Mä tykkään noista shinearaman sivuista. Ei ole turhalla tauhkalla pilattu :)

Kapa

Joo, pistin tosiaan tilauksen vetämään; jos olet sen arvoinen niin sitähän se pitää olla! Vanhan mainoksen sanoin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 15.07.11 - klo:19:03
Tai sitten se on niin, että täällä niistä kahdesta vaihtoehdosta, huonosta ja hiukan-vähemmän-niin-huonosta saa maksaa saman tai enemmän kuin tuolla oikeasti hyvistä vaihtoehdoista  :)
Tuolta ei taida saada edes varakorkkia vahapulloon siihen hintaan mihin marketista tai Biltemasta saa ihan puolueettomissa testeissä loistavasti menestyneitä tuotteita. Toki ymmärrän sen, että toisille on tärkeää kivat värit ja hienot nimet.

Lähes ainoa tuote joka tuolla palstalla herätti minussa muutakin kuin pieniä naurunpyrskähdyksiä oli tämä. Kallistahan tuokin on verrattuna vaikkapa testeissä menestyneeseen BT:n Superwaxiin (ja vielä pieni pullo) mutta ainakin tuon "mainospuheen" mukaan voisi olla ihan fiksu tuote koska sisältää myös kliineriä. Tuolla voisi siis olla paremmat puhdistusominaisuudet kuin perusvahalla ja olisi kuitenkin "all-in-one". Toisaalta myös silikonittomuus olisi plussaa. Mikäli joku onnistuisi minut vakuuttamaan siitä, että tuote on myös yhtä lapsellisen helppokäyttöinen kuin Superwax niin saattaisin jopa kokeilla.

hessu

Itse tullut tehtyä tilauksia shinearamasta ja cleanyourcar.Shinearama minusta parempi ja postit tosi edullisia 20kg muistaakseni 8£?Tilaus tulee n.vkossa,hyvä jos tekee esim. kimppoja sieltä.Viimeksi tilasin mm.sellaisen foam lance millä saa pesuaineen ruiskutettua auton pintaan.En nyt oikein sitä voi kehua pesuaine pysyy kyllä pinnassa kun tekee paksun seoksen, mutta tarvitsee silti norm.taxi cleaner pesun ennen shampoota (dodo), voi olla että mulla väärä pesuaine (Meguiar's Hyper Wash).Jos jollain kokemuksia esim.muista ,niin olisi kiva kuulla.Mulla auto ibis white ,niin näkyy kyllä kaikki aika helposti.

MasTurbo

Se foam lance on tarkoitettu esipesuun! Joten ei ihme jos vaatii jotain muutakin. Itse käytän valet pron ph neutral snow foamia sen kanssa. Sen jälkeen pesu gold classilla tai sour powerilla.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

TKe_

Lainaus käyttäjältä: hessu - 15.07.11 - klo:21:59
Itse tullut tehtyä tilauksia shinearamasta ja cleanyourcar.Shinearama minusta parempi ja postit tosi edullisia 20kg muistaakseni 8£?Tilaus tulee n.vkossa,hyvä jos tekee esim. kimppoja sieltä.Viimeksi tilasin mm.sellaisen foam lance millä saa pesuaineen ruiskutettua auton pintaan.En nyt oikein sitä voi kehua pesuaine pysyy kyllä pinnassa kun tekee paksun seoksen, mutta tarvitsee silti norm.taxi cleaner pesun ennen shampoota (dodo), voi olla että mulla väärä pesuaine (Meguiar's Hyper Wash).Jos jollain kokemuksia esim.muista ,niin olisi kiva kuulla.Mulla auto ibis white ,niin näkyy kyllä kaikki aika helposti.

Kuten MasTurbo totesi. Foam esipesuun. Ja omasta kokemuksesta voin suositella bilt hamberin auto foamia. Toimii hyvin.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 15.07.11 - klo:21:54
Tuolta ei taida saada edes varakorkkia vahapulloon siihen hintaan mihin marketista tai Biltemasta saa ihan puolueettomissa testeissä loistavasti menestyneitä tuotteita. Toki ymmärrän sen, että toisille on tärkeää kivat värit ja hienot nimet.

Lähes ainoa tuote joka tuolla palstalla herätti minussa muutakin kuin pieniä naurunpyrskähdyksiä oli tämä. Kallistahan tuokin on verrattuna vaikkapa testeissä menestyneeseen BT:n Superwaxiin (ja vielä pieni pullo) mutta ainakin tuon "mainospuheen" mukaan voisi olla ihan fiksu tuote koska sisältää myös kliineriä. Tuolla voisi siis olla paremmat puhdistusominaisuudet kuin perusvahalla ja olisi kuitenkin "all-in-one". Toisaalta myös silikonittomuus olisi plussaa. Mikäli joku onnistuisi minut vakuuttamaan siitä, että tuote on myös yhtä lapsellisen helppokäyttöinen kuin Superwax niin saattaisin jopa kokeilla.

Toi klassen tuote on sama kuin CarLack 68 - Nano Systematic Care, jota minulla on. Se on minun mielestä helppo tuote. Levitetään mikrukuitusienellä, koko auton voi huoletta levittää kerralla, ja pienen vaikutusajan jälkeen voi pyyhkiä pois. Puhdistaa hyvin vaikka kuvittelisi, että auto on puhdas. Mulla oli viime talven auton pohjat tehty tuolla ja päälle laitettu vielä saman valmistajan LongLifeSealant, joka ei ole aivan yhtä helppo tuote kuin edellä mainittu (voi laittaa maksimissaan paneelin kerrallaan ja sitten pitää pyyhkiä, muuten jämähtää kiinni kuin kuppa töölöön), mutta tämä kombo kesti koko talven ajan pinnassa. Klassen tuotenimi tälle tuotteelle on High Gloss Sealant Glaze.

makelja

Olen alkuviikosta tilaamassa http://www.chemicalguysuk.com/default.asp Butter wet waxin ja Maxi Sud's II:n. Yht. n. 20£ ja pk:t päälle.
Jos joku haluaa samaan kimppaan jotain tuolta saitilta ilmoitelkaa, niin otan samaan pakettiin. Mutta maksut haluaisin etutkäteen, jotta näkee että tilaaja olsi tosissaan. Postikulut UK:sta Suomeen maksan minä minä, mutta kotimaan postikulut maksaa tilaaja itse. Ja tietenkin tuotteen hinnan minulle. Noutokin Kirkkonummen Veikkolasta käy.
Tämä on tämä yksi kerta vain. Pääsette kokeilemaan kunnon tuotteita Korrekkien ja muiden sijaan.
8)
Huutonetin palautteeni näkee täältä: http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=20537

Cyclic Stig

TKe_ , kiitos tiedoista. Jos todellakin tuo CarLack68 on sama tuote niin sehän on huomattavasti edukkaampi (500ml=13,95gbp vs. Klasse 300ml=14,95gbp). Tuo helppokäyttöisyys kuullostaa hyvältä, juuri tuollainen "levitys koko autoon----> pois pyyhkiminen on ehdoton edellytys. Ei turhaa hinkkausta tai "kiillotusta". Toinen ehdoton edellytys on, että yhden työstökerran on riitettävä, en rupea montaa eri kerrosta/ eri tököttejä hinkkaamaan.

Ilmeisesti tuon "sealantin" vetäminen päälle on kuitenkin vapaaehtoista eli välttämättä sitä ei tarvitsisi?

En vaan keksi mitään muuta tilattavaa noista putiikeista, pesuainetta saa marketista halvemmalla, kuten myös trasselia, rättejä jne. Tulee yksi vahapullo vähän arvokkaaksi. Muuten tuota voisi kokeilla juuri tuon vuoksi, että siinä voisi olla sekä kliineri että kohtuullinen suoja samassa paketissa yhdellä kerralla.

Ville R

"Sealant" niinkuin nimi sanoo (seal = sulkea, sinetöidä, joo on myös hylje) on se viimeinen silaus jolla saadaan kiillolle ja vahan pysymiselle kestoa. Kun vaha on helppo työstää ei mielestäni ole kauhea vaiva pistää toinen kerros sealant:ia päälle, kun pidemmän päälle helpommalla pääset

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 15.07.11 - klo:23:16
"Sealant" niinkuin nimi sanoo (seal = sulkea, sinetöidä, joo on myös hylje) on se viimeinen silaus jolla saadaan kiillolle ja vahan pysymiselle kestoa. Kun vaha on helppo työstää ei mielestäni ole kauhea vaiva pistää toinen kerros sealant:ia päälle, kun pidemmän päälle helpommalla pääset
Juu kiitos Suomennoksesta, tarvitsinkin sitä ehdottomasti kun toi oma Englannintaitoni on niin auttamattoman surkea  :D :D.

Mä en vaan jaksa tuntitolkulla hinkata. Siksi itselleni on tärkeää selvitä hommasta yhdellä kerroksella ja mahdollisimman helppokäyttöisellä tuotteella joka tekee kuitenkin itselleni riittävän hyvää jälkeä. Niinpä kysyin, että onko tuo sealant välttämätön. Noiden nettikauppojen mainostekstien mukaan ei ole mutta minä kun en lähtökohtaisesti mainosmiesten puheisiin usko oikein missään asiassa.

Ville R

;D

Voit jättää tuohon yhteen kerrokseen mutta vaha pysyy pidempään kun laitat sen sealantin. Esim Auto Glym suositellaan laittamaan punainen alle ja kulta päälle, pysyy pidempään ja voisin väittää että maksaa vaivan kun kaikki kamat on kuitenkin jo esillä

-ruoska-

Niin, ja muistakaa pistää se sealant ennen luonnonvahoja, muuten saattaa tulla kiinnipysymisongelmia.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy