Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

GTA1

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 22.11.13 - klo:19:03
Ymmärsinkö oikein, että A3:n ilmansuuttimien "rimpulamaisuus" A1:seen verrattuna siis lopautti kiinnostuksen koko autoon laakista?
Ymmärsit väärin se oli tilan puute joka vaikutti päätökseen.
A3 on tosi hyvä auto kuten aiemmin mainitsin.mielestäni paras luokassaan.
F34

TT_rex

Ok, asia selvä. Ajattelin vaan, että onko homma mennyt nykyään näin tarkaksi auton hankinnan osalta :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

vorkki

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 22.11.13 - klo:11:24
Muistelen, että 90-luvun lopulla oli vielä C-kasetti soitinkin CD-soittimen ohella auton kojelaudassa jonkin hetken. Pian ei enää ole kumpaakaan. Kyllähän se vapauttaa taas muotoilijoille uusia mahdollisuuksia kojelaudan suunnitteluun.
Kyllähän vielä A4 B7:aan ja A3 8P:hen sai lisävarusteena 1-DIN kokoisen Concertin vaihtoehtona 2-DIN kokoisen Symphony-radion jossa oli sekä kasetti- että cd-pesä. Sitten kun Concert muuttui 2-DIN kokoon, taisi Symphony hävitä valikoimasta...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

GTA1

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 22.11.13 - klo:20:18
Ok, asia selvä. Ajattelin vaan, että onko homma mennyt nykyään näin tarkaksi auton hankinnan osalta :)
Tai siis peraatteessa et ymmärtänyt väärin koska en edes kertonut tai perustellut millään tätä päätöstäni :)
Anyway, Tosiaan tykkäsin kyllä kovasti siitä A3 SB 1.8 quattrosta, ja sen eleettömästä mutta hyvästä ja riittävästä kiihtyvyydestä jossa kiihtyvyyden huomaa periaatteessa vain nopeus mittarin nopeasta noususta;). Joka oli myös kokoonsa nähden yllättävän käytännöllinen paketti. Olin jo henkisesti valmistunut kaupan vääntöön vastaavan kokoonpanon Sedan versiosta ja kävin ensiesittelyssä autossa vain istuskelemassa mutta jotenkin se vain tuntui minulle liian ahtaalta varsinkin takapenkin osalta vaikka harvemmin siellä luultavasti itse istuisin.Ulkonäöllisesti olisin sedanin valinnut (jos olisin valinnut) näistä koriversioista. SB on siis mielestäni järkevämpi mutta sedan paremman näköinen omaan silmääni.
F34

Hawtin

Tuo tilakysymys on aika jännä, kun itsellä on aina aiemmin ollu farkkuja. Hiukan tämän kohdalla mietiskelin, että mitähän tästä tulee, kun etenkin quattrossa kontti näyttää lähinnä käsilaukulta. Mutta kun tällä hetkellä ei enää ole koiraa kuskattavana, niin jotenkin kummasti kamat on aina varsin vaivattomasti kyytiin humpsahtaneet. Vaimon polkypyöräkin huiskahti sinne tuosta vaan kokonaisena.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Hawtin

Ai niin, vielä hieman niistä ilmasuuttimista. Sillä rimpulamaisuudella GTA1 viitannee siihen keskellä olevaan säätömekanismiin, joka sinänsä on aika nokkela kun ilmavirran muotoa voi muuttaa (onko ykkösessä myös näin?). Nehän nyt eivät omaan silmään oikeastaan edes näy (mustat mustaa taustaa vastaan), vaan tyyliä luovat ne pyöreät kehykset, joita ainakin aluoptiikkapaketilla varustetuissa autoissa kelpaa hipelöidä. Jos niiden toiminta ja tuntuma eivät miellytä, niin sitten olen hieman hoomoilasena, koska en ymmärrä miten niistä voisi paremmat saada. Joskus tuleekin ihan huvin vuoksi niitä naksauteltua... :P

Ohikulkija

Sedan 1.8 Quattroja on kuulema jo koeajettavissa. Pitänee käydä kokeilemassa millainen tuli ostettua.

GTA1

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 24.11.13 - klo:09:40
Ai niin, vielä hieman niistä ilmasuuttimista. Sillä rimpulamaisuudella GTA1 viitannee siihen keskellä olevaan säätömekanismiin, joka sinänsä on aika nokkela kun ilmavirran muotoa voi muuttaa (onko ykkösessä myös näin?). Nehän nyt eivät omaan silmään oikeastaan edes näy (mustat mustaa taustaa vastaan), vaan tyyliä luovat ne pyöreät kehykset, joita ainakin aluoptiikkapaketilla varustetuissa autoissa kelpaa hipelöidä. Jos niiden toiminta ja tuntuma eivät miellytä, niin sitten olen hieman hoomoilasena, koska en ymmärrä miten niistä voisi paremmat saada. Joskus tuleekin ihan huvin vuoksi niitä naksauteltua... :P
Juurikin siihen viittaan, eli keskellä olevaan säätömekanismiin mistä saa ilmavirran muotoa suunnattua eteen/taakse siirtelemällä .Muutenhan se oli ihan OK. A1;sessä siitä keskinamikasta säädetään ilmavirran määrää  (mikä 3sessa on siinä ulkokehällä)eikä 1sessä ole sitä muotoa säädettävissä pistemäisemmästä laajempaan. Ja kolmosessa sen ulkokehän säädössa ei tosiaan ole mitään vikaa. :)
Minulla on Ambition varustetason 1nen jossa ne ulkokehät on valittavissa useasta eri värivaihtoehdoista jotka meillä on korkeakiiltoinen mustat.Ne alumiinin väriset olisivat olleet mielestäni parhaan näköiset mutta muistaakseni niistä olisi pyydetty lisähintaa. Nyt mentiin sillä valinnalla että otettiin vakiohintaisista vaihtoehdoista nämä mustat.Attraction varuste vaihtoehdossa ne olisivat olleet saman väriset kuin itse kojelauta eli matta mustanharmaat.
Sitten vielä heitit kysymyksen niistä tiloista. Itse olen 184 pitkä ja painoa yli 95... Eli en ole ihan hoikkapoika mutta ei myöskään mikään kaljamaha ;) Kaikenlaista pallo/kiekko peli hommaa on tullut aikanaan tehtyä ja jalat on nähneet jo parhaan paivänsä :). Omasta mielestäni olen vielä nuori 43v(ainakin henkisesti).
Lähinnä sedanissa se takapenkin päätila oli pienehkö, SB;ssä sitä ongelmaa ei ole ja SB; takaovi on helpompikulkuinen.kun sedanin katto jo laskee sillä osalla että se syö takaoven aukkoa.Meillä on ollut kanssa ennen(ei enää) isohko koira koka vaati jo vähän takakontista kokoa n 50 kg narttu Bullmastiffi. Nykyään kapasiteettia tarvitaan oman pojan ja hänen kavereiden futis harrastuksiin/turnaksiin kuskaamiseen. Jäbät on nyt n,10 v kasvua odotettavissa siis lähemmäs 10cm vuosivauhdilla ja niitä pitää saada 3-4 kyytiin kamoineen joskun montakin kertaa viikossa.
Niin ja se seuraava valinta joka tulee A4 avantin tilalle on...Toinen Baijerin maakunnasta tuleva laatumerkki. BMW 3 GT. Joka tulee varmaan 2 viikon päästä liikkeeseen mutta rekisteröin sen vasta 2014 ;)
F34

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: GTA1 - 24.11.13 - klo:15:45

Minulla on Ambition varustetason 1nen jossa ne ulkokehät on valittavissa useasta eri värivaihtoehdoista jotka meillä on korkeakiiltoinen mustat.Ne alumiinin väriset olisivat olleet mielestäni parhaan näköiset mutta muistaakseni niistä olisi pyydetty lisähintaa. Nyt mentiin sillä valinnalla että otettiin vakiohintaisista vaihtoehdoista nämä mustat.Attraction varuste vaihtoehdossa ne olisivat olleet saman väriset kuin itse kojelauta eli matta mustanharmaat.

Tämä asia olis mun puolesta tervetullut laajemminkin saatavaksi myös muihin malleihin eli mahdollisuus pikku personointiin pikku rahalla esim. juuri noiden ilmansuuttimien osalta tai vaikkapa sisälistojen värin osalta. Nyt se pakkaa vaan nopeasti menemään sinne exclusive-linjalle ja silloin ei enää pikkurahalla pelailla. A1:ssä on muistaakseni myös muiltakin osin mahdollista personoida autoa niin sisältä kuin päältäkin kattavamalla valikoimalla kuin muissa malleissa.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

LEMMY

No nyt pääsi edes hiukan kokeilee quattrokeliä, kun eilen hiukan ripotteli lunta Turun suunnalle. Aamusta pistin ESP:n sportille, kun ei tosta viel kokemusta liukkaalla ja ajattelin ettei heti olla kivetyksissä tukivarret solmussa. Hienosti tuli heti ensimmäisestä ristyksestä kahva edellä ulos :) Enempää ei sit mahista ollutkaan kun aina joku edessä tai tie sula. Toivomuksena lisää lunta ja liukasta :P
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Nudde

LainaaAamusta pistin ESP:n sportille

??

nicce

Painaa kerran ESP-nappia niin menee sportille, pitää pohjassa niin menee kokonaan pois. Näin ainakin A4:ssa.
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

Pertsa

...sportille? Millä tavalla "sportille"? Siis mitä tuo käytännössä tarkoittaa?
Ilmeisesti vaan sitä samaa ESP napin toimintaa että kun painaa nappia kerran niin ASR eli vetoluistonesto lähtee pois päältä? Onko tuo nyt sitten joku "sport asento"?
Pidempään sitten painamalla lähtee ESP pois päältä, kuten mainittiin.

LEMMY

Niin siis painaa kerran  ESP nappia niin muistaakseni siinä luki sport mittaristossa. Olen ollut jostain lukevinani, että silloin se antaa mennä hieman luistossa kun normaalisti alkaa heti ottaa ajon hallintaan. Ja pitkään kun painaa on kaikki pois ja silloin veto käsittääkseni on 50/50 jo lähdössä... Jos en väärin muista
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Ktk

Niin siis kun painaa sitä nappia kerran niin mittaristossa lukeepi "sport mode" tjsp. Silloin voipi sutia ja kuvitella osaavansa sladittaa kun auto sallii pikkaisen kahva edellä ajoa.

Jos sitä nappia sitten pitää pohjassa niin ompi "ESP off". Tuolloinkaan se ei ole kokonaan pois, tulee mukaan jos koskee jarruun, veto päällä pysyy poissa.

Pertsa

Aha, Ok. Mulla on niin vanha auto, että siinä ei ole noita sport-modeja. Kuitenkin toiminta kai periaatteessa about sama.
ASR pois kun lyhyesti painaa ja ESP pois kun painaa pidempään. En muuten muista meneekö ESP takasin päälle tossa A4:ssa kun jarruun koskee.

Nudde

JEP, lukee sport ruudussa, en ollut sitä huomannut, tarkistin kun nyt lähdin ajamaan, Eli kerran painaa niin sport asento, kaikkea sitä oppii...

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.11.13 - klo:09:45
Aha, Ok. Mulla on niin vanha auto, että siinä ei ole noita sport-modeja. Kuitenkin toiminta kai periaatteessa about sama.
ASR pois kun lyhyesti painaa ja ESP pois kun painaa pidempään. En muuten muista meneekö ESP takasin päälle tossa A4:ssa kun jarruun koskee.

Sama juttu se on molemmissa, nimi vain keksitty uusiksi.

A4:ssä ESP toimii niin kuin pitääkin eli ei tule mukaan vaikka mentäisiin perse edellä jarrut pohjassa.

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 21.11.13 - klo:19:09
Jaahas, näinköhän on omaankin A3:n asennettu mutteriohjaus  :-\
Tänään talven ensimmäinen pitempi maantielenkki ja 100km ajon jälkeen alkoi keskialueella tuntua jähmeyttä aina kun ajoi suoraan.
Pienet ohjausliikkeet olivat mahdottomia, koska ratti "pisti vastaan" ja sen jälkeen tuli "muljahdus".

Lämpötila oli -1c ja +6c välillä ja ongelma ei poistunut edes pysähdyksen jälkeen.

Katsotaan uusiutuuko ongelma ja tarviiko viedä huoltoon.

Taitaa kyllä kuulua auton ominaisuuksiin. Omassa autossa tämä ilmiö esiintyy, tosin melko lievänä. Tuntuu siltä että ohjaustehostin menee säästöliekille muutaman kilmoterin jälkeen, mulla on työmatka 6km mutkaista "nelinumeroista" asfalttitietä jossa ohjaus ihan OK. Sen jälkeen käännyn maantielle, ensimmäiset 4-5 km menee OK, ohjaus ihan bueno. Loppumatka on sitten ohjauksessa tiettyä jähmeyttä keskialueella. Tämän huomaa selkeämmin jos ratista pitää kiinni vähän huolimattomammin yhdellä kädellä, ratin siirto keskialueelta vaatii melko paljon voimaa, sen jälkeen se liikkuukin liikaa ja ajosta tulee "kulmikasta". Tämä esiintyi selkeämmin nastarenkailla, nyt kun vaihdoin kitkat alle niin auto etenee vakaammin.

teve

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 25.11.13 - klo:14:34
Taitaa kyllä kuulua auton ominaisuuksiin. Omassa autossa tämä ilmiö esiintyy, tosin melko lievänä. Tuntuu siltä että ohjaustehostin menee säästöliekille muutaman kilmoterin jälkeen, mulla on työmatka 6km mutkaista "nelinumeroista" asfalttitietä jossa ohjaus ihan OK. Sen jälkeen käännyn maantielle, ensimmäiset 4-5 km menee OK, ohjaus ihan bueno. Loppumatka on sitten ohjauksessa tiettyä jähmeyttä keskialueella. Tämän huomaa selkeämmin jos ratista pitää kiinni vähän huolimattomammin yhdellä kädellä, ratin siirto keskialueelta vaatii melko paljon voimaa, sen jälkeen se liikkuukin liikaa ja ajosta tulee "kulmikasta". Tämä esiintyi selkeämmin nastarenkailla, nyt kun vaihdoin kitkat alle niin auto etenee vakaammin.
Eikö tämä boldaamani lause lainauksessa ole juurikin sitä paljon puhuttua "mutteroimista".
Itse hyväksyisin tämän ominaisuudeksi ainoastaan siinä tapauksessa että joko myyjä tai Audi olisi markkinoinut "mullistavaa ja kulmikasta ohjaustuntumaa" jo ennen kaupantekoa.

edited / typo
Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Hawtin

En nyt lähtisi nimittämään ohjauksen puutteita miksikään ominaisuudeksi, koska ainakaan oman kärryn ohjauksessa ei ole kerrassaan mitään epätasaisuuksia tai muitakaan ongelmia. Tunnokas, ainakin dynamic-asennossa riittävän jämäkkä ja palauttaakin kuin ajatus. Eikös A3:ssa ole kuitenkin samat ohjauspalikat moottoriversiosta riippumatta, mitä nyt osalla on niitä moodeja lisänä?

VW_Johan

Tämä ilmiö on kyllä omassa autossa niin lievä etten puhuisi mistään ohjauksen puutteesta. Ei tulisi mieleenkään tapella tästä huollon kanssa kun selkeämmät viat "kuuluvat ominaisuuksiin".

Cayman

Onko kellään tietoa tuleeko A3 sedaniin 1.2 konetta,niinkuin viistoperä malleissa näyttäs olevan?
ID.3 Business
Golf VIII

wolf6

Eipä siinä A3:sen teossa kauvoa mennytkään ;D

Kävin myyjää puhuttelemassa tänään,niin se katsoi missä ollaan menossa. A3 onkin jo tehty viimeviikon tiistaina ja laivassa matkalla Suomeen ;D

Alkunperin arvioitu tekoviikko oli vko.5
A3 Premium

HoXXma

Toivottavasti tämä mutteriohjaus on myös tulevissa autoissani, sillä sen verran hyvältä se tuntuu ;D

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 25.11.13 - klo:16:49
Eipä siinä A3:sen teossa kauvoa mennytkään ;D

Kävin myyjää puhuttelemassa tänään,niin se katsoi missä ollaan menossa. A3 onkin jo tehty viimeviikon tiistaina ja laivassa matkalla Suomeen ;D

Alkunperin arvioitu tekoviikko oli vko.5
Mukavasti saat sen heti vuoden alussa ajoon. Alkaa myös näitä sedaneita ilmaantumaan foorumille ihan kiitettävästi.

wolf6

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 25.11.13 - klo:17:22
Mukavasti saat sen heti vuoden alussa ajoon. Alkaa myös näitä sedaneita ilmaantumaan foorumille ihan kiitettävästi.
No joo. 2.1.14 sovittiin luovutuspäiväksi.

Tämä minulle tuleva on Sportback.
A3 Premium

Ohikulkija

Aika hassua, että jos on ruksannut valopaketin, niin hanskalokeron ja tavaratilan valot on normaalit hehkulamput.
Eikös tätä valopakettia mainosteta ledivaloiksi.

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 25.11.13 - klo:19:35
Aika hassua, että jos on ruksannut valopaketin, niin hanskalokeron ja tavaratilan valot on normaalit hehkulamput.
Eikös tätä valopakettia mainosteta ledivaloiksi.
Ompa vähän outoa.

Mitenkähän oven alaosassa olevat maavalot onkohan nekin hehkulamput vai ledit.
A3 Premium

Ohikulkija

LainaaMitenkähän oven alaosassa olevat maavalot onkohan nekin hehkulamput vai ledit.
Ei tullut katsottua noita maavaloja. Kävin siis katsomassa Sedan Quattroa ja huomasin nuo hehkulamput.
Ellei niitä ollut naamioitu hehkulampuiksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy