Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Markku J

AC Airportissa oli luovutukseen menossa lähes tilaamani auton kaltainen sedan. Vain nuo kiiltolistat hämää. Eikä ollut sitä ässää paikalla.

Ton-1

Tuo Markun ottama takakuva on hieman epäselvä mutta siellä oikealla diffuusorissa on 'varaus' vasenta vastaavan ulostulon käyttöönottamiseksi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk

Ei oo. Siin diffaris on tavallaan muotoiltu "koloa" oikeallakin puolella mutta ei oo puukotettu reikää.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 15.11.13 - klo:14:56
Ei oo. Siin diffaris on tavallaan muotoiltu "koloa" oikeallakin puolella mutta ei oo puukotettu reikää.

No tuota minä tarkoitin, kotituunari saa sen aika mukavaste puukotettua  ;) . Tai sitten ei :P  .

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 15.11.13 - klo:14:56

Mielenkiintoinen ratkaisu. Ikään kuin korostetaan sitä, että löytyy mallistosta sitten vielä tehokkaampiakin versioita, joissa on putket molemmilla puolilla :) 
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Ton-1

Tuossa kuva josta asian näkee inan paremmin :

Markku J

Onhan tuo selkeä viesti, että ajat mopokoneella, osta kunnon moottori. Onneksi tuo ei ole yhtä selvä puhkaisua odottava aukko, kuin joissain muissa merkeissä.

-TimoS-

Bemarissa tuo sama ominaisuus, eipä saa muuta ilman kokopuskurin vaihtoa...

TT_rex

Tuolla ei varmaan mitään funktiota ole, siis tuolla valeaukolla - muuta kuin latistaa fiilistä. Tuskinpa sitä puhkaistaan S3:sta varten - siinä lienee ihan omanlaisensa takadiffuusori. No, onhan sitä pahempiakin nähty kuten Volvo C30:sen ratkaisu...

Nudde

LainaaNo, onhan sitä pahempiakin nähty kuten Volvo C30

Olen samaa mieltä, sekä diffuusorista että autosta.... :)

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 15.11.13 - klo:20:42
No, onhan sitä pahempiakin nähty kuten Volvo C30:sen ratkaisu...
Tuosta rumemmaksi ei enää takaluukku voi mennä.  :o

Voimasavu

Saako sen typerän takalasinraaputtimen automaattitoiminnon eli pakittaessa päälle menemisen koodattua pois? Vituttaa kun menee sateella päälle ja takalasissa sentti kurapaskaa! >:(

Soppa

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 16.11.13 - klo:09:47
Saako sen typerän takalasinraaputtimen automaattitoiminnon eli pakittaessa päälle menemisen koodattua pois? Vituttaa kun menee sateella päälle ja takalasissa sentti kurapaskaa! >:(

Onnistuu VCDS:llä.

Nalkkis

Samat ovat pyyhkijämurheet täälläkin, otin sulakkeen pois  >:( Oliskos Turku-Pori -akselilla joku innokas, joka tätä uutta alustaa viitsis vähän koodailla?
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 16.11.13 - klo:10:49
Samat ovat pyyhkijämurheet täälläkin, otin sulakkeen pois  >:( Oliskos Turku-Pori -akselilla joku innokas, joka tätä uutta alustaa viitsis vähän koodailla?

Tätä ratkaisua voisin kokeilla myös itse ensivaiheessa...löytyykö tuon sulakkeen sijainti ohjekirjasta? Aiheuttaako jotain herjoja ajotietokoneeseen tai muualle?

Nalkkis

Ohjekirjasta löytyy. Herjoja ei ilmaantunut.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 16.11.13 - klo:13:03
Ohjekirjasta löytyy. Herjoja ei ilmaantunut.

Ok, kiitti :) Pitää hakea ohjekirja sieltä hanskalokerosta tutkittavaksi.

Ton-1

Päivän Start:issa oli tuon sedanin koeajo ( 1.4 COD S-tronic business), en kuullut yhtään moitetta mitä nyt takapenkin tiloja sanottiin rajallisiksi, taisipa pieni ankanpoikanenkin tulla sillä väitti tuota autoa 1205 kiloiseksi kuivapainoltaan, taitaa paino kuulua sille hinnat alkaen-mallille.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.11.13 - klo:20:12
Onhan tuo selkeä viesti, että ajat mopokoneella, osta kunnon moottori. Onneksi tuo ei ole yhtä selvä puhkaisua odottava aukko, kuin joissain muissa merkeissä.
Tänään ajoin Pösö 508:n perässä. Mikä lie malliversio mutta takahelmassa oli kummallakin puolella kolo pakoputkelle. Hassua vaan että molemmat kolot olivat tyhjiä...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Soppa - 16.11.13 - klo:10:00
Onnistuu VCDS:llä.

Jos tähän on ohjeet niin linkiä kiitos!
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Markku J

Ihme juttu, että A3 on tässä(kin) suhteessa riisuttu versio kantaisästään Golfista. Golf VII antaa valikosta poistaa tuon takalasinpyyhinnän. Eikö tätä tosiaan löydy A3:sta ?

Peeveli

Öljypullo se oli piilotettu tämänkin yksilön tavaratilaan, sivuseinämän lukittavan lokeron taakse...saa nähdä aikanaan onko öljyjuoppo vai ei. Sen olen huomannut että jos tojolootasta haluttiin muuten vain "varmuuden vuoksi" ohi (merkin köröspede-maine), niin tämä ärsyttää muutoin etenkin bemaristeja uskomattoman paljon...A3 näyttää yksin seisoessaan ihan Autolta mutta jos vieressä on vaikkapa uusin Focus,  Ocu III tai Anjovis, on se kuin tiedemiehen kehittämän zip-sädepyssyn kutistama. Dynamic-moodilla on tullut ajettua koko ajan sisäänajon aikana, kilsoja on tullut tosi vähän, nyt vasta 450. Natinoita ei vielä kuulu, kop kop. Vaikka audi hold assist on tietyissä tilanteissa kiva, tuntuu se turhakkeelta kuitenkin enkä enää ruksisi mukaan. Pikkutavaroille on todella vähän lokeroita ja hanskis on raivostuttavan ahdas kun käyttöohjekansio täyttää sen lähes kokonaan. Muutoinhan auto on täyttänyt ajamisen perustarpeet siinä missä joku muukin...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.11.13 - klo:20:00
Ihme juttu, että A3 on tässä(kin) suhteessa riisuttu versio kantaisästään Golfista. Golf VII antaa valikosta poistaa tuon takalasinpyyhinnän. Eikö tätä tosiaan löydy A3:sta ?
Tuon voi disabloida mittariston pikkunäytöstä 8P koppaisessakin niin luulisi että onnistuu myös 8V::ssä?
A4 B8:ssa se taas piti koodata VCDC:llä pois.

Markku J

Tosi hieno on Peevelin A3 sedan !

Minulle on kaiketi tulossa samannäköiset talvivanteet. Onko tuo jokin erityisesti A3:lle speksattu malli ? Tilasin ne 17" -kokoisina - onkohan se sitten sama malli ollenkaan ? Samanlaisia vanteita näyttää olevan AC:n esittelyautoissa talvirenkailla ainakin 16" -kokoisina.

edit: ai ne Peevelin kuvat häipyi. Ehdin onneksi nähdä - hieno auto !

Rauska

Kerrotaanpa tässä huomioita 2013 A3 1.8 q:sta.
Tullessaan luovutushuollosta oli seuraavan öljynvaihdon ennuste 20000 km.
Sattumoisin ajelin n. viikon verran Turku- Salo väliä joka päivä ja silloin n. 600 km: jälkeen ennuste oli muuttunut 22000 km:n.

No nyt on taas tullut pyörittyä vaan tässä kaupungilla ja ennuste onkin tippunut 18500 km:n.
Eli kyllä se on joustava tuo vaihtoväli. Aiemmassa A5 2.0 T q:ssa se ei juuri vaihdellut 30000 km:stä

Niin, ja ei ole öljyn määrä vähentynyt tikun mukaan, ajettu nyt n. 1700 km.  :D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Markku J

Peeveli:

miksi hold assist on sinusta turhake ? Minulla on se Golfissa (ilmainen varuste) aina päällä, ja mielestäni todella hyvä. Tämä siis manuaalivaihteiston kanssa tehty havainto.

Ohikulkija

LainaaNiin, ja ei ole öljyn määrä vähentynyt tikun mukaan
Onko A3:ssa tikku öljyntarkistusta varten? Näkyykö öljyn määrä myös MMI:ssä?

Rauska

^Ei näy MMI:ssä, eli  vain tikku.... se onkin parempi :-\
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.11.13 - klo:21:34
Peeveli:

miksi hold assist on sinusta turhake ? Minulla on se Golfissa (ilmainen varuste) aina päällä, ja mielestäni todella hyvä. Tämä siis manuaalivaihteiston kanssa tehty havainto.

Kun assist on päällä, jouheva jonoajo on hitusen kulmikasta eli pieni eteenpäin ottaminen ei ole niin sulavaa kuin ilman härpäkettä. Jos ilman turvavyötä haluaa pikasiirtää autoa hitusen, tuolloin pitää erikseen vapauttaa käsijarru napista tai laittaa se vyö päälle, muuten homma ei onnistu. Kuten sanottu olen itse tätä mieltä; muutoinkin nykyajan yltäkylläisen varustevuoren aikana alan rakastaa yhä enemmän 70-80-luvun karvalakkivarustelua.

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.13 - klo:09:27
Kun assist on päällä, jouheva jonoajo on hitusen kulmikasta eli pieni eteenpäin ottaminen ei ole niin sulavaa kuin ilman härpäkettä. Jos ilman turvavyötä haluaa pikasiirtää autoa hitusen, tuolloin pitää erikseen vapauttaa käsijarru napista tai laittaa se vyö päälle, muuten homma ei onnistu. Kuten sanottu olen itse tätä mieltä; muutoinkin nykyajan yltäkylläisen varustevuoren aikana alan rakastaa yhä enemmän 70-80-luvun karvalakkivarustelua.

Kaipaat aikaa jolloin audin varustelistalta piti erikseen valita "häikäisysuoja" (jep lisävaruste) vänkärin puolelle?  ::)

Minä en  ;D
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy