Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

slash

^Kannattaisko kokeilla sitten toisin päin tuo cleaner wax ja LPlite?
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 25.06.11 - klo:11:28
MasTurbo: mitäs mieltä olet bilteman vehkeen käytettävyydestä.
Jos on yhtä hyvä kuin Bilteman Superwax niin kannattaa hankkia. Siinä on huippuvaha hintaan 6,99â,¬ / 500ml. Eikä tarvitse jynssätä, hinkata tai runkata, erittäin helppokäyttöinen vaha. Kiilto mahtava.

MasTurbo

Toivottasti kone kestää kauemmin kuin bilteman vaha auton pinnassa  ;D
Piti tallista vielä tarkistaa,mulla lukee glymin punaisessa " ei sisällä hiovia ainesosia".
Kultasta mulla on pari vähän käytettyä purkkia.Joku saa ne jos vaivautuu hakemaan.Siinä lyhyesti se että mitä mieltä siitä tuotteesta olen  ;D

Ja ei sen punasen glymin päälle ole mikään pakko mitään laittaa.Ihan hyvän pinnan tekee perus Pentille..ja helpolla työstöllä.

E:Slash ...ei.Se lpl on tarkoitettu alimmaiseksi.Jos jotain muutan niin jätän sen kokonaan pois.Koneella se cleaner wax pintaan ja käsin pois.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

MasTurbo

Täytyy todeta muutaman käyttökerran jälkeen että en osta enää mequn ultimate quick detaileria.Valet pron citrus bling on ensinnäkin helpompi käyttää ja lopputulos on ihan yhtä hyvä.

Jos jotain tekisi mieli ostaa niin swisswaxin shampoo ja vaha,yhteensä vain noin 200â,¬..hmpf.. >:(

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 30.06.11 - klo:18:48
Täytyy todeta muutaman käyttökerran jälkeen että en osta enää mequn ultimate quick detaileria.Valet pron citrus bling on ensinnäkin helpompi käyttää ja lopputulos on ihan yhtä hyvä.

Jos jotain tekisi mieli ostaa niin swisswaxin shampoo ja vaha,yhteensä vain noin 200â,¬..hmpf.. >:(

Kokeile Megun Last Touchia. Riittoisaa kamaa pystyy lantraamaan ja erittäin kiiltävä pinta tulee. Hyvä myös kuivaus detailerinä.  ;)

MasTurbo

Tuli alotettua ennen kuutta auton vahaus.Koneella pintaan mequn cleaner wax ja käsin pois.Sen päälle mequn #16.Iltapäivällä vois päräyttää pienet ajelut.

Erkka

Meikä aloitti Polon pesu /vahaus session aamulla yhdeksältä ja homma oli paketissa 13.00.

Itsepesuhallissa tuli Polo pestyä vahanpoistoaineella (nimeä en muista) ja varsinainen pesu Dodojuise Supernatural shampoolla. Kyljissä ei ollut tietoakaan pikitahroista eikä muustakaan töhnästä, joten tuolta osin pääsin kuin koira veräjästä. Vanteisiin Swissvaxin Wheel pesu.

Vahaussession aloitin Swisssvaxin Cleaner fluidilla ja toinen kerros Swissvaxin Shield carnaubaa. Olipa kerrassaan helppo vaha levittää ja pyyhkiä pois. Vahasta ei irronnut pölyä ollenkaan.

Kyllä nyt kulkine kiiltää.

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pekka T

^ Kylläpä nyt kiiltää, ja kuviakin on sekä edestä että takaa.  :D

Mulla olisi yksi mustavalkoinen yksilö, senhän sinä voisit tässä samalla vahata, tai oikeastaan vaan sen valkoisen osuuden, kun toi vahaustyö sinulta niin hyvin käy.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MasTurbo

Kyllä siitä nyt steriili tuli.

Late

Mutta Erkka missä vagareenan tarrat ;) Juu hyvin kiiltää.. ;)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 02.07.11 - klo:14:14
Kyllä nyt kulkine kiiltää.
No kyllä tuollaisella hinkkaamisella täytyykin kiiltää. Eikä noiden kuvien perusteella ainakaan mitenkään niin erikoisesti edes, toki kuvat saattavat valehdellakin hiukan....

Pistetäänpä vertailuksi pari kännykkäkuvaa siitä mitä tavallinen shampoopesu ja kerros Bilteman Superwaxia (6,99/pullo) sai aikaan muutama viikko sitten. Kuvat on otettu auringonlaskun aikaan eli oli jo hiukan hämärää. Ja helppokäyttöistä kuin mikä, mitään hinkkaamista ei tarvinnut vaan kuivuneen vahakerroksen kiillottamiseen riitti kevyt pyyhkäisy.

Kun vertaan noita kuviasi oman kärryni kiiltoon niin keksin entistäkin vähemmin syitä sille, miksi laittaisin rahojani kalliisiin "dodomekujuisseihin" tai muihin ylihintaisiin autonhoitotuotteisiin. ::)

makkis

Miksi tuossa vahatussa audissa on pempen vanteet?

cossu69

Ei mitkään Bilteman vahat tommoseen pysty...Halvalla ei saa hyvää.....

Kapa

Tyhmä maksaa vahasta paljon, kun taas järki-ihminen selviää pienellä rahalla.

slash

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 02.07.11 - klo:23:17
Ei mitkään Bilteman vahat tommoseen pysty...Halvalla ei saa hyvää.....
Miksei pysty? Suuri osa kiiltoa on se millaiset pohjat on vahan alla, uudehkon punaisen auton saa näyttää kuvissa helposti hyvältä.
Se on sitten ihan toinen juttu onko järkeä laittaa rahaa kalliiseen vahaan saati sitten yli 50 tâ,¬ urheilulliseen autoon Suomessa, eli eiköhän meistä jokainen saa roponsa tuhlata sinne minne ite lystää.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.07.11 - klo:23:13
Miksi tuossa vahatussa audissa on pempen vanteet?
Niin...
http://content.audi.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/8J0601025N8AU?open&db=audi4.nsf

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 02.07.11 - klo:23:17
Ei mitkään Bilteman vahat tommoseen pysty
Oletkos kokeillut? Omat epäilykseni minullakin oli ennenkuin kokeilin. Tulos on tuossa.

Lainaus käyttäjältä: slash - 02.07.11 - klo:23:30
eiköhän meistä jokainen saa roponsa tuhlata sinne minne ite lystää.
Tietenkin. Henkilökohtaisesti en vain viitsi maksaa satasta vahapurkista jos sen tuotteen ero seitsemän euron kamaan ei ole muuta kuin eksoottinen nimi. Kestossa voi toki olla eroa mutta se tuskin on missään suhteessa vahojen hintaeroon. Säästyneen rahan voi sitten laittaa vaikka sillä urheilullisella autolla ajamiseen, siihenhän se kuitenkin on tehty eikä hinkattavaksi. Vai olenko käsittänyt taas kaiken ihan väärin?

cossu69

No ei oo käyny mielessäkään että ostampa jotain halpaa vahaa. Kun ostan uuden auton niin haluan vahata autoni laadukkailla vahoilla...

Cyclic Stig

No se hintako sen laadun sitten takaa? ::) Aika monasti vahatesteissä ne halvimman pään tuotteet ovat olleet ihan kärkisijoilla. Mutta jokainen tyylillään. Minulle ei ole sillä nimellä niin väliä, jälki ratkaisee. Kuulostaahan se tietysti hienommalta kun voi naapurille sanoa, että "vedin taas Dingdongdodomegujuissiwaxit pintaan" kuin että kertoisi vahanneensa ihan vaan vaikka Korrekilla.

cossu69

No hinta vaikuttaa vähäsen. Itse vahaan autogymin puhdistavalla vahalla ja sitten sillä kiillotusaineella 1-3 kertaa ja lopputulos on aivan lasimainen pinta. Täytyy sanoa että tykkään puunata autoa. Eli joku halpis vaha ei tyydytä vaikka ihan testien mukaan hyvä olisikin.

Jonde

Kyllä se hinta kyllä näkyy kestossa hyvin halvat pysyy pari pesua, kalliit koko kesän.
Pesuaineessa teho näkyy myös helposti, etenkin vanteiden kohdalla, hyvällä aineella riittää kun suihkuttaa pintaan ja huuhtelee, huonolla pitää käyttää hankaamista.
Itse käytän pesuun vaihtelevasti eri pesuaineita ja etsin sitä hyvää, nyt kierrossa on dodon pesuaine, puhdistavana vahana on 1z tuote ja kiillon ja suojan tuo dodon supernatural.

cossu69

Vahaatteko myös vanteet.... Itse vahaan ja kiillotan moneen kertaan....

Cyclic Stig

Juu no meitä on moneksi. On niitä jotka ostavat auton ajettavaksi ja sitten niitä jotka ostavat sen hinkattavaksi. Itse kuulun ensin mainittuihin mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisin autostani huonosti huolta. Vaan sitä, että käytän auton hoidossa järkeä. Shampoo on shampoota ja vaha on vahaa, oli sillä kuinka stanan hieno nimi hyvänsä. Tiedän ettei "Biltema" kuulu niihin hienoihin nimiin mutta minulle ratkaisee lopputulos, ei aineen nimi.

cossu69

Joo mäkin tiedän että kaikkia ei kiinnosta hinkkaus... Mutta jos mulla on uusi auto niin mikä ihananpaa kuin kiillottaa kaikki metalliosat... Myös muovit.... Ei oo vissiin parempaakaan tekemistä...

MasTurbo

Ei kyllä tulis mieleeni vahata tuollaista munan jatke audia jollain parin euron vahalla vaikka kiiltäis kuin ajajan mulkku. Panostaisin kestoon edes hieman. Tiedossa tuon biltsun kesto ja aktiivisessa pesussa se on muutama viikko.

Cyclic Stig

Joo mut kato kun ei tartte nysvätä ja spedeillä niinku kaltaistesi hinkkaavien runkkujen joiden Masturbaation kohde on sadan euron vahapurkki.

Autoni on ostettu ajettavaksi, ei jatkeeksi saati hinkattavaksi tai Masturboitavaksi. Tosin sinä tuskin sitä hinkkaamiseltasi koskaan pystyt ymmärtämään.

MasTurbo

Mullon muuten kallein vahapurkki maksanu tällä hetkellä 20,90â,¬.
Mie hinkkaan autoo,sie hinkkaat nyrkkiis.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 03.07.11 - klo:07:41
Mullon muuten kallein vahapurkki maksanu tällä hetkellä 20,90â,¬.
No sittenhän sulla on vielä matkaa sinne haaveittesi täyttymykseen. Jotain mitä tavoitella ja mistä onanoida iltaisin. Mahtaa tuntua hyvältä. Sinä olet täysin väärä henkilö tuomitsemaan minun vahaukseni tai sen, millä tuotteilla autoani hoidan. Piste.

Erkka

Tuli tuo Swisswax vahapurkki ostettua paljon vahauksia tekevän henkilön suosituksesta. Taisi purkki maksaa 125 euroa, jolla vahaa auton 25-30 kertaa, auton koosta riippuen. Tätä vahaa suositellaan laitettavaksi mahdollisimman ohut kerros, joten purkista riittää useaksi vuodeksi. Keratavahauksen hinnaksi tulee 30 käyttökerralla 4.16 euroa. Jos vahaa 2 kertaa vuodessa, niin purkista riittää 15. vuodeksi.

Onhan noita halvempiakin vahoja tullut vuosien varrella testattua ja hyviksi tullut kiillon osalta todettua. Kesto vaan ei ole ollut A-luokkaa, joten päätin kokeilla pitääkö paikkaan Swisswaxin hyvä kesto maalipinnalla. Seurataan tilannetta. Raportoin jatkossa keston osalta.

Voisihan sitä rahansa turhempaankin sijoittaa. Minusta rahat eivät menneet hukkaan.

Nuo kuvat on otettu digipokkarilla, joten saattaa olla ettei todellinen kiilto pomppaa esille. Itse olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen.

Täytyy todeta Cyclic Stigin Audin todella kiiltävän. Upean lopputuloksen olet saanut aikaan. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MasTurbo

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 03.07.11 - klo:07:50
Sinä olet täysin väärä henkilö tuomitsemaan minun vahaukseni tai sen, millä tuotteilla autoani hoidan. Piste.

Oletkos sinä oikea henkilö tuomitsemaan mekudodojuissiswisswax käyttäjät?Mitä?Hä?

Karvis

Ja sitten taistelupari Cyclic Stig ja Masturbo laittaa jäitä hattuun.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy