Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Maukka77

Tämä kysymys on varmaan esitetty moneen kertaan tällä palstalla, mutta pikaisesti en löytänyt vastausta.

Autossani A5 sportback vm. 2012 on Audi Sound System äänentoisto. Kaipaisin alapäähän enemmän potkua ja ajatuksena olisi laittaa toinen vahvistin ja joku pienessä kotelossa oleva subbari konttiin. Kysymys kuuluu mistä saan linjatasoisen signaalin ryöstettyä? Onko jotain valmista liitintä tähän, tai tarkempaa ohjetta? Sinne kontin kyljessä olevalle vahvistimelle signaali varmasti tulee, kun vaan tietäisi miten sen sieltä ryöstää myös toiselle vahvistimelle.

Tietenkin myös herätevirta olisi hyvä löytää...
Skoda OCTAVIA Combi 2,0 TDI 184 4x4 Elegance DSG

ex VAG:
A5 Sportback 2.0TFSI Quattro Business vm. 2012
Audi A4 B7 2.0TFSI Avant Quattro Sport Edition B/W vm. 2008
Skoda Octavia RS 2.0TFSI HB vm. 2007

Zachaeus

Tulipa runnottua A5:sta kahteen kertaan. Pari vk sitten parkkeerasin katukiveykseen siten, että kiveyksen takana olikin sementtimorkulaa, joka ei hämärässä näkynyt. Puskurin lipan alle tuli n.10x15cm raapimajäljet, 1-2mm syvyiset pahimmillaan, suoraan edestä näky vasemmalla vain n. sentin levyinen lovi. No, harmitti niin että eiku Laakkoselle kolarikorjaamolle että laittavat kuntoon; mieluiten niin että vain alaosa hiotaan maalataan jotta sävyero ei näkyisi. No, ne maalas sitten koko puskurin. Nyt näkyy sävyero. Suorassa valossa ja kirkkaassa se ero on aika iso, mietityttää onko edes Daytona Grayllä maalattu. Diamond Brite laitettu uutena, se tulis reilun vk päästä ku maalauksesta 2vk. Jaksasko tuosta narista? Laitan fotoo myöhemmi. Eilen sitten oikeaan takavanteeseen naarmut, kuvassa isompi naarmu. Kesärenkaissa Pilot Sporteissa oli iso kanttinauha; ei tarvinnut varoa kiveyksiä. No, Vianorilla sanottiin että Hakka 8:ssa on myös; ja laiskana miehenä en ees kattonu oliko, ja eihän niissä prkl oo minkäänlaista kanttinauhaa. Sama koko 245/40/18. Kannattaskohan kaikki 4 vannetta nyt sorvauttaa reunoistaan niin ei tulis jatkossakaan naarmuja vai uusi vanne kokonaan? 200e omavastuu tuli naarmuista ja nyt ehkä hyvällä säkällä menis vakuutukseen ku 2 naarmut kuitenkin mutta taas 200e omavastuu =P .... Järkevin vaihtoehto tietenkin se että tuleehan noihin naarmuja..kohta 5tkm mittarissa, elämän merkkejä....
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Poikarukka

Jos siinä sävyero on ja työstä maksettu. Jatketaan harjoittelua niin kauan että tulee kunnolla tehtyä. Vaihtakoon vaikka puskurin uuteen, jos ylimaalaus ei onnistu uudestaan. Ei asiakkaan tarvi tyytyä varsinkaan, jos noin uusi auto. Ã,,lä nyt ainakaan sorviin laita niitä vanteita... Jos se vaivaa, niin helpoinhan se on vaihtaa tai yrittää sävyttää maalilla piiloon.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

rob-s

Lainaaos siinä sävyero on ja työstä maksettu. Jatketaan harjoittelua niin kauan että tulee kunnolla tehtyä

Samaa mieltä! Mulla maalattiin aikoinaan sen punaisen A5:n takapuskuri kolmeen kertaan ennen kuin oli saman sävyinen.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Zachaeus

Juu just tulin Laakkoselta, aika varattu uusintamaalaukselle =P . Tosiaan mieleen tuli jopa että Monsoon Grayllä maalasivat ja kokeilivat huomaako asiakas eroa. Takapuskurinkin alaosa on muovia ja siinä ei oo promillen puolikkaankaan eroa peltiin kun sitä tarkisteltiin; alkuun puhelivat että muoviosasta ei saa saman sävyistä kuin pellistä =P. Ja vanne menee vakuutuksesta, 200e omavastuu tietenkin. Uutta vannetta ja tarkkuutta jatkossa pysäköinteihin..
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

rob-s

LainaaSuorassa valossa ja kirkkaassa se ero on aika iso, mietityttää onko edes Daytona Grayllä maalattu

Daytona harmaasta löytyy kuulemma aika monta "alasävyä" (ainakin 8 kpl) joista jotkut ovat vihertävämpiä ja jotkut harmahtavampia.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Zachaeus - 04.11.13 - klo:09:44
alkuun puhelivat että muoviosasta ei saa saman sävyistä kuin pellistä =P
Tuo on kyllä jännä juttu, että yrittävät kusettaa näissä. Kai tuo menee sitten läpi joskus ja jollain, kun aina tarjotaan selityksenä.

Mulla oli aikanaan joku ovikorjaus ja oven sovitus jäi vaiheeseen, niin että etureunassa oli pokkaus. "Joo, ei näitä tän tarkemmin saa". No, kyllä sitten saikin, kun aikansa jaksoi valittaa. Noista vaan jää p*skan maku suuhun molemmille.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Poikarukka

Välillä tuntuu, että asiakasta pidetään aivan hölmönä. Kokeillaan meneekö läpi tai sitten tiskin toisella puolella on enemmänkin kaupallisen alan ammattilainen kuin tekniikan. Ihan räikeästikin on valehdeltu ja suulana miehenä, kun mopo välillä karkaa, niin eipä tarvitse eräässä liikkeessä enää asioida...
Audi A6 3.0BiTdi

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 04.11.13 - klo:16:58
Kokeillaan meneekö läpi tai sitten tiskin toisella puolella on enemmänkin kaupallisen alan ammattilainen kuin tekniikan.

Ihan reaalisesti katsottuna ihmettelen tuota touhua, missä on se niin sanottu ammattiylpeys ? Maalaus on työosio joka on ymmärrykseni mukaan kalleinta mitä nuo korjaamot tekevät ? On se kumma jos ei se maalaus onnistu niillä uskomattomilla hinnoilla ?!

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Poikarukka

Uudelleen maalaus on tuottamatonta työtä, jota ei oteta jos ei ole pakko. Onnistuuhan se varmasti 9/10 kerrasta, mutta sen kerran kun se poikkeama sattuu yritetään vahingot minimoida. Tottakai. Oikeasti tuollainen metalli saati sitten helmiäs ja kristallivärit on hemmetin vaikeita sovittaa ja kalliita aineksia. Pohjatyöt ja valmistelut vie maalarilta työpäivän ja se on aika iso osa kapasiteettiä. Menetetään sen uudelleen teon kustannukset ja sitten vielä mitä jää uutta tekemättä. Itsellä pelottaa, että milloin joku mummo kurvaa kolmion takaa kylkeen ja päästään harjoittelemaan syvän meren sinisyyttä.
Audi A6 3.0BiTdi

Wattis

Saan A5:seni vasta parin kuukauden kuluttua mutta nyt jo mietin, kuinka siinä auton HF:n on/off tehdään. Mulla on sellainen tilanne, että mun pitää ajoittain saada auton HF pois päältä mutta puhelimen bluethooth on pidettävä päällä. Kysymys kuuluukin, että saako A5:sessa helposti tuon HF:n on/off toiminnon toteutettua? Nykyisessä X3:ssa sen saa mutta on hiukan turhan hankala toteutus.
Ex: BMW X3 20dA 135kW xDrive Business Edition M-Sport -13
Ex: Audi A5 Sportback 2.0TDI 125kW quattro -10
Ex: Volvo V70 2.0D Ocean Race -09
Ex: VW Passat 1.9TDI Variant -07
Ex: VW Touran 1.9TDI -05
Ex: VW Passat 2.0 sedan -03
...
Ex: Datsun 100A -70

Rauska

Mulla A3:ssa on Telephone valikossa. Bluetooth OFF- helppoa
Luulis A5:ssä olevan sama ominaisuus
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 10.11.13 - klo:21:41
Mulla A3:ssa on Telephone valikossa. Bluetooth OFF- helppoa
Luulis A5:ssä olevan sama ominaisuus

A5 on varmaan vastaava kuin A4. Omassa A4:ssa en ole moista nähnyt..

A3 on kuitenkin ihka uusi malli, joten olisikohan "kehitys kehittynyt"?

//Juha

rob-s

LainaaKysymys kuuluukin, että saako A5:sessa helposti tuon HF:n on/off toiminnon toteutettua?

Muistelisin, että MMI 3G version yhteydessä saisi valittua sen, ainakin BT on/off.

joni88

kertokaas joku fiksumpi mistä saan pyyhkijänsulat 2008 mallin a5? bilemasta ei saa sopivia, motonetistä ei saa kuin vain bosch ja champion ja ne ei myöskään käy? Ja selvennyksenä, että kiinnikkeet eivät sovi. Kyseessä aerotwin sulat. Ei viittis mennä marmorilta hakemaa ja maksaa itseään kipeäksi 30e/sulka...

Pertsa

^Kyllä kai noita Motonetissä pitäis olla.

Boschit/pari
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/120985?ajoneuvo=29

tai Championit/myydään yksittäin
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/123411?ajoneuvo=29
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/123406?ajoneuvo=29

Itse tosin olen ostanut aina marmorilta, kun olen todennut että esim. Boscheja menee kahdet samassa ajassa kuin orkkisulkia jotka lisäksi myös pyyhkii paremmin. Boschit tulee kalliimmaksi.

Voihan noita varmaan eBaystakin tilailla...

fisutus

Marmoriltahan noi alkuperäiset sulat kannattaa hankkia, kestää huomattavasti paremmin kuin tarvikkeet. Eihän noi ole ku 50 eur vaihdettuna marmorillakaan...

joni88

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.11.13 - klo:15:07
^Kyllä kai noita Motonetissä pitäis olla.

Boschit/pari
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/120985?ajoneuvo=29

tai Championit/myydään yksittäin
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/123411?ajoneuvo=29
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/123406?ajoneuvo=29noi kaikki kokeiltu, ei käy kiinnikkeet mitkään. Lähinnä sillä mietin että kun talvella jäätyy kiinni lasiin niin menee pilalle nopeasti niin ei viittis hirveesti satsata, mutta jos toi nyt on vain 50e vaihdettuna niin ei paha kyllä.. jotenki mielessä pyörinyt että lähemmäs satasta maksaisi...

Itse tosin olen ostanut aina marmorilta, kun olen todennut että esim. Boscheja menee kahdet samassa ajassa kuin orkkisulkia jotka lisäksi myös pyyhkii paremmin. Boschit tulee kalliimmaksi.

Voihan noita varmaan eBaystakin tilailla...

rob-s

Noissa B8:ssa on kahdella kiinnityksellä olevat sulat. Joni88:n autossa oletettavasti ne missä on ne isommat kiinnitykset.

kaahari

Mitä eroa a5 coupessa on perus / s-line / rs taka puskurilla pl. se "diffuusori"osa? Onko esim s/rs suurempi fyysisesti alas / taakse? Miten kiinnitys?
Audi A5 2l TFSI 6spd coupe quattro -10

Pekka T

^ RS:n puskuri on todellakin paljon isompi, myös leveydestä, vaatii mielestäni käydäkseen myös RS:n leveämmät lokarit. S:n ja S-linen puskurit ovat muuten samanlaiset, erona juuri tuo diffuusori.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

joni88

nyt löyty pyyhkijät valeolta ja hyvin pyyhkii...

tosin törmäsin toiseen ärsyttävään ongelmaan.

kuskinpuolen pyyhkijä ottaa ikkunan"karmiin" hiukan kiinni eli kuuluu ärsyttävä naputus. pystyykö noita pyyhkijöitä jotenkin säätämään?

ihan oikean kokoiset pyyhkijät, tuulilasi joskus vaihdettu niin voinee johtua siitä...

rob-s

Lainaakuskinpuolen pyyhkijä ottaa ikkunan"karmiin" hiukan kiinni eli kuuluu ärsyttävä naputus. pystyykö noita pyyhkijöitä jotenkin säätämään?

ihan oikean kokoiset pyyhkijät, tuulilasi joskus vaihdettu niin voinee johtua siitä...

Tietääkseni ainoastaan irroittamalla akselistaan ja siirtämaan boorin tai muutaman.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 22.11.13 - klo:21:54
Tietääkseni ainoastaan irroittamalla akselistaan ja siirtämaan boorin tai muutaman.

Onko tuulilasi vaihdettu marmorilla? Jos on niin vie sinne, irroittavat pyyhkimet ja säätävät ne uudelleen.

joni88

ei tietoa missä vaihdettu. ei liene paha rasti irrottaa akselia ja siirtää booria? tartteeko ulosvetäjää ja minkä kokosella lenkillä kiinni?

Ohikulkija

Lainaaei tietoa missä vaihdettu. ei liene paha rasti irrottaa akselia ja siirtää booria? tartteeko ulosvetäjää ja minkä kokosella lenkillä kiinni?
Ei irroiteta akselia vaan pyyhkimen varsi akselista.

A4:sta olen pari kertaa säätänyt uudelleen lasinvaihdon jälkeen. Ensimmäisellä kerralla vein takaisin AC:lle mutta säätivät sitten liian vajaaksi, joten säädin sitten itse.
Pieni ulosvetäjä tarvitaan. Lenkin/hylsyn kokoa en muista. Ennen kuin kiristät takaisin kiinni, tarkista toiminta veden kanssa.

Wattis

No niin, nyt meikäläisen A5:n on rantautunut Suomeen ja luovutus heti vuodenvaihteen jälkeen :) Vielä kolme viikkoa joudun kärvistelemmään Bemarin kanssa... No, ihan hyvähän tuo Bemukin on vaikkei Audin veroinen  ;)
Ex: BMW X3 20dA 135kW xDrive Business Edition M-Sport -13
Ex: Audi A5 Sportback 2.0TDI 125kW quattro -10
Ex: Volvo V70 2.0D Ocean Race -09
Ex: VW Passat 1.9TDI Variant -07
Ex: VW Touran 1.9TDI -05
Ex: VW Passat 2.0 sedan -03
...
Ex: Datsun 100A -70

rob-s

LainaaVielä kolme viikkoa joudun kärvistelemmään Bemarin kanssa..

Otan osaa:)

Ennakkoon onnitelut A5:sta!

malfean

Lainaus käyttäjältä: joni88 - 22.11.13 - klo:02:41
tosin törmäsin toiseen ärsyttävään ongelmaan.
kuskinpuolen pyyhkijä ottaa ikkunan"karmiin" hiukan kiinni eli kuuluu ärsyttävä naputus. pystyykö noita pyyhkijöitä jotenkin säätämään?

Minulla oli sellanen juttu, että kuskinpyyhkijän mitat on toisessa lähteessä mainittu 65cm/50cm
ja toisessa 60cm/50cm. No 65cm ottaa kiinni apparin pyyhkijään, joten kannattaa ottaa se 60cm.
Jos se olisi puol senttiä lyhyempi, ei olisi ongelmaa.

"Se että muutan mielipiteitäni, ei tarkoita että olisin väärässä."

Samppa74

Terve, ennekuin olen laittamassa laajempaan jakeluun ajettelin kysellä alan harrastajilta kiinnostusta vähän ajettuun ja erikoisempaan A5:seen. Eli tilantarpeiden muutoksen vuoksi olen 08-vuotista A5:stani myymässä kohta ja pitäisi löytää hyvä koti sille. Kyseessä 69th ajettu ABT korisarjainen ja MTM 310 hv, 640nm hyvin pidetty yksilö jonka olen itse uutena ostanut ja kyseisillä pajoilla laitattanut.

Laittakaa viestiä jos kiinnostaa tai haluat tietää lisää.

Sami
Pientä extra pitää aina olla!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy