Octaviaan sopivia kesävanteita

Aloittaja Gus, 23.01.10 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Gus

Terve!

Minkälaiset vanteet mielestäsi sopivat Octaviaan? Laittakaa omia suosikkejanne kuvilla/linkeillä varustettuna. Itselleni on tulossa väriltään musta combi ja olen tässä selaillut läpi muutama tuhat vannesaittia ;) Koko on 17" ja kumit 225/45. Talvivanteiksi tulee Skodan Pegasus.

Tällä hetkellä omalla shortlistallani on seuraavat vanteet:

Mam - Mam7:

Brock - B21:

Lenso - Elegance:

ATP - Inox SS:

Skoda Octavia III 1.8 TSI Combi Elegance

_156_

Noista esimerkeistä selvisi aika hyvin hakemasi tyyli, yritän kommentoida siitä näkökulmasta:

MAM7 - Sopii Ocuun, sanoisin parhaiksi listaamistasi.
Brock B21 - Vaatii tuumaa isomman koon päästäkseen oikeuksiin.
Lenso - Tästä jää eleganssi puuttumaan, näyttää hieman halvalta muihin verrattuna. Toivottavasti on edes sitä.
ATP Inox - Vieläkös tätä klassikkoa saa? Näyttää edelleen tyylikkäälle.

Brockin malleista RC12 tai RC17 istuisi myös, onhan tuossa listalle jokunen muukin.
http://www.rautamo.fi/carguide_fi.aspx?brand=Skoda&carid=828

Gus

Hienosti haarukoitu! RC12 ja RC17 ovat molemmat olleet aiemmin myös harkintalistalla :)

ram1

Mulla oli sama ongelma ja nyt niin pienen koon 17" kun otin niin iso puola silloin paras jos ei ole madallettu sporttia enempää.Eli tällä kertaa otin halvimman viisipuolavanteen minkä löysin.En jaksanut nyt satsata isompia rahoja.Täytyy sitten katsella seuraavana kesänä jos vaihtaisi jouset niin silloin voi myös laittaa isommat vanteet.
Pegasukset mullakin jää talveksi.Yleensäkin jos auto ei kovin matala kannattaa valita sellaiset vanteet missä puolat tulee aivan ulkokehälle niin näyttää paremmalle.Huulivanteet tai sen tyyliset kannattaa unohtaa.Tuo Mam vanne minunkin mielestä ainakin kuvassa hieno.Mulla oli muuten mustassa Räsässä viime kesänä Mammit, mutta 19" Rs1 mallit, joka sopi kanssa hyvin.Varmasti paras vannekauppa mitä muuten ikinä tehnyt.Ne myytiin siis Rs4new Replicana mulle kumeineen asennettuna ovelle kuskattuna 780e Uk:sta.Katselin vaan tossa nyt niitä samoja Suomesta tai Saksasta niin pelkät vanteet 800e kieppeillä.
Kaverilla on nuo Elegancet V40:ssä eikä ole luonnossa kovin hienot mielestäni.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

_156_

Ram1:n kommentissa puolan mallista on itua. Puhtaasti viisipuolaisista tämän hetkinen suosikkini on tämä (Aez Lascar).

Sopii erityisen hyvin mustan kanssa. Viime kesänä naapuruston perus A3 sportback 17-tuumaisilla Lascareilla käänsi monesti pään.

ram1

http://www.madmotors.co.uk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=17%22

Tuolla aika paljon tuon ekan viestin tyylisiä vanteita.Helpohkot sivut katsella.Nuo Lascarit ei ihan mun tyyliset, mutta en kyllä livenä olekaan nähnyt.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

makelja

Minun mielestäni nuo ATP Inox SS:t ovat parhaimman näköiset(klassiset viisipuolaiset). Nuo Lascarit ovat aika tekno-näköiset.

ram1

Nuo Mammit tuossa Golfissa näyttää hyvälle, mutta pitää huomioida taas että siinä on madallus ja koko 19".Miltä mahtaa taas näyttää 17" ja korkeampi alusta.Vaikka nyt itsellekin tulee tuollainen kiilloitettu puolainen ja mustalla taustalla, niin ne usein livenä näyttävät aika leluilta.Etenkin kiiltävä musta se mikä vähän omaan makuuni ei osu.Kuvissa usein hienoja, mutta livenä ei aina.Tykkään enemmän mattaväreistä.Mutta kuitenkin jokainen ostaa ne mitkä itsestä tuntuu hienoille.Ja nuo ATP:t tuossa Pösössä on juurikin hienot kun ovat hillityt ja ei niin kiiltävät.Hieman kuitenkin tylsät, mutta erittäin varma valinta.Sopii kaikkiin autoihin.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

_156_

Kannattaa tosiaan yrittää löytää kuvia siinä koossa, missä itselleen aikoo vastaavat hankkia. Hieman vanteesta riippuen näyttävyys saattaa latistua aikalailla parin tuuman mukana.

weeman

Auton saa noissa kuvissa näyttämään hyvältä, melkein millä tahansa vanteella. Kuviinhan valitaan oikea auton väri, juuri sopiva madallus, tarpeeksi iso vannekoko, matala kumi ja photoshopataan vielä vähän. Todellisuus on aivan toinen. Se on kyllä vaikeata löytää mieleinen vanne mikä miellyttää. Itsekin etsiskelin monta kuukautta nettiä läpi. Kuvissa vanteeni näyttivät paljon hienommilta kuin autoni alla. TSW Vortex 19". Ja madallusta kaipaa isoilla vanteilla. Mutta kyllä noi 17" Pegasuksetkin kaipaavat madallusta.

Edviina

Itse ostin tällaiset vanteet kakkos autoon, tosin paikallinen rengasliike möi vanteet samaan hintaan kuin alla oleva pulju.

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/4844/INTER+ACTION+Poison-7x17-5x112-et42/

Tuolta muutenkin löytyy melko edullisia vanteita

ATM

Näissä vanteissa on mielestäni jotain kiehtovaa, vaikka melkoisilta kärrynpyöriltä vaikuttavatkin. Tekee vain jotenkin jännän efektin kun vanteen kehä on tumma, mutta puolat ovat kiiltävät. Mitä mieltä olette?

Edit: Kuva hävisi jonnekin...

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: ATM - 29.01.10 - klo:17:53
Näissä vanteissa on mielestäni jotain kiehtovaa, vaikka melkoisilta kärrynpyöriltä vaikuttavatkin. Tekee vain jotenkin jännän efektin kun vanteen kehä on tumma, mutta puolat ovat kiiltävät. Mitä mieltä olette?

Vanne kaupoille tod näk oon menossa ens kesänä ni oon päättäny että kehä on tumma ja puolat kiiltävät. Ne antaa miun mielestä "syvyyttä" auton ilmeeseen. Kun oma auto on vaaleenvihree niin saa vähä tummuutta autoon  :D

ATM

Kuva tosiaan hukkui lähetysvaiheessa, mutta tarkoitin noita edellisen postauksen vanteita Forme B80 Black/Mirror. Linkin takaa lisää Formen vanteita.
http://www.formewheels.com/galleryframe.htm

Gus

Vähän oon ollut kahden vaiheilla näiden "kehättömien" vanteiden kanssa, että onko hienoja vai ei... Jotainhan niissä täytyy olla kun niitä on sillä silmällä katsellut ;)

Gus

Huomasinpa, että tuosta MAM7:sta on olemassa myös mattamusta versio, joka on kyllä aika hieno!

Golf

Toi on kyllä tyylikäs vanne, puolatkin on niin selkeän malliset eikä ole väkisin muotoiltu liikaa kaikenlaisia vänkyröitä sinne väleihin. Oma maku on varmaan vähän klassinen tähän tämän päivän trendiin, kun jotenkin iskee edelleen huulivanteet kaikkein eniten.

ram1

Ehdottomasti parempi tuo mattapintainen Mam minun mielestä.Huulivanteissa pari huonoa puolta kun itselläkin oli.Kapeissa vanteissa (8-8.5") huuli on tosi pieni yleensä.Pitää olla tuumaa isompi kuin isopuolavanne näyttääkseen yhtä isolle.Ja jos ei madallusta tarpeeksi niin näyttää pahimmalle huulivanteessa se kaaren ja kumin väliin jäävä rako.Plussana se että niitä löytyy todella paljon hyvännäköisiä.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

_156_

Lainaus käyttäjältä: Gus - 30.01.10 - klo:14:01
Vähän oon ollut kahden vaiheilla näiden "kehättömien" vanteiden kanssa, että onko hienoja vai ei... Jotainhan niissä täytyy olla kun niitä on sillä silmällä katsellut ;)

Taitaa vaatia aika ohuen kumin ympärilleen, että näyttäisi hyvältä.

Omia vannevalintoja taaksepäin katsoessani huomaan, että onnistuneimmat vanteet ovat olleet valintalistoilla mukana useita vuosia. Hinnan, sopivuuden tai saatavuuden takia ne eivät vain ole päätyneet alle aikaisemmin. Ja kun sellaiset on vihdoin hankkinut, silmä lepää niissä keskimääräistä pidempään.

Joskus vain joutuu uusille alueille. Kaikki vannemallit eivät sovi kaikille autoille ja joillakin autoilla merkkihistoria asettaa vähintään henkisiä suuntaviivoja valinnoille. Silloin klassiset linjat ja vannemallit ovat varmoja valintoja. Tosin "devil is in details" - onko vanteen puolan muoto just oikea vai oisko se toinen vaihtoehto sittenkin paremman näköinen livenä.

ATM

Brockilla on aika hyvä vannevalikoima ja vannekonfiguraattorista löytyy lähes ajantasalla oleva Skoda-mallisto. Superb Combi puuttuu vielä, mutta muihin voi sovittaa vannevalikoimaa.

Brock und RC-Design

ram1

Tuo toka vannehan on kyllä siisti.Nuo muut ei makuuni ollenkaan.Mulla tulee kesäksi 17" ATP Tieffet.17" siksi kun 17" renkaat tulee auton mukana niin ei mene hukkaan.Ulkonäöllisesti nekään ei ihan mun makuun, mutta suhtkoht halvat ja eiköhän ne mene taas ekan kesän jälkeen myyntiin niin voi alkaa etsiskelemään taas jotain uutta.Niistä oli puhe jo vuosi sitten kun suosittelin niitä valkoiseen Variant Golfiin.Opationihan taisi silloin ostaa sellaiset.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Kiviharju

Nuo R32 replicat musta/kiillotetuilla puolilla olisi kyllä hienot, samoin Inter Actionit...
Audi A4 Allroad quattro -17

Edviina

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 20.02.10 - klo:22:05
Nuo R32 replicat musta/kiillotetuilla puolilla olisi kyllä hienot, samoin Inter Actionit...

Mulla odottelee tuollaiset Inter Action Poisonit kesää ja pääsyä Primeran alle.

Macce

Tuli tilattua omat vanteet tuolta http://www.wheel-base.co.uk/ OZ. Ultraleggare 8x18 ET45 Chrystal Titanium 225/40-18 Toyo Proxes 4 Toimitus oli nopeaa ja hintaa paketille tuli kotiovelle tuotuna 1366€ renkaat vanteilla ja tasapainoitettuna.

[ylläpito on poistanut liitteen]

ram1

Mulle tuli viime kesänä kanssa Wheelbasesta vanteet ja renkaat ja halvalla.Tuolla Toyolla kaveri tilasi sieltä viime kesänä.On todella kulutuskestävä rengas.Oli vielä 7mm pintaa kesän jälkeen kun mulla Kumhoissa oli uutena 7mm
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Karvis

Ocuun katsellut tässä kesäksi isompia renkuloita kokoa 18", ideoita ja ehdotuksia kuunneellaan :D Madallusta tulee samalla 30-35mm.

Ajatuksia miltä Superbin Themistot mahtaisi näyttää Ocussa?

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Miten Ocuun sopisi 8,5"x19" ET45 vanteet 235/35 kumilla, tuleeko murheita jos tiputtaakin vaikkapa 50mm?

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.03.10 - klo:12:56
Ocuun katsellut tässä kesäksi isompia renkuloita kokoa 18", ideoita ja ehdotuksia kuunneellaan :D Madallusta tulee samalla 30-35mm.

Ps tehty kuva fl Octaviasta Superb :n Themisto vanteilla

[ylläpito on poistanut liitteen]

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 08.03.10 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.03.10 - klo:12:56

Ps tehty kuva fl Octaviasta Superb :n Themisto vanteilla

Ei hassumman näköinen, mutta tainnut lipsahtaa tuumia enemmän kuin 18" ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy