Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Nuo maalaushommelit ovat yleensä korjaamoiden kalleimpia hommia - kyllä niiltä pitäisi siis asiakkaankin pystyä jotain vaatimaan ?

Itselläni oli n. 20 v. sitten hieman vastaavanlainen keissi, Mazda 626 Sport Saloon -86 kylkeen ajoi auto, se meni sitten oman merkin korjaamolle ja kun laajasta tasaisesta pinnasta oli kyse sanoin heti kättelyssä että 'jos olette epävarmoja sen kyljen suoraansaamisesta niin on parempi kun vaihdatte koko pellin', eka kierros antoi juuri sen tuloksen minkä epäilinkin sen oleva, eli 'perunapelto', sitten uusiksi, en tiedä edes tekivätkö mutta ei ollut vieläkään mistään kotoisin - onneksi heille tuli sitten juuri sisään vaihtoautoksi uudenpi Sport Saloon GTI -88 ja se meni sitten vaihtokaupoiksi se maalauskeissi  :P  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

wiba

Lainaus käyttäjältä: Zachaeus - 05.03.14 - klo:22:34
Nimenomaan. Vakuutusyhtiön tarkastajaa tarkoitat? Koitan liitttää kännyllä fotot nyt...eipä onnistu.

Eli oli Kuopion Laakkonen kuka tätä sinun autoa on turannut?
Tavaran tarkastaja on puolueeton taho, joka käy maalauksen tarkastamassa ja antaa siitä lausunnon kuluttuja-asiamiehelle, jos muuten ei lopputuloksesta sopuun päästä. Ota yhteyttä siihen huoltopäällikköön tms. en muista sen kaverin nimeä enää. Ne työnjohtajat ja varsinkin se vanhempi kaveri ei ole tehtäviensä tasalla. Hänen kanssaan turha neuvotella mistään.
En voi kyllä suositella ko. paikkaa maalauksille, kuten en saman paikan huoltoakaan Leväsentiellä.

Zachaeus

#3002
Jep, nimenomaan noin ja samat kokemukset =/ ; molempien työnjohtajien kanssa oon asioinut, joskin ihan ystävällistä palvelua sieltä on toki saanut mutta enpä oo riitaa haastanutkaan. Huoltopäällikkö lomalla, tulee ens viikolla. Tuossapa fotot. Suoraan kun näyttöö kattoo ja jos ei oo ihan päin honkia kalibroitu / asetukset poskellaan niin pitäs näkyä et alaosa selkeesti tummempi...
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Tzeipii

Kyllähän se kiukuttaa, kun ei saada millään saman sävyiseksi. Kuvasta näkee jo selvästi eron ja luonnonvalon kanssa varmasti vielä selvemmin. Kun on noin arvokkaasta ja hienosta autosta kyse, niin kelpuuttaisin vain ja ainoastaan virheetöntä täydellistä korjaustulosta enkä yhtään mitään muuta. Kun se uusi OEM-puskuri on ollut maalaamaton eli musta, ja siinä on sitten oikaistu ja jätetty vetämättä vaaleahko pohjaväri alle ennen pintamaalausta. Nyt se on varmaankin vaan hiottu mataksi se mustapinta, jonka jälkeen suoraan pintamaali päälle. Ehkä sen takia tuo puskuri on nyt aavistuksen tumma tai aika paljonkin sitä.  Sinuna veisin ehdottomasti muualle maalattavaksi tuon etupuskurin, aivan ala-arvoista merkkiliikkeen toimintaa hyi hxxxxxxi!!!!  Tosin itsellä hopeanvärinen ja siinä tehtaalta tullessaan jo taka- ja etupuskurin sävyt pikkuisen heittää tummaksi verrattuna metallisiin paneeliosiin.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Ohikulkija

LainaaTuossapa fotot. Suoraan kun näyttöö kattoo ja jos ei oo ihan päin honkia kalibroitu / asetukset poskellaan niin pitäs näkyä et alaosa selkeesti tummempi...
Minulla oli ilmeisesti saman värinen A4:n, johon tehtiin etulokasuojien vaihto. (Meteorin harmaa)
Noutaessa kysyin, että menikö sävyt kohdalleen, niin työnjohtaja kertoi, että tämä väri on helppo tapaus sävyttää oikein.

Zachaeus

#3005
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 07.03.14 - klo:00:04
Minulla oli ilmeisesti saman värinen A4:n, johon tehtiin etulokasuojien vaihto. (Meteorin harmaa)
Noutaessa kysyin, että menikö sävyt kohdalleen, niin työnjohtaja kertoi, että tämä väri on helppo tapaus sävyttää oikein.

Ei oo, ku Daytona Gray, S-linen väri.. yhtään vastaavaa ei oo tullu vielä vastaan, vaikka lie tuolla ulkomailla aika suosittu väri A5:ssa. Liekö sen takiakin nyt hankalaa tämä vääntö. Mutta raivostuttavaa ja järjetöntä että annetaan vain 3 vaihtoehtoa, niinkuin ei jo tuhat miljoonaa vuotta sitten ois osattu luolamaalauksia osattu sävytellä eri väreillä. Ens viikolla näkee miten asia etenee. Koitin tosiaan maahantuojan kautta >kk sitten hommata täsmälleen samaa maalia Saksasta, tarjouduin maksamaan maalin ja toimituskulut mutta maahantuojan vastaus oli:

"Moi, valitettavasti tällainen menettely ei ole mahdollista. Maalaamolla on värikoodin perusteella värikartat, joiden perusteella on saatava väri oikeaksi. Tähän ei ole muuta konstia kuin silmämääräinen tarkistus ja värin hienosäätö."

- edit - foto lisätty, puol h kaupasta ajon jlk 8/13 lopussa. Vasemman etuvalon vasemmalta puolelta näkee että ei mtn sävyeroa ollu sillon, ja parempiakin kuvia eri valo-olosuhteissa on monta, kun työnjohtajista toinen jossain vaiheessa koitti jopa selittää että ei ole edes mahdollista saada alaosaa puskurista saman väriseksi kuin muu auto :D :D ........ täyttä asiakkaan kusetusyritystä.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

rob-s

LainaaEi oo, ku Daytona Gray, S-linen väri.. yhtään vastaavaa ei oo tullu vielä vastaan,

Itsellä on RS4:ssa tuo sama väri ja kuulin että siitä sävykoodista löytyy lukuisia alaversioita. Toisissa on hieman enemmän vihertävyyttä ja toisissa harmautta. Lisähaaste tässä värissä on varmastikin se, että se sisältää paljon hileitä joita tarvitsisi saada samalla tavalla pintaan kuin muissa pinnoissa. En ole maalari enkä siitä juuri ymmärrä.

Olen todellakin sitä mieltä että paikkamaalausten tulisi olla just eikä melkein saman väriset!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Zachaeus

#3007
Nonni, eilen oli paikalla työnjohtaja, huoltopäällikkö ja aluejohtajakin. Siinä pällisteltiin sitten ja pohdittiin. Maalin väristä ei päästy eteenpäin, olivat sitä mieltä että maali ois oikea, tai ainakin lähes oikea, mutta että ero tulis ainakin isoks osaks siitä kun pohja ei oo sama. Lopputulos oli sitten hyvä, eli saan kokonaan uuden puskurin jossa pohjamaali, ja sitten tekevät usean koepalan eri sävytteillä, en nyt muista oliko niitä 5-7, ja valkkaan sitten niistä itse sen parhaan, jolla uusi puskuri maalataan. En oo muista maalaamoista asiaa käynyt kysymässä mutta tää on siis sikäli sovittu juttu. Pitää kyllä ylihuomenna käydä parissa automaalaamossa asiaa vielä kysäsemässä second opinion. Nimenomaan tuo maalin sävy mietityttää, kun kuulemma kahdella eri sävytefirmalla on muutama sävyte tuota Daytona Gray värikoodia varten. Varsinaisesta koepalajutusta en enää muistakaan että tehdäänkö niitä ollenkaan muuta kuin vain valmiilla sävytteillä; tietenkin niin helpompaa kuin sekoitella maaleja. No, kunhan tulis edes lähes just eikä melkein. Sikäli ois oltava kyllä just eikä melkein kun uusi puskurikin hommataan ja siis ainutlaatuinen tilaisuus ois saada pinta just eikä melkein kun on uus ja vain pohjamaali alla. Eivät varmaan suostuisi siihen että ottaisin vain puskurin ja veisin jonnekin asiansa tietävään automaalaamoon joka käsityönä tekisi maalauksen täsmälleen oikein =P .. Tietysti itse ois se lysti sitten maksettavakin, nyt ei tarvi. Joten tyytyväinen olen, kunhan pinta ois sitten vain parempi kuin nykyinen.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Poikarukka

Ã,,lä mene ottamaan itsellesi vastuuta korjaamolta niiden koepalojen kanssa. Voit ottaa kantaa, mutta jätä päätös ammattilaiselle. Jos menee pieleen ovat edelleenkin vastuussa. Pieni koepala ei välttämättä erotu kuin lopullinen isopinta. Kyllä heidän täytyy saada se sävy kohdilleen.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 15.03.14 - klo:20:42
Ã,,lä mene ottamaan itsellesi vastuuta korjaamolta niiden koepalojen kanssa. Voit ottaa kantaa, mutta jätä päätös ammattilaiselle. Jos menee pieleen ovat edelleenkin vastuussa. Pieni koepala ei välttämättä erotu kuin lopullinen isopinta. Kyllä heidän täytyy saada se sävy kohdilleen.

Samaa mieltä. Pienessä palassa sävyä voi olla vaikea verrata auton väriin. Nämä metalli- ja helmiäisvärit muutenkin ovat eri suunnista niin erilaisia.

Mun nelkun etulokarit vaihdettiin ja maalattiin, mutta ne näyttävät auringossa yläviistosta (mistä niitä yleensä näkeekin) hiukan ruskeammalta/vaaleammalta kuin muu auto (väri on helmiäis Phantom Black). Toisesta kulmasta taas täysin sama kuin muukin auto. Johtunee kai ruiskutussuunnasta, miten hileet on pintaan ruiskutettu..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

rob-s

Jos halutaan hyvää jälkeä tulisi viereiset osat osittain ylimaalata + kirkas lakka.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Zachaeus

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 15.03.14 - klo:20:42
Ã,,lä mene ottamaan itsellesi vastuuta korjaamolta niiden koepalojen kanssa. Voit ottaa kantaa, mutta jätä päätös ammattilaiselle. Jos menee pieleen ovat edelleenkin vastuussa. Pieni koepala ei välttämättä erotu kuin lopullinen isopinta. Kyllä heidän täytyy saada se sävy kohdilleen.

Sehän tossa varmana onkin osittain ideana että haluavat viimesen niitin näillä ehdoilla ja jos en oo tyytyväinen ni saavat pestyä samalla kätensä. Mutta toisaalta taas, kyllä jos tota puskuria kattoo yläviistosta tai edestä ni ei sitä sävyeroa edes kunnolla huomaa hämärässä, jolloin tuo parhaiten näkyy, ja ulkona vielä vähemmän kun kiilto ja heijastukset vaikuttaa niin paljon että itse varsinainen väri näkyy paremmin. Oon periaatteessa jo sitoutunu diiliin, ei viiti itte alkaa hinailemaan ees taas. Vaikka siellä on mua kusetettu ni itte pyrin sanani pitämään.

Käyn Kuopiossa maanantaina parissa maalaamossa, ja jos ovat niissä kovin eri mieltä värin sävyttämisen vaikeudesta, eli sanovat suomeks että nykynen on surkeeta jälkee, ni kysyn Laakkoselta saisinko sen uuden puskurin ollen itse vastuussa sen maalauttamisesta; ja tietenkin maksan sen maalin, sävytteen ja maalauksen itse. Jos taas tän kylän maalarit miettivät että arpomista / äärimmäisen vaikeaa onnistua tuossa, ni valkkaan ne koepalat itse kuten oli puhe. Sit jos tuloksena on paskaa ni alan kyselee pk-seudulta asiansa parhaiten osaavinta maalaamoa ja maalautan puskurin ens kesällä siellä, jos sais vaikka jonkin "takuun" onnistumiselle. Oon pitkälti sitä mieltä ettei Laakkosen maalaamon maalareilla paljoakaan parempi värisilmä voi olla kuin mulla että "ammattilaisiin" luottaminen on aika kyseenalainen juttu...
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Zachaeus

Hankalana pitivät siellä toisessa "varsinaisessa" maalaamossakin värin saamista täysin samaksi kuin muu auto. No, tilanne eteni siten että valkkailtiin viime viikolla Laakkosella Glasuritin n.50 koepalasta (jotka kaikki oli siis metallinhohtohelmiäisvärejä) "parasta" sävyä ja 2 "oikeasta" sävystä tehtiin myös valkoiselle pellille koepalat. Sokkotestissäkin se alkuperäinen värikoodi muovilapulla oli paras noista 50:stä, ja koepalakin aika lähellä. Kuulemma sävyttämishomma äärimmäisen vaikeaa, kun tietokone laskee suhteet ja maaliin menee niin montaa eri ainesta, ois "maailmanlopun arpapeliä" siihen touhuun lähteä.

No, ei itteäkään tää sotku enää ois voinu paljoa vähempää kiinnostaa joten uus puskuri tehtiin alkuperäisellä värikoodilla, ja siitä tuli melko hyvä. Ei vastaa kyllä muuta autoa, on väriltään metallisempi, ja hilekoko isompi ja "pistää silmään" enempi; mutta tuohon tietenkin vaikuttaa se että pari pv sitten tehty maalaus, uus lakka päällä, ni "säihkyyhän" se toki. Ja "suorasta" valosta kun esim kylkeä katsoo, niin melko samalta tuo nyt näyttää. Ei tietenkään niin hyvä ole kuin alkuperäinen, valokuvistakin tuon näkee. 15tkm mittarissa siis autolla. Kaverikin oli kattomas autoa kun eilen hain sen Laakkoselta, ja mietittiin että ihan ok tää on, Suomen harmaissa keleissä se perussävy on nyt parempi kuin ennen ja sillä eniten merkitystä. Saatan ehkä käydä toisessa paikassa vielä puskuria näyttämässä, jos jaksan. Mutta tässä sotkussa sais varmasti toisen puol vuotta menemään omakustanteisesti jatkossa; jos ei nyt antais periksi. Jeps, lähdin kotia.

NO NIIN ja sitten parkkihallissa kun kattelin autoa tarkemmin muualtakin kuin puskurista, niin ei saakeli. Aivan hiusnaarmuilla koko konepelti, hiekassa, lokasuojissa myös. Yksittäisiä isompia naarmuja joihin tarttuu kynnenpääkin. Siis voi helvetin helvetti, joko jotkut korjaamon kokoojat on oikeesti tehny hommia kiireessä aivan miten sattuu; ja on ehkä vituttanut että "kolmatta kertaa" tän saman auton puskuria joudutaan irrottelemaan, tai sitten toinen vaihtoehto että joku / jotkut on tahallaan / puolitahallaan nuo vääntäny.

Hienoa kun itte pessy 3-4x/kk painepesurilla ja Autofoamilla ja 1-2x/kk lisäksi lammaskintaalla varovasti, enkä oo ainuttakaa hiusnaarmuakaan saanu aikaseks. Nyt pieniä viiltoja vaikka kuinka monta ja oikea a-pilari aivan sumeena.

Autossa Diamond Brite - pinnoite; eli jos ois vain vaha, niin nieleskellen menisin ostaa jotain värivahaa ja putsaisin lovet ja hiusnaarmut piiloon, mutta nyt saa kyllä ylihuomenna Kuopion Karppanen Laakkosella miettiä että miten noi sais siistiksi. 77000e auto ja jäljet on ku soramontun jäljiltä. Kuvista ei saa tolkkua hiusnaarmuista ja pyörteistä kun ne näkyy valoa vasten paremmin, mutta oikean a-pilarin hankauma näkyy hyvin ja yksittäisistä isommista naarmuista monta fotoa ja hiekkajäljistä.

http://svanttin.pp.fi/Naarmui/

Ihmiset joille auto on mudassa uitettava työkalu / harjapesussa iät ja ajat naarmutettu niin voi ehkä Kuopion Laakkosen kolarikorjaamoa suositella mutta jos joku autostaan huoltapitävä sinne meinaa mennä niin muistakaahan sanoa että tätähän ei sit naarmuteta taikka vie autonsa alunperin jo muualle.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

msvahn

Olipa lahjakkaasti saatu naarmuja tehtyä..  :(
Voin kuvitella hatutuksen määrän, kun saa auton tuollaisena takaisin.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

wiba

Otan osaa sinun ja Laakkosen touhuun. Olen itse taistellut samat paskat heidän kanssaan. Autoa maalattiin silloinkin kolme kertaa ja rikottuja osia vaihdettiin uusiin. Mitään rikottuja osia tai huonosti tehtyjä maalauksia he eivät itse sanoneet vaan kaikki kävin jälkikäteen heille näyttämässä. Kerro terveiset, että ettekö ikinä opi, kun kaupungilla kuulee muiltakin samoja kokemuksia teistä.
Suosittelen välttämään ko. paikkaa myös huoltojen osalta.

Eagle

Itku melkein pääsi kun noita kuvia katsoi. Vinkkinä jatkoon kannattaa kokeilla Wolffs The Mask maalipinnan suojaa, sen voi ruiskuttaa päälle kun vie auton pajalle. Löytyy täältä:projectech.fi
Aine tekee kirkkaan suojan, lähtee shampoopesussa pois.

Zachaeus

Noni, kävi niin että olivat sitä mieltä ettei jäljet olleet pe-iltapv. Sikäli mahdollista että onhan noita aika pirun paljoni, ja huoltopäällikkö, työnjohtaja, itte ja kaveri siinä tiirattiin autoa aika pitkään, aika sokeita oltais oltu jos ei noita ois sillon nähty. Autolla vissii karma kokenut kolauksen. Myllyttämällä pitäs saada korjattua, ei kun vakuutusyhtiölle ilkivallasta ilmotusta. Auto oli vajaan tunnin autohallissa eli liekö siellä sitten joku "pessyt autoa". Ota tästä helvetti tolkkua. Argh, pitäs ajaa koko kiesi kohta Kallaveteen.... Taloyhtiön isännöitsijälle soitin että voisko laittaa kirjeen asukkaille että moinen mahdollisesti sattunut, kertoi että 5.5. kokous ja miettivät siellä laittavatko edes mitään kirjettä. Hittoako moinen mitään auttaa jos joku kakara tekee saman puuhansa lähiviikkoina, eli pitää mennä ilmotustauluille laittamaan oma hullu sepustus jo tänään.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Jude

Mun mielestä osa noista jäljistä on sellaisia, jotka tulevat kun esim. maalari pyyhkii rasvanpoisto aineella jollain rätillä vahan pois ja se muuttuu vähän sähköisemmäksi. Ja se sitten jättää tuollaisia viiruja. Ja tohon A-pilarin kohdan selittäisin sillä, että siitä on mennyt joko paineilma letku tai sähköjohto peilin yli joka on ollut vähän lyhyt ja joutunut vetämään a-pilaria vasten. Arvailuja tosin, mutta en usko että olisi tullut koti autohallissa. Pese auto sun hellällä tyylillä ja tarkista sitten miten paljon noita naarmuja on. Itse veisin takaisin niille myllytettäväksi, vaikka luotto ei ole varmaan kauheen kova. Vakuutuksiin en tuota laittaisi vaan ennemmin pesukinnas.comin ostetaan palstalle ilmoitus. Siellä on poikia jotka tekevät tuosta hyvän eikä tarvitse pelätä että tulisi enemmän naarmuja.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

SeppoN

Mielestäni nuo jäljet eivät ole sellaisia, että ne olisi tehty tahallaan naarmuttamistarkoituksessa. Silloin niiden pitäisi olla säännöllisempiä. Luultavasti Jude on oikeassa sekä syntymekanismin että lääkkeen suhteen. Ikävää kuitenkin tuollainen.

Zachaeus

Totta =/ =/ ... No, fiksaamo Karppasella sanoivat ettei yllä kulut 200e elikkäs ei vakuutukseen menisi. Bonuksiin vaikutusta ei kait tulis mut autokaupan kylkiäisenä tullut käytännössä ilmainen Ifin Huippukasko vaihtunee Poppiin 9/14 joten eipä tuolla väliäkää olis. Pitäs siellä taitookin kai olla noihin myllytyksiin. Karppanen Oy siis toimii Laakkosen vieressä, ja siellä pinnotuskin tehdään puskuriin; se Laakkosen laskuun.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Zachaeus

#3020
Pitkitetäänpä puskurin ikuisuusongelmaa vielä; hienomaineiseila Automaalaamo Töhönen & Kauppinen Oy:llä kävin eilen, kun onhan tuo nykynen väri ihan teräksinen auringossa verrattuna muuhun autoon; katsoivat siellä että väärällä koodillahan tuo on maalattu, ja tekevät ainakin 5 koepalaa oikealla koodilla maalattuna, eli "custom" värejä 4 ja 1 sillä oikealla. Omaan laskuun menee siis nyt jo touhut kun Laakkosen kanssa asioinnit vei melkein puoli vuotta; mutta eipä tee mieli nykystä 3-7 vuotta katella mitä oon auton aatellut pitää; alle puol vuotta vanha auto "pilattu" tän hetken maalauksella jos vain aurinkoinen keli sattuu olemaan. Kolarikorjaamo kun ei ole sama asia kuin automaalaamo, pitää se uskoa jatkossa, eikä kuunaan päivänä astua vastaaviin paikkoihin uudestaan jos auto kolhuja saa. Sit vielä nuo naarmuttelut; jotka toden totta ei loppupeleissä vaikuta ilkivaltajäljiltä =/ ...

- edit -

ei antanu lisätä fotoja tähän vaikka koon pienensin alle 100kt.. mutta tuossa pari pienennettyä fotoa sitten, lisään alkuperäset kohta. Näkee että on teräksinen väri, paremmalla fotolla näkis että hilekokokin eri.. hankalia hankalia..

http://svanttin.pp.fi//Teras
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: Zachaeus - 12.04.14 - klo:16:58

ei antanu lisätä fotoja tähän vaikka koon pienensin alle 100kt.. mutta tuossa pari pienennettyä fotoa sitten, lisään alkuperäset kohta. Näkee että on teräksinen väri, paremmalla fotolla näkis että hilekokokin eri.. hankalia hankalia..

http://svanttin.pp.fi//Teras

Valitettavasti tuossa on totisesti silminnähtävä sävyero. Ei tuollaista virhettä tarvitse suvaita uudessa ja hienossa autossa. Toivottavasti tuo tulee nyt kuntoon ja saat asian mielen päältä.

Zachaeus

Jep, ja 99% voimakkuudella itte oon sitä mieltä että tuo homma on kussu aina siinä maalinsekotusvaiheessa, en voi käsittää että näin silmiinpistäviä eroja tulisi "vain" sillä että pohja ois erilainen, nyt vielä kun oli täysin uusi puskuri jossa vain pohjamaali. Tuolla automaalaamolla sanoivat että kun pohjat tehdään niin jos ne tehdään oikein niin sen vanhankin puskurin pohja on maalattu oikeen värisellä pohjamaalilla joka eliminoi sen vaikutusta / vaikutuksen. Siinä Glasuritin helmiäisenharmaa-viuhkassa oli siis jotain 50 erilaista maalia, jokaisella omat tarkuudet. Tuntuu että Laakkosen maalaamolla ne grammat on laiteltu aina vähän "sinne päin", kun näin isoja eroja on saatu aikaseks; ei tuo nykynen oo samannäkönen kun viuhkan kyseinen maali, eikä koepalankaan näkönen joka tehtiin.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

rob-s

Onhan nuo sävyerot aina tosi harmillisia ja uskoisin niiden useimmiten johtuvan siitä, että Suomessa kaikilla on aina kauhea kiire eikä aikaa tehdä kerralla hyvin. Toisaalta nämä meidän ongelmat ovat hyvin mitättömiä verrattuna siihen kuinka monella ei ole edes ruokaa selviytykseen seuraavaan päivään (siis maailmalla).

Itsellä on myöskin daytona harmaassa yhdessä osassa hieman sävyeroa jonka haluan korjauttaa. Kävin sen näyttämässä maalaamossa jossa he pitivät sävyeroa niin mitättömänä etteivät pystynyt takaamaan että tulisi paremmaksi joten en jättänyt autoni sinne.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Zachaeus

Totta =/ . Mutta positiivista tänään se että Karppasella saivat hienosti naarmut pois; konepelti, lokarit, a-pilarit myllytettiin, ja pinnote päälle. Valoa vastenkaan ei minkäänmoisia pyörrejälkiä tms. Onneksi jäi myös satasen alle omavastuun; 100e kustans kun Ifin omavastuu ois ollu 200e; mutta ei kyllä edes kirpassu, päin vastoin mukava nähdä kun jotkut osaavat hommansa, oisin vaikka 1000e maksanu lokakuussa kun puskuri ois tullu kerralla kuntoon, liekö monta kymmentä h tähän touhuu jo menny.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

sv

Ite  oon kuopion laakkosen kanssa tapellut takuuasioista niin monta kertaa että vaan pakosta enää heidän kanssaan asioin. Koko audi konserni alkanu kyrpimään kun tuntuu että pestää vaan aina kädet joka asiassa jos kyse on takuuasioista maahantuontia myöten.

Sen voin varmana sanoa että et saa tuosta puskurista samansävyistä muuten kuin vetämällä lokarit uuteen maaliin/lakkaan. Häivytys pitää tehdä paneelin keskelle jotta väri ei "katkea" liian radikaalisti.

Kannattaa JP autotuningilta käydä myös tuota maaliasiaa kysymässä. Ovat mun femman puskurin saaneet hopeeseen maaliin että livenä ei ainakaan huomaa eroa muuhun autoon.

Zachaeus

Onkohan tuo S-line nahka-alcantara-penkkien nahka tekonahkaa? Siltä näyttää, samoin kyynärtuki jne. Autoglymin leather cleaner ja leather balm käynee silti ok? Puolivuosittainen sisäpuhdistus menossa, täl autol onki vasta eka. Vaikkei oo likaantunukaan kyllä paljoo..mut hyvähä nuo penkit ois suojata ja varmana moni Ag leathertuotteita käyttää keinonahkapenkkeihinsä? Googlasin tunnin eikä ottanu tolkkua..
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Zachaeus - 15.05.14 - klo:13:45
Onkohan tuo S-line nahka-alcantara-penkkien nahka tekonahkaa? Siltä näyttää, samoin kyynärtuki jne. Autoglymin leather cleaner ja leather balm käynee silti ok? Puolivuosittainen sisäpuhdistus menossa, täl autol onki vasta eka. Vaikkei oo likaantunukaan kyllä paljoo..mut hyvähä nuo penkit ois suojata ja varmana moni Ag leathertuotteita käyttää keinonahkapenkkeihinsä? Googlasin tunnin eikä ottanu tolkkua..

Itse epäilin samaa omassani (musta sisusta A4), kun vaimon täysnahkaiset (vaalea täysnahka) on niin paljon pehmeämpää ja sileämpää materiaalia. Sitten kun asensin pari vuotta sitten eberit autoihin, niin otin takapenkin tankin päältä irti ja oli helppo tarkastella penkin alapuolella materiaalia ja oikealta nahkalta se näyttää..  ;D

On vaan ilmeisesti vähän halvempaa (kovempaa ja röpelöisempää) kuin nuo lisähintaiset päällysteet..

Tuohon liittyen, 3BG passatissa vuonna 2001 (nykyinen kakkosautoni) on näköjään esim. selkänojien kyljet ja pääntukien päädytkin oikeaa nahkaa istuinpintojen lisäksi, kun taas 2004 uutena ostamassani 3BG passatissa ne olikin jo tekonahkaksi muuttuneet (ainoastaan penkin päällä olevat pinnat nahkaa). Eli pientä kustannussäästöä ilmeisesti haettu..  ;)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Zachaeus

Ok :) no jospa noi näyttäis paremmilta Ag Leather Balm - käsittelyn jälkeen =) =P =P
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

tyko

1. coupen kuljettajan oven ikkunatiiviste falskaa niin että korvissa suhisee kovemmissa nopeuksissa. Onko joku koittanut omatoimisesti uusia noita tiivisteitä?
2. manuaalin vaihdekeppi narisee. Luulisi että rasvaamisella selviäisi? Onko joku avannut noita vaihdekepin peitteitä, miltä siellä sisällä näyttää ja mitä aineita sinne niveliin kannattaa ruiskia?
Audi S5 V8 coupe

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy