Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Uti

No eipä näytä tutulta, eli ei ole minun autossani. Näyttää Audi A3 olevan säästömalli em. ominaisuuksissa. No eipä noita ominaisuuksia ollut edellisissä autoissanikaan, CX5 MY14, BMW 316 iA Business MY13!
Kiitokset vastauksista!

Markku

mattinen

Lainaus käyttäjältä: exlex - 28.07.15 - klo:22:55
Tiesin kyllä että Sportbackin takakontti on pienempi, mutten todellakaan ollut tajunnut että se on käytännössä noin merkittävästi pienempi. Tai litroinahan noissa ei pitäisi olla kuin 45l ero, mutta käytettävyys tekee sportbackin takakontista huomattavasti pienemmän.

Sedan näyttäisi olevan noin 15 cm SB:iä pitempi. Tähän nähden ei tosiaan liene yllätys, että tavaratilan (litra)tilavuus on sedanissa suurempi. Näinhän se yleensä aina on sedan/liftback -vertailuissa. Pieneneekö SB:n takakontti käytettävyyden perusteella sitten vielä entisestään, se onkin jo toinen kysymys. Tässä suhteessa olennaiseksi tekijäksi saattaa muodostua esimerkiksi tarve kuljettaa suuria esineitä. Kerron esimerkin. Ostin jokin aika sitten 57 cm pallogrillin. Se oli pakattu niin suureen laatikkoon, että se vain vaivoin mahtui SB:n tunnetusti pieneen tavaratilaan. Olennaista oli kuitenkin lastausaukon koko. Takapenkki kääntämällä tavaratila luonnollisesti kasvaa, mutta siitä ei ole paljoakaan iloa, jos kuljetettava esine ei mahdu autoon sisään. Mm. tästä syystä sedan ei ollut meille sopivin korimalli. Tilannearvio menee oikeastaan juuri päinvastoin kuin "entisellä lailla": sedan -korimalli tuo loppujen lopuksi niin vähän lisää tavarantilan (litra)tilavuutta, ettei suurempien esineiden kuljetusmahdollisuutta kannata sen vuoksi uhrata.

Lainaus käyttäjältä: exlex - 28.07.15 - klo:22:55
Tosiaan Audin mittojen mukaan suurta eroa ei tosiaan olisi, mutta kyllä autossa on jotain eroa kun sen huomaa jo istuessa sisään. Mutta voihan se olla että noi peruspenkit tekee jotain eroa urheiluistuimiin verrattuna. Takana leveydessä on ainakin eroa. Joka tapauksessa Sportback tuntuu pienemmältä autolta sedaniin verrattuna. Ja onhan sedan noiden mittojen mukaan melkein kaikessa hieman leveämpi pidempi jne... Eli saattaa noikin aiheutttaa tuollaisen tunteen.

Isoja eroja SB:n ja sedanin ulkomitoissa on vähän. Suurin ero on luonnollisesti pituudessa: sedan on 14,6 cm SB:iä pidempi. Leveydessä (ilman sivupeilejä) on eroa 0,011 cm sedanin eduksi. Sisäleveys etupenkillä (kaksi mittaa) ovat sedanissa ja SB:ssa täsmälleen samat. Takapenkillä eroa on molemmissa mitoissa sedanin eduksi 0,001 senttiä. Objektiivisesti sisätiloissa ei siis ole eroa. Subjektiivisesti koettu tilantuntu on varmaankin sitten hyvin persoonakohtaista. Esimerkiksi itselleni (187 cm) sedanissa varsinkin takapenkki näyttäytyi selvästi ahtaammalta kuin SB:ssa. Tähän tosin saattaa vaikuttaa myös se objektiivinen tosiseikka, että SB:ssa on takana 3 cm enemmän pääntilaa.

Siihen, miten auto koetaan, saattaa vaikuttaa myös (tiedostamaton) tarve oikeuttaa oma ostopäätös ja valinta. Sedanin ostanut henkilö kokee autonsa eri tavalla osittain ehkä siksi, että hän haluaa olla siihen tyytyväinen. Sama pätee luonnollisesti SB:n valinneisiin. Tämän vuoksi mielenkiintoisia kommentteja autoista voisivatkin antaa ehkä ne, jotka eivät omista kumpaakaan mallia. (Jokainen voi tietysti tässä suhteessa marsittaa esiin omat sukulaisensa sekä työ- ja kalakaverinsa "asiantuntijatodistajiksi"  :D )

Lainaus käyttäjältä: exlex - 28.07.15 - klo:21:22
Eli kannattaa ottaa vähintää business sport-varustetasolla A3:sesta, koska auto on melko perusauton tuntoinen tuolla business varustetasolla. Siis tämä on vain oma mielipiteeni.

Me kaikkihan esitämme täällä "ainoastaan" omia mielipiteitämme. Harvalla täällä on halussaan mitään ehdotonta ja ainoata oikeaa faktaa. Lisäksi suurin osa täällä käsitellyistä kysymyksistä on laadultaan sellaisia, ettei niiden suhteen voikaan olla oikeata tai väärää näkemystä. Valinta business tai business sport -varustelun välillä on tyypillisesti tällainen kysymys.

mattinen

Onko niin, että omia tekstejään ei voi editoida? Joka tapauksessa tuossa ylläolevassa viestissä menivät mittayksiköt eräässä kohdassa hieman pieleen. Eli 0,001 sentin sijasta pitää olla 0,001 metriä.

Uti

Itselleni ei SB ollut edes vaihtoehto, olen jotenkin sedan-miehiä. Tilojen osalta meidän kahden henkilön taloudessa ei takapenkillä juuri oleile kukaan. Pidän sedanien kolmen osaston rakenteesta sekä siitä että takaikkuna pysyy puhtaana selkeästi SB:tä paremmin. Sopivia sedaneita ei juuri BMW F30:n lisäksi ollut joten osto/vaihtopäätös oli helppo.
Ainoa asia joka häiritsee, on pehmeän lähdön vaikeus liikennevaloista? Kuinka se voisi onnistua??? Mutta tämä ei olekaan Sedan/SB-kysymys!

Markku

mattinen

No tämä konsti on varmaan sinulle jo tuttu, mutta mainitaan se nyt varmuuden vuoksi. Valon vaihtuessa nosta jalka jarrupolkimelta, jolloin auto alkaa liikkua. Kun vasta tässä vaiheessa painat (varovasti) kaasua, tulee lähdöstä pehmeä. Em. tekniikka toimii parhaiten silloin, kun edessä on muita autoja, jolloin liikkeellelähtöä voi ennakoida. "Paalulla" ollessa pehmeän lähdön ottaminen on haasteellisempaa. Siis ainakin silloin, jos haluaa lähteä liikkeelle ilman pienintäkään viivytystä. Ainakin minulla siinä tulee väkisinkin pieni viive verrattuna perinteiseen vaihteistoon. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että kaksoiskytkentävaihteiston luontainen ominaisuus on ryöminnän alkaminen pienellä viiveellä. "Urheilullinen" lähtö onnistuu tietysti heti, kun valo vaihtuu.

Uti

Hyvin kuvattu, juuri noin tapahtuu. Muistelujeni mukaan aiemmissa S-stronic- ja DSG-vaihteistoissa, joita minulla on ollut ja joita olen ajanut haaste ei ole ollut näin suuri. Ei oikein ole kanttia odotella ryömintää, kun takana on muita autoja ja edessä oleva katoaa horisonttiin! Mutta harjoitus tekee mestarin!

Voikohan tuohon vaikuttaa jollakin säädöllä. Taitaa tuo S/S-järjestelmä vielä korostaa haasteta?

Markku

Nudde

LainaaVoikohan tuohon vaikuttaa jollakin säädöllä. Taitaa tuo S/S-järjestelmä vielä korostaa haasteta?

ainakin toi S/S systeemi tekee siitä vielä enemmän "nykäisevää", kytke se pois. Itse en voi sietää sitä, ja se on koko ajan poissa.

Jaudi

Sedanin ja SB tilan tunteesta omakohtainen kokemus: olin ostamassa sedania ulkonäön perusteella, mutta juuri sedanin takaluukun epäkäytännöllisyyden ja takatilojen pääntilojen vajavaisuuden perusteella lopulta tulikin tilattua Sportback. Tilan tunteessa etupenkillä en havainnut mitään eroa näiden välillä, takapenkillä SB tuntui tilavammalta johtuen reilummasta pääntilasta, ei osu pää kattoon.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 04.08.15 - klo:16:58
ainakin toi S/S systeemi tekee siitä vielä enemmän "nykäisevää", kytke se pois. Itse en voi sietää sitä, ja se on koko ajan poissa.

Tosin muistelen, että Nuddella taisi kulutuskin huidella yli 1,5 l korkeammalla😉. No tuskin se syntyy pelkästä S/S:sta, mutta itseäni se ei häiritse. Ennemmin häiritsee pörryytellä paikallaan joskus minuuttitolkulla kaupungissa. Aika nopeasti oppii jarrupolkimen polkaisuvoimakkuudella säätämään meneekö S/S päälle vai ei. En myöskään murehdi starttimoottorin kestävyyttä, koska tietääkseni keneltäkään se ei ole toistaiseksi hajonnut enkä aio autoa vanhaksi ajaa. Mutta monia järjestelmä häiritsee ja hyvähän se on, että he saavat sen pois päältä.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

exlex

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.08.15 - klo:12:53
Sedan näyttäisi olevan noin 15 cm SB:iä pitempi. Tähän nähden ei tosiaan liene yllätys, että tavaratilan (litra)tilavuus on sedanissa suurempi. Näinhän se yleensä aina on sedan/liftback -vertailuissa. Pieneneekö SB:n takakontti käytettävyyden perusteella sitten vielä entisestään, se onkin jo toinen kysymys. Tässä suhteessa olennaiseksi tekijäksi saattaa muodostua esimerkiksi tarve kuljettaa suuria esineitä. Kerron esimerkin. Ostin jokin aika sitten 57 cm pallogrillin. Se oli pakattu niin suureen laatikkoon, että se vain vaivoin mahtui SB:n tunnetusti pieneen tavaratilaan. Olennaista oli kuitenkin lastausaukon koko.

Tosiaan yritimme asentaa sportbackiin vaunujamma (kuva alhaalla), emmekä saaneet niitä mahtumaan takokonttiin kokonaisena vaan koppa oli poistetteva ja laitettava takapenkille, kun taas sedaniin vaunut menee heittämällä sisällä.



Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.08.15 - klo:12:53
Siihen, miten auto koetaan, saattaa vaikuttaa myös (tiedostamaton) tarve oikeuttaa oma ostopäätös ja valinta.

No jaa eipä ole meillä vaikuttanut pahemmin, kun toi auto vaihtuu kuitenkin toiseen jo muutamien sisällä. Huomasimme vain kokoeron käytännössä (rattaat ei mahtunut, lasten turvaistuin otti pelkääjän penkkiin kiinni), kun saimme tuon sportbackin käyttöön. Takapenkin pään tilalalle ei ole ollut tähän mennessä meille ongelmaa vaikka takana on istunut pisimmillään 187 cm ihmisiä. Tosiaan auto on omassa käytössä ja kuskaamme ehkä noin pari kertaa kuussa takana kavereita ja suurin osa on alle 178cm pitkiä ja he mahtuvat suoralla selällä takapenkille ilman että pää kolisee kattoon. Mutta kuten jo totesin aikaisemmin en tiedä vaikuttiko noi peruspenkit että syövät tuota tilaa tuosta autosta verrattuna urheiluistuimiin. Ainakin peruspenkit on selvästi huonommat.  :D

Lainaus käyttäjältä: Jaudi - 05.08.15 - klo:11:24
Sedanin ja SB tilan tunteesta omakohtainen kokemus: olin ostamassa sedania ulkonäön perusteella, mutta juuri sedanin takaluukun epäkäytännöllisyyden ja takatilojen pääntilojen vajavaisuuden perusteella lopulta tulikin tilattua Sportback. Tilan tunteessa etupenkillä en havainnut mitään eroa näiden välillä, takapenkillä SB tuntui tilavammalta johtuen reilummasta pääntilasta, ei osu pää kattoon.

Tosiaan tärkeää on, että on löytynyt juuri sellainen auto mikä sopii omaan käyttöön. Meille näin jälkeen päin ajateltuna oli sportback saattanut lähteä vaihtoon jos lastenrattaa ei olisi mahtunut takakonttiin. Eli jokaisella on eri tarpeet ja eri elämäntilanteet ja sen mukaanhan auto hankitaan.  :)

psxgamer

Kesko on pistänyt pitkästä aikaa ihan järkevääkin kampanjaa A3 Sportback ja Sedan malleihin. Nyt saa S-line paketin noin tuhannen euron panostuksella mukaan:

http://content.audi.fi/vv-auto/audi_kampanja.nsf/A3BusinessSportSlineEdition

Open Sky -kampanjaan verrattuna paljon parempi setti mielestäni. Olisivat vielä pistäneet vaikka metallivärin tai Alcantara verhoilun mukaan tosin.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: exlex - 06.08.15 - klo:21:03Tosiaan yritimme asentaa sportbackiin vaunujamma, emmekä saaneet niitä mahtumaan takokonttiin kokonaisena vaan koppa oli poistetteva ja laitettava takapenkille, kun taas sedaniin vaunut menee heittämällä sisällä.

Meille taas ei ollut tärkeää niinkään se, että tavarat menevät ”heittämällä” sisään, vaan enemminkin se, että ne ylipäätään menevät sisään. Ja tässä suhteessa sedan asettaa merkittäviä rajoituksia.

Lainaus käyttäjältä: exlex - 06.08.15 - klo:21:03Tosiaan auto on omassa käytössä ja kuskaamme ehkä noin pari kertaa kuussa takana kavereita ja suurin osa on alle 178cm pitkiä ja he mahtuvat suoralla selällä takapenkille ilman että pää kolisee kattoon.

Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka tärkeää on valita oikeankokoinen ystäväpiiri.

Lainaus käyttäjältä: exlex - 06.08.15 - klo:21:03Tosiaan tärkeää on, että on löytynyt juuri sellainen auto mikä sopii omaan käyttöön.
Tätä seikkaa ei voi kyllin korostaa.

exlex

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 11.09.15 - klo:16:19
Meille taas ei ollut tärkeää niinkään se, että tavarat menevät ”heittämällä” sisään, vaan enemminkin se, että ne ylipäätään menevät sisään. Ja tässä suhteessa sedan asettaa merkittäviä rajoituksia.

Tosiaan emme saaneet SB:ssä rattaita menemään sisään, joten se ei ole meidän auto. Mutta Sportback takakontti on varmasti toisille hyvä. Meille se ei olisi vaihtoehto, koska jos rattaa ei mahdu.

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 11.09.15 - klo:16:19
Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka tärkeää on valita oikeankokoinen ystäväpiiri.

;D

Auto hommataan oman käyttötarkoituksen mukaan. Me emme toimi taksikuskeina pahemmin. Tosiaan miesten keskipituus on suomessa 178cm ja naisten muistaakseni 168, joten jos tällä mennään, niin on todella pieni prosentti jolla kolisee pääkattoon. Sedanin pääkosketusraja on noin 180cm omien A3 Sedan kokemusten mukaan.

Kokonaisuutena ollaan kyllä oltu hurjan tyytyävisiä A3 sedaniin. Se on osoittautunut meille kyllä nappivalinnaksi vaikka olemmekin nyt haaveillee uudesta A4:sesta. Voikin olla että vaihdamme uuteen neloseen vuoden sisään, mutta taitaapa lähteä sedan sieltäkin vaikka farkun takaboxi on isompi. Mutta katsotaan nyt jaksetaanko ruveta vaihtamaan vielä, kun ei ole oikeaa tarvetta edes vielä vaihtaa.  ::)

Jaudi

Juuri näin, omaan käyttötarkoitukseen parhaiten soveltuvan kun valitsee, niin ei pitäisi olla käytettävyyden suhteen ongelmia jatkossakaan. Meidän rattaat eivät menneet kokonaisina sedanin takaluukusta sisään, vaan meni SB-malliin "heittämällä". Eli riippuu rattaiden mitoista.

Pään osuminen takapenkillä kattoon: Istun välillä itse takapenkillä, ja tätä en olisi voinut sedanissa luontevasti toteuttaa.

Sedanin ulkonäkö miellyttää edelleen enemmän silmää, mutta käytännöllisyys saneli omalta osaltani sen, että oli valittava SB.

ARIMO

Pari viikkoa sitten tuli tilattua ensimmäinen työsuhdeauto. Pitkän vatuloinnin jälkeen autoksi valikoitui Audi A3 sedan business Sport S-line edition 1.4 TFSI man. Värinä Ibis valkoinen, lisävarusteet noudattelee tiukkaa linjaa, sound system, tutkakuppi, sisävalopaketti. Jälkiasennuksena ehkäpä johto sisätilanlämmittimelle, taakkatelineet ja lasien tummennukset. Toimitus tammikuun alussa. Budjetti oli tiukka. A3 sedan s-line on jo kohtuu hyvin varusteltu vakiona ja muutenkin auto näyttää hyvältä. Eiköhän A3:een mahdu kolmen hengen tavarat, kun laittaa boxin katolle. Dieseliä muuten ei saanut tilattua, joten bensa jäi ainoaksi vaihtoehdoksi.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

th

Lainaus käyttäjältä: Uti - 04.08.15 - klo:10:02
Myöskään lämmityslaitteen puhaltimelle ei löydy eri perusasetuksia, soft...yms, puhumattakaan "coasting"-ominaisuudesta?

Coasting ominaisuus löytyy, kun vaihdat drive selectistä sen Economy moodin päälle. Tuon jälkeen toimii tutusti, eli jos nostat kaasun pois, niin s-tronic vaihtaa vapaalle ja näytössä lukee coasting, jos näpäytät jarrupoljilta hieman niin auto siirtyy moottorijarrutukseen. Dynamic, individual ja comfort moodeista tätä ei löydy, joten ajat ilmeisesti jollakin edellämainituista?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Uti

Mikähän on 1.4 COD moottorissa öljyn mittatikun min - max väli?

Markku

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Uti - 13.12.15 - klo:09:29
Mikähän on 1.4 COD moottorissa öljyn mittatikun min - max väli?

Markku
Litran luokkaa tuo on yleisesti vageissa ollut.

maik

Terse

Mitäs toi Inspection huolto pitää sisällään ja mitä voisi kustantaa merkkihuollossa. Mittarissa 24tkm ja öljynvaihto huolto tehty 19tkm kohdalla ja auto kohta 2v.

th

Vuosi sitten 2.0 tdi quattrossa 30tkm huolto taisi olla audicentterissä 340e sisältäen tuon öljynvaihdon ja "inspectionin". Huolto sisälsi kaikki suodattimet, pesunesteet, öljyt, työt, polttimoiden tarkistukset yms, eli mitään ei ollut otettu pois tarkastuslistalta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

JakeS

Ensimmäistä kertaa alla 20 tkm ajettu pirkkamallin a3 1.6 tdi. Suurimmaksi osaksi olen sillä kaupunkiajoa ajanut. Ylihuomenna sitten kohti italiaa niin pääsee kokeilemaan oikein kunnolla. Ensihavainnot alustan ja ohjauksen suhteen positiiviset. Kroatian hieman röykkyisilläkin teillä meno pääosin mukavaa. Ehkä vähän liiankin löysä alusta ? Ohjaus on tunnokas ja menee juuri sinne minne tarkoitus. Materiaalit ihan laadukkaan oloiset ja istuin mukava. Suurin kritiikki tulee voimalinjasta. Auto on suorastaan rasittava ruuhkaliikenteessä. Kytkin hieman raskaankin oloinen ja moottori kovin voimaton. Keskikulutuskin ollut tietokoneen mukaan 7,2-7,4 l joka on aika suuri tuommoiselle pirkkamoottorille. Käytän kuitenkin s&s ominaisuutta jonossa seisoessa.
Ehdottomasti 2,0 tdi ja automaatti niin olisi jo soiva peli.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: maik - 18.12.15 - klo:20:33
Terse

Mitäs toi Inspection huolto pitää sisällään ja mitä voisi kustantaa merkkihuollossa. Mittarissa 24tkm ja öljynvaihto huolto tehty 19tkm kohdalla ja auto kohta 2v.
Öljynvaihto, öljynsuodatin ja sisäilmansuodatin. 160e omilla öljyillä kustansi itsellä.

exlex

#5182
Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 01.12.15 - klo:19:21
Eiköhän A3:een mahdu kolmen hengen tavarat, kun laittaa boxin katolle. Dieseliä muuten ei saanut tilattua, joten bensa jäi ainoaksi vaihtoehdoksi.

Mahtuu helposti. Meillä on 10kk poika ja ollaan makusteltu tosi paljon ympäri lappia, niin että on ollut mukana matkarattaat (Babyzen Yoyo), turvaistuimet + viikon tavarat päälle. Eikä olla käytetty edes mitään boxia. Tottakai pitää jo vähän taiteilla, kun tulee mukaan noita rattaita yms. mutta kertaakaan ei olla jouduttu jättämään mitään pois. Emmekä ota tavaraa matkustamoon yleensä. Jos pitäisi ottaa vielä lumilaudat yms. mukaan, niin sitten pitäisi oikeasti pakata tavaroita jo takapenkille. Jos olette suunnitelleet ottaa mukaan boxin katolle, niin tilaa on tosi hyvin.

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: exlex - 28.12.15 - klo:13:16
Mahtuu helposti. Meillä on 10kk poika ja ollaan makusteltu tosi paljon ympäri lappia, niin että on ollut mukana matkarattaat (Babyzen Yoyo), turvaistuimet + viikon tavarat päälle. Eikä olla käytetty edes mitään boxia. Tottakai pitää jo vähän taiteilla, kun tulee mukaan noita rattaita yms. mutta kertaakaan ei olla jouduttu jättämään mitään pois. Emmekä ota tavaraa matkustamoon yleensä. Jos pitäisi ottaa vielä lumilaudat yms. mukaan, niin sitten pitäisi oikeasti pakata tavaroita jo takapenkille. Jos olette suunnitelleet ottaa mukaan boxin katolle, niin tilaa on tosi hyvin.

Kiitos tiedosta. Vielä muutama viikko ja sitten pääsee kokeilee miten etuveto A3 sedanilla pärjäilee Suomen talvessa. Tosiaan maaliskuussa on tarkoitus suunnata Lapin lumille, joten silloin viimeistään nähdään mahtuuko kolmen hengen tavarat suksineen kyytiin.

Hyvin palvelleen Volvo V60:n vaihtokin on jo käynyt mielessä.  Vaihtoehtona voisi olla S3 sedan tai A4 avant, uusi A5 tai jokerina MB CLA shooting brake 4 matic. Uusi V60:n tullee vasta 2017. Jos kamat mahtuu A3:een niin sitten ne mahtuu S3:eenkin  :D
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

maik

#5184
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 26.12.15 - klo:16:16
Öljynvaihto, öljynsuodatin ja sisäilmansuodatin. 160e omilla öljyillä kustansi itsellä.

Öö, ei kai siinä 5tkm ajettuja (7kk) öljyjä vaihdeta. Pitää huomenna soitella.

Googlettelin ja ilmeisesti pitääkin öljynvaihdot + muut ja hinta AC Helsinki 350€, taidan siirtää muutamalla kuulla eteenpäin.

maik

Ei tuo Inspection huolto mitään öljynvaihtoa pidä sisällään. Raitisilmasuodattimen vaihto ja akkukaukalon puhastus = 178, AC Herttoniemi.

j4neski

A3:lla nyt reilu vuosi takana ja liki 20tkm. Ei voi muuta olla kuin tyytyväinen  :)
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 01.12.15 - klo:19:21
Pari viikkoa sitten tuli tilattua ensimmäinen työsuhdeauto. Pitkän vatuloinnin jälkeen autoksi valikoitui Audi A3 sedan business Sport S-line edition 1.4 TFSI man. Värinä Ibis valkoinen, lisävarusteet noudattelee tiukkaa linjaa, sound system, tutkakuppi, sisävalopaketti. Jälkiasennuksena ehkäpä johto sisätilanlämmittimelle, taakkatelineet ja lasien tummennukset. Toimitus tammikuun alussa. Budjetti oli tiukka. A3 sedan s-line on jo kohtuu hyvin varusteltu vakiona ja muutenkin auto näyttää hyvältä. Eiköhän A3:een mahdu kolmen hengen tavarat, kun laittaa boxin katolle. Dieseliä muuten ei saanut tilattua, joten bensa jäi ainoaksi vaihtoehdoksi.
Tänään sitten oli A3n luovutus. Mukavaahan se on kurvailla uudella autolla. Huomenna sitten S3:n luovutus ja sitten on alla vähän enemmän tehoa :)
Nuo 16" tarvikevanteet vaan ovat jäätävä yhdistelmä sline paketin kanssa.  >:(
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 21.01.16 - klo:18:13
Tänään sitten oli A3n luovutus. Mukavaahan se on kurvailla uudella autolla. Huomenna sitten S3:n luovutus ja sitten on alla vähän enemmän tehoa :)
Nuo 16" tarvikevanteet vaan ovat jäätävä yhdistelmä sline paketin kanssa.  >:(
16" vanteet on auttamatta liian pienet audiin, melkein laittaisin peltivanteet mieluummin. 17" on vähän siinä ja siinä. Melu tietenkin lisääntyy mitä isompaa vannetta alle laittaa.

rami

Eiköhän tuo vanneasia ole kumminkin siitä kiinni mitä asiaa kukin ihminen arvostaa. Minulla on tuossa A3 koppurassa 16" vanne ja 55 conti enkä kyllä pidä sitä mitenkään järkyttävänä pakettina.
Edelleen olen sitä mieltä,että se rengaskoko mikä autossa on tehdasasenteina on siihen autoon paras. (tyyppiin malliin)
Ja tulen myös aina tulevaisuudessa hankkimaan saman rengaskoon joka on autossa tehdastoimituksena.
Turhaa niitä kolukärryn renkaita kuolaa en näe siinä mitään itua.
Kannattaa ottaa huomioon kuitenkin tiestö sekä keliolosuhteet täällä Suomessa. ;D ;D ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy