Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.03.14 - klo:22:21
Sellainen rengaskoko mikä on autossa tehdastoimituksena on tutkittu sille autolle parhaaksi mahdolliseksi.

On ot mutta tästäkin voidaan olla montaa mieltä, n. 20 v. sitten keskikokoisen auton stanu oli 14", nykyään se on 16", onko tuo 16" oikeasti parempi ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 23.03.14 - klo:10:17
On ot mutta tästäkin voidaan olla montaa mieltä, n. 20 v. sitten keskikokoisen auton stanu oli 14", nykyään se on 16", onko tuo 16" oikeasti parempi ?

Sen suhteen tuo 16" on parempi, että vanne mahdollistaa suuremman jarrulevyn ja kaliiberin käytön, joka tyypillisesti näkyy jarrutehon paranemisena.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

rami

Liikenne ja liikenneolosuhteet kyllä ovat muuttuneet noista 14" renkaista ratkaisevasti.
Tiet,auton alustat jousituksineen,nopeudet, liikennetiiheys jne.... ja vaikka mitä.

Peeveli

Ai niin...katsoin jossain vaiheessa huolimattomasti kesärenkaita ja kuvittelin merkin olevan Continental. Ei ole, vaan Dunlop Sport Maxx. Muistaakseni jotkut moittivat foorumilla Dunloppeja meluisiksi. Ainakin karkealla asfaltilla kumisee selvästi, joskaan kuulosuojaimia ei sentään tarvitse. Muutoin tuntuvat aivan asiallisilta renkailta, ja pitää ok kevään "mustalla jäälläkin"....

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.03.14 - klo:12:26
Liikenne ja liikenneolosuhteet kyllä ovat muuttuneet noista 14" renkaista ratkaisevasti.
Tiet,auton alustat jousituksineen,nopeudet, liikennetiiheys jne.... ja vaikka mitä.

Jep. Tie hesasta turkuun on nykyään parempi  8)  .

Näin jälkikäteen arvioutuna en sen Mazda 1988 GTI:n 14" peltivanteisiin ja sen sisällä oleviin jarruihin olisi muuta toivonut kuin absia, kerran oli pikku läheltäpiti tilanne ja etujarrut pläjähti lukkoon.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

hta

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.03.14 - klo:08:17
Ai niin...katsoin jossain vaiheessa huolimattomasti kesärenkaita ja kuvittelin merkin olevan Continental. Ei ole, vaan Dunlop Sport Maxx. Muistaakseni jotkut moittivat foorumilla Dunloppeja meluisiksi. Ainakin karkealla asfaltilla kumisee selvästi, joskaan kuulosuojaimia ei sentään tarvitse. Muutoin tuntuvat aivan asiallisilta renkailta, ja pitää ok kevään "mustalla jäälläkin"....

Tässä olisi varmaan toinen mielenkiintoinen aihe tutkia, eli mitä porukalla on ollut ensiasennusrenkaina vai onko ne saanut jopa valita?. Itsellä on kesärenkaina ensiasennuskumit ContiSportContact 2 225/40R18 92Y. Ei ainakaan lopu nopeusluokka kesken...
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

MoFFe

minulla sama mutta SportContact 5

hta

Ja minne ne kaikki A3 Sedanit on oikein myyty. Olen nähnyt nyt 2 1/2 kk aikana yhteensä kolme ja niistäkin kaksi saattoi olla sama auto. Yhden hopeisen ja kaksi jäätikönvalkoista. Ajoa tulee kuitenkin päivittäin kohtuullinen määrä Kehä I pitkin täällä pääkaupunkiseudulla.

Skoda Octaviaa näkee eri muodoissaan (myös RS) lähes päivittäin mutta ei A3 Sedania... No, toisaalta onpahan hiukan erilainen auto alla ja varsinkin muut Audilla ajavat tuntuvat yhä katsovan mielenkiinnolla, että mikäs se tässä menee.

No, kohta menee oma korjaamolle, kun joku mulkivisti on peruuttanut jossain vaiheessa keulaan. Huomasin tänään pestessä, että etupuolen rekisterilaatta oli kuprulla. Heti perään huomasin, että maski on alareunastaan 2 cm sisällä ja etuspoilerissa vekki.... Ei varmasti voinut peruuttaa tuolla voimalla huomaamatta asiaa.

Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

wolf6

Minulla oli Continentaalin renkaat kokoa 225/45/17. Mallia en huomannut katsoa kun ne menivät vaihtoon.
A3 Premium

maik

Uudessa Auto Bildissä Dunlopin Sport Maxx RT 225/50/17 renkaita oli haukuttu huomattavan lyhyestä ajokilometriodotteeesta, taloudellisuudesta. Ajo-ominaisuuksista, vesiliirto ominaisuuksista ja jarrutusmatkasta taas saanut kehuja. Dunlopin laskennalliset kilsat oli 20tkm ja esim. Michelinillä (testin voittajalla) melkein 36tkm, misukat 60â,¬ kalliimmat/sarja.
Tuli tänään tehtyä kaupat A3 SB 1,8 q -14. Torstaihin asti pitäs jaksaa odottaa.

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: hta - 24.03.14 - klo:20:08
Ja minne ne kaikki A3 Sedanit on oikein myyty. Olen nähnyt nyt 2 1/2 kk aikana yhteensä kolme ja niistäkin kaksi saattoi olla sama auto. Yhden hopeisen ja kaksi jäätikönvalkoista. Ajoa tulee kuitenkin päivittäin kohtuullinen määrä Kehä I pitkin täällä pääkaupunkiseudulla.

Ainakin täällä pohjanmaan rannikolla noita sedaneita on aika kiitettävä määrä, tuntuu että tulee vastaan melkein useammin kuin CC:tä tai SB:tä. Uutta RS Octaviaa tulee kyllä täälläkin vastaan kokoajan ja suurin osa on raceblueta tai hopeisia.

Ja ensiasennusrenkaita oli itsellä Pirellin Cinturato P7:t koossa 225/45/17.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Rauska

^Samat ensiasennusrenkaat täälläkin, hyvät on.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ohikulkija

LainaaJa minne ne kaikki A3 Sedanit on oikein myyty. Olen nähnyt nyt 2 1/2 kk aikana yhteensä kolme ja niistäkin kaksi saattoi olla sama auto. Yhden hopeisen ja kaksi jäätikönvalkoista. Ajoa tulee kuitenkin päivittäin kohtuullinen määrä Kehä I pitkin täällä pääkaupunkiseudulla.
Samaa olen itsekin ihmetellyt. En ole nähnyt tänä vuonna Espoon suunnalla liikenteessä ainuttakaan.

Ritzenhoff

Sori tyhmä kysymys, mutta kysyn nyt kuitenkin kun en ole koskaan uutta autoa tilannut. Miten Audimyyjät suhtautuu siihen, että pyytää vaihtamaan nuo mallin mukana tulevien vanteiden kumit nastarenkaiksi ja vie sinne omat vanteet kesärenkaineen alle laitettavaksi. Tuleeko napinaa vai onko edes mahdollista?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

MoFFe

Ei ollut minulla ainakaan mitään ongelmaa... Pistivät kiltisti alle uudet talvirenkaat kun vein niille.
Joutuivat joppa ottamaan kesäkumit vanteista, kun talvirenkaat tuli tilalle.(eli orkkis vanteille)

Ja en maksanut siitä mitään...toki varmaan riippuu paikasta ja myyjästä. Mut tuskinpa mitään ongelmaa.

herttakurko

Lainaus käyttäjältä: hta - 24.03.14 - klo:20:08

Hep!

Minut (olen valkoinen business sport) on ostettu Tuusulaan ja vien isäntää päivittäin Helsingin suuntaan. Olen tavannut sinisen lajitoverin Järvenpäässä ja kuten myös toisen valkoisen, ei niin keimailevan perusversion.

Maanteillä tullut vastaan yksi musta ja hopea sedan.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 25.03.14 - klo:13:06
Sori tyhmä kysymys, mutta kysyn nyt kuitenkin kun en ole koskaan uutta autoa tilannut. Miten Audimyyjät suhtautuu siihen, että pyytää vaihtamaan nuo mallin mukana tulevien vanteiden kumit nastarenkaiksi ja vie sinne omat vanteet kesärenkaineen alle laitettavaksi. Tuleeko napinaa vai onko edes mahdollista?

Mulle vaihdettiin nastat alkuperäisvanteille ennen luovutusta ilman lisäkustannuksia. Saivat pitää ne tehdaskumit.
Ostin kesärenkaat vanteineen muualta. Nyökyttelivät vaan tälle vaatimukselle liikkeessä. Ja tämä tapahtui silloin, kun oli enää
about kuukaudenpäivät luovutukseen.

Nudde

LainaaMulle vaihdettiin nastat alkuperäisvanteille ennen luovutusta ilman lisäkustannuksia. Saivat pitää ne tehdaskumit.

Minulla ei ole toi onnistunut koskaan, aina on saanut ostaa ne nastat ja pitää orkkikset. Jos noin joskus menisi olisin tyytyväinen, koska nastat maksavat 17-tuumaisena aika paljon, melkein tonnin. Ja niistä mukaan tulevista saa ehkä 400 euroa......

MoFFe

Pitäis kyllä olla vakiona jokaisessa autossa...  :)

Kovaa ajoa kotiin ja kun tulin perille ja avasin takaluukun, kassit oli samassa paikassa pystyssä  8)

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 25.03.14 - klo:20:16
Minulla ei ole toi onnistunut koskaan, aina on saanut ostaa ne nastat ja pitää orkkikset. Jos noin joskus menisi olisin tyytyväinen, koska nastat maksavat 17-tuumaisena aika paljon, melkein tonnin. Ja niistä mukaan tulevista saa ehkä 400 euroa......

Tämä tapaus oli oletettavasti kompensaatiota siitä, että auton tilausvaiheessa oli pieniä epäselvyyksiä sen toimitusaikataulusta. Ei tosin mulle koskaan ihan täysin selvinnyt, oliko se sitä.

Riku

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.03.14 - klo:08:17

Sama dunlop tuli myös tänne orkkis vanteilla 17" kokoisena ja aivan järkyttävä meteli. On tosin renkailla ajettu vasta about 100km, joten mahtaakohan hiukan enemmän ajettuna olla parempi. Toisessa rinkulakeulassa - ei tosin kolmonen, on 3 tuumaa isommat ja tähän verratuna huomattavan hiljainen. Ei kyllä tee mieli lähteä kolmosella yhtään mihinkään. Enpä muista koeajolta vastaava melusaastetta. R2 kitkat talvella oli todella hiljaiset. Tällä kokemuksella dunlop ei vakuuta yhtään.

Nudde

LainaaTällä kokemuksella dunlop ei vakuuta yhtään.

Olen ymmärtänyt että noi Dunlopit ovat hieman äänekkäitä..... Ainakin mitä tutuilla on ollut, aika nopsaa on mennyt vaihtoon. Itselläni ei ole kokemusta.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 25.03.14 - klo:22:29
Pitäis kyllä olla vakiona jokaisessa autossa...  :)

Kovaa ajoa kotiin ja kun tulin perille ja avasin takaluukun, kassit oli samassa paikassa pystyssä  8)

On kyllä pikkuisen alkanut kiinnostaa Moffen konttimodailu, kun arkikäytössä auton ärsyttävin piirre on kassien kuljetuspuutteet. Mulla on kontissa kääntömatto, jota ei kyllä tuon kanssa voisi käyttää, ainakaan ilman modailua. No en kyllä ole siihen kovin tyytyväinen ja heti alkuun jo katkaisin sen kahtia kontin pohjan kokoiseksi. Kontin pohjalla on myös kiinnitysverkko, josta on ollut hieman apua nyssäköissä, mahtuiskohan se oleen siellä tuon viritelmän kanssakin. Tosin tuon kiskosysteemin jälkeen ei verkkoa varmaan tarvisikaan. Eihän sulla Moffe ole sitä verkkoa pohjalla?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 27.03.14 - klo:07:48
On kyllä pikkuisen alkanut kiinnostaa Moffen konttimodailu, kun arkikäytössä auton ärsyttävin piirre on kassien kuljetuspuutteet. Mulla on kontissa kääntömatto, jota ei kyllä tuon kanssa voisi käyttää, ainakaan ilman modailua. No en kyllä ole siihen kovin tyytyväinen ja heti alkuun jo katkaisin sen kahtia kontin pohjan kokoiseksi. Kontin pohjalla on myös kiinnitysverkko, josta on ollut hieman apua nyssäköissä, mahtuiskohan se oleen siellä tuon viritelmän kanssakin. Tosin tuon kiskosysteemin jälkeen ei verkkoa varmaan tarvisikaan. Eihän sulla Moffe ole sitä verkkoa pohjalla?

Et sä voi sitä käyttää samaan aikaan mutta voit ehkäpä käyttää sitä välillä kun on tarvetta, noi kiinnikkeet siis se hihna ja alumiininen "pidike" voit aina ottaa irti ja pistää pois pohjan alle ja silloin maton voi helposti heittää päälle. Toki noi kiskot nostaa sitä mattoa hieman ylös sivuista.

Toi kiinnitys verkko on ihan turha. Jos on kontti täynä jalkapalloja niin se verkko on ihan ok. Mutta en mä sillä mitään oikeastaan tee. Huomattavasti parempi on nämä kiskot. Toki voi jotenkin niitä myös yhdistään Eihän tuolta kontista mitään oteta pois. Minulla on verkko tällä hetkellä piilossa kontin lattian alla.

Ja kun tuosta kuvasta huomaa niin noin kassi koukut ovat aivan liian matalalla että niistä olisi mitään hyötyä.  :-\ Sen takia ostinkin tämän kiskosysteemin.

Nudde

LainaaJa kun tuosta kuvasta huomaa niin noin kassi koukut ovat aivan liian matalalla että niistä olisi mitään hyötyä

Minkälaisia kasseja niillä on saksassa, mulla on ollut monessa Audissa jonkinlaiset kassikoukut, ja mitkään eivät ole toimineet, edellisessä nelkussa oli kassikoutku, mutta niin pienet ettei mikään kassi siinä pysynyt.......  >:(

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 27.03.14 - klo:10:22
Minkälaisia kasseja niillä on saksassa, mulla on ollut monessa Audissa jonkinlaiset kassikoukut, ja mitkään eivät ole toimineet, edellisessä nelkussa oli kassikoutku, mutta niin pienet ettei mikään kassi siinä pysynyt.......  >:(

Sitä minäkin ihmettelen... Jotain mini pusseja...tuollaisia pakastepusseja varmaankin jossa on jokunen olut  ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 27.03.14 - klo:10:39
Sitä minäkin ihmettelen... Jotain mini pusseja...tuollaisia pakastepusseja varmaankin jossa on jokunen olut  ;D

Samanlaisia nuo koukut olivat Golfissakin,aivan mitättömiä.
Minä virittelin niihin muovipäällysteistä rautalankaa pätkän joka jää koukkuun kiinni  ja pitemmällä pätkänpuoliskolla saa kassin vähän sitaista pystyyn sangoista kiinni.
Helppo ,halpa ja nopea. ;D

Hawtin

Kumma juttu tosiaan tämä kassikoukut, kun Skodalla on kerrassaan mainiot koukut, ainakin ocu II:ssa. Voisivat muut merkit ottaa mallia.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.03.14 - klo:22:47
Olen ymmärtänyt että noi Dunlopit ovat hieman äänekkäitä..... Ainakin mitä tutuilla on ollut, aika nopsaa on mennyt vaihtoon. Itselläni ei ole kokemusta.

Aika jännä testitulos täällä, huomaa renkaat!
http://bksv.com/NewsEvents/Waves/Waves_2014_1/03-quietest-car.aspx#14models

maik

Eilen tuli tehtyä kaupat A3 SB 1,8T q s-tronic Business Sportista. Huomasin että takakontin sisäpuolen ledeistä palaa vain toinen. Tungin käden sieltä luukun kautta ja huomasin että eihän sinne mene edes johtoa. Olisko jäänyt tehtaalla johdottamatta vai onko ominaisuus? Toisella puolella on kyllä aivan selvästi johdotukset valolle. Autossa on siis lisävarusteena sisävalopaketti. Auto ei ole tehdastilaus vaan esittelyauto mutta eiköhän tuon ledin korjauksen saa myyjän piikkiin tai takuuseen.
Etuistuimet on kyllä todella mallia sport ainakin kovuuden suhteen, vois olla ehkä hieman pehmeämmät muuten kyllä mahtava peli.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy