T5 103 kW Dsg ravistaa

Aloittaja VagPossu, 29.09.12 - klo:10:39

« edellinen - seuraava »

VagPossu

Ongelma siis otsikon mukainen. Auto ravistaa vedätystilanteessa kakkosella ja tekee sitä myös n. 90 km/h vauhdissa 7. vaihteella. Tällöin kierrokset joku 1700-1800rpm. Otettiin eilen takuuhuoltoon. Sekä asentaja että työnjohtaja ajoivat ja totesivat ärsyttävän ravistamisen. Olivat vaihtaneet eturenkaat taakse, ei vaikutusta. Tarkastaneet kulmat, koska kumin sisäreunasta kuluneet.  Kulmat "kunnossa" , ei vaikutusta. Vaihtoivat molemmat vetoakselit, ei vaikutusta. Dsg päivitykset kunnossa. Sain auton takaisin soittelevat ensi viikolla uudestaan keskusteltuaan tehtaan kanssa miten edetään. Olisko kellään mitään järkevää ajatusta ongelmaan?
Ja ettei valittaminen jäisi tähän , niin toinen ongelma on umpioissa olevat päiväledit. Oikean ja vasemman ledien värisävyissä on huomattava ero. Vasemmassa sävy purppuran punertava ja oikeassa vihertävä .  Maahantuojan mukaan " leditekniikan haastavuudesta johtuen ledeissa saattaa olla värieroja" ( bull shit) Niin ja auto on siis 8000 km ajettu uusi T5.

VagPossu

No niin. Lueskeltuani vähän enemmin ulkomaalaisia foorumeja liittyen DSG ongelmiin, niin sieltähän pomppaili esiin lukuisia tapauksia jossa auto ravistaa samoissa tilanteissa kuin itselläni.
Ongelman ydin siis todennäköisesti kohdentuu dsg7 :aan. Taitaa siis olla aikas laaja ongelma ko. laatikon kanssa. Hip hurraa!!  :-\

Peltzi

No eihän sulla mitään hätää uusi auto => TAKUU. Uusi loota tilalla ja tääs mennään muutama tuhat. ;)

mla

T5:ssa on eri DSG7 kuin monessa muussa mallissa. Vain Tiguanissa ja T5:ssa taitaa olla tuo aski, joten ei kannata yleistää muihin DSG7 kirjoituksiin, kun niissä on kyse 'kuivasta' DSG7:sta.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

VagPossu

No niin, päivitän tilannetta. Auto oli viikon verran huollossa, jossa ottivat "näytteitä" maahantuojaa ja tehdasta varten. Meininki on kuin syöpäpotilaalla, ensin koepala ja sitten leikkaukseen;) . Nyt sitten ajellaan vain ja odotellaan tehtaan insinöörien yhteydenottoa.  Kävin myös ensimmäisen korjauskerran jälkeen omakustanteena nelipyöräsuuntauksessa, koska tuntui ettei sielläkään olisi kaikki kohdillaan. Etupää haritti ja takapää auraa. Great! Säädettiin ja nyt on ainakin kulmat kunnossa. 

VagPossu

Ensi viikolla vaihdetaan aski autoon. Mielenkiintoiseksi mennee, jos vika ei poistu:/

ANG-88

Kerro nyt ihmeessä miten kävi? et muutkin tietää ongelman syyn.... :o

juhaha

Mulla oli ainakin edellisessä t5 oikea vetoakselin sisäpää selvä ja se ravisti kans vedättäessä ja moottorijarrutuksessa mutta ei"vapaalla" ajettaessa. Ei kans meinannut löytyä vikaa kunnes kuulin ko viasta ja tarkistettiin, ja niin värinä loppui. Nyt on 2 1/2 vuotta 250tkm ajettu uudempi portteri ja kolmas laatikko menossa!!!! Joten sellaista sattuu. Edellinen oli tavallinen laatikko, tässä on DSG.

VagPossu

Lainaus käyttäjältä: ANG-88 - 27.12.12 - klo:11:22
Kerro nyt ihmeessä miten kävi? et muutkin tietää ongelman syyn.... :o
Jep jep. Vaihdettiin tosiaan silloin aski autoon ja samalla laittoivat vanhat vetoakselit takaisin. Mentiin työnjohtajan kanssa koeajolenkille. Laatikko vaihtoi edeltäjäänsä verrattuna huomattavasti pehmeämmin/ huomaamattomammin. Hymyssä suin ajettiin takaisin huollon pihaan ja kiitin ja kumarsin ja kurvailin kotiin. Kaikki kunnossa. Kunnes euraavana päivänä se kirottu ravistaminen oli taas takaisin.  Mielenkiintoiseksi tapauksen tekee se, että kun oli pakkasta se 15 astetta ja kylmällä autolla lähti liikenteeseen, niin laatikko vaihtaa uskomattoman upeasti. Voisi kuvitella, että kylmänä ja kohmeessa olisi vaihtaminen vähän nykivää tai jähmeetä. Ei todellakaan. Vaihtamisen havaitsee oikeastaan vain kierroslukumittarin viisarin liikkeistä.  Vanha -08 mallisen automaatti oli pakkasella kankea vaihtamisessa.  Sanoin huoltoon, että palataan asiaan keväämmällä. 

wille84

Ravistaako satunnaiseti noilla kierroksilla vai aina kun vedättää 1700-1800rpm välillä? Vain 2/7 vaihteilla vai onnistuuko saada vika päälle muillakin vaihteilla? Vauhtipyörään viittaisi mutta kaiketi tarkistettu kun laatikko on ollut irti.

VagPossu

Lainaus käyttäjältä: wille84 - 01.01.13 - klo:13:39
Ravistaako satunnaiseti noilla kierroksilla vai aina kun vedättää 1700-1800rpm välillä? Vain 2/7 vaihteilla vai onnistuuko saada vika päälle muillakin vaihteilla? Vauhtipyörään viittaisi mutta kaiketi tarkistettu kun laatikko on ollut irti.
Tarkennetaan asiaa... elikkäs aamulla kun lähden liikkeelle ei ravista ja pelittää kuin junan vessa. Jossain vaiheessa päivää ajeltuani havahdun ravistamiseen, lähinnä sen 2.vaihteen. Käynnistyksiä tulee päivittäin jtn 10 ja 20 kerran väliltä. Ajot jtn 5 ja 150 km väliltä. Ravistus ei tunnu ratissa, vaan sen tuntee persuuksissa. Eikä ole väliä onko 2. vaihteen kiihdytys kovaa tai hidasta. Välillä tulee mietittyä omaa mielenterveyttä  :-\

wille84

Tuollaiset viat monestikin koettelevat mielenterveyttä, varsinkin jos huollossa ei vika ole päällä.

Vauhtipyörään ei oikein sitten sovi tuo vian kuvaus. Suutin ja johtosarja viatkin jättäis koodia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy