VAGien katkeavat kaasupolkimet

Aloittaja Argento, 03.02.10 - klo:08:03

« edellinen - seuraava »

maddog77

Mä oon miettiny ihan samaa kuin Tureg, eikö lämppäri puhalla lattialle lämpöä vai miten se lumi/jää sinne pääsee kasautumaan? Ehkä se on climatronicien ongelma, ei ohjaa puhallusta tarpeeksi lattialle. Itellä tulossa ocu combi 1,4 tsi, siinä climatic, pääsee ite määräämään puhalluksen suunnan. Vähän jännittää toi kaasupoljin"kohu", onkohan rakennetta parannettu, saas nähdä.

Tupo

LainaaTai sitten on kyseessä monien ihmisten tapa, jossa lämmin ilma ohjataan kokonaisuudessaan tuulilasille.
Kyseessä voi olla myös tapa astua lumisilla kengillä suoraan autoon. Lyhyellä ajomatkalla lumi ei ehdi kokonaan sulaa, vaan putoaa/valuu polkimen alle ja jäätyy sitten uudelleen. Parempi olisi istua autoon ja kopauttaa suurimmat lumet kengistä auton ulkopuolelle.

Itse olen talvella suunnannut (Climatic) puhalluksen suurimmaksi osaksi tuulilasille ja jalkatilaan juuri sen verran, että talvikengissä ei tule liian kuuma. Hyvin on toiminut.

JeanC

Noistakin poljin ongelmista pääsee varmaan parilla konstilla eroon: kopistelee kengät lumesta ulos kun on istunut osittain jo autoon.
Sitten putsaa jalkatilan kivistä yms. paskasta. Eikä survase sitä kaasupoljinta ihan sieltä kärjestä lattiaan.  ::)

Donitsi

Ã,,sken tuossa ajattelin asiaa kun autolla olin liikenteessä ja täytyy kyllä ihmetellä miten ihmeessä tuo poljin voi hajota. Ainakin oma kaasupolkimen käyttö oli sen verran kevyttä että jos se sellaisella hajoaa täytyy olla materiaali tai suunnitteluvirhe. Toinen vaihtoehto on että toiset runttaavat sitä poljinta ihan tosissaan. Erikoista...

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Donitsi - 20.03.10 - klo:16:59
Ã,,sken tuossa ajattelin asiaa kun autolla olin liikenteessä ja täytyy kyllä ihmetellä miten ihmeessä tuo poljin voi hajota. Ainakin oma kaasupolkimen käyttö oli sen verran kevyttä että jos se sellaisella hajoaa täytyy olla materiaali tai suunnitteluvirhe. Toinen vaihtoehto on että toiset runttaavat sitä poljinta ihan tosissaan. Erikoista...
Eikai sitä kukaan runttaa, napakasti vaan lattiaan  ;)

skula

Ihmettelen näitä kaasun pohjaan laittajia.. Minä en edes muista milloin olen viimeksi painanut omassa autossa kaasun pohjaan.. T5:lla ajettaessa teen sen joskus, mutta se onkin täys mopo  :D

Ehkä seuraavan kerran laitan kaasun pohjaan ihan kokeeksi jossain moottoritien rampilla.. Tuskin ennen kesää pistän kaasua pohjaan paikaltaan lähtiessä, ei kestä katella vilkkuvia valoja kojelaudassa  ;D

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Skula - 20.03.10 - klo:18:27
Ihmettelen näitä kaasun pohjaan laittajia.. Minä en edes muista milloin olen viimeksi painanut omassa autossa kaasun pohjaan.. T5:lla ajettaessa teen sen joskus, mutta se onkin täys mopo  :D

Ehkä seuraavan kerran laitan kaasun pohjaan ihan kokeeksi jossain moottoritien rampilla.. Tuskin ennen kesää pistän kaasua pohjaan paikaltaan lähtiessä, ei kestä katella vilkkuvia valoja kojelaudassa  ;D
Aijaa, itse aika usein pidin kaasua pohjassa. Eikai ne valot vilku ku poljet paljaalla asfaltilla  ;)

Tupo

LainaaIhmettelen näitä kaasun pohjaan laittajia.. Minä en edes muista milloin olen viimeksi painanut omassa autossa kaasun pohjaan.
No miksi ei? Kyllä se pedaali tulee useimmiten painettua pohjaan asti ihan "normikiihdytyksessä" jo kolmosvaihteella. (Se ei silti tarkoita, että kierrättäisin TDI:tä juuri koskaan yli 2500...3000 rpm.)  ;)

Quality

LainaaNo miksi ei? Kyllä se pedaali tulee useimmiten painettua pohjaan asti ihan "normikiihdytyksessä" jo kolmosvaihteella. (Se ei silti tarkoita, että kierrättäisin TDI:tä juuri koskaan yli 2500...3000 rpm.)

Minulle on iskostettu pienestä pitäen - tarkoittaa siis kaasutinaikaa - ettei moottorille sovi antaa kohtuuttoman rikasta seosta kiihdytyksessä, vaan seosta pitää rikastaa vähitellen samassa suhteessa kuin moottori ottaa kierroksia. Vanhaan "hyvään" aikaan kone saattoi jopa tukehtua, jos liian äkäisesti survaisi kaasua. Mutta nämä opit lienevät aikansa eläneitä?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: Quality - 20.03.10 - klo:18:48
Vanhaan "hyvään" aikaan kone saattoi jopa tukehtua, jos liian äkäisesti survaisi kaasua. Mutta nämä opit lienevät aikansa eläneitä?

Mopolla ajaessa tuon oppi :D  Se mokoma sammui jos väänsi kaasun heti pohjaan.

Tupo

LainaaMinulle on iskostettu pienestä pitäen - tarkoittaa siis kaasutinaikaa - ettei moottorille sovi antaa kohtuuttoman rikasta seosta kiihdytyksessä
Niinhän se oli - kaasutinvehkeillä. Vaan minäpä olen ikäni ajanut "nokivasaroilla". Ne ei pahastu siitä, että koneelle annetaan lupa tehdä töitä "vääntöalueella".  :D

skula

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 20.03.10 - klo:18:34
Aijaa, itse aika usein pidin kaasua pohjassa. Eikai ne valot vilku ku poljet paljaalla asfaltilla  ;)

Kyllä noi valot vilkkuu kuivalla asvaltillakin hetken, jos paikaltaan pistää pedaalin pohjaan, ainakin tässä omassa autossa. Muutenkin tarpeeton vauhdinhurma on jo minun iässä poistunut.. Ohitustilanteissa isommissa nopeuksissa vois käyttää tuota pohjaan painamista, mutta mulla ei yleensä ole niin tiukat ohitukset että tarttis tätä tehdä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Skula - 20.03.10 - klo:18:57
Kyllä noi valot vilkkuu kuivalla asvaltillakin hetken, jos paikaltaan pistää pedaalin pohjaan, ainakin tässä omassa autossa. Muutenkin tarpeeton vauhdinhurma on jo minun iässä poistunut.. Ohitustilanteissa isommissa nopeuksissa vois käyttää tuota pohjaan painamista, mutta mulla ei yleensä ole niin tiukat ohitukset että tarttis tätä tehdä.
Taitaa olla CC takapainonen tai jotkut eco kumit alla  ::)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Quality - 20.03.10 - klo:18:48
Minulle on iskostettu pienestä pitäen - tarkoittaa siis kaasutinaikaa - ettei moottorille sovi antaa kohtuuttoman rikasta seosta kiihdytyksessä, vaan seosta pitää rikastaa vähitellen samassa suhteessa kuin moottori ottaa kierroksia. Vanhaan "hyvään" aikaan kone saattoi jopa tukehtua, jos liian äkäisesti survaisi kaasua. Mutta nämä opit lienevät aikansa eläneitä?
Tästä siis johtuu avokkaan moottorin erinäiset hytkymiset, kun kaasupoljinta pumppaa nopeasti.
Tekniikka ei ehdi mukaan vaikka onkin monipisteruutta.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tureq

Jaha noniin tais aikaisemmasta viisastelusta huolimatta katketa Jetan kaasupoljin.. Emäntä oli sillä töistä lähteny ja kaasu ei ollu toiminut.. Ei se ainakaan kovin kylmä ollut kun lämmityksestä autohallista lähti. Porho oli varannut kaasupolkimen valmiiksi jo.

Auto siis lavetilla sinne ja sijaisauto liikkumisturvaan tilalle.

jf

Tureq: reiluna kaveri varmasti tarjoudut itse maksamaan hinurin, sijaisauton ja rempan, kun aikaisemmin olit sitä mieltä, että kyseessä käyttäjän moka?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Wekotin

Nyt kun tuota kaasupoljinta oikein kädessä pitelee ja katsoin tarkemmin niin ei kyllä kauheasti tarvitse ihmetellä miksi noita on poikki mennyt. Se MUOVINEN sarana on ehkä puoli milliä paksu. Taitaa valo paistaa läpi kun tuohon lampulla osoittaa. Nyt sitten jos tuo kappale pääsee paljonkin pakkasen puolelle niin voi kuvitella, että NAPS! sieltä kuuluu.

Tureq

Lainaus käyttäjältä: jf - 14.12.10 - klo:21:16
Tureq: reiluna kaveri varmasti tarjoudut itse maksamaan hinurin, sijaisauton ja rempan, kun aikaisemmin olit sitä mieltä, että kyseessä käyttäjän moka?

No jos ketjua lukee taaksepäin niin kritisoin lähinnä sitä, että joillakin ihmisillä sitä lunta ja jäätä kertyy sinne lattialle. Se on minusta edelleenkin käyttäjän moka.

Lumettomuudesta ja lämmöstä huolimatta napsu kävi, ja en, en ole maksamassa ainakaan hinuria ja sijaisautoa, kun liikkumisturva on pidetty merkkihuoltamalla kunnossa. Osasta ehkä keskustellaan, kun auto on virallisen takuunsa jo syönyt.

Tureq

Noh tässä loppuviikko emännän auton kanssa tapelleena, on se lopulta kunnossa. Kaasupolkimen kanssa ei vialla ollut mitään tekemistä. Porho oli testannut kaasupolkimen huoltoon auton mentyä huoltoon, ei mitään vikaa kaasupolkimessa kuin koko autossakaan. No autolla liikkeestä lähdettäessä ei se edelleenkään toiminut normaalisti, auto sisään ja kaasupolkimen rasvausta, oli se taas toiminut normaalisti.

Päivän auto toimi, eilisen seisoi, tänään oli autolla ollut huippunopeus 50km/h. Kierrokset ilman kuormaa max 2000. Ei vikavaloja. Tämä kaikki emännän kertomaa. No auto ajamalla huoltoon, appiukko oli käskenyt vaihtaa polttoaineen suodattimen mutta tämä oli turhaa. Oikea vika oli välijäähdyttimen jäätyminen. Se oli sulateltu ja puhdisteltu.

Porho kuulemma selvittää että onko auton välijäähdyttimeen soveltuvia muutososia. Ei kai tietääkseni. No heitin siinä sitten että entä keulan suojaaminen. No tämä olisi huollonkin mielestä hyvä ratkaisu, no varaosatiskiltä omaan piikkiin keulasuojat paikoilleen. Porholta muuten lipsahti että tämä on TYYPPIVIKA näissä vehkeissä..

Tollo Peloton

Katkeava kaasupoljin on pääasiassa kuljettajan käyttömoka. Jos puhdistaa lattian ja kengät joka kerta lumesta, jäästä ja kivistä niin poljin lienee "ikuinen".

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 17.12.10 - klo:18:31
Katkeava kaasupoljin on pääasiassa kuljettajan käyttömoka. Jos puhdistaa lattian ja kengät joka kerta lumesta, jäästä ja kivistä niin poljin lienee "ikuinen".
Päivän niksipirkka:
"Ã,,lä hätäile talvisin auton siivoamisen kanssa. Jalkatilan
kumimatolle kerääntyneet kivet ja hiekat saat tarpeen tullessa kipattua
sutivan PYÖRÃ,,N eteen, jos olet jäänyt johonkin "hiukan" kiinni!"
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 17.12.10 - klo:18:31
Heh. Tämähän on kuin VW:n vastaus kun asiakas reklamoi tuotteesta. Vääntyneet ovet ja jäätyvät ahtoputket ovat kaikki käyttäjäerheitä. Ei anneta tarpeeksi runtua ja putket jäätyy, annetaan liikaa ja poljin katkeaa. :-\

jf

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 17.12.10 - klo:20:08
Heh. Tämähän on kuin VW:n vastaus kun asiakas reklamoi tuotteesta. Vääntyneet ovet ja jäätyvät ahtoputket ovat kaikki käyttäjäerheitä.
Juurikin näin. Ei saa ajaa lumi- tai vesisateella, ei kuumalla eikä kylmällä, eli milloin vag:n romuilla sitten saisi oikeasti ajaa? No, oikea vastaus on, että ei niitä ole käyttöön tehty, vaan ainoastaan seisomaan sisätiloihin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Kapa

Monessako autossa on katkennut kaasupoljin tai turbo hajonnut? Jos miljoonia autoja myydään niin aina jotain sattuu. Kaikki mulle heti ihmistyypit eivät vaan kestä sitä. Voin kertoa helpottavan asian siinä mielessä, että vaikeudet eivät elämässä lopu jatkossakaan.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tureq - 17.12.10 - klo:16:54
Porholta muuten lipsahti että tämä on TYYPPIVIKA näissä vehkeissä..
Naapureissa on 9kpl VAG:n TDI autoja,työkaverilla 4.Viimetalvena ahtoputkien jäätymisen päästyä otsikoihin niin odotettelin kiinnostuneena että kenellä jäätyyy :) Ei jäätynyt kenelläkään.
Ajelivat tyytyväisenä tietämättä koko "ongelmasta".

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 17.12.10 - klo:20:08
Ei anneta tarpeeksi runtua ja putket jäätyy, annetaan liikaa ja poljin katkeaa. :-\

Niinpä. Entäs ne pahamaineiset jakoketjun löystymiset ja hyppäämiset pykälien yli? Johtuneeko tämä ongelma liian varovaisesta ajotavasta vai revittelystä - ellei kyseessä ole peräti tyyppivika?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Tunkio

No niin, kuuluipas eilen valoista lähdettäessä komia napsahdus kaasupolkimesta (VW Golf + vm. 2005). Poikkihan se meni juurikin sieltä alaosasta. Ja jäätähän siellä näytti vähän olevan. Ajattelin huomenna alkaa soitteleen korjaamalle ja ajattelin kysästä täällä ensin jos joutuu alkaa inttämään asiasta. Eli korvataanko näitä kaasupolkimia vielä valmistajan toimesta vai meneekä ihan omakustanneeksi?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Tunkio - 19.12.10 - klo:13:27
No niin, kuuluipas eilen valoista lähdettäessä komia napsahdus kaasupolkimesta (VW Golf + vm. 2005). Poikkihan se meni juurikin sieltä alaosasta. Ja jäätähän siellä näytti vähän olevan. Ajattelin huomenna alkaa soitteleen korjaamalle ja ajattelin kysästä täällä ensin jos joutuu alkaa inttämään asiasta. Eli korvataanko näitä kaasupolkimia vielä valmistajan toimesta vai meneekä ihan omakustanneeksi?

Ikävä juttu. Kertoisitko kuinka paljon tuota jäätä polkimen alle tarvittiin, että napsahti poikki?

Tunkio

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.12.10 - klo:13:38
Ikävä juttu. Kertoisitko kuinka paljon tuota jäätä polkimen alle tarvittiin, että napsahti poikki?

No eihän sitä ees paljoa ollu. Enemmänki joskus jäätä/lunta ollu....

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Tunkio - 19.12.10 - klo:14:02
No eihän sitä ees paljoa ollu. Enemmänki joskus jäätä/lunta ollu....

No sitä tässä vähän hain, että vähäinen määrä sopivassa kohdassa riittää. Täällä kun tuntuu jotkut luulevan, että ihan lapiokaupalla täytynyt tuoda lunta sisään, että poljin katkeaisi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy