Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaKovasti olen miettinyt niitä minulle ehdottomia varusteita:

Lisäisin listaan vielä tämän, halpa ja tuo aika paljon lisää näyttävyyttä: - QJ1 sisätilan alupaketti

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: AP - 09.10.13 - klo:10:13
Kovasti olen miettinyt niitä minulle ehdottomia varusteita:

B&O
Connectivity
Musta sisäkatto
Sisävalot
FlatBottom ratti
Säilytyslokeropaketti
Mustat kattokaiteet tai "Kromipaketti"

Onko jokin erityinen syy säilytyslokeropakettiin? Mulla se tuli nahka-alcantaraverhoilun mukana, mutta kohtuu turha mielestäni. No, siinä pienessä verkkotaskussa pelkääjän jalkatilassa on hyvä pitää parkkikiekkoa. Ne etuistuimien takana olevat verkkotaskut kelpaavat lähinnä lehtien tms säilytykseen, mitään kovin painavaa ne ei kannattele.

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.10.13 - klo:10:19
Onko kukaan ajanut täällä tuolla 2.0TDI quattro 184hv versiolla? Luulisi sen liikkuvan kohtuullisesti ja vaivattovammin kuin 1.8tfsi quattro, josta osa on kirjoittanut että ei oikein voima tunnu siinä, vaikka mittari liikkuukin  :D

Dieselillä en ole ajanut, mutta se tunne ettei bensa liikkuisi, johtuu lähinnä junamaisesta menosta ja pidosta. Maisema todellakin vaihtuu enkä usko dieselin siihen paljoa ekstraa tuovan. Saahan sen bensakoneenkin hommiin, kun painaa poljinta hieman syvemmälle ja automaatin ansiosta se ei liikoja vaadi. Myönnän kylläkin hieman odottelevani APR:n ohjelmaa, mutta vain pienen lisähauskuuden vuoksi. Mitään järkevää tarvetta sille ei ole.

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.13 - klo:10:31
s-linen ulkopaketti ainakin tuo ihan erilaisen auton, ihmettelen ettei kukaan sitä ota, maksaahan se hieman mutta kyllä se on ihan ehdoton jos haluaa vähänkin erottua kauppakassista :) Taidan olle yksi harvoista tällä foorumilla jolla se on, niin T_rexillä taitaa se olla.

Itse taas tykkäsin panostaa sisätiloihin, kun niitä kuitenkin enemmän katselee. Nahka-alcantaraan olen ollut tosi tyytyväinen ja säilytyspaketin kanssakin halvempi kuin s-line-ulkopaketti (tai näin ainakin muistelen). Tietty hieman alempi alusta tekisi sporttisemman ulkonäön, mutta olen varsin tyytyväinen näinkin ja onpahan sitten sentti tms enemmän maavaraa talvisia mökkikäyntejä ajatellen. Mutta isoin peruste oli tosiaan melko tyyris hinta s-linellä.

Ja kuten Nuddekin, tosi tyytyväisiä olemme vaimon kanssa autoon olleet. Ei yhtä ainutta vikaa toistaiseksi, kop kop.

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.13 - klo:10:38
Lisäisin listaan vielä tämän, halpa ja tuo aika paljon lisää näyttävyyttä: - QJ1 sisätilan alupaketti

Ã,,äni tuolle!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

LainaaOnko jokin erityinen syy säilytyslokeropakettiin? Mulla se tuli nahka-alcantaraverhoilun mukana, mutta kohtuu turha mielestäni. No, siinä pienessä verkkotaskussa pelkääjän jalkatilassa on hyvä pitää parkkikiekkoa. Ne etuistuimien takana olevat verkkotaskut kelpaavat lähinnä lehtien tms säilytykseen, mitään kovin painavaa ne ei kannattele.

toi paketti tuo aika paljon lisää, itse en sitä tilaessani tiennyt, muuten varmaan olisin sen ottanut.

Sehän tuo lisää, takakonttiin (ainakin SB mallissa) ledin vasemmalle puolelle, 12V pistokkeen, pienen taskun vasenmmalle puolelle takakonttiin, penkkien taakse ne verkot, se pieni verkko pelkääjän jalkatilassa, kuskin penkin alle lokero, oliko vielä jotain lisää, 12v takapenkille ??? en muista.

Itse en noita verkkoja jäännyt kaipailemaan vaan valon takakonttiin ja sen lokerikon takakontin vasemmalle puolelle. Nämä hoidin sitten jälkikäteen ja tuli maksamaan 160 euron hujakoilla.........

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.13 - klo:11:07
toi paketti tuo aika paljon lisää, itse en sitä tilaessani tiennyt, muuten varmaan olisin sen ottanut.

Sehän tuo lisää, takakonttiin (ainakin SB mallissa) ledin vasemmalle puolelle, 12V pistokkeen, pienen taskun vasenmmalle puolelle takakonttiin, penkkien taakse ne verkot, se pieni verkko pelkääjän jalkatilassa, kuskin penkin alle lokero, oliko vielä jotain lisää, 12v takapenkille ??? en muista.

..ja se takapenkin keskikohdan alla olevan avattavan säilytyslokeron, jossa on sisällä keltainen huomioliivi. Se toinen avattava säilytyslokero on apukuskin penkin alapuolella. Ja 12v löytyy takapenkiltäkin sekä tavaratilassa lisäksi monikiinnityspisteet ja sidontaverkko.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

wolf6

:)
A3 Premium

Nudde

LainaaRupesin rakentelemaan tuota joka on minulle tulossa ja lisäsin siihen tuon säilytyslokero paketin.
Hinnaksi näytti 0 euroa.

Onkohan se silloin jo mukana?

Ei vihtisi tämän takia soittaa myyjälle.

Oletko ruksannut sen tai jonkun paketin missä se tulee mukaan?

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.13 - klo:12:09
Oletko ruksannut sen tai jonkun paketin missä se tulee mukaan?
Oli oma virhe rakentelussa. Ei tulekaan mukana.
A3 Premium

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 09.10.13 - klo:10:52
Itse taas tykkäsin panostaa sisätiloihin, kun niitä kuitenkin enemmän katselee. Nahka-alcantaraan olen ollut tosi tyytyväinen ja säilytyspaketin kanssakin halvempi kuin s-line-ulkopaketti (tai näin ainakin muistelen). Tietty hieman alempi alusta tekisi sporttisemman ulkonäön, mutta olen varsin tyytyväinen näinkin ja onpahan sitten sentti tms enemmän maavaraa talvisia mökkikäyntejä ajatellen. Mutta isoin peruste oli tosiaan melko tyyris hinta s-linellä.

Ei kai S line ulkonäköpaketin kanssa tule S line urheilualustaa? Senhän saa joko erikseen tai sitten S line Sport -paketin mukana. Niin ja S line Sport -paketin mukanahan ei tule S line ulkonäköpakettia. Toki ulkonäköpaketin saa hieman halvemmalla Sport paketin kanssa. Selkeää eikö... :D

Nudde

LainaaSelkeää eikö...

juuri näin, selkeetä tavalliselle autonostajalle!

wolf6

Minä tilasin S line ulkonäkö paketin ja kyllä siihen piti ottaa erikseen vielä se S line alusta.
A3 Premium

Hawtin

Eikö niitä 12V-pistokkeita tai tavaratilan kiinnityspisteitä tule ollenkaan, jos ei ota säilytystilapakettia? Se on kieltämättä aika huono juttu, joskaan en ole pistokkeita käyttänyt. Ehkä joskus jos hommaa mökkimatkoille kylmäpakin.

Siitä tavaratilan pohjan verkosta on kyllä ollut hyötyä, koska mitenkään muuten ei saa ostoskasseja kiinni. Kassikoukuthan on quattron (pohja ylempänä) perällä aivan hyödyttömät, melkein vittuilua Audilta. Sikäli tärkeää, ettei ainakaan pulleampia kasseja (siis ostos-) saa oikein etupenkkienkään taakse, kun tila on hieman rajallinen (kompaktiautoon siirtymisen riemuja).

On tuosta paketista sitten jotain hyötyä, joskin hieman voisi osoitella Audia sormella siitä, että kyllä nuo tilpehöörit pitäisi olla vakiona... >:(
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

LainaaKassikoukuthan on quattron (pohja ylempänä) perällä aivan hyödyttömät, melkein vittuilua Audilta.

Juuri näin, ja edellisessä nelkussa vieläö naurettavampia, kun niihin ei saa kassia millään lailla kiinni, pieni nysä vaan, ihmettelen millaisia kasseja niillä on saksassa?

Lainaakyllä nuo tilpehöörit pitäisi olla vakiona...

Pitäisi!!!

MoFFe

Eikö A3ssa ole minkäälaista kassipidikettä (ei edes erikseen saatavana)?
Vai pitääkö sitten itse säätää jotain DIY koukkuja?

Ohikulkija

LainaaJuuri näin, ja edellisessä nelkussa vieläö naurettavampia, kun niihin ei saa kassia millään lailla kiinni, pieni nysä vaan, ihmettelen millaisia kasseja niillä on saksassa?

Hmmm! Millaisia kassikoukkuja teillä on? Minulla on A4:ssa ihan toimivat, kuten nämä Slamitin.
http://www.slamit.net/product/4940/vag-kassikoukku-pari
Myyjä nuo laittoi silloin joskus kun ostin tuon nelkun.
Tulevassa A3 sedanissa ei näyttänyt olevan vastaavanlaisia.

Nudde

LainaaHmmm! Millaisia kassikoukkuja teillä on? Minulla on A4:ssa ihan toimivat, kuten nämä Slamitin.

Avant, sulla on varmasti sedan.

Ohikulkija

LainaaAvant, sulla on varmasti sedan.

Juu, sedan on.

Nudde

avantissa tällaiset, näkyy siinä sivulla, ekaksi liian takaa ja niihin ei saanut mitään kassia kiinni.

MoFFe

Kiskot olivat ihan parhaat mun mielestä avantissa.

Nudde

LainaaKiskot olivat ihan parhaat mun mielestä avantissa.

jep, kaipaan niitä kolmosessa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.13 - klo:14:13
jep, kaipaan niitä kolmosessa.
Kai nuo saa jälkiasennettua nuo kiskot kolmoseenkin. Itsekin A4 Avantiin laitoin itse jälkeenpäin.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 09.10.13 - klo:14:20
Kai nuo saa jälkiasennettua nuo kiskot kolmoseenkin. Itsekin A4 Avantiin laitoin itse jälkeenpäin.
Eipä taida tuohon A3seen sopia. Kiskot liian pitkät ja A4ssa ne upotetaan ja A3ssa sitä ei pysty.
Volvon V60ssä tulee kiskot pohjalevyn päälle. Vois varmaan tilata volvolta ja leikaa lyhkäsemmiksi (eli DIY) :)

Ohikulkija

Onko kukaan jo laittanut sisätilalämmitintä uuteen A3:een? Mihin kohtaan olette laittanut, tai suunnitellut laittaa?
TT_rex esitteli oman kehikon lämppärille pari sivua aikaisemmin. Minkälainen kiinnitys tuossa lämppärin kohdassa on?

Toinen kysymys: Jos teippaa katon, niin kestääkö teippi esim. taakkatelineen tassujen hankauksen?

Nudde

LainaaKai nuo saa jälkiasennettua nuo kiskot kolmoseenkin.

joo, joku DIY homma voisi toimia, mutta kun ei ole alkuperäisinä tilattavissa niin menee varmaan aika kikkailuksi.

Jos nyt ekaksi kikkailisii ne peili-maa-lätäkkö-valot, pari pientä mietitää miten saan siihen sähköt ja pari osaa tilattu Euroopasta. Katsotaan mitä siitäkin tulee....  ;)

Nudde

LainaaOnko kukaan jo laittanut sisätilalämmitintä uuteen A3:een?

Ollaan, se ilmestyy semmoisena pienenä symbolina siihen ilmastointinäyttöön, toimii hyvin :) Ai niin, ei tainnut olla tätä jota hait takaa........... 

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 09.10.13 - klo:14:31
Eipä taida tuohon A3seen sopia. Kiskot liian pitkät ja A4ssa ne upotetaan ja A3ssa sitä ei pysty....
Ok, luulin jotenkin että kolmoseen on saatavilla orkkislisävarusteena myös nuo kiskot, mutta eipä taida ollakaan. Juu ei ne nelosen kiskot varmasti sovi.

Markku J

Aika noloa, että peilivalot eivät kuulu edes suhteellisen kalliiseen valopakettiin, kun Golfissakin ne tulee jo runsaassa Comfort -paketissa. Ne ovat kivan näköiset syksyn ja talven pimeillä keleillä.

Toinen juttu, minkä olisivat saneet kopioida vaikka Golfista on taustapeili. Tuo A1:n tyylinen (ellei ihan sama) pieni soikio on naurettavan pieni.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 09.10.13 - klo:14:34
.....Toinen kysymys: Jos teippaa katon, niin kestääkö teippi esim. taakkatelineen tassujen hankauksen?

Eikö ne kattotelineet ole siinä niin tiukasti kiinni, että ei ne pitäis päästä siinä liikkumaan ja hankaamaan. Mutta voi varmaan teippiin jotain jälkiä jäädä. Siihenhän voi laittaa jotain suojaksi väliin.

Markku J

Nudde: integroituuko jälkiasenteinen Webasto A3:ssa automaatti-ilmastointiin - jopa merkkivaloja myöten ? Säätääkö se myös ilmaläpät ja lämmöt automatiikalla Webaston käynnistyessä ?

batman14

Eihän peilivalot tule A4 malliinkaan, ja oletuksena ei pala edes jalkatilan valot, niin aika kallis on kyllä paketti jos A3 on sama juttu? Muutenkaan ei mene mun järkeen miksi ne jalkatilan ''tunnelma'' valot voi olla tehtaalta jo koodattuna päälle? Sisävalot tekevät paljon tunnelmalle kabiinissa pimeällä ajaessa, ja eikös tässä uudessa kolmosessa ole panostettu vähän enemmän tähän sisävalaistukseen vai olenko väärässä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy