Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.10.13 - klo:22:05
Tokitoki, A3 quattro on jo melko yleinen, mutta entäpä S3  :) ?

Kai se on, kun on paljon edullisempi ja ollut pian about vuoden markkinoilla - ehkä tää valaisi asiaa sinnekin suuntaan...
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

V-O

Valaisi kyllä. Mulla on nääs Xenonit ja lisäpitkät.

Alkaa olla tosiaan olla jo tuo A3 quattro kun kansanauto.

tapanixxx

Hieno auto tämä a3. Jos minä joskus audilla ajelisin niin se olisi joko a3 tai q3.

Ehdottomasti paremman näköinen ilman noita kattolistoja. Sisusta myös neutraali ja selkeä. Hyvä että mittarit ei ole upotettu ämpäriin. Ainoa pikkuinen miinus itselleni on nuo pyöreät ilmansuuttimet. Sellainen kulmikas malli istuu omaan silmääni paremmin. No makuasia, tähän kyllä tottuisin ei siinä mitään.

Seba

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 15.10.13 - klo:17:33
Hiukan aiheen sivusta, mutta kuitenkin liittyy A3:een.
Menee puhelin lähiaikana vaihtoon. Nykyinen S60 alustainen E71 saa väistyä älypuhelimen tieltä.
Jos autossa on vain  Connectivity -paketti, niin onko väliä onko puhelimen alusta Android, Windows tai iOS?
Lähinnä siis toimivuuden suhteen, yhteys onnistuu kivuttomasti ja pysyy päällä jne.

iPhone 5 toimii ainakin hienosti Bluetoothin kautta, parittaminen on nopeaa ja helppoa ja esim. Spotifyn tiedot tulevat näytölle.

Ranssi

Tänään ilmestyneessä TM:ssa on pienten premiumien vertailu, jossa Audi A3 oli mukana.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 16.10.13 - klo:11:53
Tänään ilmestyneessä TM:ssa on pienten premiumien vertailu, jossa Audi A3 oli mukana.
Audilta vietiin voitto vääryydellä bemuun valituilla lisävarustepenkeillä.

Kummastutti myös ääritilannekäytös, jossa Audi jäi viimeiseksi, kun huulilasissa oli volvon jälkeen toinen. Voiko vakioalusta vs sport vaikuttaa noin paljon?

Markku J

Tämähän on historiallinen tapahtuma. TM:ssä on ollut yleensä VAG -tuote voittopallilla. Ennustin A3:n voittoa itsestään selvänä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 16.10.13 - klo:12:54
Audilta vietiin voitto vääryydellä bemuun valituilla lisävarustepenkeillä.

Lisävarustejakkaroidenkin kera bemu oli kuitenkin testin ylivoimaisesti halvin auto. En siis kokisi, että olisi tapahtunut suuri vääryys.

finnman

TM:n autovertailujen pisteytys on vanhanaikainen. Pisteitä jaetaan osa-alueilta mihin on sisällytetty monta kohtaa. Näin ei saa selville mitkä pisteet tulee osion sisällä olevista osa-alueista? Esimerkkinä "Istuimet ja sisätilat": ne on jaettu osiin -> istuinten säädöt, ajoasento, materiaalit jne. Jos haluaa tietää vaikkapa laatuvaikutelman pisteet, ei niitä kerrota? Sama ja vieläkin enemmän epäloogisempi on "Kiihtyvyys": Joitakin kiinnostaa enemmän moottorin sitkeys, kuin raaka kiihtyvyys. Tuulilasi painottaa selvästi enemmän sitkeyttä ja ohituskiihtyvyyttä ja ne jokainen osa-alue on pisteytetty erikseen.

Saksalaiset autolehdet ovat jo vuosia pisteyttäneet vertailut tarkasti ja TM:n loppuarvosana perustuu pistearvoon, eli kokonaispisteet eivät näy.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: finnman - 16.10.13 - klo:13:54
Sama ja vieläkin enemmän epäloogisempi on "Kiihtyvyys": Joitakin kiinnostaa enemmän moottorin sitkeys, kuin raaka kiihtyvyys. Tuulilasi painottaa selvästi enemmän sitkeyttä ja ohituskiihtyvyyttä ja ne jokainen osa-alue on pisteytetty erikseen.

Artikkelin mukaan kohdan Kiihtyvvys arvosanaan vaikuttaa kolme osa-aluetta. 0-100 km/h, 0-400m ja 60-120 km/h.

TM:n vertailutestien ehdottomasti paras puoli on se, että lehden tilaajat voivat itse muuttaa vertailun painotuksia ja siten painottaa juuri niitä asioita mitkä ovat itselle tärkeitä.

finnman

Kuka ihan oikeasti sen tekee? Suurta yleisöä ei painotukset koske, vaan he katsovat mikä voitti...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: finnman - 16.10.13 - klo:14:06
Kuka ihan oikeasti sen tekee?

No varmaan ne ketkä ovat kiinnostuneita vertailussa olevista autoista.

Taky

Lainaus käyttäjältä: finnman - 16.10.13 - klo:13:54
Jos haluaa tietää vaikkapa laatuvaikutelman pisteet, ei niitä kerrota?

Miten laatuvaikutelma - mitataan/arvoidaan - metriä, kiloja, lumeneita - mitä yksikköä mahtaakaan olla?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

MoFFe

Onko S3ssa PTC vastus?  ::)

Markku J

Tuskin. PTC on ollut käytössä dieseleissä ja vanhan 1.2TSI:n kanssa. Uusittu kansirakenne integroidulla pakosarjalla ja erillisellä termostaatilla pitäisi nopeuttaa lämpenemistä.

MoFFe

ok...toivotaan näin.  :) S3een ei ainakaan vielä saa mitään lämmitys"pakettia".

LEMMY

Eiköhän siihen toi Defan letkulämppäri+kiertovesipaketti tule, kun "sama" perusmoottori kuin 1.8 quattrossa s tronicilla.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Markku J

Myös Golf GTI vm 2013 => lämmitin löytyy jo Defan sivuilta. Luulisi sen sopivan S3:een. EA888 3. gen koneiden eroina noissa autoissa pitäisi olla S3:n isompi turbo ja intercooleri.

RoccoScientist

Onnittelut täältäkin MoFFelle! Tyylikäs peli tulossa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Nudde

LainaaTM:n vertailutestien ehdottomasti paras puoli on se, että lehden tilaajat voivat itse muuttaa vertailun painotuksia ja siten painottaa juuri niitä asioita mitkä ovat itselle tärkeitä.

En tiedä tilaajista mutta minä olen painottanut siihen etten tilaa kyseistä lehteä, enkä paljon lue sitäkään. Testit ovat aina testejä ja siihen saa juuri sen voittajan jonka haluaa. Se on vaan niin ihmeellistä, ainakin suonmessa, kun niihin testeihin luotetaan niin paljon ja ostetaan niiden perusteella "testivoittajaa" Mitä jos sillä testivoittajalla ei ole mitään niitä kriteerejä joita itse haluaa/painostaa??? No se on kuitenkin testivoittaja........... Mulle ihan sama kuka sen testin voitti, BMW, Audi, MB tai vaikka Toijota, minä ostan auton omilla kriteereillä ja muiden mielipiteitä en kaipaile.

hph

Pitäisikö tuossa drive select individual asennossa jäädä "omat säädöt" muistiin seuraavalle ajokerralle? Omassani ole huomannut, että ohjaus jää omaan asetukseen, mutta moottoripuoli ei ole siinä, mihin olen sen asettanut....on jossain toisessa moodissa, vaikka näyttää asetuksena dynamic. Huomaa vaan selvästi, ettei auto kiihdy yhtä hyvin, kuin heti asetusten jälkeen. Moottorina 1.4 TFSI 90 kw ja uusin softa

FroDoZu

Onkos jollakin tietoa miten sumareihin saa vaihdettua polttimon? Kiinnostaisi laittaa jotakin vähän sinertävämpää...
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Apaju

VW ID.3 Life

Rauska

Kiitos, saatan itsekin alkaa tuunaamaan...
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

hta

Jahas taitaa Peevelin ja minun odotukseen tulla lisäaikaa  :(

Oma A3 Sedan piti valmistua viimeviikolla ja kun kyselin tilannetta myyjältä niin tämä sanoi tilausjärjestelmän yhä näyttävän tuotanto viikoksi viimeviikkoa eikä mitään muuta. Laittoi sitten kyselyä maahantuojalle joka vastasi tiedottavansa asiasta huomenna.

Menikö Suomeen varattu slotti muille maille? No, huomenna olen varmaan viisaampi. Jos tulee pitkä viivästys niin saattaa auto vielä vaihtua...
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Markku J

Sedaneitahan on lupailtu yllättävän nopeaan toimitukseen hiljattain. En uskoisi isompaan viivytykseen. Minullekin tuli vko 48 tuotantoennusteeksi.

Ktk

Turha hötkyillä, ei mitenkään ihmeellistä että tuotantoviikolle x merkattu auto tehdäänkin viikolla x+2.

sml

Lainaus käyttäjältä: hta - 23.10.13 - klo:18:16
Jahas taitaa Peevelin ja minun odotukseen tulla lisäaikaa  :(

Oma A3 Sedan piti valmistua viimeviikolla ja kun kyselin tilannetta myyjältä niin tämä sanoi tilausjärjestelmän yhä näyttävän tuotanto viikoksi viimeviikkoa eikä mitään muuta. Laittoi sitten kyselyä maahantuojalle joka vastasi tiedottavansa asiasta huomenna.

Menikö Suomeen varattu slotti muille maille? No, huomenna olen varmaan viisaampi. Jos tulee pitkä viivästys niin saattaa auto vielä vaihtua...

Oma heinäkuussa tilattu A3 Sedan on ainakin valmistunu viimeviikolla.

hta

Lainaus käyttäjältä: sml - 23.10.13 - klo:20:05
Oma heinäkuussa tilattu A3 Sedan on ainakin valmistunu viimeviikolla.

Heinäkuun alussa tilasin myös omani. Mielenkiintoista. No huomenna sitten varmaan kuulen valitut selitykset miksi minun ei valmistunut tai ylipäätänsä näy koko systeemissä muutoin kuin että olisi pitänyt valmistua viimeviikolla :P
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

vorkki

Lainaus käyttäjältä: hta - 23.10.13 - klo:20:09
No huomenna sitten varmaan kuulen valitut selitykset miksi minun ei valmistunut tai ylipäätänsä näy koko systeemissä muutoin kuin että olisi pitänyt valmistua viimeviikolla :P
Miksi sitä kenenkään pitäisi selitellä? Jos ei tilaussopimuksessa sovittu toimituspäivä ole vielä ns erääntynyt...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy