Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

jv

Pitäiskö sen käsijarrun muuten avautua itsestään, varustelutasona business sport ilman käsijarrun liittyviä lisäpaketteja.  Välillä se aukeaa itsestään liikkeelle lähtiessä ja välillä taas ei..

Jonny

Lainaus käyttäjältä: jv - 04.04.14 - klo:13:08
Pitäiskö sen käsijarrun muuten avautua itsestään, varustelutasona business sport ilman käsijarrun liittyviä lisäpaketteja.  Välillä se aukeaa itsestään liikkeelle lähtiessä ja välillä taas ei..
Onko turvavyö varmasti aina kiinni?
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

rami

Lainaus käyttäjältä: jv - 04.04.14 - klo:13:08

Varsinkin peruuttaessa ei lähde pois päältä itsestään.
Eteenpäin lähtiessä kyllä lähtee.

hta

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.04.14 - klo:14:34

Kuljettajan ovi pitää myös olla kiinni turvavyön lisäksi. En kuitenkaan ole kokeillut pakilla koska otan vapautan käsijarrun aina itse. Pitääkin kokeilla.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Kopo

Kyllä sen käsijarrun pitää vapautua sekä eteen- että taaksepäin mentäessä. Tosi harvoin käytän itse käsijarrua napista (autohold on aina päällä) eikä liikkeelle lähdöissä ole ongelmia.

Sent from my iPhone using Tapatalk

wmpt

Nyt sain vihdoin laitettua H&R -40mm jouset ja 19¨ RS6-replicat ET45  8¨ leveänä (kumit 235/35/19). Pitää vielä spacereilla vähän hioa takapäätä, mutta muuten melko maukas setti. Puoli päivää meni hommaan, mutta nyt menisi jo parissa tunnissa. Ei mikään mahdoton homma oikeilla työkaluilla.

Jousista sen verran, että nyt Business Sportin iskareiden kanssa vaikuttaa oikeinkin mukavalta näin puolen päivän kokemuksella.

Kopo

Aika makea setti! Ens viikolla saan omaan autoon 19" alle. Täytyy varmaan sen jälkeen laittaa madallusjouset vakavaan  harkintaan. Ehkä kuitenkin -30 mm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nudde

LainaaPitää vielä spacereilla vähän hioa takapäätä, mutta muuten melko maukas setti

On kyllä maukas setti! Hienosti istuu!

olate

SB 1.8Q, 10 viikkoa tilauksesta luovutukseen. Nopeaa toimintaa.
Alle tuli Pirelli Cinturato, 17".
Parinsadan kilsan perusteella en kyllä luonnehtisi mitenkään hiljaiseksi renkaaksi.

maik

Mulla on kesäpyörinä alla 17" Contit ja auto on kyllä yllättävän äänekäs Audiksi. Exeo tuntu hiljasemmalta 18" Pirelleillä. Kulutuskin on kyllä aika reipasta tällä 1.8 koneella. Viikonloppuna tuli ajettua 150km yhtäsoittoa pääosin motaria ja 100km/h tietä niin ajotietokone näytti matkalle 8,5l. Konehan tuosta vielä notkistuu mutta silti olen hieman yllättynyt kun 1.4 koneella olis varman päässyt saman reissun 2-3 litraa vähemmällä.

Nudde

LainaaKulutuskin on kyllä aika reipasta tällä 1.8 koneella. Viikonloppuna tuli ajettua 150km yhtäsoittoa pääosin motaria ja 100km/h tietä niin ajotietokone näytti matkalle 8,5l. Konehan tuosta vielä notkistuu mutta silti olen hieman yllättynyt kun 1.4 koneella olis varman päässyt saman reissun 2-3 litraa vähemmällä.

Minulla sekalainen ajo, paljon taajamaa ja sitten motaria silloin tällöin, kulutus 13700 km aikana 9.23 l/100km, eli ei se tosta paljon tipu, ikävä kyllä tykkää menovedestä.

rami

Kulutus on kyllä aika pientä 1.6 TDI  tienpäällä 4 ltr/100km ja taajamassa 5ltr/100km.
Eihän tuolla myllyllä Elvistellä mutta eipä oo tarvekkaan.  ;D

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 05.04.14 - klo:21:09
Nyt sain vihdoin laitettua H&R -40mm jouset ja 19¨ RS6-replicat ET45  8¨ leveänä (kumit 235/35/19). Pitää vielä spacereilla vähän hioa takapäätä, mutta muuten melko maukas setti. Puoli päivää meni hommaan, mutta nyt menisi jo parissa tunnissa. Ei mikään mahdoton homma oikeilla työkaluilla.

Jousista sen verran, että nyt Business Sportin iskareiden kanssa vaikuttaa oikeinkin mukavalta näin puolen päivän kokemuksella.

Onpa hieno kokonaisuus!

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.04.14 - klo:00:31
Minulla sekalainen ajo, paljon taajamaa ja sitten motaria silloin tällöin, kulutus 13700 km aikana 9.23 l/100km, eli ei se tosta paljon tipu, ikävä kyllä tykkää menovedestä.
Nyt on ajettu noin 4200km, käytetty 98E polttoainetta.
Sekalainen lyhyttä, pääasiassa taajamaa-ajoa, asettuu 8,4-8,5 l/100km ja Espoo - Levi - Espoo, boxi katolla ja kolmen hengen kuorma ja varusteet, 7,3 - 7,6 l/100km. Mitattu tankkauksien mukaan ja ajetun matkan mukaan.

AQ3

Täällä Spritmonitor.de näyttää 20500 km matkalle keskikulutukseksi 7,3 l/100 km. Ajo maakunnassa taajamaa ja maantietä, moottoritietä hyvin harvoin. Yli 9 l lukemiin pitää ajaa kaupunkia melko lyhyttä pätkää. Maantiellä pääsee usein 6,2-6,5 l lukemaan. Kulutus on ollut mielestäni ok tuolle teholle ja nelivedolle.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

jv

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 04.04.14 - klo:13:10

Täytyykin testata tota turvavyöasiaa vielä, yleensä kyllä on aina mutta ehkä se on välillä voinut olla niin ettei turvavyö ole lähtiessä ollut vielä kiinni

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: AQ3 - 08.04.14 - klo:10:01
Täällä Spritmonitor.de näyttää 20500 km matkalle keskikulutukseksi 7,3 l/100 km. Ajo maakunnassa taajamaa ja maantietä, moottoritietä hyvin harvoin. Yli 9 l lukemiin pitää ajaa kaupunkia melko lyhyttä pätkää. Maantiellä pääsee usein 6,2-6,5 l lukemaan. Kulutus on ollut mielestäni ok tuolle teholle ja nelivedolle.

Aika samoilla linjoilla ja tunnelmissa täälläkin. 9200 km matkalla auton mittari näyttää 7,6 l ja mittausten mukaan mittari on aika tarkka. Hienoinen laskusuunta on jatkunut. Kaupunki- ja moottoritieajoa tullenee hieman enemmän kuin AQ3:lle, kun Hesassa asustelen. En kuitenkaan käytä autoa työmatka-ajoon, joten varsinaista ruuhka-ajoa ei paljoa tule, siinä kyllä saisi hyvin 9 paukkumaan. Maantiellä pääsee alle 6,5:n. Ja löpönä vain 98. Tyytyväinen olen, kun ei mitään vikojakaan ole ollut.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

LainaaMaantiellä pääsee alle 6,5:n.

Silloin pitää varmaan olla aika hiljaienn vauhti, itse olen pari kertaa päässyt niin että mittari näyttää hieman alla 7. Mutta ei alle 6.5 koskaan.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.04.14 - klo:13:26
Silloin pitää varmaan olla aika hiljaienn vauhti, itse olen pari kertaa päässyt niin että mittari näyttää hieman alla 7. Mutta ei alle 6.5 koskaan.

Semmoisella 60-100 km/h pääsee alle 6,5:n, mutta satasen jälkeen lähtee nousuun. En nyt niin tarkkaan ole tuota kuitenkaan analysoinut, mutta ens vkolla on lähtö Pohjois-Norjaan, niin siinä on matkaa riittämiin asian tutkailuun.  8)

MoFFe

S3 on nyt siinä 9.1l/100km seko ajoa ja seko bensaa...eli 95,98,98 V-Power.
Tukholma - Ã...re - Tukholma meni 7.9.

Huomaa että jos haluaa pienen kulutuksen niin pitää pysyä alle 90km/h tai sit se hörpää reilusti.  :)

jv

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 04.04.14 - klo:13:10

Se oli se turvavyö, tajusin kiinnittäväni sen usein samalla kun auto lähtee liikkeelle. Kiitoksia!

Kotkis

Tänään meni tilaukseen A3 Sportback Business Sport 1,6 TDI S tronic Dakota-harmaa.   :)

Lisävarustelistalta ruksin:
- Audi Sound System
- Matkapuhelin- / avainalokero keskikonsolissa
- Musta sisäkaton verhoilu
- Sisävalopaketti
- Säilytyslokero- ja tavaratilapaketti

Lisäksi moottorinlämmitin ja sisäpistoke + kovavahaus.

Menikö ihan metsään?  ???
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 09.04.14 - klo:16:56
Tänään meni tilaukseen A3 Sportback Business Sport 1,6 TDI S tronic Dakota-harmaa.   :)

Lisävarustelistalta ruksin:
- Audi Sound System
- Matkapuhelin- / avainalokero keskikonsolissa
- Musta sisäkaton verhoilu
- Sisävalopaketti
- Säilytyslokero- ja tavaratilapaketti

Lisäksi moottorinlämmitin ja sisäpistoke + kovavahaus.

Menikö ihan metsään?  ???
Jos business-varustelu riittää, niin nahka-alcantarat ilmaisella säilytyspaketilla business sportin tilalle.
Aika turhia loppupelissä nuo sport-härpäkkeet värinäyttöä ja parkkitutkaa lukuunottamatta.

Nudde

Lainaa- Matkapuhelin- / avainalokero keskikonsolissa

Mikä tämä on? ei sano minulle mitään.

Yksi asia mitä itse miettisin on se optiikkapaketti sisälle.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.04.14 - klo:17:19
Mikä tämä on? ei sano minulle mitään.
Teline mukinpidikkeeseen.

Kotkis

Kiitos nopeista kommenteista!

Sport-version otin etupäässä penkkien takia. Melkeen ne oli mielestäni jo sen hintalisän arvoiset. Ja tosiaan tuo kuvassa ollut kännykkäteline oli koeajoautossa ja oli mun mielestä kätevän oloinen (ja edullinen lisävaruste).

Ja alumiinioptiikka-paketti oli kyllä pitkään ruksittuna. Mutta sitten kun ihastuin tuohon mustaan kattoon (ja pilareihin), niin mun mielestä se ei enää oikeen kaivannut niitä alumiinisomisteita. Jotenkin se mustempi sisus kokonaisuudessaan näytti minusta paremmalta... pitkään pohdin myös kokomustaa ratkaisua, jossa auto olis väriltään se perusmusta ja siihen sitten se musta optiikka -paketti + tummennetut takaikkunat. Mutta sitten ihastuin tohon dakota-väriin - ja toki hieman käytännöllisyys värin suhteen tuli myös mieleen.
Octavia G-tec:

Nudde

LainaaSport-version otin etupäässä penkkien takia. Melkeen ne oli mielestäni jo sen hintalisän arvoiset. Ja tosiaan tuo kuvassa ollut kännykkäteline oli koeajoautossa ja oli mun mielestä kätevän oloinen (ja edullinen lisävaruste).

Ok, hieno homma toi.  Mutta mahtuuko siihen älypuhelinta? Itse olen joskus pitänyt puhelinta tossa mukitelineessä. Itselläni on se tuhkis missä voi jotain pientä pitää, mutta silloin menee piiloon ne hienot ledivalaistukset siitä, ja sitä tällainen perus-insinööri ei voi sietää....varsinkin kun siitä tulee epäsymmetrinen.

LainaaJa alumiinioptiikka-paketti oli kyllä pitkään ruksittuna. Mutta sitten kun ihastuin tuohon mustaan kattoon (ja pilareihin), niin mun mielestä se ei enää oikeen kaivannut niitä alumiinisomisteita. Jotenkin se mustempi sisus kokonaisuudessaan näytti minusta paremmalta... pitkään pohdin myös kokomustaa ratkaisua, jossa auto olis väriltään se perusmusta ja siihen sitten se musta optiikka -paketti + tummennetut takaikkunat. Mutta sitten ihastuin tohon dakota-väriin - ja toki hieman käytännöllisyys värin suhteen tuli myös mieleen.

Aluoptiikkapaketti tuo muuten mustaan sisustaan aika paljon lisää, itse en ole kromi-ihminen, mutta jo ne ilmasuuttimiin tulevat pienolakatut mustat osat oli se joka teki minuun vaikutuksen, oli pakko ottaa se. Omasta mielestäni ulkonäköön vaikuttava paketti joka ei ole niin pahan hintainen edes. oletko nähnyt erot, eli eutoja vierekkäin, missä on ja ei ole sitä pakettia.

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.04.14 - klo:20:21
Ok, hieno homma toi.  Mutta mahtuuko siihen älypuhelinta?
Mahtui ainakin iPhone 5s :)

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.04.14 - klo:20:21Aluoptiikkapaketti tuo muuten mustaan sisustaan aika paljon lisää, itse en ole kromi-ihminen, mutta jo ne ilmasuuttimiin tulevat pienolakatut mustat osat oli se joka teki minuun vaikutuksen, oli pakko ottaa se. Omasta mielestäni ulkonäköön vaikuttava paketti joka ei ole niin pahan hintainen edes. oletko nähnyt erot, eli eutoja vierekkäin, missä on ja ei ole sitä pakettia.
Kyllä ne siellä oli juu vierekkäin ja sillä perusteella valinnan teinkin. Ja eikö niihin ilmansuuttimiin tule siinä paketissa lisää kromia vaan, ei niinkään mustaa?? Ja sitten ne vaakalistat ovissa ja kojetaulussa oli melkeenpä samanoloiset molemmissa tapauksissa.
Octavia G-tec:

Nudde

LainaaMahtui ainakin iPhone 5s

Ok, sehän on aika kapea, mutta hieno lisävaruste on, en tiennyt että sellaista löytyy edes.

LainaaKyllä ne siellä oli juu vierekkäin ja sillä perusteella valinnan teinkin. Ja eikö niihin ilmansuuttimiin tule siinä paketissa lisää kromia vaan, ei niinkään mustaa??

Muistelen että silloin on kiiltomustaa, siis tossa paketissa, mutta en ole nyt aivan varma, kommentoikaa joku joka tietää varmasti.

Hawtin

Ei nyt ehkä täysin varmaa tietoa, mutta mielestäni ilmasuuttimiin tulee vain se kehä alumiinia (eiks se oo alua?) enkä ainakaan itse ole mitään pianolakattua mustaa havainnut. Muistaakseni mattamuovia on suuttimien sisusvipstaakit. Ne kehät on kyllä tosi hienot ja tulee joskus räplättyä vain laadukkaan naksunan takia.  ;D

Toisaalta mustaan sisäkattoon olen tyytyväinen, tekee yhtenäisemmän tyylin. Edellisessäkin autossa oli ja omaan silmään vaaleat on rumia, kun eivät esim pilarit sulaudu niin kivasti kojelaudan tummaan sävyyn jne.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy