Webaston thermo Top C

Aloittaja Edviina, 25.01.10 - klo:11:06

« edellinen - seuraava »

Supebiin tulossa Webaston Thermo Top C, otetaanko kellolla vai kaukosäätimellä?

Autoon sisälle tulevalla kellolla.
4 (22.2%)
T100 kaukosäätimellä.
10 (55.6%)
Jokin muu vaihtoehto
4 (22.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Äänestys päättynyt: 24.02.10 - klo:11:06

Edviina

Tervehdys!

Autoomme (Suberb II Combi) on tulossa merkkiliikkeen toimesta Webasto Thermo Top C lämmitin. kysymykseni kuuluu että kannattaako lämmitin ottaa kaukosäätimellä vai autoon sisälle tulevalla kellolla? Kummassakin on mielestäni hyvät ja huonot puolensa. Haluaisinkin kuulla ihmisten mielepiteitä ja kokemuksia, koska itsellä on melko vähän kokemusta webastoista (kellolla).

mla

Puuttuu se oleellinen vaihtoehto eli molemmat :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Zausa

Vaikea kysymys joka riippuu paljon käytöstä. Omassa autossani on ollut reilun vuoden Webasto kellolla ja on toiminut ihan hyvin kun on säännölliset työajat ja tietää aika tarkkaan etukäteen moneltako auton pitää olla lämmin. Nyt uuteen autoon olen tilannut kuitenkin kellon ja kaukosäätimen koska viikonloppuisin yms. olisi ihan kätevä saada lämmitin päälle ilman että raahautuu autolle asti. Eli kyllä mun mielestäkin paras vaihtoehto on molemmat mutta maksaahan tuo kaukosäädin aika paljon ekstraa.

mla

Kuten toisaalla vastasin niin kaukosäätimet voi aina siirtää seuraavaan autoon jolloin niiden kustannus ei tunnu joka kerta autoa vaihdettaessa. Lisäksi jos haluaa säästää niin ne voi tilata halvemmalla ulkomailta. Itse olen saanut ne aina samaan rahaan uudelleen asennutettua kuin minikellonkin, eikä niiden asentaminen itsekään ole mikään suuri urakka (T91 kytketään yksi johto ja vedetään antenni ikkunalle, T100:ssa joutuu hieman miettimään kun HTM ohjaus vaatii mahdollisesti johto muutoksia).

Rammy71

Molemmat olisi tietty ideaali, mutta oman kokemuksen mukaan (molempi autoissa ollut) kaukosäätö on huomattavasti joustavampi vaihtoehto. Kello toimii ihan ok, jos lämppärin tarve on usein ja toistuvasti sama ajankohta. Pakkasessa rämpiminen kelloa säätämään sen takia, että töissä meneekin vielä tunti, ei ole mukavaa.

jf

mla:a kompaten, molemmat. Lisähinta tuosta kellosta on alle satasen (vaihtoehtoisesti löytyy kyllä myös on/off-näppäin, mutta ainakin jossain vaiheessa sen hinta oli sama minikellon kanssa). Kauko-ohjain on enimmäkseen aina käytössä, mutta pari kertaa on vuosien aikana käynyt, ettei kake ole toiminut kovan pakkaspäivän jälkeen, jolloin käynnistäminen on tapahtunut tuolla kellolla... (-30 asteen pakkasessa sen lämppärin haluaa päälle)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

TKe_

Pari kuukautta olen nyt pelkkää kelloa käyttäen pärjännyt, mutta ehdottomasti annan ääneni mla -vaihtoehdolle eli molemmat. Kyllä sitä kakea (tai GSM ohjausta) aina välillä kaipaa.

Edviina

Nii molempia olen minäkin miettinyt. Pitääpi taas selvitellä hintaa molemmille. Ku toi merkkiliike on hiukan ihmeellinen ei voida antaa kaikkia hintoja, aina saa lypsää tietoa. kellolla hinta on tämä ja kun kyselin hintaa kaukosäädölle niin hinta oli tämä ja sanoivat et autossi EI sitten ole kelloa jne. Mene ja tiedä. Itse punnitsin asian näin et kellon miinukset ovat et mikäli tulee suht pikainen extempore lähtö niin saa mennä autoo ja repiä jäätynyt ovi auku et saa webaston päälle. Kaukosäätimen miinuksia taas ovat määrä (yksi) ja se et ei oo välttämättä aina mukana (autolla ajaa useampi ihminen).

Juha

Kauko-ohjain.

Itsellä oli edellisessä autossa T91 + kello, kelloa en tainnut käyttää ikinä.
Nykyiseen autoon tuli pelkkä T91 ohjain ja enpä ole muuta kaivannut.

Oculus

Ihan omista lähtökohdistani vastasin "jokin muu", eli se olisi sitten kännykkäohjaus (Webcontrol) mahdollisesti kellolla höystettynä. Syynä yksinkertaisesti se, että omat ajot ovat enimmäkseen epäsäännöllisiä ja toisaalta kaken kantama tuskin riittäisi työmaalta kotipihaan (ajot usemmiten juuri työpäivän jälkeistä asiointia).

LainaaKaukosäätimen miinuksia taas ovat määrä (yksi) ja se et ei oo välttämättä aina mukana (autolla ajaa useampi ihminen).

Kännykkäohjaus muuten ratkaisisi juuri tuon usean käyttäjän tarpeen, eli lämmitintä voi ohjata useammasta puhelimesta.

mla

Webastoon saa kaukosäätimiä kolmekin kappaletta. Lisäkaukosäätimiä itse olen tilannut eBaystä kun sieltä niitä saa järkevään hintaan. Kaukosäätimet pidän nipussa auton avaimen kanssa, jolloin ei yleensä ole ongelmaa sen mukana olon kanssa ;)

Edviina

Lainaus käyttäjältä: mla - 25.01.10 - klo:20:14
Webastoon saa kaukosäätimiä kolmekin kappaletta. Lisäkaukosäätimiä itse olen tilannut eBaystä kun sieltä niitä saa järkevään hintaan. Kaukosäätimet pidän nipussa auton avaimen kanssa, jolloin ei yleensä ole ongelmaa sen mukana olon kanssa ;)

Mites tuollaisen kaukosäätimen ohjelmointi onnistuu/toimii? Missä hinnoissa suunnilleen pyörivät noi kaukosäätimet?

mla

Jälkiasenteiseen Webastoon ohjelmointi suoritetaan irroittamalla kellon sulake (konehuoneen puolella pienin sulake, Webaston sulakkeista) ja painamalla OFF nappia kaukosäätimestä oliko nyt 10s sisään sulakkeen takaisin kytkemisestä - ohje löytyy kaukosäätimien ohjekirjasta.
Tehtaan versioihin voi tuon tehdä muutoin samoin mutta virrat pitää ohjainyksiköstä käyttää muutoin poissa koska sille ei ole sulaketta - piuhan irroittamalla tuo onnistuu siinä. Ongelma vain on että ohjainyksikkö on usein piilossa verhoilun sisässä ja siihen ei välttämättä ole helppo päästä käsiksi. Joten kätevin tapa on tehdä se testerillä (VCDS tai merkkiliike).

Hinta riippuu onko kaukosäädin uusi vaiko käytetty. Lisäksi VW(/MB)-logollisia esim. saa edullisemmin mutta ne eivät aina toimi kaikkien Webaston mallien kanssa. Itsellä on noista VW-logollisista kokemusta lähinnä tehtaan Webastojen osalta, mutta jotkut sanovat saaneensa niitä toimimaan jälkiasennettujenkin kanssa.

Hinnat ovat pyörineet 60e-130e riippuen mallista ja siitä onko se uusi vaiko käytetty. T100 on kalleimpia noista ja sitä on harvoin myynnissä käytettynä.
Kaukosäädin asennuspaketteja myydään 250-350e hintaan riippuen onko ne T91 vai T100 kaukosäätimellä varustettuja.

Edviina

Tuleeko T100:een mitään kuittausta autolta. Eli tietääkö kakesta jotenkin et lämmittäkö webasto autoa tms. Vai onko vain luotettava asiaan? Kuinkas hyvin se htm on pelannu eli miten se siis laskee sen lämmitysajan?

mla

Tulee ruudulle OK kuittaus jos sen käynnistää välittömästi. HTM toiminnon kuittausta en ole koittanut.

En ole tuota HTM toimintoa käyttänyt kun kokemuksesta jo itse tiedän kauanko haluan auton lämpiävän ja kun on saman jo vuosia tehnyt niin sen muistaa itse laittaa sopivaan aikaan päälle :)
Webastolla kun ei tarvitse tuntikausia lämmittää niin yleensä jää aikaa laittaa se käyntiin juuri sopivaan aikaan.

Sikäli itse pärjäisin T91:llä, mutta kun tuli aikanaan hankittua nuo T100:t niin en ole niistä raaskinut luopua.

JeanC

Webasto ei suostu käynnistymään :-\. Maxi Dot näyttöön tulee kuvan teksti.
Missä vika? Ei lähde käyntiin vaikka kuinka nappulaa rämppää.

[ylläpito on poistanut liitteen]

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 23.04.10 - klo:20:45
Webasto ei suostu käynnistymään :-\. Maxi Dot näyttöön tulee kuvan teksti.
Missä vika? Ei lähde käyntiin vaikka kuinka nappulaa rämppää.

Onhan tankissa riittävästi polttoainetta? Lämmitin ei käynnisty mikäli tankki on "punaisella"

JeanC

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 24.04.10 - klo:21:36
Onhan tankissa riittävästi polttoainetta? Lämmitin ei käynnisty mikäli tankki on "punaisella"
Täynnä   8)

tarzi

Ei muutakun testeriin. Lukkoon menny webasto.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: mla - 25.01.10 - klo:21:22
Tehtaan versioihin voi tuon tehdä muutoin samoin mutta virrat pitää ohjainyksiköstä käyttää muutoin poissa koska sille ei ole sulaketta - piuhan irroittamalla tuo onnistuu siinä. Ongelma vain on että ohjainyksikkö on usein piilossa verhoilun sisässä ja siihen ei välttämättä ole helppo päästä käsiksi. Joten kätevin tapa on tehdä se testerillä (VCDS tai merkkiliike).

Osaako joku kertoa tarkemmin miten VCDS:llä otetaan uusi kauko-ohjain (T91) käyttöön tehdasasenteisen Webaston kanssa. Ã,,sken tutkailin VCDS:llä enkä havainnut mitään sellaista vaihtoehtoa, jonka olisin osannut yhdistää kaken koodaamiseen.

T91 ohjain odottelee paikallisessa postissa noutoa, joten melko ajankohtaista olisi koodaus.

mla

Helpointa on ottaa se Webaston pieni sulake irti hetkellisesti ja kun sen laittaa takaisin niin painaa uudesta kaukosäätimestä OFFia.
Webaston sulakkeet edelleenkin löytyy siitä sulakekaaviosta.

KariH

Koodausohje:
http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarusteet/Webasto/Ohjeet/Kayttoohjeet/Kayttolaitteet/Telestart_T91.pdf

Konehuoneessa oleva sulake nimeltä "lisälämmityksen ohjausyksikkö" on sitten väärä sulake.
Oikea sulake, mikä pitää hetkeksi poistaa, on sisällä olevassa taulussa oleva ilmastoinnin sulake. Olisko ollut nro.16. Siinä oli kuvana sellaiset aallot.
Eli ei tarvitse etsiä webaston omia sulakkeita.

Noin minä sain puolan pojilta tilatun ohjaimen toimimaan.
Posteineen maksoi 51,-euroa. Paikallisella marmorilla yli 500,- :o

mla

Tässähän kirjoitellaan jälkiasennetusta ja minun viestini lainaus oli tehtaan Webastosta.

Jälkiasennetun Webaston kellosarjan sulake on yleensä konehuoneen puolella (pienempi sulake), tehtaan versio on sisällä muiden sulakkeiden seassa ja sen löytää Webasto symbolilla joka on sama kuin Webaston liekkinapissa.

KariH

Minulla on tämänvuoden malli ja  tehdas asennettu webasto. Siinä pitää poistaa sulake 16 joka on nimetty manuaalin mukaan "ilmastointilaite".

Sulakekotelon kannessa olevassa tarrassa on sulakkeessa 9 webaston symboli ja manuaalin mukaan nimetty "lisälämmityksen rele". Sulakkeessa 16 on kuvina webasto ja ilmastoinnin hiutale.

Jokatapauksessa sulake mikä pitää poistaa hetkeksi on 16.

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: KariH - 19.05.12 - klo:21:06
Sulakekotelon kannessa olevassa tarrassa on sulakkeessa 9 webaston symboli ja manuaalin mukaan nimetty "lisälämmityksen rele". Sulakkeessa 16 on kuvina webasto ja ilmastoinnin hiutale.

Tämä sulakkeen 16 poisto hetkeksi ja sen jälkeen OFF-napin painallus toimi. Uuden kaken kantama on mahtava. Vanhan kantama on melkoisen huono, puhutaan enemmän näköetäisyydestä kuin mistään muusta. Vaihdoin vanhaan kaukosäätimeen uuden paristonkin, mutta se ei tilannetta parantanut.

Jos joku muukin on tyytymätön kaukosäätimen kantamaan, voi uuden kauko-ohjaimen hankinta auttaa (mulla on vm. 09 auto). Hintaa kakelle tuli postikuluineen noin 60 euroa Ebaysta.

Edviina

Mites porukalla on noi jälkiasenteiset webastot pelittäny? Tuntuu et itselläni kyl moottori lämpiää, mutta kabiinin puolelle sitä lämpöä ei tule. Yrittäny säätimet laittaa vaikka mihin asentoon, mutta ei  ???

jarmaho

Muistini mukaan pitää ainakin koodata jotta lähtee kabiini lämpiämään.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä: ID.4, Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

tet

Lainaus käyttäjältä: Edviina - 28.11.12 - klo:22:29
Mites porukalla on noi jälkiasenteiset webastot pelittäny? Tuntuu et itselläni kyl moottori lämpiää, mutta kabiinin puolelle sitä lämpöä ei tule. Yrittäny säätimet laittaa vaikka mihin asentoon, mutta ei  ???

Itse laitan ennen moottorin sammutusta huurteenopoistopuhalluksen vähäksi aikaa päälle ja lämpösäätimen maksimiin, jotta puhallus kääntyyy varmasti tuulilasille ja sekoitusläppä kuuman puolelle. Webasto (ainakaan jälkiasenteinen) ei osaa ohjata kuin puhallinta, muihin säätöihin se ei vaikuta. Jos ilmastointi on jätetty puhaltamaan kylmää jalkatilaan, myös webasto puhaltaa kylmää jalkatilaan.

Noilla eväillä on kuumaa tullut myös kabiiniin. Joskus tuo on unohtunut ja silloin on kyllä lämmitystulos jäänyt laihaksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

corex

Lainaus käyttäjältä: Edviina - 28.11.12 - klo:22:29
Mites porukalla on noi jälkiasenteiset webastot pelittäny? Tuntuu et itselläni kyl moottori lämpiää, mutta kabiinin puolelle sitä lämpöä ei tule. Yrittäny säätimet laittaa vaikka mihin asentoon, mutta ei  ???

Oiskohan asennuksessa mennyt vesiletkut väärin? Yleensä jälki-asenteisessä webastossa veden kulkusuunta laitetaan sisäkennon kautta moottorille.
Octavia RS TDI -08

Edviina

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.11.12 - klo:07:53
Itse laitan ennen moottorin sammutusta huurteenopoistopuhalluksen vähäksi aikaa päälle ja lämpösäätimen maksimiin, jotta puhallus kääntyyy varmasti tuulilasille ja sekoitusläppä kuuman puolelle. Webasto (ainakaan jälkiasenteinen) ei osaa ohjata kuin puhallinta, muihin säätöihin se ei vaikuta. Jos ilmastointi on jätetty puhaltamaan kylmää jalkatilaan, myös webasto puhaltaa kylmää jalkatilaan.

Noilla eväillä on kuumaa tullut myös kabiiniin. Joskus tuo on unohtunut ja silloin on kyllä lämmitystulos jäänyt laihaksi.

Kun sammutat auton ja laitat webaston päälle niin tuntuuko että sieltä puhaltimsesta oikeasti tulee ilmanvirtausta? Oon kokeillut laittaa puhaltimet täysille jne. mut kun webaston lyö päälle niin ei noista suulakkeista minkäänlaista ilmavirtausta tunnu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy