Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaKatossa olevat punaiset tunnelmavalot säätyvät etupään valaistuksen tason mukaan.

Onko näin? Eli jos sulla on etupään lattiavalot himmeellä, eli ajossa, niin kattovalot ovat samoin himmeällä, ei tunnu loogiselta. Ainakin omassa tuntuu kyllä että ne ovat kirkkaammalla katossa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 12.01.14 - klo:20:17
Säätyvät MMI:n valikosta erikseen mittarivaloista. Valikosta voi valita etu- ja takajalkatilan valojen voimakkuudet joko yhdessä tai erikseen. Katossa olevat punaiset tunnelmavalot säätyvät etupään valaistuksen tason mukaan.

Tuo katon punainen tunnelmavalo on A3:ssa suunnilleen huijausta. Ei valaise kyllä yhtikäs mitään keskikonsolin tienoosta. Volvo V40 Momentumissa sentään valaisi hitusen ja väriäkin pystyi muuttamaan (punainen, sininen,valkoinen, keltainen ja olikohan joku muukin vielä). Ovenkahvojenkin valaistus on heikko. Ja MMI:n kautta säädöt maksimivoimakkuudella. Jalkatilavalot on kyllä kivat kun ne ovat takanakin. Tavaratilan valo taas on onneton, yksi tuikku (sedanissa) ja valo vissiin sävyn perusteella perinteinen, ei led.

Ei ole A3 sedan tuottanut talvirenkain ajamisen hurmaa. Kyl se vanteiden vaihdolla parani mutta suuntavakaus ontuu ja sivutuuli + motariajo on tuskallista. Ajoin perjantaina ns. raskaalla kaasujalalla vasenta kaistaa koko ajan Hki-Hyvinkää kiireisen aikataulun takia allekirjoittamaan tilaussopparia Räsäsestä, ja oli suht voimakasta sivutuulta sateen seassa ja kyllä tempoi tuuli auton etu-ja takapäästä vuoron perään. Ja omituista se, että sport-alustakin on eli ei johdu alustan löllöydestä. Liekö se ohjausongelma nyt sitten näissäkin...

Tulomatkalla ajoin vanhaa Hämeenlinnantietä ja satoi vesiräntää. Muutamassa kohdassa oli sumuntapaista ja kokeilin sumareita. Koristeethan ne ovat, ei mitään apuja, tuli taas kerran todettua.

Kulutus tuossa codissa on todella pieni, siis lähes pikkudiisselin luokkaa mutta pesee kyllä 1,6 teedeeiit kulussa 6-0. Siitä nostan hattua. Koneessa ei tunnu mitään nykäisyä 2-4 sylinteritoiminnan välillä. Muukin tekninen laatu on ollut erinomainen; ei mitään teknistä häiriötä tai natinaa tähän saakka. Kop kop.

hta

Onnittelut Sedanista Ohikulkija

Kyllä minunkin silmään noi sun vanteet näyttäisi olevan vähän sisällä vs. oman auton kuvat autotallin puolella.

Toinen ihmetyksen aihe koskee Ohikulkijan ja Peevelin keskustelua antennista. Peevelillä sitä ei ole ja Ohikulkija mainitsee sen tulen Connectivity paketissa. Itselläni on antenni mutta ei (ainakaan maksettuna) Connectivity pakettia...

Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Nudde

LainaaEi ole A3 sedan tuottanut talvirenkain ajamisen hurmaa. Kyl se vanteiden vaihdolla parani mutta suuntavakaus ontuu ja sivutuuli + motariajo on tuskallista. Ajoin perjantaina ns. raskaalla kaasujalalla vasenta kaistaa koko ajan Hki-Hyvinkää kiireisen aikataulun takia allekirjoittamaan tilaussopparia Räsäsestä, ja oli suht voimakasta sivutuulta sateen seassa ja kyllä tempoi tuuli auton etu-ja takapäästä vuoron perään. Ja omituista se, että sport-alustakin on eli ei johdu alustan löllöydestä. Liekö se ohjausongelma nyt sitten näissäkin...

Ikävä kuulla että et ole ollut tyytyväinen autoosi, minulla ei taas ole paljon vakaampaa autoa ollutkaan kuin tämä kolmonen. Nelivetoinen minulla on mutta ei luulisi sen olevan niin paljon parempi. Jos itse vaikkaisin niin sinun tuleva ei ainakaan ola vakaampi, tämä lähinnä mitä kavereilla on ollut vanhampaa mallia ja mitä niiltä olen kuullut. En sitten teidä uudesta mallista miten se on muuttunut? Tai sitten sinulla on joku todella maanantai-yksilö nyt alla.

wolf6

Kyllä tämä minunkin kolmonen on tuulellakin tosi vakaa ajettava. Ei yhtään riepottele tuuli.
Olisiko sedan sitten tuulille herkempi?
A3 Premium

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 12.01.14 - klo:20:34
Onko näin? Eli jos sulla on etupään lattiavalot himmeellä, eli ajossa, niin kattovalot ovat samoin himmeällä, ei tunnu loogiselta. Ainakin omassa tuntuu kyllä että ne ovat kirkkaammalla katossa.

En nyt jaksa mennä testaamaan, mutta näin se on mielestäni toiminut. Eikös samalla säädy kaikki muutkin "tunnelmavalot", kuten ovenkahvat ja ne rinkulat mukitelineissä?

Mulla noi kattovalot ovat sangen himmeät muutenkin. Ei ne mitään valaise, enemmänkin vain korostavat muita punaisia valoja keskikonsolissa, vaikka laittaisi säädöt täysille. Hieman luovat vain punertava "tunnelmaa"...
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Nudde

LainaaEn nyt jaksa mennä testaamaan, mutta näin se on mielestäni toiminut. Eikös samalla säädy kaikki muutkin "tunnelmavalot", kuten ovenkahvat ja ne rinkulat mukitelineissä?

Säätyvät mittaristovalaistuksen kanssa, testattu on äsken.

LainaaMulla noi kattovalot ovat sangen himmeät muutenkin. Ei ne mitään valaise, enemmänkin vain korostavat muita punaisia valoja keskikonsolissa, vaikka laittaisi säädöt täysille. Hieman luovat vain punertava "tunnelmaa"...

Sehän on vaan tunnelmavalo, mutta saisi olla hieman kirkkaammalla, vaikka täysillä koko ajan, ainakin itsellä on mittaristo aika himmeenä, en tiedä kuka sen pystyy pitämään kirkkaammalla tasolla.

Ohikulkija

LainaaTavaratilan valo taas on onneton, yksi tuikku (sedanissa) ja valo vissiin sävyn perusteella perinteinen, ei led.
Omassa tavaratilan valo on led. Koeajo autossa näytti ihan siltä, että olisi ollut tavallinen ??

LainaaOnnittelut Sedanista Ohikulkija

Kyllä minunkin silmään noi sun vanteet näyttäisi olevan vähän sisällä vs. oman auton kuvat autotallin puolella.

Toinen ihmetyksen aihe koskee Ohikulkijan ja Peevelin keskustelua antennista. Peevelillä sitä ei ole ja Ohikulkija mainitsee sen tulen Connectivity paketissa. Itselläni on antenni mutta ei (ainakaan maksettuna) Connectivity pakettia...

Kiitos kiitos.
Tarkistin nuo vanteet. Kyllä ne ovat oikeat eli ET 43.

Antennista. En tiedä minkä mukana se tulee mutta myyjä sanoi sen tulevan tuon Connectivity- paketin
mukana. 

Lainaaoli suht voimakasta sivutuulta sateen seassa ja kyllä tempoi tuuli auton etu-ja takapäästä vuoron perään.
Mitä nyt olen muutaman päivän ajellut, niin ei ole kyllä ollut mitään sivutuuli eikä muuta tempoilua esiintynyt. Ihan vakaa ajettava on.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: hta - 12.01.14 - klo:20:49

Seisontalämmitys tuo antennin katolle.

Nudde

LainaaOmassa tavaratilan valo on led. Koeajo autossa näytti ihan siltä, että olisi ollut tavallinen ??

SB mallissa yksi ledi oikealla puolella, jos ottaa tavaratilapaketin tai mikä lie ollut tulee toiselle puolelle kanssa valo. Itse en ottanut ja piti sitten asentaa se valokin, koska ei sitä nyt ilman voia olla......... siis toiselle puolelle asensin. Nyt kaksi lediä ja hyvä on.

Nudde

LainaaSeisontalämmitys tuo antennin katolle.

Ja mites navi, ainakin muistelen että se olisi tuonnut, ja puhelijuttu, siis se missä on se adapteripaikka, ainakin minulle se toi edellisessä autossa. Myyjätkin ihmetteli sitä silloin, että miksi siellä on sellainen. löytyykö edes sellaita puhelinpakettia enää, tuli sitten sen jälkeen se halpa vaan BT-paketti. Onneksi ei ole nyt omassa, se on vaan tiellä aina kun lumet putsaa, pesee, vahaa ym.

Ktk

Navi, Connectivity-paketti ja seisontalämmitys tuo antennin, samoin 9ZE Audi phone box.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 12.01.14 - klo:21:07
Ikävä kuulla että et ole ollut tyytyväinen autoosi, minulla ei taas ole paljon vakaampaa autoa ollutkaan kuin tämä kolmonen. Nelivetoinen minulla on mutta ei luulisi sen olevan niin paljon parempi. Jos itse vaikkaisin niin sinun tuleva ei ainakaan ola vakaampi, tämä lähinnä mitä kavereilla on ollut vanhampaa mallia ja mitä niiltä olen kuullut. En sitten teidä uudesta mallista miten se on muuttunut? Tai sitten sinulla on joku todella maanantai-yksilö nyt alla.

Kyllähän minä olen ollut tyytyväinen autossani moniinkin asioihin, kuten laatu (ei natinaa, ei teknistä ongelmaa jne), ulkonäkö (paitsi musta väri kyllä kadottaa keulamuodot ja kyljen pokkaukset monissa valaistusoloissa), varustelu, lämpimyys, kulutus, ja kokoisekseen moottoriksi hyvä käytännön elämän suorituskyky. Pahin tässä autossani on siis ollut  t a l v i r e n k a i n  maantiellä/motarilla suoraan ajaminen; se on onnnahtelevaa ja tuulen tempoiltavissa. Vähäsen tuntuu että iso syy voisi olla 16" korkeahkoprofiilinen Nokian kitkarengas. Renkaan pito on toki talvikelissä (nyt testattu kunnolla lumella ja jäällä) LLLLoistava mutta kostautunee pehmeytenä. Uskon että neliveto vakauttaa jo sinänsä, ja jos on matalammmat 17" renkaat niin meno on varmasti erilaista.

Nudde

LainaaVähäsen tuntuu että iso syy voisi olla 16" korkeahkoprofiilinen Nokian kitkarengas. Renkaan pito on toki talvikelissä (nyt testattu kunnolla lumella ja jäällä) LLLLoistava mutta kostautunee pehmeytenä. Uskon että neliveto vakauttaa jo sinänsä, ja jos on matalammmat 17" renkaat niin meno on varmasti erilaista.

Mulla on 17 talvella ja 18 kesällä, ja täytyy kyllä sanoa että muuttui jo näillä aika paljon syksyllä kun laittoi alle. Jos sulla on 16 tuumaiset kitkat voin kuvitella että tykkäisin itse että se on levoton, varsinkin kääntäessä, maantiellä menee kai suoraan. Vaikea sanoa koska omasta mielestäni 16 on liian pieni tähän autoon. Kai sinulla on se drive select esim. Dynamic-moodissa? Varsinkin ohjeus, muuten esim. efficiency-moodissa ohjeuksesta tulee aivan hirveän löysä/tunnoton ja silloin voisi kuvitella että auto tekee juuri näin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 13.01.14 - klo:09:13
Mulla on 17 talvella ja 18 kesällä, ja täytyy kyllä sanoa että muuttui jo näillä aika paljon syksyllä kun laittoi alle. Jos sulla on 16 tuumaiset kitkat voin kuvitella että tykkäisin itse että se on levoton, varsinkin kääntäessä, maantiellä menee kai suoraan. Vaikea sanoa koska omasta mielestäni 16 on liian pieni tähän autoon. Kai sinulla on se drive select esim. Dynamic-moodissa? Varsinkin ohjeus, muuten esim. efficiency-moodissa ohjeuksesta tulee aivan hirveän löysä/tunnoton ja silloin voisi kuvitella että auto tekee juuri näin.

Käytän pääosin nyt individual-moodia jossa ohjaus on dynamic-asennossa ja kone auto-asennossa. En tykkää yhtään siitä kevyemmästä ohjausasetuksesta, tuo Auriksen mieleen.

Luulen että osasyy suuntavakauden ongelmaan lienee myös sedan-korimalli. Farkku ja hb lienevät lähes aina suuntavakaammat, tuosta on kuulemma ollut jokunen vuosi sitten AutoBildissa Saksassa koe. Odotan mielenkiinnolla kesärengaskautta...

Nudde

LainaaKäytän pääosin nyt individual-moodia jossa ohjaus on dynamic-asennossa ja kone auto-asennossa. En tykkää yhtään siitä kevyemmästä ohjausasetuksesta, tuo Auriksen mieleen.

No hyvä, ja toi kevyempi tuo Toyotan mieleen :) (Hyvä kommentti näin Toyotaa ei ihan tykkäävälle...)

LainaaLuulen että osasyy suuntavakauden ongelmaan lienee myös sedan-korimalli. Farkku ja hb lienevät lähes aina suuntavakaammat, tuosta on kuulemma ollut jokunen vuosi sitten AutoBildissa Saksassa koe. Odotan mielenkiinnolla kesärengaskautta...

Onko näin, olen taas monesti kuullut että isompi farkku on tuuliherkempi. Mitkä renkaat sulle tulee kesäksi alle? Laita nyt vähintään 17 tuumaiset kunnon nakit alle, muuttuu se ajettavuuskin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 13.01.14 - klo:09:30
No hyvä, ja toi kevyempi tuo Toyotan mieleen :) (Hyvä kommentti näin Toyotaa ei ihan tykkäävälle...)

Onko näin, olen taas monesti kuullut että isompi farkku on tuuliherkempi. Mitkä renkaat sulle tulee kesäksi alle? Laita nyt vähintään 17 tuumaiset kunnon nakit alle, muuttuu se ajettavuuskin.

No business sportin 225/45/17 rinkulat oem-aluilla tulee siis kesäksi. En muista mikä rengasmerkki on.

Kuulemma farkun perämuoto tuo jonkinlaisen ilmavirtauksen painaen auton tukevammin tiehen kuin sedanissa. K.o. lehdessä oli verrattu ainakin Passat farkkua ja sedania. Olisi kiva löytää tuo lehti käsiini...Jetta V:ssä oli aikoinaan itselläni kanssa tuuliongelma pahana, mutta Golf V Variantissa ei sitä ollut.

Ohikulkija

LainaaVähäsen tuntuu että iso syy voisi olla 16" korkeahkoprofiilinen Nokian kitkarengas.

Minulla on Nokian 8 16" nastoilla joten se on ilmeisesti jäykempi, kun vikurointia ei esiinny. Nudden kanssa vähän samoilla linjoilla, että 17" voisi olla oikea renkaan koko, mutta näillä mennään tämä talvi.
Drive select on ollut pääasiassa individual- asennossa jossa ohjaus dynamic ja moottori auto.

Ton-1

Se on vaan vissi tosi että se mitä pulttaat siihen vannepulttien ja tien väliin ratkaisee autosi ajo-ominaisuuksiin eniten, kitka on aina vetelämpi kuin nasta, lisätään vielä painoluokan muutokset renkaan ryhtiin niin se on siinä.

Valitsemalla itsellesi oikeanlaisen renkaan korostat autosi sinulle oikeita ominaisuuksi, valitsemalla väärän lopputulos on you know.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.01.14 - klo:09:22
Odotan mielenkiinnolla kesärengaskautta...

No jos kerran räsä on tilauksessa, niin ehditkö kesäkautta Audilla näkemäänkään... :P Normaali Peevelin tahti on päällä, vm 2014 auto alla ja tammikuun tokalla vkolla uutta tilaukseen...onnittelut kuitenkin uudesta räsästä, onhan siinä varmasti voiman tunne aivan eri tavalla läsnä!

Ja ajettavuuden osalta jatkan samoilla linjoilla kuin Nudde ja kumppanit: kerrassaan mainio peli! Edelleenkään ei kuulu peruuttaessa ääniä. Onko muilla edelleen ääntelyä ja onko joku vienyt tämän vuoksi huoltoon?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

exlex

Hei miten olette asennuttaneet sisätilanlämmittimen A3:seenne. Oletteko asentaneet kiiteästi ja minne? Minkä merkkinen sisätilalämmitin teillä on? Olen itse miettinyt Defan sisälämmitintä ja liikkeessä suosittelivat asentamaan kiiteästi pelkääjänpaikan kohdalle seivulle. Mietin että voisikohan sen asentaa tuohon hanskalokeron alle?

Ohikulkija

LainaaHei miten olette asennuttaneet sisätilanlämmittimen A3:seenne. Oletteko asentaneet kiiteästi ja minne? Minkä merkkinen sisätilalämmitin teillä on? Olen itse miettinyt Defan sisälämmitintä ja liikkeessä suosittelivat asentamaan kiiteästi pelkääjänpaikan kohdalle seivulle. Mietin että voisikohan sen asentaa tuohon hanskalokeron alle?

Kiinnitin juuri kiinteästi Defan siihen pelkääjänpaikan keskikonsolin sivulle. Laitoin sen siihen verkkotaskun kohdalle, niin ei näy edes kiinnitysreikiä, kun joskus irrottaa lämppärin. Verkkotaskua ei sitten ole kokonaan käytössä mutta ei haittaa.
Toisella palstalla oli hiljattain asiasta juttua. Paikkoina on: hanskalokeron pohja, keskikonsolin reuna tai jotkut ovat rakentaneet erillisen telineen.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.01.14 - klo:12:20
Hei miten olette asennuttaneet sisätilanlämmittimen A3:seenne. Oletteko asentaneet kiiteästi ja minne? Minkä merkkinen sisätilalämmitin teillä on? Olen itse miettinyt Defan sisälämmitintä ja liikkeessä suosittelivat asentamaan kiiteästi pelkääjänpaikan kohdalle seivulle. Mietin että voisikohan sen asentaa tuohon hanskalokeron alle?
Osta calix, niin ei tarvii porailla reikiä.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 13.01.14 - klo:13:56
Osta calix, niin ei tarvii porailla reikiä.

Ja niin komiasti se sitten törröttää apparin haaroissa... :(
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VW_Johan

Mulla on Defa Termini siinä keskikonsolin oikealla puolella. Tuota Defaa en suosittele, se rämisee ajossa häiritsevästi. Vaihdoin lämmiten uuteen, ja tämä toinen ei ole yhtään parempi. Avasin itse tämän toisen lämmittimen, ja siinä on pienen/heikon jousen varassa tuo tuuletin, jousi on liian heikko ja koko tuuletin pääsee liikkumaan sivusuunnassa aiheuttaen tämä ärsyttävän räminän.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.01.14 - klo:13:58
Ja niin komiasti se sitten törröttää apparin haaroissa... :(
Ei mitenkään häiritsevästi mielestäni.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 13.01.14 - klo:18:26

+1, eli mulla on Passat CCssä kanssa tuollainen, hyvä lämmitin ja asennustapa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Taky

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 13.01.14 - klo:18:26

Paikoilleen asennettuna paljon fiinimmän näköinen kuin irrallisessa kuvassa jossa se vaikuttaa _kuin yltäisi_ koelautaan saakka.

Ja ilmakierron kannalta varmaan yksi ihanteellisimmista asennus positioista.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

HoXXma

Siistin näköinen asennus kuvassa. Täytyy koittaa asentaa oma Defa saman lailla.

VW_Johan

Tänään huomasin uuden ilmiön nyt kun pakkasia on tullut tänne eteläsuomeenkin (-12C). Auton tyhjäkäynti ei laske alle 1000rpm lämpimällä koneellakaan, se pysyy siinä 1050-1100 kohdalla koko ajan, ilmeisesti sen takia että koneen lämmöt ei tippuisi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy