Kaksoisahdetussa outo sivuääni

Aloittaja VW-man, 25.01.10 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

VW-man

Kysyn nyt teiltä muilta joilla on 103 tai 118kW TSI, että kuuluuko teiltä erikoinen ääni kaasua painettaessa noin 50-60km:n vauhdissa kierrosten ollessa matalalla ja moottorin ollessa vielä kylmä/viileä tai ulkoilman ollessa erittäin kylmä? Tästä on kuulunut syksystä asti ja ilmojen kylmettyä aina todella outo ääni...Ja se kuuluu aina vain 50-60km:n nopeudessa. Yleensä häviää kun kone lämpiää, mutta eui aina. Olen paikalllistanut sen jakopäästä kuuluvaksi...Ehkä ketju tai ketjun kiristäjä. Voi toki olla joku ohjainrullakin joka ääntää. Ã,,äni on pirun ruma ja kuuluva. Kuuluu vain tuossa vauhdissa ja kun painaa tuossa nopeudessa kaasua hieman terävämmin. Erikoinen hörinä ja kitinä höystettynä hieman metallisella soundilla, näin voisi ääntä kuvailla. Herttoniemen huoltopuolen päällikkö sanoi, että ääni on täysin normaali ääni tiettyyn rajaan saakka ja kuuluu kaksoisahdetun TSI:n äänimaailmaan kylmällä moottorilla. Huoltoneuvoja sanoi taas samassa paikassa samaan asiaan, että ei se mikään vika voi olla kun auto tännekin asti kesti ja ettei näitä kaksoisahdettuja korjata muuten kuin ajamalla niihin uusia softia.

Tupo

Lainaahörinä ja kitinä höystettynä hieman metallisella soundilla
Kuvaus voisi sopia kompuraan... ???

JTjones

No enpä ole kyllä kuullut omassani moista ääntä... Nää kaksoisahdetut on kyl käyntiääneltään terveenäkin melkoisia sihisijöitä ja rohisijoita, mutta kuvailemasi ääni ei kyllä kuulosta normaalilta... :o

No ootpa ainakin käynyt huollossa asiasta mainitsemassa, joten dokumenttia löytyy jos jotain levähtää.

VW-man

#3
Lainaus käyttäjältä: Tupo - 25.01.10 - klo:21:23
Kuvaus voisi sopia kompuraan... ???

Ei ole kompuran rohinaa. Jos olet joskus ajanut 118kW TSI:llä niin siinä ei kompura rohise terveenäkään ollenkaan niin rumasti kuin mitä 103kW TSI:ssä. Tässä kompuran ominaisääni on lähinnä pieni todella vaimea kurnutus/hurina ihan alimmilla kierroksilla.   Se kompuran ääni ei kuulu ollenkaan pakkasilla. Vain leudoilla ilmoilla ja kesäkeleillä kuulee kompuran vienon äänen. Kompuran magneettiventiili se ei myöskään voi olla. Sehän pitää joskus sirkutusta.

Ã,,äni on lähinnä semmoinen kuin ketju nopeasti löystyisi ja sitten taas nopeasti kiristyisi. Hemmetin vaikea kuvailla sitä ääntä. Se on siinä vaan niin erikoista kun ei kuulu ns. kesäkeleillä eikä muissa nopeuksissa kuin vain tuossa nopeudessa. Ehkä se on vaan ominaisääni ja kuuluu kylmiin keleihin tämä moottorin kanssa, mutta aina kun se kuuluu niin tulee semmoinen pelonsekainen tunne, että hajoaako jokin. Ehkä paras sana kuvaamaan ääntä on kahina...

Tupo

Ei, en ole ajanut 118:a - vain 103 muutaman kerran. Siinä kompuran olemassaolon kuuli kyllä juuri kaupunkinopeuksilla. Mainintasi kylmästä koneesta sai epäilemään kompuraa (välykset eivät vielä "kohdillaan"), mutta muitakin vaihtoehtoja toki on. Mahdotonta sanoa itse kuulematta - ja vaikeaa, vaikka kuulisikin...

nallekarhu

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 25.01.10 - klo:21:36
Ã,,äni on lähinnä semmoinen kuin ketju nopeasti löystyisi ja sitten taas nopeasti kiristyisi. Hemmetin vaikea kuvailla sitä ääntä. Se on siinä vaan niin erikoista kun ei kuulu ns. kesäkeleillä eikä muissa nopeuksissa kuin vain tuossa nopeudessa. Ehkä se on vaan ominaisääni ja kuuluu kylmiin keleihin tämä moottorin kanssa, mutta aina kun se kuuluu niin tulee semmoinen pelonsekainen tunne, että hajoaako jokin. Ehkä paras sana kuvaamaan ääntä on kahina...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=958.0
Tuossa hieman omasta kaksoisahdetustani... Epäilyttäviä sivuääniä ei ollut kuulunut ennen tätä iloista perhetapahtumaa, mutta noin kuitenkin kävi. Ei muuta kuin kaikki tekemäsi vikailmoitukset paperille ja korjaamon lausunnot mielellään paperilla tai muuten kirjallisena, niin ei käy oman kukkaron päälle jos menee kiukaanvaihtohommiin tai vastaaviin...

Peeveli

Omassani tuollaista ei ajossa kuulu, ainoastaan kaasua alakierroksilla reippaasti painettaessa kompuran rohaisu. Mutta tyhjäkäyntiääni lämpimänäkin on omassani rohiseva, ei ihan takaveto-Ladan luokkaa mutta ruma se on verrattuna vaikkapa bensa-tojotan ääneen (josta luulisi tyhjäkäynnillä että on sammutettu). Viime aikoina on huomiota kiinnittänyt kylmästartin jälkeen heti kuuluva rasahdus, ikäänkuin jakoketjusta tulisi. Ã,,äni oli tänä aamuna edellisiä aamuja voimakkaampi. Koska äänen taso on noussut, veikkaan villisti että hamassa tulevaisuudessa lienee odotettavissa jotakin oikeaakin probleemaa. Ai niin, viime viikolla Kehä I:lle Malmin rampista kiihdyttäessäni kone empi ja vasta uusi kaasunpainallus sai aikaan kiihtymistä; ei kait tässäkin ole se edellissukupolven magneettikytkinvika/softaongelma? Öljy maistuu tälle jonkin verran, ajettu reilut 20 tkm ja lisätty liukastetta reilu litra.

Toivotaan, että vw-manin tapauksessa tuo olisi ominaisuus, ei vika. Välillä vaan huolto-organisaation kommentit epäilyttävät...

VW-man

No niin en tiedä liittyykö se outo ääni mitenkään tähän vikaa (se voi olla joku toinen vika tai omimaisuus), mutta se että autoa on muutamina kertoina pitänyt sahata käyntiin useamman kerran ennenkuin on käynnistynyt ja että auto ei pariin kertaa ole pysynyt kunnolla käynnissä ja kerran ei meinannut tulla katoksesta omin avuin ulos, tietyllä kierrosalueella on tehottomuutta, ja outo nykinää sekä kuuluu tällainen ääni ketjusta tiktiktiktik   ja että moottorin vikavalo syttyi kerran ja tuli enginefault teksti&EPC valo paloi viittaa nyt siihen muutaman eri huoltoneuvojan mukaan, että jakopäässä on joko jako mennyt sekaisin ja/tai jakoketju on venynyt liian löysälle. Ensiviikolla tulee tuomio mitä on hajonnut tai meinannut hajota. Autolla voi kuulemma ajella (tosin järkeä käyttäen) ja jos se hajoaa kadulle niin sitten se hajoaa. Maantieajoa ei suositeltu.

Peeveli

Tosi ikävä jutut jos 118kw-mallissakin on tuota jakoketjumurhetta. Ja ikävä vielä jos korjaamo ei suosittele odotteluaikana maantieajoa; monella leipä kiinni siitä. :-\ Toivottavasti saat autosi kuntoon ja kunnolla!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 05.02.10 - klo:19:13
Huoltoneuvoja sanoi taas samassa paikassa samaan asiaan, että ei se mikään vika voi olla kun auto tännekin asti kesti ja ettei näitä kaksoisahdettuja korjata muuten kuin ajamalla niihin uusia softia.

Huoltoneuvojalta asiantuntijalausunto.  ;)

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 05.02.10 - klo:19:13
.. viittaa nyt siihen muutaman eri huoltoneuvojan mukaan, että jakopäässä on joko jako mennyt sekaisin ja/tai jakoketju on venynyt liian löysälle.

Jos noin on käynyt, niin pyydäpä sitä huoltoneuvojaa korjaamaan vika ajamalla uudet softat koneeseen !  ;D

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.02.10 - klo:20:06
Huoltoneuvojalta asiantuntijalausunto.  ;)

Jos noin on käynyt, niin pyydäpä sitä huoltoneuvojaa korjaamaan vika ajamalla uudet softat koneeseen !  ;D

No nuo olikin Herttoniemen VV-Centerin huoltoneuvojan kommentteja eikä kotipuolen huollon. Noin sanottiin siellä Herttoniemessä kun sinne asioista ja äänistä sekä huomaamistani "outouksista" kerroin erään korjauskäynnin yhteydessä. Tuo tapahtui Marraskuussa viime vuoden puolella jo. Kotopuolessa Autotalo Laakkoselle kun kerron, että millaisia oireita oli autossa esiintynyt aiemmin ja että viimeviikolla sitten syttyi vikavalo ja nyt ketju tikittää tietyllä kierrosalueella, meno hyytyy tietyillä kierroksilla ja auto nykii kun ketju ilmeisesti antaa löysää ja sitten vetää liian kireälle yms. niin päästiin heti yhteisymmärrykseen, että jakopään puolella on jotakin häikkää (ehkä vikaa ollut jo aiemminkin mutta nyt sitten pahin tapahtui) ja oltiin molemmat sitä mieltä, että jako hypännyt ja/tai ketju löysällä. Huoltoneuvoja oli sitä mieltä heti, että auto sinne mahdollisimman nopeaan (menee ensi viikon alkuun) ja vikakoodin lukuun ensin ja sitten suojamuovit pois jne. ja fyysisesti tutkimaan mitä on romuna. Oli myös heti sitä mieltä, että asiaan tulee suhtautua vakavasti vaikka mitään ei olisikaan rikki ja että turhaa ajoa tulee välttää ennenkuin pääsevät tutkimaan.

Urlaub

Onneksi autossasi on takuu, muutoin voisi olla pari unetonta yötä tiedossa.

VW-man

#12
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.02.10 - klo:19:33
Tosi ikävä jutut jos 118kw-mallissakin on tuota jakoketjumurhetta. Ja ikävä vielä jos korjaamo ei suosittele odotteluaikana maantieajoa; monella leipä kiinni siitä. :-\ Toivottavasti saat autosi kuntoon ja kunnolla!

No se nyt oli vaan semmoinen pyyntö tai toivomus ettei kannata ajaa maantiellä. Kuulemma omaksi parhaaksi ettei sitten käy niin, että jossain taipaleella matka tyssähtää. Toki voi maantielläkin ajaa, mutta voi tulla lisää tuhoa. Mulla nyt ei mitään pakkoa olekaan siihen maantiellä ajeluun just nyt, koska työmatka on kävelyetäisyydellä.

Sama jakoketjun löystyminen&jaon sekoaminen voi ihan yhtälailla tulla eteen vaikka olisi 1.4 90kW TSI, 1.2TSI, 1.8TSI tai 2.0TSI. Kaikissa noissa on jakopää ketjulla ja joku öljypumppu ketjun yhteydessä. Öljynpaine vissiin säätelee jotenkin sen ketjun toimintaa (en ihan tarkkaan kaikkea tiedä kun en ole mitään ammattikoulun autopuolta käynyt yms.) noissa kaikissa ja systeemi on tismalleen samanmoinen joka TSI myllyssä. Kova pakkanen/pakkasjaksot kait voi edesauttaa tämän  vahingon/ilmiön syntymistä ja kiihdyttely, vedättely yms. kylmällä tai puolikylmällä moottorilla (näin ainakin sanoivat, että eipä näitä ole vielä kesäkeleillä sattunut)...Ei ole mikään kaksoisahdetun omainaispiirre, että näin voi käydä. Sama on mahdollista muillakin TSI-moottoreilla ja yleensä autoilla joissa on ketjullinen jakopää ja tuollainen öljynpaineella toimiva systeemi. Kyllä niitä on muutamiin Saabeihinkin tullut kerättyä osia joissa on siis ollut jakopään öljyvuoto tai jako hypännyt.

tsiih

Vielä ei ole tainnut selvitä mikä siellä jakopäässä aiheuttaa ketjun löystymisen. Joku taisi joskus mainita "takapotkun" eli sammutettaessa kone pyörähtää taaksepäin ja näin ketju pääsisi löystymään. Näetkö VW-man onko mihinkään jakopään osaan tullut numeromuutoksia?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peeveli

Tänä aamuna edelleen kuului kylmästartin jälkeen se rasahdus useiden sekuntien ajan, kuullostaa jakopäältä. Auto alkoi myös tänä aamuna nykiä kylmänä ja kaasuun vastaavuus kylmänä/puolilämpimänä oli ajoittain heikko, tuli mieleen se 103kW:n koneversion empimisongelma. Liekö nyt sama vika tulossa kuin vw-manilla? ??? Pitää seurata tilannetta, en aio kuitenkaan välttää maantieajoa tms., hajotkoon reilusti nyt jos hajoaa.

VW-man

#15
No niin sain auton jo pois. Jakoketju ei ole hypännyt eikä jako mennyt sekaisin.


Syyksi selvisi suunnittelun kukkanen, ominaisuus, rakenne, tyyppivika jne. miksi sitä sitten haluaa kutsua. Eli sama ongelma/kiusaus mikä on VAG turbodieseleiden riesana näin talvisin: ahtoputket jäässä.
Kas kun niihin ei voida tehdä mitään lämmitintä tai jotain järkevää systeemiä ettei näin käy. Todennäköisesti se outo matala jurina/kumina yhtenä iltapäivänä johtui taas siitä, että moottorin kumityynyt oli jäässä ja johti jotenkin moottorin värinät pitkin runkorakenteita.

Tässä huoltoneuvojan selonteko:

Ahtoputkiin oli kertynyt vettä ja jäätä jotka on nyt puhdistettu. Käyntihäiriöt oli vedestä johtuvia. Yksi vikakoodi oli kaasuläpän käyttöservolta. Jakoketju on kunnossa eikä siihen liittyviä vikakoodeja ollut.

Kysyin: onko mahdollista, että lumisateella tai pyryisellä ilmalla on putkiin/syylärille jne. päässyt lunta ja se on välillä sulanut ja sitten taas jäätynyt?

Onko ilmiö mitenkään estettävissä esim. viimasuojalla ja saako sitä käyttää kun autossa on TSI-moottori?

Vastaus: vesi on kondenssivettä eli ei johdu pyrystä. Viimasuojaa voi käyttää ja sen käyttö onkin suositeltavaa talvella. Sitä käytettäessä ahtoputket pysyvät lämpimämpinä ja näin kondessiveden muodostuminen on vähäisempää.

Eli summa summarum tai mitä tuosta voi olla luettavissa:

- näin kävi nyt, mutta voi käydä toisen kerran tai vaikka kolmannen tai vaikka neljännenkin kerran
- nyt meni takuuseen, mutta entäpä vaikka vuoden päästä kun takuu on ummessa
- viimasuoja voi auttaa tähän ja estää tätä, mutta silti kondessiveden kertyminen on tästä huolimatta mahdollista

VW-man

Auto ei kuitenkaan tunnu olevan täysin kunnossa...

2500 kierroksen jälkeen kiihdytyksessä meno loppuu edelleen kuin seinään, ei kiihdy vaikka kuinka polkee

Oikealta puolelta kuului ajossa tasakaasulla muutaman kerran moottoritilasta kummaa kolisevaa ääntä.

Kova yhtäjaksoinen sirkutus kuuluu 2500 kierroksen jälkeen kun painaa kaasua ja ei oikein meinaa tapahtua mitään.

Olisiko siis myös se kaasuläppä paskana kun kerta vikakoodinkin antoi tai kenties kompuran magneettikytkin?

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 07.02.10 - klo:21:31
Vielä ei ole tainnut selvitä mikä siellä jakopäässä aiheuttaa ketjun löystymisen. Joku taisi joskus mainita "takapotkun" eli sammutettaessa kone pyörähtää taaksepäin ja näin ketju pääsisi löystymään. Näetkö VW-man onko mihinkään jakopään osaan tullut numeromuutoksia?

Täytyy tutkia tuota...Tässä nyt ei onneksi käynyt tuota jakoketjun hyppäämista, mutta kaikkea muuta sitten kuitenkin ja ei se tunnu olevan vieläkään ehjä tai kunnossa.

Peeveli

No voi hitto,vai että se tdi:tä kiusaava ahtoputkivika sitten tsi:ssäkin! Liekkö sitten myös yhdellä turbolla olevassa tsi:ssäkin mahdollinen, tai 1,8/2,0 tsi:ssä? Eikös se voi johtaa samalla lailla konerikkoon jos vettä pääsee sylintereihin? :(

Empiikö ja kakisteleeko vw-man autosi vain kylmänä, vai myös lämpimänä? Oma yskii ja empii nyt kylmänä, ei reagoi kunnolla kaasuun (esim. kiihtyvyyttä tarvitsevassa tilanteessa esim. kaistanvaihdossa nopsasti ei tapahdu mitään). Kun lämmin, ei esiinny.

VW-man

#19
Eiköhän se ahtoputkivika ole sitten mahdollinen kaikissa autoissa joissa on ahdin...Siltä se vähän vaikuttaa. Uudessa Golf VI:ssä sekä Superb Combissa (ehkä myös sedanissa) maski näyttää olevan jotenkin umpinaisempi moottorista riippumatta. Josko noissa sitten olisi päästy ongelmasta eroon.

Sekään ei sitten selvinnyt että mikäs outo hörinä tai kahina se on mikä kuuluu 50-60km:n nopeudessa moottorin ollessa kylmä. Tuohan on kuulunut jo ainakin Marraskuusta lähtien.

Epäilen, että tuo tehottomuus joka on ruvennut vaivaamaan nyt useammin johtuu siitä ettei kaasuläppä aukea ja toimi kunnolla/oikealla tavalla tai sitten kompura on sökö tai sen magneettikytkin. Näitä tuskin tutkittiin tänään vaikka kaasuläppä oli antanut jonkin vikakoodin. Viimeviikollahan se engine fault teksti tuli, EPC valo syttyi ja samalla tuntui, että nyt tämä hyyty just tähän paikkaan.

Niin ja se kolinakaan ei selvinnyt. Se kuului edelleen tänään. Muutaman kerran kun kiihdytin kuului erikoista kolinaa moottoritilan oikealta puolelta. No ketju on kuulemma kunnossa. Mikäs siellä sitten kolisee kun kiihdyttää?

Urlaub

Ei muuta kuin takaisin marmoritiskille!  >:(

tsiih

Yksöisahdetussa tulee tuskin koskaan olemaan tätä ongelmaa sillä cooleri on imusarjassa ja sitä jäähdyttää/lämmittää jäähdytysneste. Tuplassa taas on perinteinen ilmacooleri nokalla. Tässä kuvia, ylempänä tupla:



[ylläpito on poistanut liitteen]
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peeveli

Mutta uudessa 118kW kaksoisahdetussa on myös muutettu cooleria/imusarjaa, eikös tuo kuva esitä vanhempaa 103/125kW-versiota?

VW-man

#23
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.02.10 - klo:07:25
Mutta uudessa 118kW kaksoisahdetussa on myös muutettu cooleria/imusarjaa, eikös tuo kuva esitä vanhempaa 103/125kW-versiota?

Charge air cooler kuvat on tismalleen samat! Nrot myös. Eli samat rojut on 103kW ja 118kWTSI:ssä ainakin tuossa varaosaohjelman sektiossa. Vesipumppu ja termostaatti koteloineen on eri 103KW TSI:ssä ja 118kW TSI:ssä. Turbo on erilainen ja vissiin kompurakin ja sen rojut on erilaiset.

VW-man

Jäähdyttäjän flekti on myös erilainen 103KWTSI:ssä ja 118kW TSI:ssä

tsiih

Kuvat on Elsasta ihan oikeista moottoreista CAVD ja CAXA...mistäs Peeveli päättelit että on kamoja on muutettu?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

VW-man

#26
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.02.10 - klo:22:22
Kuvat on Elsasta ihan oikeista moottoreista CAVD ja CAXA...mistäs Peeveli päättelit että on kamoja on muutettu?

No siitä varmaan mistä minäkin päättelin, eli kun suoli.24:ssä on näitä juttuja: että joo myyjä sanoi että tää 118KW TSI on erilainen ihan kokonaan kuin 103kW TSI tai että tässä on kaikki muutettu ja kyllä tämän uskaltaa ostaa kun tämä on niin erilainen kuin se vanha kaksoisahdettu, joillekin on jopa sanottu huoltotiskillä että se on tyystin erilainen ja suurinpiirtein kaikki on muutettu ja parannettu vanhaan verrattuna eli koko konstruktio on muka kehitelty uudestaa ja sitten siellä on näitä juttuja että kun tuttu huoltoneuvoja tai tuttu korjaaja sanoi, että tämä on ihan erilainen kuin se edellinen niin se on silloin erilainen tai että kun siskon kummin kaiman serkun tutun tuttu ja kaverin kaverin kaveri sanoi että tässä on kaikki parannettu ja kokonaan muutettu niin kansahan toki uskoo. Niinhän minäkin uskoin. Mutta nyt kun olen enempi ETKA:sta näitä katsellut eri alustanroilla niin 1.4 103kW (BMY) TSI:ssä ja 118kW (CAVD) TSI:ssä on sama rakenne, pirusti samoja osia ja tyystin sama toimintaperiaate. Eipä monikaan nippeli eroa toisistaan. 1.4 90KW TSI (CAXA) sen sijaan on sitten hyvin paljon erilainen osiensa ja rakenteensa puolesta kuin tuo BMY tai CAVD. Kyllä tuo 118kW CAVD näyttisi edelleen pääpiirteittäin pohjautuvat enempi BMY:n kuin CAXA:aan.
Työksenihän en noita joudu juurikaan tutkimaan kun en myy Volkkariin mitään palikoita. Jos myisin niin varmasti vielä selkeämmin ymmärtäisin&huomaisin, ettei tuossa CAVD:ssa ja BMY:ssä juurikaan ole eroja.

Pakosarja+turbo näyttää myös kuvineen ja osanroineen olevan sama vanhassa BMY:ssä ja uudessa CAVD:ssä. Katoin ETKA:lta.

Peeveli

Tänä aamuna kylmästartin jälkeen kone jäi käymään erittäin omituisella äänellä; sellainen vanhan suoraruisku-diesel-Transitin (80-luvulta) äänen ja pölynimurin sekamöly. Vaimo totesi että tämähän käy kuin diesel. Noh, ajattelin että hajotkoon sitten kun ei varoitusvalojakaan pala. Kone nyki voimallisesti ekan kilsan matkalla pienissäkin kaasunpainalluksissa, dsg vaihtoi kovasti nytkäyttäen. Mitä lie tapahtumassa, en tiedä. Lämpimänä ääni oli normali.

Peeveli

Kävin äsken kahvitunnilla tsekkaamassa öljytikun, pinta vajunut alarajalle. Katsoin samalla öljykorkin, se on täynnä harmaanruskeaa "kylmälimaa". Pakkaset ja työmatka-ajo lisänneet vissiin sen muodostusta. Liekkö sitten mössöä myös ahtoputkissa. Erikoista viime päivinä on ollut se, että kylmästartin yhteydessä kuuluu välillä se outo ääni ja välillä taas ei.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.02.10 - klo:13:44
Kävin äsken kahvitunnilla tsekkaamassa öljytikun, pinta vajunut alarajalle. Katsoin samalla öljykorkin, se on täynnä harmaanruskeaa "kylmälimaa". Pakkaset ja työmatka-ajo lisänneet vissiin sen muodostusta. Liekkö sitten mössöä myös ahtoputkissa. Erikoista viime päivinä on ollut se, että kylmästartin yhteydessä kuuluu välillä se outo ääni ja välillä taas ei.

Mulla tarkoitus hävittää koko auto nyt. Kaikenmaailman kilinöitä, hörinöitä ja räminöitä kuuluu konepellin alta ja DSG prakaa ja nikottelee heti kun on vähänkin enempi pakkasta. Etupää narisee/kahisee joustoissa. Panoraamakatto kolahtelee. Paljon vähemmillä murheilla pääsee kun unohtaa moiset kaksoisahdinvitelmät ja DSG lootat. Tulevassa autossa 2-litrainen vapari ja 6-portainen perinteinen tomaatti ja peltikatto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy