Ocu 1.9TDi -04 moottorin lämpeäminen

Aloittaja ttimonen, 30.10.12 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

ttimonen

Mites teillä skodat nostaa lämpöjä pikkupakkasilla ?
Itselläni ei tahdo lämmöt nousta juurikaan jos ajelee noita 60 rajoituksen alueita joissa kierrokset pysyy alle 2000rpm.
Heti kun kiihdyttää motarille niin lämmöt nousee kivutta normaaliin, eli eipä auta paljoa pahvinkaan laitto :(

Missähän kierrosalueella vedenlämmityksen lisävastukset rupeavat lämmittämään ?
Pikaiseen mittasin että pitäis olla ehjät mutta ei sattunut olemaan kaveria lähellä että olisi voinut kaasutella ja mitata milloin tulee jännitteet piuhoihin.

Tureq

60-80 -rajoitteisia alueita saa ajella sen 15-20km pikkupakkasilla ennenkuin mittari osoittaa 90-astetta, ilman maskeja ja pitkää esilämmitystä.

Eikös se ollu niin että vastuksia ohjataan virran riittävyyden mukaan ja yli 2500r/min kierrosluvuilla pudotetaan kokonaan pois.

Ja auttaa se pahvin laitto myös nuihin hitaan ajon lämpeämisiin. Ei se samantien nosta niitä lämpöjä ylös, mutta jos ajelee vakioreittiä, niin kilometrejä aikaisemmin huomaa elämää lämpömittarissa ja myös aikaisemmin nousee sinne normaalilämmön näyttöön.

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: ttimonen - 30.10.12 - klo:11:51
Mites teillä skodat nostaa lämpöjä pikkupakkasilla ?
Itselläni ei tahdo lämmöt nousta juurikaan jos ajelee noita 60 rajoituksen alueita joissa kierrokset pysyy alle 2000rpm.
Heti kun kiihdyttää motarille niin lämmöt nousee kivutta normaaliin, eli eipä auta paljoa pahvinkaan laitto :(

Missähän kierrosalueella vedenlämmityksen lisävastukset rupeavat lämmittämään ?
Pikaiseen mittasin että pitäis olla ehjät mutta ei sattunut olemaan kaveria lähellä että olisi voinut kaasutella ja mitata milloin tulee jännitteet piuhoihin.


Itsellä aiemmin oli OCU 2.0 TDI ja todella kylmä hitaassa ajossa. Hankin Wällyltä (ei myy enää maskin peittoja) mastinpeitot ja tukin niillä melkein kokonaan sekä maskin, että puskurin alapuoliset aukot. Tosin yli 25 asteen pakkasella ei sekään juuri auta, kun vähäinen lämpö menee sisätiloihin ja kun motti on jäähtynyt niin sisätilat eivät lämpiä...
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: Jokkeri - 23.12.12 - klo:19:36
Itsellä aiemmin oli OCU 2.0 TDI ja todella kylmä hitaassa ajossa. Hankin Wällyltä (ei myy enää maskin peittoja) mastinpeitot ja tukin niillä melkein kokonaan sekä maskin, että puskurin alapuoliset aukot. Tosin yli 25 asteen pakkasella ei sekään juuri auta, kun vähäinen lämpö menee sisätiloihin ja kun motti on jäähtynyt niin sisätilat eivät lämpiä...

Sama juttu, että entinen 2.0 TDI oli toivottaman kylmä hitaasti ajellessa ja myös itsellä tilannetta vähän auttoi Wälly-suojat. Pojalla on 2001-mallin OCU 1.9 TDI ja se lämpenee huomattavasti nopeammin ja paremmin. Täytyy kuitenkin todeta, että nykyinen 1.8 TSI on selvästi dieseleitä lämpimämpi. Taitaa vain valitettavasti olla niin, että dieselin kanssa joutuu tinkimään tuosta lämpöpuolesta
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy