Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

V-O

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 15.01.14 - klo:17:08
Kuulemma pitää vielä odottaa viikon ennenkuin pääsen ajelemaan.
Hieno tilanne, "yhden sortin voimia" odotteluun ja sitten siitä "toisen sortin voimasta" nauttiminen voikin alkaa  ;)

Toi punainen olis ollu sen minun juttu... Huoh...

MoFFe

Punainen on minunkin juttu...mut on jo ollut 2 eri punaista autoa. Joten jotain muuta vielä ja mun mielestä tuo harmaa on hieno, vähän "stealth" hyvässä mielessä  ;)

Onko kellään mitään hajua mistä löydän tälläisiä ledejä A3seen(S3seen)? Ovat niin sanottuja "lätäkkö" valoja. Ylempi on audin orkkis ja alempi sitten on sellainen mitä haluaisin.

exlex

Dodiin tänään tuli misanon punainen Sedan Busin Sport 1,4 TFSI COD 103 S-tronic pihaan.  8)

Tuli ajettua heti autolla yhden päivän aikana vaatimattomat 500km.  :D Aluksi oli kyllä melkoinen opettelu kaikkien namiskojen jne. kanssa, mutta 300km kohdalla rupesi auto tuntumaan jo omalta.

Nudde

LainaaOvat niin sanottuja "lätäkkö" valoja

Siis ne oven alla vai?

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 21.01.14 - klo:00:53
Siis ne oven alla vai?

Aivan... En löydä minkä tyyppistä lediä siel on. Halusin myös ostaa paremmat mitä tuossa kuvassa on.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: exlex - 21.01.14 - klo:00:37
misanon punainen Sedan Busin Sport 1,4 TFSI COD 103 S-tronic .

Ei muuta ku äkäseen se autotalli-sivustosi auki tästä ekasta 'oikean' värisestä autosta  ;)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nudde

LainaaAivan... En löydä minkä tyyppistä lediä siel on. Halusin myös ostaa paremmat mitä tuossa kuvassa on.

En ole tutkinut, mutta voisivat olla heiaman tehokkaammat, ei nyt viitsi tutkia koska siellä on liian kylmä ulkona........ kerro jos löydät jotain tietoa asiasta.

exlex

Pakko ottaa kantaa Peevelin kirjoittamaan A3 Sedanin tuuliherkkyyteen ihan vähän. Tosiaan huomasin itsekkin auton oston jälkeen, että tosiaan auto on herkkä "ajelehtimaan" esim. moottoritienopeuksissa. No nyt kun olen ajellut autolla hieman enemmän ja tehnyt havainnointeja tästä asiasta, niin ensimmäinen asia jonka huomasin, niin auton rengaspaineet oli liikkeestä haettuna päin peetä. Esim. joissakin renkaissa oli jopa 0,8bar liian vähän ilmaan. Nyt kun laitoin oikeat rengaspaineet, niin ajelehtimen väheni huomattavasti. Itselläni on autossa 17 kitkarenkaat ja olen kyllä huomannut, että myös noikin vaikuttaa hieman auton käyttäytymiseen. Eli rengasseos kun on niin pehmeä. Oma veikkaukseni on, että kun kesällä alle tulee kovempi regasseos, niin loputkin ajelehtimiset loppuvat kokonaan. Mutta huom! Nyt puhutaan pilkunviilauksesta eikä mistään ongelmasta.

Tosiaan A3 Sedan on kyllä äärimmäisen kevyt ja näppärä kaupunkipyörittelyauto. Itse asiassa paras tuon kokoluokan auto jota olen ajellut kaupungissa. Maantielläkin auto on ihan loistava ajaa, mutta rengaspaineet pitää kyllä olla oikeat. Olen Peevelin kanssa samaa mieltä siitä, että Volvot ovat vähemmän tuuliherkkiä, kuin esim. A3:nen. Mutta Volvot ovat vuorostaan melko kömpelöitä kaupunki pyörittelyssä, joka kyllä ärsyttää itseäni ainakin välillä aika paljon.

Eli konkluusoni on, että Sedan on kevyt auto ja tuulen tuntee välillä varsinkin jos rengaspaineet on päin prinkkalaa. Mutta väitän suurin osa ajajista ei huomaa asiaa.  ;) Itse olen ajanut Volvoilla paljon, niin huomasin tälläisen eroavaisuuden sen vuoksi.

Taky

Lainaus käyttäjältä: exlex - 23.01.14 - klo:00:35
Pakko ottaa kantaa Peevelin kirjoittamaan A3 Sedanin tuuliherkkyyteen ihan vähän.

Onko se kiinni tuulesta, siis menee Ok tyynellä kelillä?
Vai yleisesti herkkyydestä liukkaalla kelillä?

2013 pikku koneinen Focus oli pitävällä pinnalla hyvä menemään, mutta heti kun kitka oli ohut ajamisesti tuli kiemustelevaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

exlex

Lainaus käyttäjältä: Taky - 23.01.14 - klo:09:17
Onko se kiinni tuulesta, siis menee Ok tyynellä kelillä?
Vai yleisesti herkkyydestä liukkaalla kelillä?

2013 pikku koneinen Focus oli pitävällä pinnalla hyvä menemään, mutta heti kun kitka oli ohut ajamisesti tuli kiemustelevaa.

Eli jos verrataan vaikka yleensä ottaen Volvoon A3:sen tuulen herkkyyttä, niin sanoisin että tuulen tuntee hieman herkemmin esim. nopeassa vauhdissa kun tulee vaikka metsän peittämältä tieltä aukiolle. Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, niin puhutaan hifistelystä eikä ongelmasta tai mistään siihen viittaavasta.

Mutta mikä tulee herkkyyteen esim. tyynellä, niin omat kitkat on Continentaalit ja ne on herkät kaikennäköiselle kiemurtelulle. Niitä kritisoitiin mm. syksyllä tulleessa TM:ssä. Eli en uskalla ottaa sen enempää kantaa tuohon, kun en ole ajanut vielä muilla renkailla.   ;)

Ohikulkija

Tietääkö kukaan, onko tässä A3:ssa nappien takana sellaisia toimintoja, mitä ohjekirjassa ei kerrota?
Esim. Kuulin, että jossakin Golfissa kun painaa tripin nollausta pitkään, niin tulee akun varaustila näkyviin. Vai onko tämä Esson baarin juttuja?

Apaju

^
Eipä taida Audissa onnistua, sen sijaan VW, Seat ja Skodassa onnistuu ainakin stemei:n mukaan
VW ID.3 Life

exlex

Pakko kyllä kehua auto nyt vajaan viikon omistamisen jälkeen. :D

Auto on kyllä ihan törkeän hyvä ajaa. Se on kaupunkiajossa selkeästi kevyempi ja helpompi, kuin esimerkiksi A4:nen. Maantielläkin auto on ihan loistava ja tuntuu sielläkin selkeästi kokoluokkaansa isommalta. Auto on myös todella hiljainen, eikä sisään kuulu muuta kuin ilman humina ja todella vähän renkaiden äänet. Moottorin ääni kuuluu ainoastaan voimakkaassa kiihdytyksena sporttisena soundina. Auto on myös tyylikäs sekä moderni ja erottuu kyllä kaupungissa muista autoista.  ;D Niin ja pelkäsin aluksi väriä, mutta misanon punainen on kyllä tyylikäs väri ja olen todella tyytyväinen nyt jälkeenpäin.

Olen myös erittäin tyytyväinen auton tiloihin, kun pelkäsin aluksi että ne ovat liian pienet. Ajoimme jo tuossa 5 hengen porukalla joiden pituudet olivat: 176 mies (kuski), 171 (pelkääjä), 183 (kuskin takana), 182 (keskellä), 162 (pelkääjän takana), . Ainot joka sanoi, että joutuu vähän muokkautumaan oli kuskin takana oleva 183 pitkä miesmatkustaja. Sanoi kuitenkin, että ei kuitenkaan ollut katastrofaalinen.  ;D Mutta kokoinaisuutena pakko sanoa, että tilat ovat minulle ja vaimolleni ihan loistavat. Emme kuskaan muutenkaan tälläistä porukkaa varmaan, kuin max kerran vuodessa.
Pelkäsin myös ikkunan ylänurkkaa, että se tulisi liian alas sedanissa. Aluksi en edes kiinnittänyt siihen huomiota, mutta sitten kun päätin kiinnittää niin huomasin että onhan se alempana, kuin esim. Volvoissa. Mutta ikkunanreuna ei tule minulle ollenkaan liaan alas eikä se häiritse ollenkaan vaikka on musta sisäkatto. Tosiaan olen 176cm pitkä normaalikokonen mies.

Olen myös tyytyväinen auton kulutukseen, 1.4 cod moottoriin sekä automaattivaihteiston toimintaan.

Annan autolle tällä hetkellä arvosanan 9 1/2.

tapanixxx

Luulen että trendi tulee tulevaisuudessa olemaan rightsizing autoissa. Käytännössä tämä merkitsee monelle myös downsizingia, eli siirrytään d-segmentistä c-segmenttiin.

Isot autot (ja painavat) eivät enää kiehdo ja kuluttajat haluavat sen kokoluokan auton millä luulevat pärjäävänsä. Joillekin se voi merkitä b-segmentin autoa, ja perheellisille c-segmentin autoa. Näissä on yleisesti hinta-laatusuhde parhaimmillaan. C-segmentin autolla, esim. touran, kuljettaa jo isohkon porukan tarpeen tullen (7 paikkaisena).

Noin yleisesti parhaan mielihyvän olen saanut juurikin c-segmentin autoissa. Hinta pysyy vielä monilla merkeillä kohtuu edullisena ja silti autoissa alkaa olla tilaa hyvin normiperheelle.

MoFFe

Jos on led valopaketti, niin minkälaiset ledit on takakontissa?
Ja miten saat ne vaihdettua? Mielestäni ne ovat aika "surkeat", eivät hirveästi valaise mitään.

MoFFe

Otin irti tuon ovi(lätäkkö)valon...

Näyttää olevan samaa osanumeroa kun esim.
A6 sen jalkatila valo

Eli nyt pitäisi vaan löytää paremmat ledit sinne...  :)

Zaasa

Markku J uudesta A3 qutrosta upeta kuvat AutoStadiumilla :)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: exlex - 24.01.14 - klo:23:49
Pakko kyllä kehua auto nyt vajaan viikon omistamisen jälkeen. :D

Auto on kyllä ihan törkeän hyvä ajaa. Se on kaupunkiajossa selkeästi kevyempi ja helpompi, kuin esimerkiksi A4:nen. Maantielläkin auto on ihan loistava ja tuntuu sielläkin selkeästi kokoluokkaansa isommalta. Auto on myös todella hiljainen, eikä sisään kuulu muuta kuin ilman humina ja todella vähän renkaiden äänet. Moottorin ääni kuuluu ainoastaan voimakkaassa kiihdytyksena sporttisena soundina. Auto on myös tyylikäs sekä moderni ja erottuu kyllä kaupungissa muista autoista.  ;D Niin ja pelkäsin aluksi väriä, mutta misanon punainen on kyllä tyylikäs väri ja olen todella tyytyväinen nyt jälkeenpäin.

Olen myös erittäin tyytyväinen auton tiloihin, kun pelkäsin aluksi että ne ovat liian pienet. Ajoimme jo tuossa 5 hengen porukalla joiden pituudet olivat: 176 mies (kuski), 171 (pelkääjä), 183 (kuskin takana), 182 (keskellä), 162 (pelkääjän takana), . Ainot joka sanoi, että joutuu vähän muokkautumaan oli kuskin takana oleva 183 pitkä miesmatkustaja. Sanoi kuitenkin, että ei kuitenkaan ollut katastrofaalinen.  ;D Mutta kokoinaisuutena pakko sanoa, että tilat ovat minulle ja vaimolleni ihan loistavat. Emme kuskaan muutenkaan tälläistä porukkaa varmaan, kuin max kerran vuodessa.
Pelkäsin myös ikkunan ylänurkkaa, että se tulisi liian alas sedanissa. Aluksi en edes kiinnittänyt siihen huomiota, mutta sitten kun päätin kiinnittää niin huomasin että onhan se alempana, kuin esim. Volvoissa. Mutta ikkunanreuna ei tule minulle ollenkaan liaan alas eikä se häiritse ollenkaan vaikka on musta sisäkatto. Tosiaan olen 176cm pitkä normaalikokonen mies.

Olen myös tyytyväinen auton kulutukseen, 1.4 cod moottoriin sekä automaattivaihteiston toimintaan.

Annan autolle tällä hetkellä arvosanan 9 1/2.

Monista kommenteistasi voin olla samaa mieltä. Moottori on kokoisekseen erinomainen, suorituskyvyn ja kulutuksen suhde on kiitettävä. Vaihteisto on toiminut omassanikin hyvin. Ajettavuuskin on ok, mutta talvirenkaat lienevät osasyy siihen että en edelleenkään ole täysin tyytyväinen. Sinulla oli muistaakseni ne 17" talvirenkaatkin? Tällöin profiilin madaltuminen jämäköittää autoa varmasti. Tuuli tähän tarttuu, ja ohjaustehostimessa on jotain outoa (keskittäminen ja tarvittava ohjauskorjauksen momentti "ailahtelevat" omituisesti). Keväällä näkee miten se asettuu 17" kesärenkailla.

Mutta sitten ne sisätilat...jos sisätiloissa olisi takana yli 180-senttisen mukava istua, näitä tulisi myös taksiin taatusti. Onhan siellä ollut vanhakoppaista Gorillaakin. Jo 180 cm pitkä istuessaan takanani (olen 175 cm) tuskailee polvi-, varvas- ja ennen kaikkea pääntilaa. Jos sinne pitäisi ängetä joku 183 cm tyyppi niin voi jessus. Omalle pituudelleni säädetyn etupenkin takana istun itse juuri ja juuri ok, toki ryhdikkäänä istuessani pää ottaa kattoon. Mutta, ei tämä malli olekaan suunniteltu taksiksi ja joukkojenkuljetusvälineeksi joten ei haittaa tämän genressä.

Mikä tässä Audissa on ollut erityisen mukavaa, on kaikenlaisten vikojen, häiriöiden tai kolinoiden ja natinoiden totaalinen puuttuminen myös pakkaskaudella. Siinä mielessä sana preemiumi on ruumiillistunut kyllä hyvin.

Itse annan reilun 4 tkm:n perusteella arvosanaksi 8 (arvosanaa nostaisi ajettavuuden parempi taso autoyksilössäni talvirenkailla).

exlex

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.01.14 - klo:20:19
Ajettavuuskin on ok, mutta talvirenkaat lienevät osasyy siihen että en edelleenkään ole täysin tyytyväinen. Sinulla oli muistaakseni ne 17" talvirenkaatkin? Tällöin profiilin madaltuminen jämäköittää autoa varmasti. Tuuli tähän tarttuu, ja ohjaustehostimessa on jotain outoa (keskittäminen ja tarvittava ohjauskorjauksen momentti "ailahtelevat" omituisesti). Keväällä näkee miten se asettuu 17" kesärenkailla.

Tosiaan noita itselläni ei ole ollut tietääkseni ihan sellaisia kiemurteluongelmia kuin autossasi, niin olen miettinyt että voisiko ongelma olla tavirenkaissasi tai autossasi. Itselläni kiemurteluongelmat katosivat, kun laitoin renkaisiini oikeat paineet. Itselläni ohjaustehostin toimii ihan loistavasti ja olen kokoajan siihen vain tyytyväisempi ja tyytyväisempi. Toimii kuin junan vessa.  :) Olen huomattavasti tyytyväisempi, kuin vaikka vanhaan A4:sen hydraaliseen tehostimeen.

Jo 180 cm pitkä istuessaan takanani (olen 175 cm) tuskailee polvi-, varvas- ja ennen kaikkea pääntilaa.

Itse olen 176 pitkä ja olen istunut tuolla takana ja tilat ovat minulle hyvät. Ei polvi, ei varvas eikä pääntila lopu vaikka istun suoralla selällä. Veikkaan, että on enemmän kyse siitä mitä vaatii takatiloilta ja istuuko edessä kuinka pitkä ihminen. Esim. Volvo S60 ja V60 takatilat ovat aika lähelle samaa luokkaa jalkatiloiltaa. Ainostaan leveyttä tuntuu olevan enemmän. Saati Volvo V40 on takana selvästi vähemmän tilaa. Jos verrataan vaikka Octaviaan, niin jalkatilat takana ovat A3:ssa ja mainitsemissani Volvoissa pienet. Mutta onhan A3:nen hyvin erillainen autokin, kuin vaikka ocu.

Jos sinne pitäisi ängetä joku 183 cm tyyppi niin voi jessus. Omalle pituudelleni säädetyn etupenkin takana istun itse juuri ja juuri ok, toki ryhdikkäänä istuessani pää ottaa kattoon. Mutta, ei tämä malli olekaan suunniteltu taksiksi ja joukkojenkuljetusvälineeksi joten ei haittaa tämän genressä.

Juu kyllähän tuossa autossa menee mielestäni sellainen aito mukavuusraja takamatkustajilla tuossa noin 175cm -180cm kieppeille. Eli tuon ylittäessä takamatkustajilla alkaa raapia pääntilat ja jalkatilat. Edessä olen kuljettanut jo 193cm ja mahtui hyvin eteen. Mutta A3:sta ei ole tietenkään muutenkaan suunniteltu taksikäyttöön, joten auton tilatkin ovat sen mukaiset. Eri pirssit sitä varten.  ;D Tosiaan en itsekkään kuljettelisi takana jatkuvasti pitikiä ihmisiä pelkän heidän mukavuuden vuoksi.

Tänään istui edessä 176, 183 ja takana 162 ja 170 ja tälläisella porukalla auto toimii loistavasti.

Odotan innolla arvioitasi Octaviasta, kun saat sen koska itse ajoin uudella oktaavialla tuossa noin 400km ja voin sanoa, että oli oikein hyvä auto ajaa, mutta kyllä mielestäni A3:nen nostaa vielä rimaa hieman korkeammalle.  ::) En ole ajanut RS:llä, joten se voi olla oma alueensa taas ja autohan valitaan oikeastaan käyttötarpeen mukaan eikä aina kaikkien ajo-ominaisuuksien jne. vuoksi. Mutta jokatapuksessa odotan kokemustasi RS:stä, kunhan saat sen. Onnitelut vielä kerran tulevasta pirssistä.  :)

Ohikulkija

LainaaPeeveli: ... Sinulla oli muistaakseni ne 17" talvirenkaatkin? Tällöin profiilin madaltuminen jämäköittää autoa varmasti. Tuuli tähän tarttuu, ja ohjaustehostimessa on jotain outoa (keskittäminen ja tarvittava ohjauskorjauksen momentti "ailahtelevat" omituisesti). Keväällä näkee miten se asettuu 17" kesärenkailla.
Luulen, että tuo "luikertelu" ei johdu 16" renkaista vaan kitkarenkaista. Itselläni on 16" Nokia 8 nastarenkaat, eikä mitään luikertelua tapahdu. En tiedä miten neliveto rauhoittaa.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 25.01.14 - klo:23:11
Luulen, että tuo "luikertelu" ei johdu 16" renkaista vaan kitkarenkaista. Itselläni on 16" Nokia 8 nastarenkaat, eikä mitään luikertelua tapahdu. En tiedä miten neliveto rauhoittaa.

Itse mietin vähän samaa. Itselläni on 17 renkaat ja kitkat. Olen huomannut että kitkat on kyllä melkoiset hubba bubbat alla.  :D Ja voin vain arvailla miltä jotkut 16 kitkat tuntuu alla. Hillon päällä ajoa. Tosiaan elämäni ensimmäiset kitkat nämä. Aina aikaisemmin ollut nastat talvella. Hyvää näissä on hiljaisuus, kaikessa muussa nastat on ollut paremmat. No oikei lumella nämä on yhtä hyvät ja onhan nämä kevyet ajaa usealla alustalla.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 25.01.14 - klo:23:11
Luulenpa että kyseessä on kaikkia mqb-autoja vaivaava ohjaustehostimen nukahtaminen.
Tämän huomaa siitä, että suoraan ajettaessa ratti jäykistyy ja pistää vastaan kuten force feedback peliratti. Samankaltainen kuin audin kuuluisa mutteri, mutta ei läheskään yhtä paha.

"Ominaisuus" ilmenee yleensä vain n. +5 ja muutaman pakkasasteen välillä.

Mitään muuta "luikertelua" ei ainakaan misukan 17" kitkat aiheuta.

Ishvan

Itsekin kävin tutustumassa topicin kulkineeseen. S3:n kolmonen on kutkutellut mielessä, mutta koeistumisen jälkeen pakko luopua ajatuksesta. Pienihän tuo tiloiltaan on, kuten esim. V40:en. Eteen mahtui ihan ok, mutta takapenkki oli jo todellinen katastrofi. Kauhean änkeämisen jälkeen pääsin itselleni säädetyn etupenkin taakse, pää katossa, jalat survottuna penkin alle, ja jalat harallaan etupenkin molemmin puolin. Vasen polvi penkin ja oven välissä. Itsellä pituutta 187cm ja lähimmälle nakkikioskille tuolla takana juuri viihtyisi.

Harmillista sinänsä, koska muuten auto on hieno kaikin puolin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Peeveli

Onko muut A3 kuskit pikkukoneella eli 1,4:lla todenneet pakkasilla sen, että auton ohjaamossa jalkatila ei lämpene hyvin? Omassani ylös riittää lämpö hyvin käsiasetuksella (eli siis automatiikka otettu pois), mutta ei alas. Ilmanohjaus on nappuloista siis laitettu myös alas ja asiaa on testattu eri puhallus- ja lämpötilavoimakkuuksin. Sama ilmiö on automaatti-asennossa eli jaloille ei tunnu tulevan läheskään samaa määrää lämmintä kuin ylös. Samoin automaattiasennossa muukaan lämpeneminen ei ole niin hyvää kuin manuaaliohjauksella.

Varmaan monilla on jaloissa ja muutenkin hyvä verenkierto ja kuumaverisyys, ettei asiaa huomaa, mutta tällainen viluinen asian huomaa. Tällaista jalkatilan viileyttä ei ole autoissani ollut miesmuistiin.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 26.01.14 - klo:08:00
Itsekin kävin tutustumassa topicin kulkineeseen. S3:n kolmonen on kutkutellut mielessä, mutta koeistumisen jälkeen pakko luopua ajatuksesta. Pienihän tuo tiloiltaan on, kuten esim. V40:en. Eteen mahtui ihan ok, mutta takapenkki oli jo todellinen katastrofi. Kauhean änkeämisen jälkeen pääsin itselleni säädetyn etupenkin taakse, pää katossa, jalat survottuna penkin alle, ja jalat harallaan etupenkin molemmin puolin. Vasen polvi penkin ja oven välissä. Itsellä pituutta 187cm ja lähimmälle nakkikioskille tuolla takana juuri viihtyisi.

Harmillista sinänsä, koska muuten auto on hieno kaikin puolin.

Mikä S3en, sportback vai sedan? Ja onko kattoluukkua(panoraama) vai ei? Sportbackissa mulla ei ollut mitään ongelmaa tilan kanssa, melkein samoissa V60 kanssa. Mutta Sedan sitten oli ihan eri, varsinkin just tuo katto. Sitten myös sportbackissa jos on kattoluukkua niin se vie takana kattotilaa.

Nudde

LainaaOnko muut A3 kuskit pikkukoneella eli 1,4:lla todenneet pakkasilla sen, että auton ohjaamossa jalkatila ei lämpene hyvin?

nyt kun oli oikein kylmää, niin tuntui hieman viileeltä jalkatilassa, mutte ei nyt niin häiritsevästi, mutta olen kyllä huomennut sen.

exlex

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 27.01.14 - klo:09:34
Mikä S3en, sportback vai sedan? Ja onko kattoluukkua(panoraama) vai ei? Sportbackissa mulla ei ollut mitään ongelmaa tilan kanssa, melkein samoissa V60 kanssa. Mutta Sedan sitten oli ihan eri, varsinkin just tuo katto. Sitten myös sportbackissa jos on kattoluukkua niin se vie takana kattotilaa.

Itsekkin mietin samaa, että kyseessä on ollut varmaan Sedan tai Sportback jossa kattoluukku, koska Sportbackin pääntila on yhtä korkea tai korkeampi, kuin vaikka V60:ssä takana. Kokemusta on, kun olin ostamassa autoa itselle. Myös jalkatila ovat takana samaa luokkaa, kuin Volvo V60:sessä ja S60:ssä. Niissä on muutama sentti enemmän ja penkin muotoilu takaa erillainen, joka hieman isontaa takaa. Mutta kokoluokkaansa nähden ei mitkään hurjat takatila mm. Octaviassa on selkeästi isommat takatilat. Leveyttä löytyy taas vaikka muille jakaa. Etutilat V60:ssä on kyllä suorastaan ruhtinaalliset.  :D Mutta tietenkin V60 edustaa C/D-segementtiä, kun taas A3:nen C-segmenttiä, joten vertailu on jo lähtöjään hieman nurinkurista.

arikoi

Omasta mielestäni S3 Sportbackissä on hyvät sisätilat myös takana verrattuna SAMAN kokoluokan autoihin esim BMW f20. 186 cm pitkä mahtuu istumaan takana ryhdikkäästi. Luonnollisesti etumatkustajat joutuvat tinkimään omasta tilastaan, jos kaksi pitkää henkilöä istuu peräkkäin.

Tavaratila on perhekäyttöön pieni ja pienempi kuin esim BMW f20.

Tilantarvekin vaihtelee käyttötarpeen ja henkilökohtaisten mieltymysten mukaan, sen takiahan autoja tehdään hieman eri kokoisia.
S3 8V / 981S / zzr 1400

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 27.01.14 - klo:09:44
nyt kun oli oikein kylmää, niin tuntui hieman viileeltä jalkatilassa, mutte ei nyt niin häiritsevästi, mutta olen kyllä huomennut sen.

Sama huomio täällä, ei mikään iso juttu, mutta huomasi kyllä että lämptila ei ollut ihan balanssissa

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 26.01.14 - klo:03:58
Luulenpa että kyseessä on kaikkia mqb-autoja vaivaava ohjaustehostimen nukahtaminen.
Tämän huomaa siitä, että suoraan ajettaessa ratti jäykistyy ja pistää vastaan kuten force feedback peliratti. Samankaltainen kuin audin kuuluisa mutteri, mutta ei läheskään yhtä paha.

"Ominaisuus" ilmenee yleensä vain n. +5 ja muutaman pakkasasteen välillä.

Mitään muuta "luikertelua" ei ainakaan misukan 17" kitkat aiheuta.

Samaa mieltä tästä. Olen varmaan niitä harvoja jolla on jo ehtinyt olla sekä nastat että kitkat alla tässä A3:ssa, en huomaa maantieajossa mitään merkittävää eroa näiden välillä (muuta kuin se että kitka on _huomattavasti_ hiljaisempi, ja pito _hiukan_ huonompi). Ohjaus & suuntavakaus yhtä hyvä molemmilla. Renkaina 205/55-16, Continentalit molemmat.

Nollakelissä ratti pistää vastaan suoraan ajaessa, ilmiö hävisi taas kun pakkasia tuli yli (alle?) -5. Myös tehostus tuntuu vaimeammalta nyt kun oli enemmän pakkasia, -20C ja comfort moodi vastaa "auto" moodia silloin kun on lämpimämpää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy