Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

#4890
LainaaOikea Audimies pistää valittavan muijan matkatavaroineen bussiin ja rullaa audillaan yksin kentälle kaikessa rauhassa, takakontissa vaikka se yksi muovipussi.



ja sitten jatketaan taas asiallisella keskustelulla.........  ;)

exlex

#4891
Sohaisen vielä kerran tähän muurahaispesään, kun Ramilla lähtee nämä tekstit aivan lapasesta jatkuvasti.

Otetaan vielä kantaa tavaratilojen kokoon sen verran, että ilmeisesti A3 SB Quatrossa on melko pieni tavaratila ja se kannattaa tiedostaa ostaessa. Mikä tulee normaaliin A3 SB:hen, niin osalle takakontti on riittävä, muttei missään tapauksessa Passatin tai A4:sen Avantin kokoa. Mikä tulee A3:sen Sedanin takakonttiin, niin se on mielestäni jo pienen perheauton luokkaa. Perusteluni on se, että itse edustan tätä ihmisryhmää. Autoon mahtuu minun ja vaimoni tavarat heittämällä jopa kahden viikon reissuun, kuten tänä kesänä. Mukana oli mm. ylimääräisenä pieni jääkaappi. Olemme pistäneet taakse myös emmaljungin jättimäiset rattaa ja ne mahtui autoon, myös turvaistuimineen päivineen. Tälläöin tavaramäärää on ehdottomasti rajattava jos lähtisi reissuun. Suosittelenkin mielummin matkarattaita, kuten noin 95% perheistä tekee kaikilla autoilla.

Mikä oli passattikeskustelu mihin rami otti ylhäällä kantaa, niin keskustelussa oli aiheen kun selaa taaksepäin: "onko vanha passatti noin 80 - 2000 luvulla ollut samaa kokoluokkaa sisätiloiltaan, kuin uusi A3. Edellä todettiin että matkustajien tilat ovat samaa luokkaa kuin osassa vuosimalleissa ja tämä paljasti myös valmistajien antamat auton sisämitat, mutta takakontti on ollut ilmeisesti aina suurempi. Mutta esim. 2000-luvun passatit ovat sisätiloiltaa ilmeisesti "reilusti" isommat. Takakontti on hurjasti isompi.

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.09.14 - klo:09:58
71cm tai 76 cm EI mene syvyyssuunnassa kyllä A3:sen boksiin.  Takaselkänojan taakse oleva kaltevuus vie lisää tavaratilaa.
Yhden matka-askin päälle sopii vaan jotai pehmeitä kasseja.

A3 Sedaniin menee, koska se on reilusti syvempi. SB:stä en osaa sanoa vaikka osa oli saanut laitettu ilmeisesti lähes vastaavat takokonttii SB:hen.

A3 Sedanin takakontin mitat itse mitatut: Leveys 95cm, korkeus 54cm, syvyys alhaalta 95cm ja ylhäältä 75cm. Mitat ovat ns. minimittoja ja todellisuudessa kontti on vielä vähän isompi, mutta halusin mitata kontin marginaaleilla.

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.09.14 - klo:09:58
Jotku kehuu "perheautoksi" ja kuinka kuljetetaan loma ja harrastevälineet mukana täyttä puppua ja omankehumista,järjetöntä.

Meillä on on kulkenut vuoden aikana jo useita kertoja. Otan seuraavalla kerralla kuvan tästä ja laitan sen tänne. Ollaan oltu pitkillä reissuilla jo noin 5 - 10 kertaa auton omistuksen aikana. Laskettelemassa Ylläksellä ja viikon tavarat mukana (sikana tavaraa), 2 viikon suomen kiertue reissulla ja useita kertoja mökillä.

Mutta siis tämä on jälleen sedanilla.

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.09.14 - klo:09:58
Mutta eihän Audimies tavaratilaa tarvikkaan voi lomalla yöpyä hotellissa ja harrastevarusteitakin saa vuokrata.
Olisi kumminkin kiva kun lähtee lentomatkalle saada vaikka 2-kunnollista matkalaukkua mukaan.
On hieman hassua tunkea takapenkille toista matkalaukkua ja se kolmas ihmisraukka joutuu siellä istumaan rutussa matkalaukun kanssa.
Sepä tästä isoista A3:sen tiloista. ;D ;D ;D

Mitähän harrastusvälineitä tarkoitat? Mellä on ollut kaksi lumilautaa, monot, vaatteet, kypärät, moottorikelkka varusteet, ruokaa kaksi kassia, kaksi isoa vaatekassia ja paljon muuta tilpehööriä mukana ja kaikki takakontissa. Eli mukanamme oli kahdet eri harrastus välineet ja vaimolle ja itselleni molemmille omat vielä.
Olimme myös vasta kalassa ja autossa oli kolme aikuista miestä kyydissä ja autossa oli 4 päivän kalastusreissun tavarat, eli auton takakontti oli ihan täynnä mm. virveleitä oli jo pelkästään takakontissa noin 7kpl. Kun oli nyt noista puhetta ettei mahtuisi.  ;D Myös jääkaappi oli jälleen mukana. Itse matkustin takapenkillä noin 400km ja siellä oli tosi mukavat tilat ja nukuin hyvin (oma pituus 176cm). Tavaraa oli tuolloin pakko pistää takapenkille kuskin takana olevaan jalkotilaan ja vähän penkille. Mutta todella vähän silti. Eli oma kokemukseni Sedanin 425 l takakontista on, että se on ihan hyvän kokoinen, muttei kannata missään tapauksessa verrata mihinkään farmari passattiin.

Mielestäni tämä keskutelu on ihan järjetön, koska jokaisen on arvioita tilat itse kun ostaa auton, eikä itkeä foorumilla jälkeenpäin kun on ostanut väärän auton. Mielestäni tämä on typeryyttä. A3:nen on meille ainakin ollut erittäin hyvän kokoinen auto ja meille myös perheauto. Eli jos ostaa auton on auto ostettava omia tarpeita ajatellen.

Tässä on esimerkiksi Audi A3 Sedanin arvostelu, jossa Bob Flavin ajaa autoa ja kehuu takakonttia tilavaksi ja sanoo, että voisi hankkia auton itselleen, koska hänellä on kaksi lasta ja ne mahtuisivat autoon hyvin. Audi A3 Saloon International Launch

exlex

#4892
Lainaus käyttäjältä: rami - 17.09.14 - klo:22:11
A3 Sedanissa on erittäin niukat takatilat pitemmällä matkustajalla ottaa nuppiluu kattokaareen kiinni.
Monessa yhteydessä todettu juttu.

Samaa mieltä että jos olet noin 177cm - 182cm (riippuu selän pituudesta) niin pää osuu kattoon takapenkillä, muuten tilat aika samat sekä SB:ssä että Sedanissa. Sedanissa leveyttä muutama cm enemmän takana, kuin SB:ssä, kun SB:ssä muutama cm korkeutta enemmän. Mutta meistä takamatkustajan tilat ovat olleet riittävät, koska omista kavereistamme suurin osa naisista on reilusti alle noi mitat ja miehistä varmaan 20% on noita mittoja pidemmät. Esim. itselläni (176cm) jää pääntilaa suoralla selällä noin 4-5cm, joten tilaa on ruhtinaallisesti. Kuljetamme myös takana harvemmin pitkiä matkoja tuon pituisia ihmisiä, joten etupenkillä on tällöin tilaa ja vaimo mahtuu taakse nätisti (162cm).  ;)

Mielestäni tilat eivät kuitenkaan ole erittäin niukat kuten ilmaisit, vaan kokoluokan täysin normaalia tilaa lukuunottamatta, että kyseessä on sedan joten se laskee aina pääntilaa verrattuna SB:hen tai Farkkuun. Jos haluat niukat takatilat, niin hyppääppä Mersun CLA:han tai VW poloon jne...

Ohikulkija

Lainaaexlex: Tässä on esimerkiksi Audi A3 Sedanin arvostelu, jossa Bob Flavin ajaa autoa ja kehuu takakonttia tilavaksi ja sanoo, että voisi hankkia auton itselleen, koska hänellä on kaksi lasta ja ne mahtuisivat autoon hyvin.
Hei tuossa videossa näkyy noin 28 sek kohdalla kuinka vilkkuna on ledinauha päivävalonledien kohdalla. Itselläni ei tuollaista ole vaan sisäreunassa oleva pieni lamppu. Tuleeko tuo jonkun varustepaketin mukana. Ledivalojen mukana?

wmpt

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 19.09.14 - klo:08:19
Hei tuossa videossa näkyy noin 28 sek kohdalla kuinka vilkkuna on ledinauha päivävalonledien kohdalla. Itselläni ei tuollaista ole vaan sisäreunassa oleva pieni lamppu. Tuleeko tuo jonkun varustepaketin mukana. Ledivalojen mukana?

Jep nämä ovat osa ledivaloja, eli xenon-umpiot on polttimolla.

Kuva lainattuna aikaisemmista postauksista:


exlex

#4895
Juu tuollaiset ledin valojen tilalle tulevat vilkut tulevat, kun ottaa LED-ajovalotpaketin. Tosiaan ksenonit jää pois ja tilalle tulee pelkät ledit.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.09.14 - klo:10:16
Juu tuollaiset ledin valojen tilalle tulevat vilkut tulevat, kun ottaa LED-ajovalotpaketin. Tosiaan ksenonit jää pois ja tilalle tulee pelkät ledit.

Aivan.
Omasta mielestä paremman näköiset. Ainii tuo on mun auto.. ;)

JaniKuula

Onko kolmosen valot muuten miellyttäneet? Onko valotehossa isoa eroa vrt. xenon/led? Komiat nuo led valot on :)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 19.09.14 - klo:10:35
Onko kolmosen valot muuten miellyttäneet? Onko valotehossa isoa eroa vrt. xenon/led? Komiat nuo led valot on :)

En itse osaa sanoa onko paremmat tai huonommat led vs xenon.
Mutta ihan riittävät ja hyvät ovat ledit ainakin toistaiseksi ja tykkään myös että led valot on lähellä "päivä valoa", mielyttävämpi silmille pimeässä.

Nudde

LainaaOnko kolmosen valot muuten miellyttäneet?

Mulla ei ole ledejä, lähivalot todella huonot, pitkät ihan  hyvät. Tästä on ollut juttua aikaisemmin, jotkut kehuskelee lähivaloja mutta ainakin omassa on todella surkeat lähivalot, ainakin verrattuna edelliseen A4:seen. Valot on tarkistettu ja kuulemma oikealla korkeudella ym. mutta ei niillä näe mitään.

olate

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 19.09.14 - klo:11:24
Mulla ei ole ledejä, lähivalot todella huonot, pitkät ihan  hyvät. Tästä on ollut juttua aikaisemmin, jotkut kehuskelee lähivaloja mutta ainakin omassa on todella surkeat lähivalot, ainakin verrattuna edelliseen A4:seen. Valot on tarkistettu ja kuulemma oikealla korkeudella ym. mutta ei niillä näe mitään.

Auto ollut alla vasta huhtikuusta lähtien, joten kovin paljon pimeitä ksenon km ei ole kertynyt.
Mutta allekirjoitan tämän. Lähivalot on aika onnettomat ja kuviokin mielestäni jotenkin outo.-Tai ainakin hyödytön.
Pitkät taas valaisevat oikein hyvin ja ero lähivaloihin on todella suuri.

Tämä on tosiaan hieman outoa, jos asiaa vertaa TM:n A3 testeihin (mm. 19/2013). Lähivaloja kehutaan ja pitkät luokitellaan surkeiksi. Samoin mitattujen valaisuprofiilien perusteella lähivaloilla ja pitkillä ei olisi juurikaan eroa. Omat silmät kertoo päinvastaista. Eri linssejä noissa hyvien lähivalojen autoissa?


Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: olate - 21.09.14 - klo:09:18

Tämä on tosiaan hieman outoa, jos asiaa vertaa TM:n A3 testeihin (mm. 19/2013). Lähivaloja kehutaan ja pitkät luokitellaan surkeiksi. Samoin mitattujen valaisuprofiilien perusteella lähivaloilla ja pitkillä ei olisi juurikaan eroa. Omat silmät kertoo päinvastaista. Eri linssejä noissa hyvien lähivalojen autoissa?
Ilmeisesti on eri valmistajien valoja, koska mielestäni lyhyet ovat hyvät ja pitkät huonommat, lyhyt kantama.
Pitää joku pimeä ilta tarkistaa asia.

Nudde

LainaaIlmeisesti on eri valmistajien valoja, koska mielestäni lyhyet ovat hyvät ja pitkät huonommat, lyhyt kantama.
Pitää joku pimeä ilta tarkistaa asia.

Olisiko niin että on eri linssit?? Sekin kuulostaa ihmeelliseltä, mutta kun tämä jakaa mielipiteet niin paljon, ja testeissä on sanottu että on hyvät? Sitä en itse allekirjoita ollenkaan, ovat kyllä todella surkeat, kapea ja lähelle tuleva valokuvia, on kuin pienellä fikkarilla ajelisi ........

Ohikulkija

Hellan valmistamat umpiot näyttäisi minulla edessä olevan. Valmistaja näkyy moottoritilan oikealta puolelta (matkustajan), missä johdot menee umpioon on valkoinen tarra. Audin rinkuloiden yläpuolella.

Nudde

LainaaHellan valmistamat umpiot näyttäisi minulla edessä olevan. Valmistaja näkyy moottoritilan oikealta puolelta (matkustajan), missä johdot menee umpioon on valkoinen tarra. Audin rinkuloiden yläpuolella.

En löytnyt minulla mitään tarraa sieltä, ainoa mitä oli on Hellan liitin joka menee umpioon. tai sitten ne ovat mun ylläpitolaturin takana piilossa....... eli ei varmaa tietoa. Jos jaksat. laita kuva mistä tarkasti ottaen löysit ton. Jos on näinkin suuria näkemyseroja valoista.

VW_Johan

mulla on myös samantapaisia kokemuksia noiden valojen kanssa kuin Nudde. Lyhyiden kantama liian lyhyt, pitkät taas suunnattu liian ylös. Kerran jo käynyt huollossa tästä, sanoivat että valot on suunnattu speksien mukaisesti. Vien sen seuraavasti toiseen huoltoon (ei merkkihuolto) tarkistettavaksi.

Nudde

Lainaamulla on myös samantapaisia kokemuksia noiden valojen kanssa kuin Nudde. Lyhyiden kantama liian lyhyt, pitkät taas suunnattu liian ylös. Kerran jo käynyt huollossa tästä, sanoivat että valot on suunnattu speksien mukaisesti. Vien sen seuraavasti toiseen huoltoon (ei merkkihuolto) tarkistettavaksi.

Mulla ei ole pitkät liian ykhäällä, mutta lähivalot liian alhaalla, huollossa näytetty. Taas alkaa kohta pimeät, ei hauskaa........ Pitää varmaan itse hieman säätää ne lähivalot ylöspäin, sehän ei ole niin monimutkainen asia, saisi ainakin testattua ! ;)

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 21.09.14 - klo:17:11
En löytnyt minulla mitään tarraa sieltä, ainoa mitä oli on Hellan liitin joka menee umpioon. tai sitten ne ovat mun ylläpitolaturin takana piilossa....... eli ei varmaa tietoa. Jos jaksat. laita kuva mistä tarkasti ottaen löysit ton. Jos on näinkin suuria näkemyseroja valoista.

Löysin ebaystä kuvan umpiosta, missä tarra näkyy paremmin, kuin omassa ottamassa. Eli toiseksi viimeinen kuva, siinä liittimen lähellä. Autossa tuo tarra ei näy kokonaan.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/audi-a3-8v-led-bi-xenon-hella-scheinwerfer-set-satz-li-re-neu/230414854-223-3072

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 21.09.14 - klo:18:03
Mulla ei ole pitkät liian ykhäällä, mutta lähivalot liian alhaalla, huollossa näytetty. Taas alkaa kohta pimeät, ei hauskaa........ Pitää varmaan itse hieman säätää ne lähivalot ylöspäin, sehän ei ole niin monimutkainen asia, saisi ainakin testattua ! ;)

Lähivalot on mullakin liian alhaalla - valoteho keskittyy liiaksi tietylle alueelle ja tulee sellainen veitsellä leikattu terävä raja valaistun osuuden ja ei valaistun osuuden välille. Epämiellyttävää ajaa pimeässä, kun tuon terävän rajan jälkeen ei kykene mitään näkemään muuta kuin mustaa.

En ole itse perehtynyt noihin säätöihin, mutta jos saat homman tehtyä niin laita infoa tulemaan.

Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

wolf6

Minä säädin itse valot kohdalleen kun alkuun lähivalot näytti kans liian alas.
Nyt niillä näkee mutta pitkät  on aika surkeat.
A3 Premium

VW_Johan

tee-se-itse säätö kävi minullakin mielessä, mutta pitkät kun näyttää jo nyt liian ylös niin taitaa olla tuo säätö vaikea ilman testeriä. Vai onko niin että lyhyiden & pitkien korkeutta pääsee ruuvaaman erikseen mekaanisesti?

wolf6

Kyllä ne pitkät nousee samalla.
A3 Premium

Nudde

LainaaMinä säädin itse valot kohdalleen kun alkuun lähivalot näytti kans liian alas.
Nyt niillä näkee mutta pitkät  on aika surkeat.

Täytyy katsella tota jossain vaiheessa. Oliko se niin että se yksi ruuvi, en nyt muista kumpi vaikuttaa korkeus-säätöön?

Nudde

LainaaLöysin ebaystä kuvan umpiosta, missä tarra näkyy paremmin, kuin omassa ottamassa. Eli toiseksi viimeinen kuva, siinä liittimen lähellä. Autossa tuo tarra ei näy kokonaan.

En kyllä omasta nähnyt tollaista ollenkaan, tai sitten se vaan on niin piilossa, mutta kuten tossa kuvassa oli sen pitäisi kyllä näkyä. Täytyy vielä joskus katsella uudestaan.

JaniKuula

Kävin pukumiehen luona ja kappas, sain yllättyä :) tämän kuun alussa tilatun business sport quattron sai vaihdettua land of quattro kampanjaan. Sama varustelu mutta pari tonnia halvempi hinta :)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Nudde

LainaaKävin pukumiehen luona ja kappas, sain yllättyä :) tämän kuun alussa tilatun business sport quattron sai vaihdettua land of quattro kampanjaan. Sama varustelu mutta pari tonnia halvempi hinta :)

Hienoa, jäi siis tuntiliksa aika hyväksi tolla reissulla!

exlex

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 21.09.14 - klo:20:09
Lähivalot on mullakin liian alhaalla - valoteho keskittyy liiaksi tietylle alueelle ja tulee sellainen veitsellä leikattu terävä raja valaistun osuuden ja ei valaistun osuuden välille. Epämiellyttävää ajaa pimeässä, kun tuon terävän rajan jälkeen ei kykene mitään näkemään muuta kuin mustaa.

En ole itse perehtynyt noihin säätöihin, mutta jos saat homman tehtyä niin laita infoa tulemaan.

Sama homma täällä. Lähivalot on liian lyhyet ja keskittyy liikaa lähelle. Säädätän noi todennäköisesti jossakin vaiheessa. Pitkät tuntuu että näyttää puiden latvoihin.  ;D

LPP6

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 28.07.14 - klo:19:34
En muista onko aiheesta jo keskusteltu aiemmin, mutta ajattelin kertoa omat kokemukseni TPMS enabloinnista autoon, jossa sellaista ei ole tehtaalta lisävarusteena tilattu.

Näillä ohjeilla tein homman ja itselleni toimiva ABS-koodaus oli 08->38 ja 06->86 (joillain on ollut tuon originaali 05, jolloin toimiva on ollut 85)

MMI:ssä on TPMS-valikko, mittaristossa TPMS valo käynnistettäessä, eikä vikakoodeja tullut ajaessa. Yhdestä renkaasta poistin 0.5bar ja muutaman kilsan jälkeen valo syttyi! Ilmat takaisin sisälle ja nollaus MMI:stä.

Omalta osaltani siis homma näyttäisi olevan paketissa. Se, että onko varusteesta koskaan mitään hyötyä on jo asia erikseen....
Kaipaako koodia ABS:n ohjelmoinnin sallimiseksi? Noita "oikeita" ABS-koodeja tuntuu 8V:en olevan jaossa useampia, joten käytännön tieto otetaan kiitollisena vastaan.

wmpt

Lainaus käyttäjältä: LPP6 - 16.10.14 - klo:10:51
Kaipaako koodia ABS:n ohjelmoinnin sallimiseksi? Noita "oikeita" ABS-koodeja tuntuu 8V:en olevan jaossa useampia, joten käytännön tieto otetaan kiitollisena vastaan.

Ei tarvitse ABS:n security-koodia, jotta voi muuttaa koko Long Coden.

LPP6

Hienoa, kiitos wmpt nopeasta vastauksesta.
Tuli siis hyötyhommia illaksi töiden jälkeen.  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy