VW ottaa vastuun ovien rullautumisesta?

Aloittaja Wekotin, 02.02.10 - klo:14:43

« edellinen - seuraava »

Mora70

Lainaus käyttäjältä: LasuOne - 23.12.12 - klo:02:12
Välitietoa omasta tapauksesta.

Torstaina lähti s.postia maahantuojalle kun olin aikana mananut maahantuojan asennetta koko hommaan että laitetaanpa asiakkaan piikkiin tämäkin homma. Viesti lähti joko sisälsi aika paljon painavaa asiaa maahantuojan/tehtaan vastuusta sekä maininta että ovat selkeästi tietoisia kyseisestä ongelmasta (mikä kävi ilmi heidän ensinmäisessä viestissä) muistutukseksi laitoin myös muutamat lainaukset Kuluttajaoikeuden linjauksista virhevastuun hoidosta. Perjantaina taisi jonkin sortin "kiinnostus" herätä maahantuojalla kun pyysivät jo aamusta lisä inffoa autosta,nyt odotellaan että mitä tulee takaisin vastaukseksi...  :)

noni  8) Lujana vaan pysyt ni eikös se sit. Joo oma kolvi tuli solukumipaloilla varustettuna ja ovi suoristettuna takaisin. Ihan siistiä jälkeä oli, ei siinä mitään. Kiva oli luovuttaa seuraavalle omistajalle siisti auto  8)
Eli huoltamon pihasta ajoi jo uusi omistaja golfin kotiin. Ei ollut mun juttu vaikka golfista  vuoskymmenet haaveilin.

Filixon

Jazzissa oven alanurkka on muotoiltu niin, ettei rullautuminen taida olla teoriassakaan mahdollista.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Filixon

Ulkoa oven nurkka näyttää tältä:
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

konga

Oli taas vagarenasta hyötyä..  ;D avovaimo tossa jokuaika sitten sanoi,että sen -08 golf variantin hantinpuolen etuovi oli taipunut alhaalta.. kävin sitä katsomassa ja kyllähän se perkele ikävästi oli taipunut sieltä alhaalta.. jätin asian sikseen koska eipä ollut tämmöstä ennen vastaan tullut ja autoja ollut yli 30kpl joista suurin osa vag pelejä..

no sattumalta bongasin viestiketjun tästä aiheesta etusivulta kun tätä joka päivä tulee seurattua.. yhteydenotto
tuttuun ja TODELLA hyväksihavaittuun paikkaan eli forssan laatuautoon josta tulikin seuraavana päivänä soitto,että tämä ongelma on tiedossa ja se tottakai korvataan veloituksetta.. ota autosta kuvat ja lähetä tänne tai tule käymään niin katsotaan miltä tilanne näyttää.. kuvat pistin juuri sinnepäin joten eiköhän asia etene taas ongelmitta..

ja sanoi vielä puhelimessa heti,että sinne sitten asennetaan ne jotkut kourut jotka ohjaavat veden jatkossa muualle ja tietty molemmille puolille tämä homma vaikka kuskinpuoli onkin kunnossa.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

DasAuto

Vm. 2005 FSI korjattiin ovet vuosina 2011 ja 2012 tehtaan piikkiin. Eräs korjaaja "pajalta" mainitsi että hän voisi porata jotkut reiät oveen ja ongelmasta olisi päässyt. Tosin tehtaan korjausvastuut olisivat päättyneet saman tien. ::)

Nyt alla VI mallin Golf TSI ja onneksi autolla on lämmin paikka kerrostalon alakerrassa  8)

Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

LasuOne

Kuinka moni teistä on ollut käytetyn auton omistaja kun olette reklamoineet kyseisestä ongelmasta?

Kameleontti

Itse korjautin käytettynä ostamani auton rullautuneet etuovet viime keväänä. Auto on VW Golf Variant -08. Tosin taisi olla tuolloin vielä vaihtoautotakuu voimassa, joten en joutunut vääntämään asiasta sen enempää.
VCDS@Helsinki, PM

Fedder

Ainakin minä olin auton toinen omistaja, kun reklamoin mm. rullautuneista etuovien kulmista. Niistä ei tarvinnut vääntää ensinkään - sama tilanne työkaverin Jetan kanssa.
Immer wieder Golf.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: LasuOne - 16.01.13 - klo:15:17
Kuinka moni teistä on ollut käytetyn auton omistaja kun olette reklamoineet kyseisestä ongelmasta?

Hep!

Ihan nurisematta korjattiin molemmat puolet VW merkkikorjaamolla. Auto ostettu yli vuotta aikaisemmin Toyotaliikkeestä.

Fedder

Kertomissani tapauksissa ei ollut mitään vaihtoautotakuuta voimassa.
Immer wieder Golf.

LasuOne

Jatketaanpa omaa tarinaa…

Tässä vaiheessa olisin kiitollinen jos auton keulalla olisi muu VAG merkki kuin Skoda (tosin sekin poistettu aikoja sitten keulasta) sen verran ollut vaikea tapaus että mikään keskustelu ei tunnu menevän perille vastuun hoitamisesta maahantuojalla. Kolme viikkoa ehti mennä ennen kuin mitään kuului edellisestä keskustelusta sitä ennen otin yhteyttä suoraan ylempään johtoportaaseen että missä mennään. Vastausta tuli samaan tapaan kuin aikaisemmin että emme korvaa kyseisiä tapauksia takuuna koska takuu aika on umpeutunut ja autossa ei ole mitään vikaa vaan käyttäjässä ja ties missä. Vastasin viestiin että miten on mahdollista että korvaatte kyseisiä tapauksia sitten jos vika ei ole autossa vaan käyttäjässä? Vastausta ei ole kuulunut.

Yllätykseksi kuulin pelikaverilta jolla on myös vuoden 2008 Octavia ja kertoi että hänen autonsa oli kaksi viikkoa sitten pajalla samaisen ongelman takia ja maahantuojan piikkiin oli mennyt kaikki. Kaiken huippuna oli se että kyseinen auto oli korjauksessa samaisessa paikassa missä kävin näyttämässä omaa autoani joulukuussa heti seuraavana päivänä tapahtuneesta ja silloin vastaukseksi tuli että meillä ei ole ikinä törmätty kyseiseen ongelmaan. Kaverin autossa kyseinen vika oli huomattu jo marraskuussa kyseisessä liikkeessä, siis  #*#*# mitä valehtelua koko toiminnassa. Olin piruuttani yhteydessä kolmeen Skoda-huoltoon ja kysyin että onko heillä tullut vastaan kyseisiä tapauksia. Vastaus oli että kaikissa pajoissa oltiin törmätty ongelmaan. Kyseessä ei ole siis mikään pieni ongelma.

Maahantuoja ei halua näköjään hoitaa asiaa hyvässä hengessä niin asia ei tulee hoitumaan enään omalta kannaltani ns. hiljaisella äänellä. Sen verran ketuttaa koko toiminta että kyseinen asia tullaan viemään ihan periaatteesta niin pitkälle kuin on tarvetta asian hoitamiseksi.

PS.
Jos haluatte osallistua kampanjaani niin voitte laittaa privana viestiä minulle missä olette korjauttaneet Skodanne kyseisen virheen takia sekä auton tiedot.

Että semmoisia terveisiä tällä kertaa!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: LasuOne - 17.01.13 - klo:09:27
Jatketaanpa omaa tarinaa…

Olennaisia tietoja tapauksessasi on mm. oletko auton ensimmäinen omistaja ja onko autolla täysi merkkiliikkeen huoltokirja? Pr-takuut kun menee aina tapauskohtaisesti niin kaikki asiat vaikuttaa päätökseen. Lisäksi jos olet ostanut auton käytettynä niin maahantuojalla ei ole enään edes virhevastuuta autoa kohtaan, vaan vastuussa on liike josta auton ostit.
Tarkoitus ei ole puolustella maahantuojaa, mutta kaikkia tämmöiset asiat kannattaa huomioida ennen kuin asiasta tekee kovin suurta numeroa.

Minulla on ollut kaksi Octaviaa eikä koskaan ole moista vaivaa esiintynyt, jäätä ei ole juuri edes kertynyt kynnyksen päälle. Minusta Octavian ovi aukeaa sillä tavalla, että siellä alanurkassa pitää olla jäätä todella julma köntti ennen kuin ovi on vaarassa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

LasuOne

Kyllä olen auton toinen omistaja ja täydellinen huoltokirja,auto oli vuoden vanha kun ostin. Kuten kaverin tapauksessa kyseessä toinen omistaja autossa joka ostettu myös yksityiseltä. Itsellä pistää ainakin kiehumaan kyseinen tapa hoitaa asioita kun kuulee että tapauksia korvattu.

Valitettavasti itsellä vasta viides talvi koitui kohtaloksi,olisi ollut näköjään parempi kuin olisi tapahtunut takuu ajalla koko homma.

akpak

Itse symppaan LasuOne:a. Omassa golffissa rullautuivat ovet (olen toinen omistaja). Ongelman arvelin tulevan (sisälämppärin käyttäjä) kun näitä viestejä luin aikanani. Oli autossa muuta huoltoa, mutta eivät suostuneet laittamaan etukäteen jäänestopaloja. Sitten kun ongelma realisoitu meni maahantuojan piikkiin. 

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 03.12.12 - klo:13:58
Jos olis autokauppa lähempänä, kävisin vilkaisemassa, onko rakenne sama kuin omassani mallia -08. Minähän sain autooni takuuseen kuuluvana palveluna jäänestopalat ja siihen liittyvän sulamisvesien ohjauksen muualle kuin kynnyskoteloon, ennen kuin mitään vahinkoa oli tapahtunut. Itse kyllä pyysin korjauksen, ei sitä tuputettu väkisin.

Itse kyselin tänään samaa toimenpidetta paikalliselta Laakkoselta ja vastaus oli aika tyly: Ei tehdä etukäteen mitään, (takuuseen) vaan vasta sitten, kun ovet on rullalla...  :-\  Aivan hölmöläisten hommaa! Jos kerran on konstit olemassa, millä tuo voidaan ennalta ehkäistä, niin kenen etu on odottaa niin pitkälle, että ovet on solmussa!? Yritin netistä etsiä maahantuojan yhteystietoja, mutta en löytänyt mitään järjellistä m@il-osoitetta. Olis mielenkiintoista kysyä vielä maahantuojan kanta asiaan.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Vagaaja - 28.01.13 - klo:22:32
kenen etu on odottaa niin pitkälle, että ovet on solmussa!?

Laakkosen etu -> myyntiä huollolle/korikorjaamolle!

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: MMV - 29.01.13 - klo:08:20
Laakkosen etu -> myyntiä huollolle/korikorjaamolle!

Niin, no onhan se niinkin, siis jos maahantuoja / tehdas on maksumiehenä. Asiakkaanhan sitä ei tarvitse maksaa, jos koritakuussa on vielä virtaa. Edellyttäen siis, että ovet on jo mutkalla.

JuusoR

Tänään tuli vihdoinkin auto valmiiksi korikorjaamolla. Yrittivät saada meikäläisen loppujen lopuksi maksumieheksi, vaikka ensiksi sanottiin, että minulle ei tule yhtään kuluja tästä hommasta.

Huoltoneuvoja yritti siinä vedota siihen, että autoni on vuosimallia 2005 ja tehdas suostuu kustantamaan vain 70% kustannuksista ja minulle jäisi loput 30% maksettavaksi...

Hetken aikaa siinä rupateltiin ja hän tuli siihen tulokseen, että jos minulle on näin kerran sanottu ettei minulle jää mitään maksettavaa niin näillä mennään sitten.

"Ei muuta ku kovaa ajoa vaan taas"

Hyvää jälkeä siellä tehtiin ja lopputulokseen olen tyytyväinen, toivottavasti ovet kestää tämän talven ilman uusia vääntymisiä  ;D
VW Golf GTI MK5 - ex
Audi S3 1.8Tq 8L

Frequency

Itselläni on vuosimallin 2001 Bora ja viime talvena kuskin ovi rullautui kulmastaan pahasti mutkalle (about 90 asteen kulmaan) ja nyt repsikan puolen ovesta on lähtenyt aivan kulmasta pieni pala maalia (ei vielä huomaa ellei kyykisty ja oikein katsomalla katso) mutta seuraava askel onkin sitten senkin oven nurkan rullautuminen.

Mitä luulee yleisö, kannattaako edes lähteä kyselemään laakkoselta (tai joltain muulta liikkeeltä Tampereen alueella) asiasta? Kuskin ovi on ainakin sen verran mutkalla että sitä tuskin pystyy oikomaan (koko ovi varmaan vaihdettava) joten omakustanteinen oven vaihto ei oikein houkuttele.

Onko noita jäänsuojapalikoita jossain myytävänä?

herra neljäkymmentä 7

Kyllä minä kävisin jälleenmyyjän juttusilla näin selvä tapauskin.

LasuOne

Kelit taas kohdillan täällä etelässä kun räntää pukannut koko päivän ja yöstä menee reilummin pakkasen puolelle lämpötila.
Pari samanlaista päivää vielä päälle niin siinähän oltaisiin taas sen kuuluisan ongelman kanssa tekemisissä ::)

PS. Sisälämppäriä tai mitään iglu kuljetusta ei ole autolla harrastettu vaan normi ajoa ja auto ollut taivas alla yöt.

rampas

Lainaus käyttäjältä: Frequency - 11.02.13 - klo:07:42
Itselläni on vuosimallin 2001 Bora
Onko noita jäänsuojapalikoita jossain myytävänä?
Muistaakseni tuota vähän uudempaan neloskoppaiseen Golfiin ei ollut vastaantuloja valmistajan taholta, itse asiassa minkään ikäiseen neloskoppaiseen ei tietääkseni ole vastaantuloja ollut näiltä osin. Joten Boran uskon menevän samaa rataa, ikäkin jo tulee vastaan, kun vanhimmissa vitoskoppaisissakin asiakkaalle tulee jo kustannuksia.
A-pilariin liimattavia muoveja saa merkkiliikkeistä ainakin, mutta eivät ne ongelmaa juurikaan korjaa, sisälokareiden sisälle tehdään vedenohjaimia, jotta vesi ei ohjautuisi ollenkaan a-pilarin juureen.

LasuOne

Lainaus käyttäjältä: LasuOne - 17.01.13 - klo:09:27
Maahantuoja ei halua näköjään hoitaa asiaa hyvässä hengessä niin asia ei tulee hoitumaan enään omalta kannaltani ns. hiljaisella äänellä. Sen verran ketuttaa koko toiminta että kyseinen asia tullaan viemään ihan periaatteesta niin pitkälle kuin on tarvetta asian hoitamiseksi.

Back to business

Koska maahantuoja ei suostunut ottamaan minkäänlaista vastuuta kyseisestä ongelmasta vaan pesivät niin sanotusti kädet  tapauksestani  niin päätinpä laittaa lopun hiljaiselle äänelle ja pistin viestiä sitten suoraan Tsekkeihin Škodan tehtaalle.

Kysyin yleisesti  ongelmasta ja kerroin myös oman tapaukseni .Tehtaalta tuli vastaus ja kertoivat että pohjoismaissa on törmätty muutamiin tapauksiin vuosien saatossa ja olivat kiinnostuneita  myös kuulemaan lisää  omastani.  Vaihdettuamme muutaman sähköpostin tehdas ilmoitti että ovat olleet yhteydessä suomen maahantuojaan tapaukseni tiimoilta ja kertoivat että  vastuussa oleva henkilö tulee olemaan minuun yhteydessä mahdollisimman pian asian suhteen.

Tehdas oli siis ilmoittanut oman kantansa asiasta helkama-autolle koska pääasiallinen vastuu on maahantuojalla tässä tapauksessa koska he eivät pysty arvioimaan tilannetta siltä etäisyydeltä.

No,meni  reilu pari viikkoa eikä mitään kuulunut maahantuojalta asian suhteen, eipä muuta kuin laittamaan  sähköpostia illasta tehtaalle. Johan alkoi tapahtumaan Helkamalla,seuraavana päivänä tuli erittäin ystävällisen kuuloinen puhelinsoitto maahantuojalta. Kertoivat että olin laittanut valituksen tehtaalle ja haluavansa  tavata  koska  minulle sopisi parhaiten. Treffit sovittiin seuraavalle päivälle koska halusin homman pois alta mahdollisimman pian (aikaa oli mennyt siis melkein jo 2kk siitä kun kävin näyttämässä autoani ekan kerran joulukuussa).

Tapaaminen sujui maahantuojan kannalta erittäin ystävällisissä  merkeissä  ja melkein saman tien tuli ilmoitus että tehdas kustantaa kaiken asian suhteen ja hoidetaan homma kuntoon. Tapaamisen kruunasi se että mukana  oli myös henkilö kuka oli kieltänyt kaikki ongelmat oven suhteen useamman kerran aiemmin, itsellä oli siis pieni  ”vahingonilo kasvoilla” että mitäs tulikaan sanottua.

Lopputulos koko tarinalle on se että ilman yhteydenottoa Škodan tehtaaseen  ei olisi asialle tullut ratkaisua  vaan se olisi jäänyt siihen ja minä olisin maksanut kaikki korjaus kulut. Täytyy sanoa että aivan loistavaa palvelua tuli Škodan tehtaalta  alusta alkaen. Palvelu oli erittäin ystävällistä ja loistavaa asian kulusta kerrottiin tarkkaan että missä mennään jne…

Auto saatu viikko sitten takaisin ja oven etukulma siis korjattiin ja koko ovi maalattiin uudestaan.

PS. Sen voin taata 100% että helkama-autossa ollaan ainakin NYT tietoisia kyseisestä  ongelmasta, sen verran isojen herrojen kanssa tuli tehtyä sovinnot asiasta.

Case Closed.

Germera

Onnittelut LasuOne.
Olisit oikeasti ansainnut tuosta periksiantamattomuudestasi jonkin kiiltävän prenikan. Harvalla meistä olisi ollut vastaavaa intressiä alkaa ottamaan yhteyttä tehtaalle saakka.
Mutta on tämä maahantuojan asenne vaan uskomaton  - mitään ei tehdä ennen pakkoa.
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

VW:t

Ainahan näitä asioita vähätellään. Aika usein kuulee että tämä sinun tapaus on ensimmäinen tai harvinainen. Valmistajakin tunnusti että tapauksia on ollut muutamia. Herää kysymys, mikä on muutamia tai joitakin. Jos se olisi vaikka 1% tuotannosta, niin sehän tarkottaisi että ongelma on suomessa yleinen, mutta valmistajan kannalta melko vähäinen. Silti on ihme että maahantuoja on korvausvelvollinen vaikka tuo on selvä tyyppivika. Näitä ongelmia ei ollut vanhemmissa autoissa vaikka autoa olisi pitänyt missä tai miten. Eikä taida olla iso ongelma muilla valmistajilla kuin VAG.

LasuOne

Lainaus käyttäjältä: Germera - 14.03.13 - klo:10:25
Onnittelut LasuOne.
Olisit oikeasti ansainnut tuosta periksiantamattomuudestasi jonkin kiiltävän prenikan. Harvalla meistä olisi ollut vastaavaa intressiä alkaa ottamaan yhteyttä tehtaalle saakka.
Mutta on tämä maahantuojan asenne vaan uskomaton  - mitään ei tehdä ennen pakkoa.

Tänks  8)

Sen verran voin vielä kertoa että tehtaan ensinmäisessä meilissä oli jo maininta:
We believe that within this procedure your issue will be solved to your satisfaction-

Kertoi aika paljon Škodan tehtaan asenteesta hoitaa asioita... Toisin kuin mitä maahantuojan asenne oli.

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 14.03.13 - klo:11:15
Ainahan näitä asioita vähätellään. Aika usein kuulee että tämä sinun tapaus on ensimmäinen tai harvinainen. Valmistajakin tunnusti että tapauksia on ollut muutamia. Herää kysymys, mikä on muutamia tai joitakin. Jos se olisi vaikka 1% tuotannosta, niin sehän tarkottaisi että ongelma on suomessa yleinen, mutta valmistajan kannalta melko vähäinen. Silti on ihme että maahantuoja on korvausvelvollinen vaikka tuo on selvä tyyppivika. Näitä ongelmia ei ollut vanhemmissa autoissa vaikka autoa olisi pitänyt missä tai miten. Eikä taida olla iso ongelma muilla valmistajilla kuin VAG.

Luulen että puoletkaan tapauksista eivät mene edes tehtaan korviin vaan maahantuoja/jälleenmyyjät pistävät pelinpoikki kun takuuaika mennyt umpeen? (näin kävi ainakin yhdellä maahantuojalla) Vw-kokeili samaa taktiikkaa aikoinaan mutta eipä onnistunut kun saksan autokansa vaati oikeutta ja sitä saivat,kiitos heille.

Toivon mukaan asiat sujuvat jouhevammin nykyään myös täällä suomen päässä tietyllä edustajalla. ;)

TPi

Lainaus käyttäjältä: LasuOne - 14.03.13 - klo:10:11
Case Closed.

Hieno homma LasuOne, että sait asian hyvin päätökseen ja mieleisesi lopputuloksen! Mukava kuulla myös positiivisia tarinoita valmistajan toiminnasta  :)

Wekotin

Tällaisia LasuOne:n kokemuksia on ilo lukea. Sitkeys palkittiin. Hieno homma! Pääsit kunnolla rutistamaan Helkama Autoa palleista.  ;D

rampas

Lainaus käyttäjältä: LasuOne - 14.03.13 - klo:18:43
Tänks  8)

maahantuoja/jälleenmyyjät pistävät pelinpoikki kun takuuaika mennyt umpeen? (näin kävi ainakin yhdellä maahantuojalla) Vw-kokeili samaa taktiikkaa aikoinaan mutta eipä onnistunut kun saksan autokansa vaati oikeutta ja sitä saivat,kiitos heille.

Toivon mukaan asiat sujuvat jouhevammin nykyään myös täällä suomen päässä tietyllä edustajalla. ;)
Kyllähän tähän vaikutti eniten se, että vuosien tauon jälkeen Saksassa oli kaksi peräkkäistä oikeaa talvea, eli lunta satoi maahan asti. Siihen asti ovien rullautumisongelmasta oli tullut viestejä lähinnä Suomesta ja Ruotsista ja asioita hoidettiin täällä paikallisesti. Tällä hetkellä on muuten käytössä ohje numero 12, eli on sitä toimenpidettä kehitetty koko ajan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy