Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

monster

Juuri tuon takia ei haluta asiakkaita huoltohalliin toteamaan että huoltoajat on ylimitoitettuja  8)

Tehdään samaan aikaan 2-3 autoa ja veloitetaan niistä kaikista ylimääräiset tunnit...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

wolf6

Minkähän laisia toimitusaikoja näissä A3:ssa on ollut nykyään?
Yksi myyjä sanoi että 3,5 kuukautta ja toinen myyjä 5-6 kuukautta.
A3 Premium

Ktk

Sedan 3-3,5 kk. Muut tuon 5-6.

Rauska

Jaa, mallilla lienee väliä (1.4 - 1.8  q vai Business Sport)
Normi SB Business 1.8 q n. 5 kk. Sama Sport versiona alle 2 kk ! Ja molemmat S-tronikilla

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ktk

Ei nyt ihan noinkaan. Vaihtelua ja yksilöeroja toimitusajoissa toki on.

wolf6

Tässä saa sitten varautua odottamaan se 5-6kuukautta.

Auto tulee sb 1.4 S tronic 122 hv business sport
A3 Premium

rahujan

2.0 tdiq s-tronic SB tilattu 6.6, silloin arvio toimitusajasta 5-7 kk,
auton saa ajoon kuitenkin jo tulevalla viikolla.

Voimasavu

Mulle asennettiin A3:seen Webasto Thermo Top Evo 5 kW + Thermo Call 3 GSM-ohjaus + Defa akkulaturi n. kahdessa tunnissa. Kyseessä valtuutettu Webaston asennusliike ja yksi kaveri puuhasteli auton kimpussa. Kun tuota on riittävän pitkään tehnyt ja osaa hommansa niin ei siinä kauaa nokka tuhise. Toki on autoja, joihin asennus voi kestää koko työpäivänkin verran.

Nudde

Tässä kun illat pimenevät j aolin taas maalla, niin kaipailin kovasti valot mitä tuli asennettua A4:seen aikoinaan, eli sivupeilien "lätäkkövalot". Siellä missä on ihan oikeasti pimeetä noi on hienot. Onko joku nähnyt/kuullut onnistuisiko sellaisten asennus A3:seen.

Nudde

LainaaMulle asennettiin A3:seen Webasto Thermo Top Evo 5 kW + Thermo Call 3 GSM-ohjaus + Defa akkulaturi n. kahdessa tunnissa. Kyseessä valtuutettu Webaston asennusliike ja yksi kaveri puuhasteli auton kimpussa. Kun tuota on riittävän pitkään tehnyt ja osaa hommansa niin ei siinä kauaa nokka tuhise. Toki on autoja, joihin asennus voi kestää koko työpäivänkin verran.

Taidan tuntea kaverin........ :)

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 07.09.13 - klo:18:27
No 1600e luokkaa 4,3kw malli+remuc. Taitaa n.100e enempi olla 5kw malli, muttei A3 sitä tarvitse. Jos kukaan ei ilmoita maanantaihin mennessä saaneensa samanlaisen setin halvemmalla niin taidan ens viikolla viedä auton pajalle. Ei montaa viikkoa pakkasaamuihin enää. Näillä palkoilla kirpasee aika pahasti tuo "mukavuus" muttei ole kyllä enää paluuta muuhun, etenkään kun muutto edessä kuun lopussa asuntoon, jossa ei edes ole tolppapaikkamahdollisuutta. EI millään raaski uuden auton laseja naarmuttaa piloille, jollaisia uudehkoissakin autoissa näkee autoliikkeiden vaihtoriveissä. Piuhalämppäri jäisi täten lähinnä turhakkeeksi kun ei ole sähköä siihen laittaa  :) Eberiä pystyy kuitenkin käyttämään missä tahansa ja milloin tahansa akun keston rajoituksella. Remuc olisi erittäin kätsy systeemi entiseen easystartin kauko-ohjaimeen verrattuna koska ei ole riippuvainen ohjaimen kantamasta/esteistä ja esim.talvella lentokentälle saapuessa voi laittaa auton parkissa lämpiämään kunhan saa puhelimen auki koneen laskeuduttua. Käyttötarkoituksia on vaikka kuin monia jos miettii. 250e säästö on rahaa sekin mutta peruskelloon verrattuna puhelinohjauksella saavuttaa niin paljon enempi, että menee samaan konkurssiin. Ai niin, puhelinliittymän tarvitsee remuciin mutta peruspuhelinliittymä edullisella kk maksulla taitaa olla parhaimmillaan 3e luokkaa vaan...

Jos olisi vielä quattro niin odottaisi talvea entistä enemmän. Näillä mennään  8)
Lämmityksen voit hoitaa myös putkeen mennessä ajastumaan esim. puolen tunnin päähän ja sammutella puhelimen. Palvelin hoitaa lämmityksen ajallaan käyntiin. Niin ja datakäytöllä sitä voi käyttää myös koneessa ollessa WLAN kautta esim. Norwegianilla.

FroDoZu

Onkos kenelläkään muulla uuden A3:sen omistajalla VCDS käytössä? Kiinnostaisi vertailla oman auton koodauksia sellaisen kanssa jolla onrengaspainevalvonta. YV:llä voi vaikkapas koputella.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Nudde

No niin, äänieristystä ei ollut paljon pellissä etujalkatilassa, mutta muuta matskua kylläkin. Hieman lisää ja nyt saa kai olla se projekti valmis. On mennyt 7 pakettia matskua, 8 olen ostanut joten vielä löytyy jos keksii/jaksaa tehdä jotain.

Nudde

Muutenkin projekti alkaa olla valmis, nyt on mustamaalattua edessä ja takaa. Mitähän keksisi seuraavaksi.... :) Olisiko vaikka se viimeinen osa mitä näkyy, saa arvata.....

nasse

No niin, DSG asiaa. Laitoinkin jo sinne dsg ketjuun, mutta kuuluuhan tämä tännekin. Eli toi 1.4 DSG pitää melkoista rahinaa vaihtaessa varsinkin kylmänä. Ajettu 7000km ja ikää 4kk. Pakki rahisi muistaakseni kyllä kylmänä jo uutena, mutta laitoin sen uutuuden piikkiin. Nyt rahisee myös D:llä.

Vika vai "ominaisuus"?

edit: siis Stronic, ei dsg  ::)

Markku J

Kyllä on hieno A3 Nuddella. Minusta se on VAGarenan upein uusi A3 ! Huolella tuunattu, ja olihan jo aihiokin upea S line ulkopaketteineen & misano -väreineen - unohtamatta sitä parasta voimalinjaa.

TT_rex

Nudde:

Piti kysyä tätä jo aikaisemmin, mutta pääsi unohtumaan...sulla oli kuva tässä ketjussa aikaisemmin, jossa auto on hallinosturilla ilmassa. Mistä kohtaa se on pohjasta nostettu/tuettu - lähinnä kiinnostaisi se, että missä kohtaa pohjassa on etuosan nostokohdat?
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Vice

Todella upea A3 Nudde8)

Olen "kateellinen" tuosta äänieristyksen parannuksesta, pitäisi saada itsekin aikaiseksi sitä puolta laittaa. Taitaa jäädä ensi kesään...

Nudde

LainaaPiti kysyä tätä jo aikaisemmin, mutta pääsi unohtumaan...sulla oli kuva tässä ketjussa aikaisemmin, jossa auto on hallinosturilla ilmassa. Mistä kohtaa se on pohjasta nostettu/tuettu - lähinnä kiinnostaisi se, että missä kohtaa pohjassa on etuosan nostokohdat?

Siinähän se oli nosturilla, tuettu sellaisilla pehmeillä paloilla, jotakuinkin 20 cm pitkiä, heti etupyörien takaa ja takapyörien edessä. Paino noiden kanssa menee aika tasaseen, siis nosturi oli sellainen pitkä nosturi.

Nudde

LainaaTodella upea A3 Nudde!  8)

Olen "kateellinen" tuosta äänieristyksen parannuksesta, pitäisi saada itsekin aikaiseksi sitä puolta laittaa. Taitaa jäädä ensi kesään...

LainaaKyllä on hieno A3 Nuddella. Minusta se on VAGarenan upein uusi A3 ! Huolella tuunattu, ja olihan jo aihiokin upea S line ulkopaketteineen & misano -väreineen - unohtamatta sitä parasta voimalinjaa.

Kiitos kiitos, olen kyllä itse oikein tyytyväinen, ja se voimalinja on kyllä se paras, ei vetele ja puske kun antaa hieman kenkää. Toi äänieristyshomma on sinäänsä oikein hauskaa puuhaa, laita ensi kesänä itse autoosi äänieristystä, luulen että ei mene se aika hukkaan!

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.09.13 - klo:19:13
Kyllä on hieno A3 Nuddella. Minusta se on VAGarenan upein uusi A3 ! Huolella tuunattu, ja olihan jo aihiokin upea S line ulkopaketteineen & misano -väreineen - unohtamatta sitä parasta voimalinjaa.

Tästä on helppo olla samaa mieltä! Täytyy Nudde käydä joskus tsekkaamassa muutokset livenä.

Tuo Misano ei muuten luonnossa paljoa eroa Briljantin punaisesta. Tietyssä valaistuksessa eroa ei huomaa laisinkaan.

Nudde

LainaaTuo Misano ei muuten luonnossa paljoa eroa Briljantin punaisesta. Tietyssä valaistuksessa eroa ei huomaa laisinkaan.
Lainaa
Tästä on helppo olla samaa mieltä! Täytyy Nudde käydä joskus tsekkaamassa muutokset livenä.

aika sama on kyllä, harmi että tuli niin huono kuva, otetaan uusiksi jossain vaiheessa.

Ton-1

No sama se on tämän uuden kolmosen ja edelliskopan kolmosen kanssa, tavalliselle kaduntallaajalle ihan se sama kumpi on  ;D  .

Sopivassa valaistuksessa ja vierekkäin niin kyllä noiden värien eron huomaa - ja puritanisti huomaa ilman verrokkiakin  ;)  .

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Hawtin

Tänään tuli tankatessa ekaa kertaa laskettua todellinen kulutus ja näyttäisi ajotietokone olevan hyvin tarkka, hitusen näyttää jopa yläkanttiin. Mitattu kulutus pk-seudun pyörityksessä ja pikkuisella motariajolla (mittarinopeus yleensä n 130) 7,56 l/100 km.

Näppituntuma siitä, että kulutus on laskusuunnassa, vaikuttaa olevan oikea. Olen jo varsin tyytyväinen tuohon, kun ajotyyli ei suinkaan ole hissutteleva. Ajettu on nyt jotain 3 tkm paikkeilla. Ja autohan on toiminut moitteetta ja on kerrassaan loistava, olen todella tyytyväinen. Tein tänään pari täyskiihdytystä varsin märällä pinnalla ja kylläpä haldex5 liimaa kärryn hienosti tiehen. Etuvetoisiin tottunutta kyllä hymyilyttää. :)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

LainaaMitattu kulutus pk-seudun pyörityksessä ja pikkuisella motariajolla (mittarinopeus yleensä n 130) 7,56 l/100 km.

Samanlaista ajoa, mutta en ole sellaisiin lukemiin vielä päässyt, alla omat. Mitkä renkaat sulla on? (en muista) Omassa 225/40/18 hyvänvuoden tehokkuuskumit :)

9,34 l/100km
9,74 l/100km
8,65 l/100km
9,09 l/100km
8,29 l/100km
8,86 l/100km
9,03 l/100km
9,31 l/100km

LEMMY

Mulla on kulutus ollut nyt kaksi tankkausta peräkkäin laskettuna 8.5 l/ 100km ja kilsoja reilu 2 tkm. Kumit 225/40-18". Ihan ok kun kotiinpäin saa seistä välillä kymmenet valoristeyksetkin ja se on ihan kaupunkikulutusta sitten se pätkä. Enkä harrasta mitään pihistelyajoa. Toi voimalinja tekee kyllä rauhallisemmaksi kuskiksi ruuhka-aikaan. Manuaalilla paloi aina hermot ja tarvi "avata" :)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

MoFFe

Aika kovat lukemat...siis korkeat.
Mun vanha Golf R vei about saman 9-10l/km. Eikä se mitään erityisen ekoa ollut.
Kun nyt oleva volvo vie nyt sen 7-8l/km, samanlaista ajoa. Ja volvo on kyllä aika janoinen ollakseen dieseli. (kivikauden automaatin syy)

Hawtin

Renkaat on Contin 225/45/17 ja dynamic-moodi käytössä. Kulutusta laskee epäilemättä se, etten juurikaan aja ruuhka-aikoina, koska työmatkat keskustaan menee pyörällä. Hieman vähemmän tämä näyttäisi vievän kuin ex ocu räsä II. Ottaen huomioon, että tässä on neliveto, automaatti ja reippaampi kiihtyvyyskin, niin tyytyväinen olen. Joskin virallisiin arvoihin pääseminen vaatisi melkoista velhoa ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MoFFe

Sain ennakko näytöksen uudesta A3 sedanista... Kuulema tulee kauppaan esille vasta parin viikon sisällä mutta auto oli tuullut jos paikalle eilen. Pakkoa sanoa että on se sedani paljon hienompi livenä kun kuvissa ja kun vertasin sen sportbäkkiin niin sedanin kyllä vie ulkonäöllä voiton. Ja omasta mielestä se näyttää myös A4sta paremalta... sit toinen asia. Jos itse ostaisin sedanin niin ihan varmasti ruksaisin noi led valot  :P Oli kyllä todella hienot!

Sorry huonot kuvat, napsin niin nopeasti puhelimella...

Tuossa kuvassa on dieseli etuvetu... stronicilla ja s-line paketilla. Muuta tietoa ei ole. Tais olla B&O stereot mutta en päässy/kerenny kokeilee niitä.

Mutta nyt miinukseen... ahtaus.  :( Takapenkille mahduin mutta pää otti kyllä kiinni tai hiukset kattoon. Olen 184cm pitkä.
Se kyllä harmittaa. Sit takakontti oli aika iso mutta itse aukko oli melko pieni.
Nämä asiat saa minut miettimään onko tämä mun seuraava autoa vai ei. :) Toisaalta hintakin on tärkeää :D
Odotan "innolla" hintaa uudesta S3 sedanista. Toki uskon että on aika sika hinnakas. Jotain mailia sain nähdä että se alkais 359t sek manuaali. Mutta ei ollut mitään varmaa tietoa.

Anyways, todella hieno tuo uusi sedani! Kuulema ovat saanet aika monta sedani tilausta vaikka auto itsessään ei edes ole kaupassa.

Ton-1

Aiemminkin maininnut että ainakin itselleni tullut fiilis että Audi on nyt reinvented vanhan hyvän mallinsa B7:an, uutuuden ulkomitat ja akseliväli noin samat (muutamien millien heittoja) kuin tuon vanhuksen + esitteen luonnehdinnat sopii kumpasenkin malliin kuin nenä päähän   ;)  :

- A3 sedan on uusi malli luokkaan, jossa Audi ei ole aikaisemmin ollut ( eli tää on bs:ää/ tarviiko ton pilkun olla ennen jos-sanaa ? ) edustettuna.

- selkeälinjinen kojelauta huokuu tyylikkyyttä ja kaikki hallintalaitteet on sijoitettu selkeästi

Sopivalla kombinaatiolla tämä on itseäni kiinnostava malli jokusen vuoden päästä/käytettynä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy