Passat 3C Highline 2.0 TFSI -06

Aloittaja ExBimmeri, 30.08.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

ExBimmeri

Aikaisemman kulkineen käytyä ahtaaksi (perheenlisäyksen myötä) luovuin 300 sarjan farkku Bemarista ja päädyin vm. 2006 farkku Passattiin. Hankin auton marraskuussa 2011 (kilometrejä 103tkm), jolloin auto oli varustettu seuraavilla varusteilla/ominaisuuksilla:

- Moottori 2.0 TFSI 147kW
- Tiptronic automaattivaihteisto
- Highline varustetaso
- Kääntyvät Bi-Xenon valot + kaarrevalot
- Tummeneva taustapeili
- Auto hold
- Aurinkoverhot takaovissa
- Irroitettava vetokoukku
- 16" kesä- ja talvirenkaat aluvanteilla

Liitteenä pari kuvaa autosta hankitahetkellä.

Sittemmin autoon tehty mm. seuraavia muutoksia/lisäyksiä:

- Eibach Pro-kit jouset (-30mm)
- Eteen vaihdettu sport-alustan Sachs Super Touring iskarit
- Etupäähän vaihdettu Powerflexin puslat
- Kesärenkaat päivitetty 18"
- Etupuskuriin vaihdettu R-Line etuhelma
- Euralight päiväajovalot (sumarien paikoille)
- Skyline mod sisempiin takavaloihin
- Soittimeksi vaihdettu Kenwood 7" näytöllä ja Garminin navilla
- Soittimeen liitetty peruutuskamera (tarvike)
- Takana 9" näytöt lapsien iloksi, liitetty Kenwoodin soittimeen
- Etuoviin asennettu 6.5" erillissarja
- Tavaratilaan vasempaan reunaan asennettu 10" subi
- Vahvistin + konkka asennettu vararenkaan päälle
- Vararengas vaihdettu kapeaan malliin (Audi A4:n vararengas)
- Takalasien tummennukset (takaovet 35% ja siitä taaksepäin 20%)
- Defa Smartstart ajastin + akkulaturi

Kuvia em. muutoksista seuraavissa viesteissä..

ExBimmeri

Passat 18" renkailla, madallettuna ja R-Line helmalla sekä päiväajovaloilla varustettuna

ExBimmeri

Euralight päiväajovalot asennettuna sumareiden paikoille (alunperin ei sumareita). VCDS:llä koodattu skandinavia täppä pois, jotta muut valot on 0-asennossa ja valoisaan aikaan Auto-asennossa pimeänä (valoissa on RL-merkinnät eli on laillinen kytkentä).

ExBimmeri

Skyline mod -valojen yksi välivaihe ja valot asennettuina. VCDS:llä ohjelmoitu sumarit palamaan parkkeina n. 15% teholla, ulommista sammutettu keskiosat (parkit) ja sumarit sekä pakkivalo kahdennettu.

ExBimmeri

Kuvat vahvistimesta, konkasta ja subbarista paikoillaan. Subbarikotelo ostettu valmiina Puolasta (lasikuitua). Kuten aikaisemmin mainittu, piti vararengas vaihtaa ohueen malliin, jota mm. Audi käyttää, jotta vahvistin ja konkka mahtuu tavaratilan pohjan ja vararenkaan väliin.

ExBimmeri

Soitin (DVD ja DiVX toistolla) ja 9" näytöt pitää takapenkkiläiset tyytyväisinä pidemmilläkin matkoilla..

Killer

Mukavilla pikku lisämausteilla oleva 3c  ;D
Onkos noissa euralightin päivävaloissa vino vai suoralasi että miten istuu siihen sumuvalon reikään ku ei oikein saa selvää noista kuvista.
Tuliko valosarjan mukana joku liitäntäboxi vai otitko sumuvalojen johdoista sähköt?
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

ExBimmeri

Lainaus käyttäjältä: Killer - 31.08.12 - klo:12:13
Onkos noissa euralightin päivävaloissa vino vai suoralasi että miten istuu siihen sumuvalon reikään ku ei oikein saa selvää noista kuvista.
Tuliko valosarjan mukana joku liitäntäboxi vai otitko sumuvalojen johdoista sähköt?

Euralightin valoissa on suoralasi. Puskurinritilän ja valon välissä on vino "soviteputki", jolla valo saadaan sovitettua ritilän reikään. Parhaiten asia selviää valojen valmistajan sivuilta http://www.hansen-styling-parts.de/epages/63246837.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/63246837/Products/9514/SubProducts/9514-0001. Valoissa on sisäänrakennettu "liitäntäboxi" eli niihin menee sisään 3 johtoa: maa, +12v ja "heräte". Kun "heräte"-johtoon tulee jännite, niin valot sammuu. Vaihtoehtoisesti voi tilata sellaisen version valoista, että ei sammu kokonaan vaan himmenee. Itse otin herätteen päiväajovalojen sammumiseen parkkivalon johtimesta, kun minun autossa ei ole sumareita. Euralightin setin mukana tulee vastukset, joilla saadaa sopiva kuorma korvaamaan sumuvaloja eli saa kai myös sumareiden johdotuksilla toimimaan (VCDS:llä use fog light as DRL..).

Guest-263502

Hieno Passatti, mutta minun mielestä vielä hienompi löytö tuo päiväajovalolöytö. Itse olen Turaaniin etsinyt samanmoista sarjaa, mikä menisi OEM sumareiden paikalle ja tässähän se nyt on sinulla asennettuna. :) Kiitos tästä.

Eikös tuon Killer sulla pitäis mennä PnP asennuksena sitten nuiden päiväajovalojen? Koodauksetkin on oikein, ei muutakuin ruuvaa kii ja kytkee sumarinjohtoihin.

Ton-1

Peukut täältäkin asiallisen siisteistä hifiasennuksista ( mikähän päivä se minä saisin jotain vastaavaa aikaiseksi .....) !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Killer

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 31.08.12 - klo:12:51
Hieno Passatti, mutta minun mielestä vielä hienompi löytö tuo päiväajovalolöytö. Itse olen Turaaniin etsinyt samanmoista sarjaa, mikä menisi OEM sumareiden paikalle ja tässähän se nyt on sinulla asennettuna. :) Kiitos tästä.

Eikös tuon Killer sulla pitäis mennä PnP asennuksena sitten nuiden päiväajovalojen? Koodauksetkin on oikein, ei muutakuin ruuvaa kii ja kytkee sumarinjohtoihin.

Niinhän sen pitäis, mutta jos ottaskin ton sumuvalokoodauksen pois ja jättäis pelkät päivävalot palamaan. Muuten ei sais himmenee tai sammumaan ku parkit koko ajana päällä, enkäs tiedä mistä johdosta uskaltais ottaa ajovaloilta sammutuksen.
EDIT: Liittimet tuleekin mukana.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

ExBimmeri

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 31.08.12 - klo:12:51

Eipä kestä kiittää :-). Näkyy noita Euralightin DRL sarjoja löytyvän melkein joka automalliin. Ilmeisesti itse lamppuosa on kaikissa sama ja niihin sitten omat mallikohtaiset sovitteet..

elexi1

Mistä liikkeestä tuli tuo subbarikotelo?

ExBimmeri

Lainaus käyttäjältä: elexi1 - 31.08.12 - klo:13:48
Mistä liikkeestä tuli tuo subbarikotelo?
Puolalaisesta Maxton Design nimisestä putiikista http://www.eurotuningshop.com/produkt/passat-b6-3c/subwoofer-box-passat-3c-estate.html

En ollut täysin tyytyväinen tuohon koteloon:

- seinämäpaksuus on liian ohut
- parista kohtaa saumat vuoti (piti tiivistää itse)
- elementin reikä hieman liian väljä
- Kotelon tilavuus on aika pieni 10" elementille (sopisi paremmin 8" elementille)

Edellä mainittujen seikkojen lisäksi pitää kotelo kiinnittää jotenkin, vaikka tuo istuukin hyvin tavaratilan syvennykseen. Itse pulttasin kotelon autoon pohjan kautta ja lisäsin takaseinään silent coatia vahvistamaan/vaimentamaan kotelon rakennetta. Päällisin puolin jälki on ihan siistiä.

osviitan

Lainaus käyttäjältä: ExBimmeri - 31.08.12 - klo:18:11
Puolalaisesta Maxton Design nimisestä putiikista http://www.eurotuningshop.com/produkt/passat-b6-3c/subwoofer-box-passat-3c-estate.html

En ollut täysin tyytyväinen tuohon koteloon:

- seinämäpaksuus on liian ohut
- parista kohtaa saumat vuoti (piti tiivistää itse)
- elementin reikä hieman liian väljä
- Kotelon tilavuus on aika pieni 10" elementille (sopisi paremmin 8" elementille)

Edellä mainittujen seikkojen lisäksi pitää kotelo kiinnittää jotenkin, vaikka tuo istuukin hyvin tavaratilan syvennykseen. Itse pulttasin kotelon autoon pohjan kautta ja lisäsin takaseinään silent coatia vahvistamaan/vaimentamaan kotelon rakennetta. Päällisin puolin jälki on ihan siistiä.

Onko minkäänlaista hajua, että mikä tuossa askissa olisi tilavuus?
Alkoi kiinnostamaan kyllä kovasti... :)
Aina sitä toki pystyy tiivistämään ja vaimentamaankin itse, kunhan muuten on ok boxi.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

ExBimmeri

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 31.08.12 - klo:20:33
Onko minkäänlaista hajua, että mikä tuossa askissa olisi tilavuus?
Alkoi kiinnostamaan kyllä kovasti... :)
Aina sitä toki pystyy tiivistämään ja vaimentamaankin itse, kunhan muuten on ok boxi.

Tarkkaa tietoa ei löytynyt valmistajalta, mutta arviolta ehkä n. 10L. Liitteenä kuva boksin sivusta helpottamaan tilavuuden hahmottamista. Alunperin tuossa oli pyöreä kaiutinterminaali, jossa 2-napaa. Itselläni on elementissä kaksi puhekelaa ja siksi jouduin vaihtamaan terminaalin 4-napaiseksi.

elexi1

Pitäisi tuommoinen vastaavanlainen bassokotelo löytää, Audi A4 B6:seen.. Ei vaan tahdo kävellä moista vastaan mistään.

ExBimmeri

Pientä päivitystä etupään ulkoasuun... Highline maski on korvattu "karvalakki" mallilla, jossa vähemmän kromia vakiona. Siihen hommattu Ebay:stä musta VW-merkki punaisella sisustalla. Maskin kromiosat on päällysetty carbon kuvioisella vinyylitarralla (myös alaritilän ympäröivä kromattu kehys). Tiedä sitten onko paremman näköinen kuin alkuperäinen, mutta onpahan ainakin vaihtelua :-D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy