Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Tikka

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 09.10.13 - klo:19:48
Nyt kun illat hämärtyy niin tulee taas loistavia mahdollisuuksia ottaa vähän erilaisia valokuvia, tämän uuden A3:n sisusta on kyllä mukava pimeässäkin!
Oletko koodannut itse mm. jalkatilavalot palamaan ajon aikana, ei kai se automaattisesti ole niin A3:ssakaan?

Markku J

MoFFe:

Taitaa alennukset teillä Ruotsissa olla sitten hiukan paremmat, kuten kaikki muutkin hinnoitteluun liittyvät asiat. Business -malleista saa täällä vähemmän alennusta (5% paikkeilla), mutta perusautosta varmaan saa sen tyypillisen 6-7%.

MoFFe

Ei ei ihan noin paljoa anna normaalisti...mutta jos ruksii "kaiken" niin voivat antaa.
Kuulema just lisävarustuksesta voivat antaa alennusta, jos ostat auton ilman mitään niin aika vähäsen saat silloin alennusta.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 09.10.13 - klo:21:07
Nyt antoivat 8% ilman kattoluukkua...mut mut jos saisin 9%. Sit se melkeen olisi ilmainen.  :P

Upea johdattelu 'ilmaiseen' lisävarusteeseen. Tai melkein ilmaiseen  8)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Osta nyt, MoFFe, se S3 kuitenkin, niin minä ja varmaan muutkin foorumilaiset saamme yhden kunnon moottorilla varustetun kolmosen tänne foorumille esikuvaksi ja keskusteltavaksi. Ja minulla kuume nousee vaihtaa Ocu RS S3:een - jos on rahaa joskus.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 09.10.13 - klo:21:16
Oletko koodannut itse mm. jalkatilavalot palamaan ajon aikana, ei kai se automaattisesti ole niin A3:ssakaan?

Kyl ne A3:ssa palaa ajon aikana ihan tehtaan jäljiltä. Ja MMI:stä voi säätää kirkkautta.

Lebis

Eikös täällä aikaa sitten joku jo tilannut S3:n? Muistelisin näin. Vielä pitäisi viikkoja odotella, että pääsee koeajamaan  :(

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 09.10.13 - klo:21:37
Kyl ne A3:ssa palaa ajon aikana ihan tehtaan jäljiltä. Ja MMI:stä voi säätää kirkkautta.
Saakos A4:een palamaan myös muutenkin kuin itse koodaamalla? Eli siis tekevätkö liikkeessä sen?

Nudde

LainaaSaakos A4:een palamaan myös muutenkin kuin itse koodaamalla? Eli siis tekevätkö liikkeessä sen?

En tiedä jos tekevät sen liikkeessä, onko sinulla nelkku mihin se pitäisi saada? Jos näin on täällä foorumilla löytyy kyllä koodaajia.

Nudde

LainaaEikös valopakettiin tule oven alareunaan ns. lätäkkövalot? Ainakin myyjä niin väitti

Nämä löytyy valopaketin kanssa.

Nudde

int
Lainaaegroituuko jälkiasenteinen Webasto A3:ssa automaatti-ilmastointiin - jopa merkkivaloja myöten ?

Tältä näyttää kun webasto on päällä, toi lämmityslogo vilkkuu.

LEMMY

Täytyy joskus kehuakin, kun yleensä palstoilla keskustellaan vaan ongelmista.

Olen kyllä todella tyytyväinen tuohon 1.8 bensa quattroon. Suurimman vaikutuksen tekee toi voimalinja. Ajaminen on todella vaivatonta ja helppoa. Eilenkin oli hienoa lähteä vesisateella niljakkaalta alustalta 90 astetta liikenteen mukaan ja täysin eleettä ja sutimatta. Etuvetosella moinen päättyi aina hirvittämään suttaamiseen tai sitten luistonesto ryydytti menon. Vaikka tää monen mukaan onkin sähköinen vajaaneliveto. Niin täytyy sanoa että on nämä kehittyneet kyllä huimasti. Ja enää ei ole sellaista puskemisen tunnetta, tuntuu neutraalilta. Ainuttakaan vikaa ei ole autossani ollut.

Ainut miinus on pienet ikkunat ja paksut a-pilarit. Myös takapiikkiristeyksissä b-pilari on paksu ja haittaa näkyvyyttä. Joutuu kuikuilemaan molemmin puolin palkkia tuleeko sieltä joku. Jos tämä yhteinen meno näin mukavasti jatkuu, niin tämähän voi säilyä itsellä taas vuosikausia. 8)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Nudde

LainaaMinkä tasoiset ajovalot on tässä uudessa A3:ssa?

surkeat, siis lähivalot ovat surkeat, pitkät hyvät. Jos vertaa omaan vanhaan neloseen niin nämä "lyhyet" valot tässä kolmosessa on ihan jostain, todella huonot. Onneksi en aja paljon pimeässä. Nelkussa ei ollut niin suurta eroa lähi/kaukojen välillä kuin tässä.

Markku J

Tekniikan Maailma kirjoittaa A3:n koeajossa näin (numero 22/2012):

Business -varusteluun kuuluvissa ksenonajovaloissa Hellan uusin linssi- eli DE-yksikkö tuottaa aikaisempaa huomattavasti leveämmän valomaton. Lähivalojen kantama on pidentynyt kiitettävälle tasolle, ja pientareen valopiikki yltää miltei sataan metriin. Kaukovaloissa on reilusti leveyttä, mutta tienpinnalla kantama on niin lyhyt, että arvosana on korkeintaan hyvä. Apukaukovalot olisivat ksenonien rinnalle tarpeen.

Valinnaisvarustelistalta löytyy myös aktiiviset ksenonit, jotka muuntuvat tilanteen mukaan.

MoFFe

Oliko testissä myös ledit?
Olisi kivaa lukea minkälaista arvostelua lediajovalot ovat saaneet. Koska nämä tulevat omaan autoon  :P
Ne kuulema mukaantuu ajossa, eli missä olet ja miten nopeasti ajat jne.

Markku J

Ei ollut tuossa TM:n koeajossa tutkittu muita kuin Business -mallin vakiona olevat ksenonit, joissa on led -päiväajovaloviirut. Ei tainnut v 2012 A3:n lanseerausvaiheessa olla vielä ledivaloja tarjollakaan. A6:n kohdallahan ledit todettiin ksenoneita merkittävästi huonommiksi, vaikka kalliit ovatkin.

MoFFe

Joo...mutta ei löydy noista A3sen ledeistä paljon tietoa.
Voi olla että ne on paremmat?
Miten muuten testaavat noita LED valoja? Ajattelin vaan kun ne toimii silleen että korkeamissa nopeuksissa he valaisevat pidemmälle kun hitaamissa tai pysähdyksissä. Testaako TM valot ajaessa vai paikalta?  ::)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 10.10.13 - klo:09:12
Miten muuten testaavat noita LED valoja? Ajattelin vaan kun ne toimii silleen että korkeamissa nopeuksissa he valaisevat pidemmälle kun hitaamissa tai pysähdyksissä. Testaako TM valot ajaessa vai paikalta?  ::)

Jossain testiartikkelissa oli maininta, että adaptiiviset ajovalot laitettaisiin maahantuojan testerillä "maantieasentoon" mittauksen ajaksi.

Seba

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 10.10.13 - klo:07:33
Täytyy joskus kehuakin, kun yleensä palstoilla keskustellaan vaan ongelmista.

Olen kyllä todella tyytyväinen tuohon 1.8 bensa quattroon. Suurimman vaikutuksen tekee toi voimalinja. Ajaminen on todella vaivatonta ja helppoa. Eilenkin oli hienoa lähteä vesisateella niljakkaalta alustalta 90 astetta liikenteen mukaan ja täysin eleettä ja sutimatta. Etuvetosella moinen päättyi aina hirvittämään suttaamiseen tai sitten luistonesto ryydytti menon. Vaikka tää monen mukaan onkin sähköinen vajaaneliveto. Niin täytyy sanoa että on nämä kehittyneet kyllä huimasti. Ja enää ei ole sellaista puskemisen tunnetta, tuntuu neutraalilta. Ainuttakaan vikaa ei ole autossani ollut.

Ainut miinus on pienet ikkunat ja paksut a-pilarit. Myös takapiikkiristeyksissä b-pilari on paksu ja haittaa näkyvyyttä. Joutuu kuikuilemaan molemmin puolin palkkia tuleeko sieltä joku. Jos tämä yhteinen meno näin mukavasti jatkuu, niin tämähän voi säilyä itsellä taas vuosikausia. 8)

Mun mielestä A3:ssa on melkein markkinoiden ohuimmat A-pilarit ja vielä ilman niitä typeriä pikkuikkunoita mitkä on Golf 7:ssa. A3:n sisätiloista tulee mieleen 90-luvun simppeli auto hyvässä mielessä, lyhyt kojelauta, suhteellisen pysty tuulilasi ja ohuet pilarit.

Ja toi Quattro on melkoisen addiktoiva kun pääsee vähän enemmän ajamaan sillä, meno on tosiaan eleetöntä ja voi reippaamminkin ajaa risteyksistä.

Nudde

LainaaTestaako TM valot ajaessa vai paikalta?

Ei ole tietoa, mutta toivottavasti ajossa, koska paikalla ollessa ne kyllä varman riittää, ja yleensä autolla ajellaan.

Ohikulkija

Tekniikan maailma 4/2013 Talviauto 2013 sanotaan Seatin Led valoista:
"Seatin ledien rinnalla ksenonvalokin näyttää kellertävältä, mutta
muuten leditoteutus jättää parantamisen varaa." ...
"Kaukovaloille vaihdettaessa led-moduuleja syttyy lisää, ja lähivalojen suuntaus nousee. Tasainen keila saisi olla kuitenkin pidempi. Arvosanaksi tulee tässä ryhmässä tyly kuusi, koska vaihtoehtoisilla halogeeneillakin
näkee paremmin.
Leditekniikkaa ei tämän perusteella kuitenkaan voi tuomita, sillä olemme mitanneet myös kiitettävät täysledit (TM 20/2012). Toisaalta ajettuamme alijäähtyneessä kosteudessa Seatin umpiot olivat pitkään jään kuorruttamat, koska ledeistä puuttuu umpion lasia sulattava lämpösäteily"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 10.10.13 - klo:07:33
Olen kyllä todella tyytyväinen tuohon 1.8 bensa quattroon. Suurimman vaikutuksen tekee toi voimalinja. Ajaminen on todella vaivatonta ja helppoa. Eilenkin oli hienoa lähteä vesisateella niljakkaalta alustalta 90 astetta liikenteen mukaan ja täysin eleettä ja sutimatta. Etuvetosella moinen päättyi aina hirvittämään suttaamiseen tai sitten luistonesto ryydytti menon. Vaikka tää monen mukaan onkin sähköinen vajaaneliveto. Niin täytyy sanoa että on nämä kehittyneet kyllä huimasti.

Samat havainnot jo 4. sukupolven Haldexista. Uusien Haldexien ennakointikyky ja mahdollisuus lukita kytkintä ilman sutimista ovat merkittäviä parannuksia vanhaan systeemin verrattuna. Vaikka moni sanoo, että nelikosta on ilo vain lumella ja jäällä, niin on siitä paljon iloa myös liukkailla risteysalueilla. On se risteys sitten hiekan tai veden johdosta liukas. Vilkkaan liikenteen sekaan liittyminen on suunnattoman helppoa, kun kaikki pyörät vetävät.

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 09.10.13 - klo:20:18
Onko kellään panoraama kattoluukkua?
Minkä kokoinen se on, joissain kuvissa ei näytä itse "reikä" paljoa isomalta mitä "normi" kattoluukku on.
Ja tuleeko sieltä kautta paljon melua ajaessa?
Mietin itse että onko se hintansa arvoinen, on meinaa aika suolainen hinta.

En osaa oikeen päättää mutta olen hieman sillä kannalla että en ota sitä. :)

Mulla on luukku katossa. Sisältä katsottuna se on kyllä normi luukun kokoinen, vaikka ulkoa näyttää isommalta. Hieman olen pettynyt siihen, että se ei tässä mallissa ole sellainen koko katon kattava luukku open sky, kuten edellisessä mallissa.

Harkitsisin ehkä uudestaan tuota rahallista satsausta, jos olisin nyt tilaamassa. Muuten olen kuitenkin tyytyväinen, että tuli ruksittua tilausvaiheessa. Mukava ajaa kesällä katto auki, valaisee ohjaamon ihan eri tavalla auringonpaiseessa ja varsinkin nyt iltojen pimettyä se tuo kyllä kabiiniin mukavaa tunnelmaa, kun katuvalot näkyvät ja luovat tunnelmaa pimeässä. Kaiken lisäksi se on mielestäni tyylikäs ulkopuoleltakin tarkasteltuna. Omaan silmääni sopii oikein mainiosti jäätikönvalkoisen värin kanssa.

Melua ei mielestäni tule sen ollessa kiinni  ;)
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Markku J

Mistähän johtuu, että Adaptive Light -pakettia ei ole lisävarustehinnastossa hinnoiteltu Business -malliin ? Kai sen voisi siihen saada alle tonnin lisähinnalla tavallisten ksenonien tilalle ?

Haldex -neliveto on itselläni ollut v 2007 Passatissa ja v 2005 Transporterissa. Kyllä siitä hyötyä oli kesälläkin paremman suuntavakavuuden tuojana ja märällä kelillä. Mutta ei se torsen/kruunuratkaisuille pärjännyt, kun ei tuonut sitä takavetopainotteista ketterää ohjautuvuutta.

Nudde

LainaaKyllä punainen väri on hieno... kannattaa toki pitää siitä huolta myös

on hieno, olen samaa mieltä :) Oma on menossa kaverille talvikäsittelyyn kunhan vaan saadaan sopiva aika sovittua, pinnoitetta päälle.

Markku J

Upeita kuvia punaisesta - kiitos MoFFe linkistä. S line etupuskuri on hieno, kun siinä on nuo sivuaukotkin. Ihailin sitä Nudden autossa. Ottaisin sen mielelläni, mutta hinta karkaa nyt liikaa.

Onkohan Misano kestävämpi väri kuin briljantinpunainen ? Aiemmin on keskusteluissa ollut sellainen kanta, että vakioväreissäkin olisi päällä sama kirkaslakka kuin metalliväreissä. Itselläni on mustasta kuitenkin sellainen kokemus, että perusmusta näytti hiusnaarmut selvästi herkemmin kuin metallimusta (perusmusta oli Volkkari ja metallimusta oli Bemari). Jos kestävyydessä olisi eroa, niin saattaisin ottaa Misanon.

Ohikulkija

LainaaMutta ei se torsen/kruunuratkaisuille pärjännyt, kun ei tuonut sitä takavetopainotteista ketterää ohjautuvuutta.

Tuolla korjaantuu enemmän takapainotteiseksi, kunhan tulee uuteen malliinkin.
http://www.slamit.net/product/15080/haldex-performance-gen-1--ohjainlaite

Meneeköhän tuo asentaessa takuut?

MoFFe

Menee varmasti...niinkuin kaikki muutkin muutokset. :/
TD1, tuleeko siihen ruksi?  ::)

Markku J

Piti kaivaa esille tuo TM 20/2012. Siinä tosiaan on mitattu Lexus GS 450h F Sportin ledivalot, jotka saivat kiitettävän arvosanan. Pitkien kantama oli aika uskomaton 190 metriä.

Tekniikka on siis olemassa, tekijänä japanilainen Koito. Toivottavasti A3:n ledivalot ovat jo tällaista uusinta sukupolvea.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy