Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.09.14 - klo:09:28
Jos autojen kokoja verrataan niin kyllä Audi 80 ja A4 sekä Passatit ovat sentään perheautoja kun verrataan näihin A3 malleihin olipa kyse mistä asiasta vaan.
A3 ei ole miltään mitoiltaan perheauto niin ahtaan oloinen se on sisämitoiltaan sekä tavaratiloiltaan.
Vaikka itselläni on Sb niin ei siihen kyllä kahden lapsen tavarat sopisi mukaan omien vermeiden lisäksi.
Kolme kauppakassia ja takaboxi on käytännössä täysi.
A3 sisätiloihin on pyritty luomaan avaruudentunnetta "kutistamalla"kojelautaa mahdollisimman "kapeaksi pruikuksi",se asia ei vaan juuri auta mitään koska siinä suunnassa tilantarve ei juurikaan auta koska kojelauta vie alaosastaan tarvittavan tilan.
Mielestäni sillä ei ole auton kokoon nähden mitään merkitystä onko isot muovipuskurit "venytetty" muutamia senttejä sinne tai tänne. Kokonaisuus ratkaisee...
Kivahan se olisi omaa kaaraa kehua,mutta täytyy nyt kumminkin pystyä ajattelemaan totuudenmukaisesti.
Kyllä tuossa silti minulle on tilaa kun ei sen tilantarvetta niin kamalasti ole.   ;D
En tiedä missä ruumissäkeissä ruokaa kotiisi kuljetat, mutta perus muovikasseja mahtuu konttiin 6-8  ::)

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 01.09.14 - klo:12:25
En tiedä missä ruumissäkeissä ruokaa kotiisi kuljetat, mutta perus muovikasseja mahtuu konttiin 6-8  ::)
Aivan samaa mieltä... SBhen ainakin mahtuu vaikka kuinka monta muovikassia.
Ja itse olen muijan kanssa lähtenyt hihtää ja silloin ollut 4 parit monot, 2 parit suksia(ja sauvoja), 2 kypärää, kaksi ikea kassia täynnä tavaraa/vaateita, plus tietekoneet ja jotain muitankin kassia. Koiran tavarat ja sänky. Ihan sairaasti tavaraa mahtui, kunhan vähän järjesteli.
Silti takapenkit oli ylhäällä ja hattuhylly paikalla ilman mitään näkyvyys estettä(eli ei mitään hattuhyllyllä).
Se on vain vähäsen pienempi mitä volvo v60 oli(siis kontti) muuten aika samassa mitoissa auto on (näin tuntumalla).

rami

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 01.09.14 - klo:12:25

Siis. Haloo!
Asia on just' näin kun laittaa 3-oikeaa kauppakassia A3:sen tavaratilaan niin boxi on täysi.
Ei puhuta mistään Siwan muovipusseista.
Matalakin tuo on ottaa hattuhyllyyn kiinni jos jotain korkeampaa laittaa.
Vaikka itsellä on SB vm. 2014 niin todella se kontti on naurettavan pieni.
Kuvitellaan,että pitäisi lastenrattaat laittaa ei tule onnistumaan.
Sillähän on pyritty saamaan sisätiloihin pituutta.
Ainoa+ on siinä jos takajakkarat ei ole käytössä saa autosta miltei lievan farkun.
A3:set eivät ole Pasuunan tai vanhemmankaan 80 kokosia pelejä puhumattakaan A4:stä.
Sitä on ihan turhaa omaa kaaraa kehua isommaksi mitä se todellisuudessa on.
Täytyy kuitenkin pysyä totuudessa.
Ainotat Pasuunat tai 80 Audit jotka olivat lähinnä A3:sen mitoilla olivat 70-80 luvun kaarat,mutta tilaa niissäkin oli reilummin koska sisäverhoilut olivat paljon ohuemmat esim. ovissa. ;D

Nudde

LainaaAsia on just' näin kun laittaa 3-oikeaa kauppakassia A3:sen tavaratilaan niin boxi on täysi.

Taitaa olla Ikean siniset kassit jos kolmella saa takaboksin täyteen :) Ei leikki leikkinä, itse siirryin A4 farmarista A3 Sportbackiin, ja kyllä se alussa tuntui niin pieneltä toi kontti. Mutta olen pärjännyt sen kanssa, jos olisi lastenvaunuja ym. kuljetettavana en ostaisi A3:sta koska se on liian pieni, ei siitä mihinkään pääse. Sitten on niin kuin Moffe sanoi, hiihtoreissuun ym. menee hyvin. Tässä on vaan se että kun ollaan tänä päivänä totuttu siihen isoon autoon, ei edes osata pakata tavarat sinne hyvin, ostetaan heti kun ensimm'inen lapsi tulee tila-autoa, ja sekin on liian pieni. Miten esim. kun itse olin pieni, meillä oli saab 96 ja sillä mentiin mökille 4 henkilöä ja kissa, ja paljon tavaraa. Ei meillä ollut edes tiukkaa..... nykyään kun mun vanhemmat menee maalle, autona Ford Mondeo farmari, eli ei ihan pienemmästä päästä, kuulen aina että kun ei oikein ole tilaa..........

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:09:33
Siis. Haloo! Asia on just' näin kun laittaa 3-oikeaa kauppakassia A3:sen tavaratilaan niin boxi on täysi.

Tämän täytyy olla joko jonkinlaista kärjistykseen pyrkivää retoriikkaa, tai sitten Ramin A3:een on tuotantovaiheessa jäänyt jokin outo pullistuma, joka syö tavaratilaa. Joka tapauksessa niihin A3:iin, joita minulla on ollut käytössäni, on tavallisia kaupan muovikasseja mahtunut huomattavasti enemmän kuin kolme kpl.

Siinä Rami on tietysti oikeassa, ettei A3 luonnollisestikaan ole mikään Octavian kaltainen tilaihme. Samoin olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä, että 1990-luvun Passatit kyllä pesevät tämän päivän A3:n, mitä tulee kuljetuskapasiteettiin.

Onko auto ja sen tavaratila tilava vai ei, riippuu varmasti aika paljon jokaisen henkilökohtaisista kuljetustarpeista. Mutta asia voi olla myös hieman "psykologinen". Koska A3:n tavaratila kiistatta näyttää (ja myös on) pienemmältä kuin vaikkapa Octavian mahtava ruuma, saattaa se helposti aiheuttaa reaktion "eihän tänne mitään mahdu". Ja on todellakin niin, että A3:n takakonttia täytyy pakata aivan toisenlaisella harkinnalla ja huolellisuudella kuin Octavian konttia, jonne voi vai heitellä kamaa sisään. Mutta kun pakkaamiseen hieman paneutuu, niin yllättävän paljon rojua sinne menee. Asiaan tietysti vaikuttaa sekin, millaista tavaraa kuskaa. Jos mukaan tulee "pehmeitä paketteja", on niitä tietysti paljon helpompi järjestellä kuin vaikkapa lastenvaunuja, jotka joko mahtuvat tai eivät.

Tavaratilasta puheenollen on mielestäni pienoinen harmi, että Suomessa ei myydä A3:ta 1.8 moottorilla kuin nelivetoisena. Nelivetohan vie aikamoinen osan takakontista. Voisi kuvitella, että moni saattaisi preferoida parempaa tavaratilaa nelivedon kustannuksella. Varsinkin, kun hintakin olisi alempi.

rami

Mattinen!
Tää juttuhan lähtikin alkujaan siitä liikkeele kun verrattiin Pasuunaa ja Audi 80 ja A4:sta,että A3:nen alkaa olemaan yhtä iso kuin nuo edellä mainitut autot. Höps höps...
Minä kyllä olen erimieltä. Syy siihen,että olen omistanut näitä kaikkia autoja,Pasuunoita jopa joka mallia.
Edellämainitut ovat perheautokokoluokkaa,mutta mielestäni A3 on lähinnä sellaisen porukan auto jolla ei ole isompaa kuljetuksentarvetta.
Ei sitä kyllä näihin perheautoihin voi verrata.
Mutta jos haluaa vastaavan kokoluokan perheauton niin Jetuska palvelee sen tehtävän sekä sedanina että farkkuna.
Sitä en tiedä millainen "ruuma" Sotkassa on koska en ole koskaan avannut Sotkan takakonttia,enkä varmaan tuu avaamaankaan.

Mielenkiinnolla kyllä odotellaan uutta Pasuunaa mikä on tunnelma avaruus tilat ja kontti sekä yleisfiilis.

exlex

Jos autojen kokoja verrataan niin kyllä Audi 80 ja A4 sekä Passatit ovat sentään perheautoja kun verrataan näihin A3 malleihin olipa kyse mistä asiasta vaan.

No toista väittää noi mitat tuossa autonmittojen kuvissa, jotka Audi on itse laatinut vanhan B7 A4:sen kohdalla. Ja mitä olen istunut tuossa kaverin vanhan A4:sen kyydissä, niin se tuntuu melkein samankokoiselta sisältä. Joistakin paikoista isompi ja joistakin selvästi pienempi.  ;) Takakontti pieksää tuossa A3:sen helposti. Passattiin en ota kantaa.

A3 ei ole miltään mitoiltaan perheauto niin ahtaan oloinen se on sisämitoiltaan sekä tavaratiloiltaan.
Vaikka itselläni on Sb niin ei siihen kyllä kahden lapsen tavarat sopisi mukaan omien vermeiden lisäksi.
Kolme kauppakassia ja takaboxi on käytännössä täysi.

En osaa ottaa kantaa tuohon sinun SB:hen, mutta oltiin just pidennetyllä viikonlopulla kalareissussa Ivalojoella. Kyydissä oli kolme aikuista miestä, meidän kaikkien kalastusvälineet, jäähdytettävä kylmälaukku, makuupussit jne. ja aivan simona kasseja jne. Takakontti oli kyllä täysi ja takapenkille laitoimme ihan vähän tavaraa. Istuin itse takapenkillä meno ja paluumatkalla yhteensä noin 500km ja mahduin taakse tosi hyvin. Tuli nukuttuakin takana.  :D

Tuonne meidän takakonttiin menee about 10 täyttä ruokakassia, että toi sinun takakonttisi on harvinaisen pieni.  ;D Mutta en itsekkään yrittäisi survoa tuonne kahden lapsen ja vanhempien tavaroita. Ei edes sedani koko pelasta sitä täysin. Luin vasta jonkin perheen kirjoituksen, että olivat käyneet norjassa viikon reissussa kolmen lapsen, perheen isä ja äiti. Tilat olivat heidän omien sanojensa mukaan riittäneet hyvin. Riippuu täysin kuinka paljon on tottunut kuljettamaan tavaraa mukana.

A3 sisätiloihin on pyritty luomaan avaruudentunnetta "kutistamalla"kojelautaa mahdollisimman "kapeaksi pruikuksi",se asia ei vaan juuri auta mitään koska siinä suunnassa tilantarve ei juurikaan auta koska kojelauta vie alaosastaan tarvittavan tilan.
Mielestäni sillä ei ole auton kokoon nähden mitään merkitystä onko isot muovipuskurit "venytetty" muutamia senttejä sinne tai tänne. Kokonaisuus ratkaisee...

Tämäkin tietenkin mielipideasia. Tekniikanmaailmassa kritisoitiin mm. Volvo V40 isoa koelautaa. Eli joku testaajista ei ilmeisesti pitänyt tästä. Mielestäni A3:sen koelauta on melko iso, mutta nämä on täysin makuasioita.

Kivahan se olisi omaa kaaraa kehua,mutta täytyy nyt kumminkin pystyä ajattelemaan totuudenmukaisesti.
Kyllä tuossa silti minulle on tilaa kun ei sen tilantarvetta niin kamalasti ole.   ;D

Olisit ostanut sitten sen Sedanin tai ostanut auton joka on omiin tarpeiisiisi oikean kokoinen. Turha itkeä täällä jos itse on ostanut vääränlaisen auton omiin tarpeisiisi.  ;)

Ja pitää sitä olla jollakin tavalla kuitenki realistinen. Kirjoitit tuossa ylhäällä että autoosi mahtuu 3 ruokakassia taakse, niin kannattaisi itse pyrkiä pysymään totuuden mukaisena. Eihän tuollasta shittiä usko kukaan ja syö kaiken uskottavuuden sun kirjoituksilta.  :D

Tässä keskustelussa on yritetty vastata kysyjien kysymyksiin ja tässä näkee, että miten ihmiset ovat tottuneet erikokoisiin autoihin. Esim. minulle ja vaimolleni A3:nen on ollut hyvän kokoinen auto ja autossa ei ole loppuneet tilat kesken vaikka tavaraa on ollut hurjasti mukana. Mutta en missään tapauksessa suosittelisi tätä lapsiperheelle jolla on 4 lasta. Itsekkin hankimme seuraavaksi autoksi mahdollisen perheen kasvun vuoksi C/D segementin farmarin, emmekä enää c-segmentin autoa. Emme edes skoda oktaviaa. Ehdottomasti auton koko pitää olla mitoitettu omien tarpeiden mukaan, eikä liian pienestä autosta kannata kärsiä. Eli nyt rami vaihtamaan sitä autoa. Olet ollut koko A3:seen alusta saakka niiiiiin pettynyt, että ei kannata kärsiä tälläisesta. Mutta se että sinulle auto on joka alueelta liian pieni ja muutenkaan et ole ollut tyytyväinen, ei tarkoita että näin olisi muilla.  :)

exlex

Jotta saadaan tähän A3:sen takakontti keskusteluun jotain konkretiaa, niin otin kuvan auton takakontista, kun siinä oli stockmannin täysi ruokakassi. Laskeskelin noin nopeasti, että noita menisi noin 12 - 20 kpl tuonne.  :D

Tästä voit katsoa kuvan.
https://www.dropbox.com/s/b9l21e0dk1jj8s3/IMG_1460.JPG?dl=0

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 02.09.14 - klo:13:22
Jotta saadaan tähän A3:sen takakontti keskusteluun jotain konkretiaa, niin otin kuvan auton takakontista, kun siinä oli stockmannin täysi ruokakassi. Laskeskelin noin nopeasti, että noita menisi noin 12 - 20 kpl tuonne.  :D

Tästä voit katsoa kuvan.

Kissallekko sinä tuollaisilla muovipusseilla ruokaa kannat?
"Olisit ostanut itsellesi sellaisen auton jne..."
Heh!
Minähän saan omasta autosta sanoa rehellisesti oman mielipiteeni niin kuin haluan. Ei siitä kenenkään tarvitse hernettä vetää nenäänsä.
Mitä tulee autojen kokoon niin totuus on totta siitä ei päästä mihinkään.
Kuten aijemmin jo olen kertonut olen todellakin omistanut näitä VAG autoja vaikka kuinka monta ja silläpä minä tiedänkin kokemuksesta.
En ole niin herkkähipiäinen ettenkö voisi omasta autosta sanoa asioita suoraan.
Auto on vaan auto eikä se välttämättä ole aina paras kaikilta osin joka on itsellä sekin asia on järkevää tunnustaa.
Nyt mennään tällä kinnerillä ja kohta katsellaan muuta juttua.
Näin so. ;D ;D ;D

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: exlex - 02.09.14 - klo:13:22

Tästä voit katsoa kuvan.

Hyvin vastaa tuo kuva ainakin omaa käsitystäni "standardin mukaisesta" täydestä ruokakassista.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:14:04
Kissallekko sinä tuollaisilla muovipusseilla ruokaa kannat?...
Ainakin täällä eteläsuomessa on muovipussit juuri tuon kokoisia kuin tuossa kuvassa ja tuon perusteella niitä aika monta tuonne takakonttiin mahtuu. Ehkä siellä Rovaniemellä on kauppakassit sitten isompia, ilmeisesti jotain jätesäkin kokoluokkaa? Vai?

exlex

Kissallekko sinä tuollaisilla muovipusseilla ruokaa kannat?
"Olisit ostanut itsellesi sellaisen auton jne..."
Heh!

Kassi oli kyllä ihan täynnä, mutta tavara oli vain hyvin pakattu.  ;) Eipä tuota kassia enää paljon täydenmäksi voisi laittaa ellei ruokia haluaisi sitten kerätä maasta tuon jälkeen. Tietenkään emme yleensä osta yhtä kassia ruokaa vaan meillä on ennemminkin kolme kassia mukana, näin tälläkertaa.

Minähän saan omasta autosta sanoa rehellisesti oman mielipiteeni niin kuin haluan. Ei siitä kenenkään tarvitse hernettä vetää nenäänsä.
Mitä tulee autojen kokoon niin totuus on totta siitä ei päästä mihinkään.

Tuskin kukaan tässä herneitä on nenään vetänyt. Yritämme toisten keskustelijoiden kanssa pitää vain keskustelun totuuden mukaisena, koska teksteistäsi saa kuvan että auto on täysi hiiri. Jopa VW Golfissa on saman kokoinen takakontti ja silti se on yksi markkinoiden myydyimmistä autoista. Mutta ehkä A3:sta ei kannata kuitenkaan ruveta vertaamaan uuteen Passattiin, koska autot ovat eri kokoluokassa. Keskustelun alkuperäisenä aiheena oli, että onko C-segmentin autojen koot kasvaneet sekä sisältä että ulkoa vuosien varrella vai ei. Vastaus on molempiin kyllä ja toi uuden Audin A3:sen ja vanhan A4:sen linkki tuolla ylhäälläkin puhuu puolestaan.

Kuten aijemmin jo olen kertonut olen todellakin omistanut näitä VAG autoja vaikka kuinka monta ja silläpä minä tiedänkin kokemuksesta.
En ole niin herkkähipiäinen ettenkö voisi omasta autosta sanoa asioita suoraan.
Auto on vaan auto eikä se välttämättä ole aina paras kaikilta osin joka on itsellä sekin asia on järkevää tunnustaa.
Nyt mennään tällä kinnerillä ja kohta katsellaan muuta juttua.
Näin so. ;D ;D ;D

Totta ja samaa mieltä. Mutta muista, että täällä on muillakin näitä vag-konsernin autoja ollut ja heilläkin on oikeus kertoa oma kokemuksensa. Mm. omassa perheessäni on näitä vag-konsernin autoja ollut mm. VW Passat 1999, Audi A3 8P, Audi A3 Sedan 8V, 2 x Audi A4 B7, 2 x Audi A4 B8, Skoda Fabia jne...
Ilman muuta on oikeus myös kertoa oma pettymyksensä, mutta se ei tarkoita sitä että pitää ruveta vääristelemään asioita esim. takakonttiin mahtuu vain 3 kassia ruokaa.  ;D

Mielestäni A3:nen on tyypillinen C-segmentin auto (pienet perheautot), joka edustaa sitä kokoluokkaa ja sen kokoluokkaa edustaa: Audi A3, VW Golf, Seat Leon, Volvo V40, Mercedez Benz A ja CLA... Esim. Skoda octavia on C/D segementin auto (keksiluokka). Eli mielestäni A3:nen on kooltaa juuri sen kokoinen mitä tässä luokassa autot on. Jos auto on liian pieni omiin tarpeisiin silloin omistaa väärän kokoluokan auto ja on aika hypätä C/D segmenttiin. 
Jos jotakin kiinnostaa enemmän noi autojen kokoluokat miten ne jaotellaan, niin tässä on hyvä linkki mistä näkee autojen kokoluokat: http://www.ajovalo.net/parhaat_uudet.htm

Ohikulkija

LainaaRami: Mielenkiinnolla kyllä odotellaan uutta Pasuunaa mikä on tunnelma avaruus tilat ja kontti sekä yleisfiilis.

Eli haaveilet Passatt kokoluokkaa ja ostit sitten A3:sen. Ymmärrän, että ottaa pattiin.

rami

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 02.09.14 - klo:16:06
Eli haaveilet Passatt kokoluokkaa ja ostit sitten A3:sen. Ymmärrän, että ottaa pattiin.
No ei kyllä nää autonkoppurat mua pattiin ota sillä nää on minulle hyvin lyhytaikaista käyttötavaraa.
Kumminkin aina kun joku alkaa puhumaan perätöntä soopaa täytyy hieman oikaista tilannetta.
Siinä on todella suuri ero,että onko rakastunut sokeasti autoonsa vai onko se sitten vaan ohimenevä käyttökampe.
Ajatteleppas itse jos vaihdat pirssiä uuteen 2-3 vuoden välein niin ei siinä nyt kannata niin pattiin ottaa.
Eihän tuossa A3 1.6 TDI Stronicissa niin paljon hämminkiä ole etteikö tuolla jonku aikaa ajelisi.
Kumminkin täytyy aina olla realisti.
Mitä tulee A3:sen kokoon sisätiloiltaan sekä tavaratiloiltaan ei se todellakaan ole mikään perheauto.
Tavallaan se on 2-hengen auto jolla voi kuljettaa tarvittaessa myös 4-ihmistä.
Ei siihen kyllä 4-hengen matkatavarat mahdu vaikka kuinka yrittäisi pakata ja kehua.
Minulla se nyt menee kun muusan kanssa kahdestaan ajellaan ja jos tarvitaan pitemmällä matkalla enemmän tavaratilaa niin voi kaataa takapenkit.
Silloin Sb on jo lievä farkku kun kahdestaan ajellaan.

MoFFe

Tässä 3 ruokakassia ja vielä kiskoilla...

Taakse mahtuu viel samanverran... joten hienosti menee 6 kassillista.  :)

rami

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 02.09.14 - klo:18:00
Tässä 3 ruokakassia ja vielä kiskoilla...

Taakse mahtuu viel samanverran... joten hienosti menee 6 kassillista.  :)

MoFFe!
Noihan on kissanruokapusseja.
;D ;D ;D

Nudde

LainaaMoFFe!
Noihan on kissanruokapusseja.
;D ;D ;D

Kyllä on kokoa ruokakasseilla, kohta kai IKEA:n sininen kassi on ruokakassi tässä ketjussa..... ;)

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.09.14 - klo:19:21
Kyllä on kokoa ruokakasseilla, kohta kai IKEA:n sininen kassi on ruokakassi tässä ketjussa..... ;)

Todellakin... noi on meinaan ihan standardin kokoiset ruokakassit, isompia ei normaalista super marketista saa. (esim. k-kauppa tai prisma)
Ja onhan sitten iso ja nälkäinen kissa Ramilla  ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 02.09.14 - klo:20:25
Todellakin... noi on meinaan ihan standardin kokoiset ruokakassit, isompia ei normaalista super marketista saa. (esim. k-kauppa tai prisma)
Ja onhan sitten iso ja nälkäinen kissa Ramilla  ;D
Ensinäkään Rami= MINÃ,, en ostele muovipusseja kaupasta,vaan minulla on aina tukeva kauppakassi,tai kaksi jossa on tukeva pohja johon saa ladottua tavarat kauniisti ja liiskaantumatta.
Kun en osta joka kauppareissu kahta kolmea muovikassia saan tehdä kerran vuodessa kaupassa ilmaisen ostoskierroksen.
:D

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:16:54
Kumminkin aina kun joku alkaa puhumaan perätöntä soopaa täytyy hieman oikaista tilannetta.

Ai kuten takakonttiin mahtuu vain 3 kassia ruokaa.  ;D Taitaa olla jätkällä olla melkoiset kassit.

Siinä on todella suuri ero,että onko rakastunut sokeasti autoonsa vai onko se sitten vaan ohimenevä käyttökampe.
Ajatteleppas itse jos vaihdat pirssiä uuteen 2-3 vuoden välein niin ei siinä nyt kannata niin pattiin ottaa.

Tuskin kukaan näihin autoihin on kuitenkaan rakastunut ja kyllä tällä palstalla tosi usea vaihtaa autoja jopa joka vuosi ja useasti.

Kumminkin täytyy aina olla realisti.
Mitä tulee A3:sen kokoon sisätiloiltaan sekä tavaratiloiltaan ei se todellakaan ole mikään perheauto.
Tavallaan se on 2-hengen auto jolla voi kuljettaa tarvittaessa myös 4-ihmistä.
Ei siihen kyllä 4-hengen matkatavarat mahdu vaikka kuinka yrittäisi pakata ja kehua.
Minulla se nyt menee kun muusan kanssa kahdestaan ajellaan ja jos tarvitaan pitemmällä matkalla enemmän tavaratilaa niin voi kaataa takapenkit.
Silloin Sb on jo lievä farkku kun kahdestaan ajellaan.

Avataampa hieman tuota määritelmään. Eiköhän kyse ole kuitenkin seuraavista asioista: 1.) miten pakkaat, 2.) paljonko olet tottunut kuljettamaan tavaraa mukana, 3.) mitä kuljetat mukana (lastenvaunut), 4.) mihin olet tottunut. 5.) minkä kokoinen kuljettaja on kooltaan / matkustajat. Riippuu myös onko kyseessä mikä malli. Esim. Quattro syö SB:stä takakonttitilaa, jolloin se pienenee, omistaako sedanin vai SB:n. Auto kuuluu edelleen luokkaan C-segmentti (pienet perheautot) ja osalla ihmisillä auto on täysin 100% ainoana autona taloudessa ja 4 ihmisen perheessä. Itse en kuulu tähän mutta se ei tarkoita etteikö muille riittäisi.

Ongelmana tässä on se että miten määrittää perheauto? Pitääkö takakonttiin mahtua kahdet lastenkärry vai yksi lastenkärry. Koska toinen ihminen sanoo, että jos autoon ei mahdu kaksia lastenkärryjä ei kyseessä ole perheauto ja toinen sanoo, että yhdet kärryt pitää mahtua. Pitääkö mukaan mahtua vielä tämän päälle teltta, lasketteluvälieet jne... Eli ongelmana tulee ihmisen omat henkilökohtaiset tarpeet. Hyvä esimerkki on veljeni. Molemmilla A4:set ja toinen sanoo, että ei tee mitään farmarilla ja että tilaa on riittänyt koko heidän 4 hengen perheelle tosi hyvin. Toinen veli jolla on samanlainen A4:nen sanoo, että sedan on ihan hanurista, kun tavaraa ei mahdu kyytiin kunnolla ja joutuu asettelemaan tavaroita että mahtuu. Myöskin koira ei meinaa mahtua kyytiin. Juttelin vasta joku aika sitten vauvaliikkeen työntekijän kanssa ja hänen määritelmä oli, että markkinoilla on vain muutama perheauto ja ne olivat hänen mukaansa Skoda Superb ja VW passat. Passatkin oli hänen mukaan niillä rajoilla, että riittääkö vaikka olisi farmari. No tämän seurauksena repesimme vaimomme kanssa nauruun.  ::) Eli ongelmana tässä C-segementin määrittelyssä tulee siinä, että osa on siihen erittäin tyytyväinen ja toiset ei. Suomalaiset ovat keskimäärin farmari kansaa, kun jenkeissä myydään pääsääntöisesti sedaneja.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:22:18
Ensinäkään Rami= MINÃ,, en ostele muovipusseja kaupasta,vaan minulla on aina tukeva kauppakassi,tai kaksi jossa on tukeva pohja johon saa ladottua tavarat kauniisti ja liiskaantumatta.
Kun en osta joka kauppareissu kahta kolmea muovikassia saan tehdä kerran vuodessa kaupassa ilmaisen ostoskierroksen.

Se on ihan sama, ostatko ruokakassisi kaupasta vai raahaatko jotain omaa pesuammetta mukanasi. Myös sillä ei ole tämän keskustelun kannalta tuon taivaallista merkitystä, että saat ilmaisen ostoskierroksen, kun et osta niitä ruokakaupan muovipusseja. Itse en myöskään osta muovikasseja kaupasta, mutta kykenen silti ymmärtämään ja postatuista kuvista näkemään: a) mikä on standardin mukainen ruokakassi b) kuinka paljon niitä arviolta mahtuu takaluukkuun tänne postattujen kuvien perusteella. Ei tämän pitäisi olla näin vaikeaa? Vai nousiko tässäkin keskustelussa seinä vastaan - jälleen kerran?
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:22:18
Täällä on yritetty selvittää "ruokakassin normia", ja laitettu kuvia kasseista takakontissa. Mikset Rami laita kuvaa omasta kassistasi autosi takakontissa, se selventäisi asiaa. Kai ne on olemassa vielä?

rami

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 03.09.14 - klo:08:52
Täällä on yritetty selvittää "ruokakassin normia", ja laitettu kuvia kasseista takakontissa. Mikset Rami laita kuvaa omasta kassistasi autosi takakontissa, se selventäisi asiaa. Kai ne on olemassa vielä?
Vaikka siihen laitettaisiin minkälaisia kuvia ei se pienestä tavaratilasta sen isompaa tee.
Eilen just' kävin kalassa kun sinne takakopsaan ei mahdu edes kunnolla virveli katkaistuna puoliksi,vinoon kun laittaa niin silloin saa mahtumaan.
Takaboksiin: Virveli,haavi,kumisaappaat jo uistinboxi niin eipä sinne muuta mahtunut. Näitäkin hyvin taitavasti sijoitellen. ;D ;D ;D
Kaveri tuumasi:"tälläinenkö tavaratila tässä vaan on?".

wmpt

Jos suurennuslasilla katsoo niin ketju on täynnä yhden miehen itkua millon mistäkin. Vähän rasittavaa luettavaa erittäin huonoilla perusteluilla ja antaa kyllä ulkopuolisille täysin väärän kuvan autosta. Suosittelisin tälle herralle siirtymistä pois näistä paskoista romuista.

fisutus

Isot kassit ja isot vavat on ongelmallisia. Vähissä on ne perät mihin ne saa kunnolla ahdettua.

Mutta tilan käsitys lienee suhteellista, ostaa sitten isomman auton jos ei tavarat mahdu. Ihan hyvin tuohon A3 SB quattroonkin menee lastenvaunut (riippuu tietysti vaunuista, tuollaiset isot Emmaljungat ei mahdu edes transporteriin) ja pari kassia  kaatamatta penkkejä. A1:senkin kanssa pärjää vaunuilla ja parilla normi kauppakassilla

MoFFe

Joo tästä nyt on ihan turhaa enää jankuttaa... kaikilla tietenkin on oikeus omaan mielipiteeseen.
Omasta mielestä niin tämän kokoisessa autossa on ylättävän paljon tilaa, piste.

Se siitä... lets move on! :)

Perjantaina huoltoon vaihtamaan takapuskurin osaa  :)

Oli jo tuollainen ostaessa, toisaalta huomasin vasta myöhemmin. Ja on kestänyt näin kauan ennenkuin saan sen vaihdettua kun Audi on sitä mieltä ettei se tuollaisena ole linjalta tullut. Mutta olen sata varma että tuo oli tuollainen kun sain sen, harmi kun en katsonut tarkkaa. Noh, myyjä ottaa kustannuksen joten en joudu siitä maksamaan mitään.

rami

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 03.09.14 - klo:09:38
Jos suurennuslasilla katsoo niin ketju on täynnä yhden miehen itkua millon mistäkin. Vähän rasittavaa luettavaa erittäin huonoilla perusteluilla ja antaa kyllä ulkopuolisille täysin väärän kuvan autosta. Suosittelisin tälle herralle siirtymistä pois näistä paskoista romuista.

wmpt:lle

Minulle nyt on ihan sama mitä sinä suosittelet.
Minähän saan omasta autosta kirjoittaa omat kokemukset ja mielipiteet avoimesti.
Nääs' kun mää en ole tyyppiä joka rakastuu autoon.
Minulla on senverran rotia,että pystyn sanomaan omastakin autosta heikkouksia.
Pitää kumminkin olla realisti.
Nyt koppero on ollut vuoden käytössä ja alkaapa kojelaudasta kuulumaan sirinöitä ja natinoita.
Eilen tyhjensin tuon naurettavan pienen hansikaslokeron sekä muoviset sivuovien säilytyslokerot.
Jotta saadaan eliminoitua ulkoiset räminät pois.
Täytyy alkaa selvitteleen ja paikanteleen nuitten natinoiden kohteita.
Kuskinpuolen kojelaudanpäästä olevan pyöreän suuttimen paikkeilta kuuluu kylmällä aika kovaa räminää jota on hieman vaikea paikantaa.
Samanlaista sirinää on alkanut pitämään kojelaudan toinen pää.
Ikävintä näissä epämiellyttävissä natinoissa ja sirinöissä on se ettei niitä kuulu kuin määrätyissä olosuhteissa.
Tarkoituis ei ole todellakaan antaa autosta mitään väärää kuvaa vaan todeta totuudenmukaisesti kaikki ongelmat mitä siihen on ilmennyt ensimmäisen käyttövuoden aikana.
Siis en todellakaan ole tyyppiä joka "rakastuu" autoon että en voisi siinä nähdä mitään heikkouksia.
Toiset rakastuu niin sokeasti autoonsa etteivät voi myöntää siinä minkäänlaista vikaa tai ongelmaa.
Voisitko selventää niitä ERITTÃ,,IN huonoja perusteluja,olisin kyllä tyytyväinen jos selventäisit niitä,koska syytät näin avoimesti.
Odotellaan riittääkö kantti.

exlex

Jep jep.  ;D

Jos kanta on ollut ostaessa asti alhaalla olevan kuvan kaltainen, niin sitten on aika vaikea perustella mitään. Tulee Ramista kiroilevasiili mieleen.   :D Mutta nitinöistä en kyllä itsekkään tykkää. ::) Minusta A3:sessa on todella hyvät lokerotila. Porukoilla on Volvo V40 ja noi lokerot on ihan naurettavan kokoiset. Mm. ovien sivulokereoihin ei mene paljon muuta kuin aku ankan taskukirja. Mitä muuten kuljetat tuolla hanskalokerossa? Itseä kiinnostaa, kun itse en saa tuota täyteen. Tällähetkellä siellä on auton ohjekirja, kolme CD:tä, aurinkolasit koteloineen, kosteuspyyherasia, alkometri ja jotain pikku sälää. Tulitikut pitäsi lisätä vielä.

Nudde

LainaaMutta nitinöistä en kyllä itsekkään tykkää. ::) Minusta A3:sessa on todella hyvät lokerotila. Porukoilla on Volvo V40 ja noi lokerot on ihan naurettavan kokoiset. Mm. ovien sivulokereoihin ei mene paljon muuta kuin aku ankan taskukirja. Mitä muuten kuljetat tuolla hanskalokerossa? Itseä kiinnostaa, kun itse en saa tuota täyteen. Tällähetkellä siellä on auton ohjekirja, kolme CD:tä, aurinkolasit koteloineen, kosteuspyyherasia, alkometri ja jotain pikku sälää. Tulitikut pitäsi lisätä vielä.

Mulla oli joku pieni nitinä pelkääjän puolella, tai ainakin kuulosti näin, joskus voi olla aika mielekkäitä noi nitinät. Luulin edellisessä nelkussa että nitinä tulee pelkääjän lattiatilan tuntumasta, no, se olikin katossa oleva lamppu, siis siinä edessä.... kaveri sen bongasi kerran kyydissä. Siellä oli lampussa pieni piirilevy joka oli liian tiukka muoviinpäin kiinni, ja nitinä oli valmis, pieni tippa liimaa ja homma hiljeni! Nyt en tässä autossa ole löytänyt mitään syytä tohon nitinään, se on taas poissa. Purin jo oven koska olin aika varma että siellä oli joku klipsu huonosti, mutta ei, no katsotaan jos joskus löytyy jostain........ Hanskalokero, mulla on siellä se ohjekirja ja joku muu paperi, muuten tyhjä, ei sinne tarvitse koko omaisuutta laittaa kolisemaan. Muutenkin minulle on aivan tarpeeksi lokeroita, en vaan ymmärrä miksi niitä tarvii olla niiin paljon. Jos tollaiset pienet nitinät häiritsee, olisi paras ensin tyhjentää kaikki lokerot, koska ne vasta ääntä pitää. Tiedän tuttujen tila-autoista että nämä katossa olevat lokerot ovat ne pahimmat, en kuuntelisi sitä kilinää ja kolinaa mitä niissä olevista tavaroista tulee, täysin turhia, no talvella sinne voisi hanskat laittaa, ne ovat hiljaiset. Tämä oli minun oma mielipide, tiedän että  jotkut kaipaa niitä lokeroita, ennen kun vielä autossa oli jokunen CD oli hieman tilan tarvetta, mutta nyt on 2-3 muistikorttia, yksi kiinni ja muut mahtuu mukaan.

JaniKuula

Ja tähän väliin. Toissa päivänä lähti tilaukseen A3 Sedan Business sport 2.0tdi quattro stronic 135kw. Ainakin tsi koneessa stronic oli mahtava kokemus. Onkos kellään tota tehokkaampaa dieseliä käytössä? Ilmeisesti aivan eri kone ku 150heppanen? Harmi ku en päässy ajamaan tilaamaani mallia. Lisävarusteita ruksin ASS, Navi, valopaketti, lokeropaketti, "webasto" S-line ulkopaketti... Pitkä 3kk odotus alkanut ;D
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy