Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 25.04.13 - klo:17:10
Lasit on kalvotettu Audi centerissä Turussa....tosin vierailevan tähden toimesta.

Oikein on kivan näköinen, itsekin aion laitattaa maltilliset kalvot jahka peli joskus saapuu. Mikäs noissa on tummuus, 20-35 % vai miten?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 25.04.13 - klo:17:10
Kiitos Markku ja myös muut onnittelijat.
Ihan onnistunut paketti tuosta tuli. Vanteet sopii hyvin tuohon (Rosso RR7),pitkän pähkäilyn tuloksena oikeat vanteet tuli valittua.

Ai se oli sun auto kun Turun liikkeessä oli eilen. Klo. 11 aikaan siinä oli vielä normivanteet alla. Oli just halliin sisälle ajettu. Onnea vaan uudele pelille.

Olin kyselemässä oman toimitus/ valmistusaikaa ja ei mitään tietoa vieläkään systeemissä. No eihän tässä ole kun Marraskuun lopusta odotettu. Jos ei olis lepuutusmoottoriin vaihtanut, olis jo auto varmaan alla...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

1.8 "APR" Q

LainaaOikein on kivan näköinen, itsekin aion laitattaa maltilliset kalvot jahka peli joskus saapuu. Mikäs noissa on tummuus, 20-35 % vai miten?
Takalasi ja pikkuikkunat 20%,takaikkunat 35%...
LainaaAi se oli sun auto kun Turun liikkeessä oli eilen. Klo. 11 aikaan siinä oli vielä normivanteet alla. Oli just halliin sisälle ajettu. Onnea vaan uudele pelille.
Yep..sehän se oli....menin siitä sit suoraan rengaskauppaan...
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 25.04.13 - klo:18:46
Takalasi ja pikkuikkunat 20%,takaikkunat 35%...

No näyttikin tutulta, nykyisessä ocu combissani on sama yhdistelmä ja alustavasti ajattelin jatkaakin sillä linjalla.

Ktk

A3 SB 2.0 TDI 184hp quattro S-Tronic, CO2 129g, huomenna hinnastoon. Hinta pari satkua kalliimpi kuin 1.8TFSI quattro S-Tronic, bensan CO2 tulee laskemaan 154->152g.

Ja tuon em. bensa-nelikko-automaatin tuotannon aloitus on ilmeisesti aikaistunut, niitä aletaan näillä näkymin parsia jo kesäkuussa kasaan.

Ton-1

Onko sulla Mrk mitään haisua tulevien sedanien hinnoitteluista ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk

Ei. Joskus kesän aikana pitäs tulla ennakkoa.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 25.04.13 - klo:21:24
A3 SB 2.0 TDI 184hp quattro S-Tronic, CO2 129g, huomenna hinnastoon. Hinta pari satkua kalliimpi kuin 1.8TFSI quattro S-Tronic, bensan CO2 tulee laskemaan 154->152g.

Ja tuon em. bensa-nelikko-automaatin tuotannon aloitus on ilmeisesti aikaistunut, niitä aletaan näillä näkymin parsia jo kesäkuussa kasaan.

Hyviä uutisia. Toivottavasti CO2-alennusta ei ole saatu asentamalla M-elementtejä ohjaukseen  ;D

Tuo valmistuksen aikaistuminen olisikin kiva juttu!

Nudde

Lainaabensa-nelikko-automaatin tuotannon aloitus on ilmeisesti aikaistunut, niitä aletaan näillä näkymin parsia jo kesäkuussa kasaan.

:)

Hawtin

Nyt Audin sivuilla on uudet hinnastot ja tehokkaampi diesel-quattro on tosiaan vain pari satasta bensaversiota kalliimpi, melko houkutteleva siis.

Kiinnitin huomiota siihen, että vaikka bensa-quattron co2 oli laskenut hieman, niin sillä ei ollut mitään vaikutusta listahintaan tai lisävarusteiden hintaan. Oliko ne jostain syystä aiemminkin laskettu 152:lle vai ovatko ne unessa Audilla?

Ranssi

Onpa edukas tuo 135 kW:n diesel quattro Stronic! Hintalisä manuaalivaihteiseen 110 kW:n versioon on vaivaiset kolme tonnia, jolla rahalla saa selvästi lisää tehoa ja automaatin. Minua kismittäisi, jos olisin nyt tilannut vastaavan bensan.

Mikä mahtaa olla tuon dieselversion suorituskyky, kun bensanhan luvattiin poistuvan paikalta huiman nopeasti eli alle 7 sekunnin...

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 26.04.13 - klo:10:27
Kiinnitin huomiota siihen, että vaikka bensa-quattron co2 oli laskenut hieman, niin sillä ei ollut mitään vaikutusta listahintaan tai lisävarusteiden hintaan. Oliko ne jostain syystä aiemminkin laskettu 152:lle vai ovatko ne unessa Audilla?

Veroton hinta on näköjään hieman noussut, verollinen on jonkun euron halvempi kuin vanhalla co2:lla. Mistä sinä ne varusteiden verolliset hinnat katsot?

Nudde

LainaaMinua kismittäisi, jos olisin nyt tilannut vastaavan bensan.

Miksi? Minua ei ollenkaan vaikka olen tilannut bensan, en minä halua mitään tupaöljypoltinta :)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.04.13 - klo:10:42
Miksi? Minua ei ollenkaan vaikka olen tilannut bensan, en minä halua mitään tupaöljypoltinta :)

+1  ;D

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 26.04.13 - klo:10:39
Veroton hinta on näköjään hieman noussut, verollinen on jonkun euron halvempi kuin vanhalla co2:lla. Mistä sinä ne varusteiden verolliset hinnat katsot?

Lisävarusteluettelossa olevasta varusteiden maksimihinnasta, sehän on bensa-quattron arvo.

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.04.13 - klo:10:34
Mikä mahtaa olla tuon dieselversion suorituskyky, kun bensanhan luvattiin poistuvan paikalta huiman nopeasti eli alle 7 sekunnin...

Tehokkaammalle dieselille luvataan 7,1 s.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 26.04.13 - klo:10:47
Lisävarusteluettelossa olevasta varusteiden maksimihinnasta, sehän on bensa-quattron arvo.

hmmm... huomasin saman tuossa.

Edit. on kuulemma muuttumassa ihan lähiaikoina.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 26.04.13 - klo:10:49
hmmm... huomasin saman tuossa.

Edit. on kuulemma muuttumassa ihan lähiaikoina.

Itse auton hintaa en muistanutkaan aivan tarkalleen, vai olivat hieman hilanneet verotonta, heh. Aikovatkohan tehdä saman varusteille...

Ton-1

Juuri tulleessa Autobild:issä oli pintaraapaisu A3 sedanista, taas juuri semmoinen artikkeli mikä ei tuonnut esiin mitään uutta  :P .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.04.13 - klo:10:42

Siksi, koska A4:ssa diesel on useita tuhansia bensaa kalliimpi, joten versioiden ollessa A3:ssa samanhintaisia voi dieselin ajatella olevan edulliseksi hinnoiteltu. Kaiken lisäksi dieselissä arvot ovat A3:ssa hieman paremmat kuin A4:ssa eli tehoa on kosmeettiset 5 kW enemmän, kun taas A4:ssa bensassa on selvästi enemmän vääntöä kuin A3:ssa, minkä perusteella A3:ssa bensan ja dieselin hintaero voisi olla vielä A4:äkin korkeampi.

Molemmat versiot ovat teknisesti hienoja, mutta dieselin vääntö puhuttelee itseäni. Oletettu jälleenmyyntiarvo saattaa myös olla korkeampi, ehkä...

Markku J

Minä valitsisin ilman muuta tuon uuden tehodieselin quattroon, kun hintaero on olematon parisataa eur. Sen vääntöetu olisi mukava lisä nelivedon kanssa. Jälleenmyynnissä uskon sen myös olevan erittäin haluttu.

Nudde

LainaaMolemmat versiot ovat teknisesti hienoja, mutta dieselin vääntö puhuttelee itseäni.

Ok, eihän siinä nyt niin paljon isompi vääntö ole.

Lainaa
Minä valitsisin ilman muuta tuon uuden tehodieselin quattroon, kun hintaero on olematon parisataa eur. Sen vääntöetu olisi mukava lisä nelivedon kanssa. Jälleenmyynnissä uskon sen myös olevan erittäin haluttu.

Ei, kyllä se on niin että autoon tankataan bensaa.... :) Ei vaiskaan, jokainen omalla tyylillään, ja jälleenmyyntiarvo on sitten asia erikseen, voi olla että bensakin on aika haluttu "nuorison" silmissä käytettynä. Sen näkee sitten, ja paljon voi muuttua polttoaine-politiikan mukaan. Itse en juuri nyt halua dieseliä, monestakin syystä, ja ajoja tulee vaan vajaa 20 t vuodessa.

Markku J

Mikä sitten on paljon kenellekin... Eikös lukemat ole 280 ja 380 Nm. Dieselissä 36% vääntöekstraa.

Ktk

Toisaalta auto liikkuu parhaiten kaasu pohjassa ja silloin määrää teho, vaihteisto hoitaa sen että ollaan siellä tehoalueella.

Nudde

LainaaMikä sitten on paljon kenellekin... Eikös lukemat ole 280 ja 380 Nm. Dieselissä 36% vääntöekstraa.

Ok, jos näin on, itse ajattelin 320Nm mutta se taitaa olla se 110kW versio, en ole nähnyt noita muita tietoja. Eli silloin on hieman eroa jo.

LainaaToisaalta auto liikkuu parhaiten kaasu pohjassa ja silloin määrää teho, vaihteisto hoitaa sen että ollaan siellä tehoalueella.

Juuri näin :)

Ranssi

Tässäkin kohdin voi ihmetellä miksi bensa loikkaa sataseen muistaakseni 6,7 sekunnissa dieselin kiihtyessä 7,1 sekunnissa, vaikka dieselissä on 3 kW enemmän tehoa. Disukan motti on toki hieman painavampi, mutta onko se perimmäinen syy, sillä ero on kuitenkin melko selkeä...

Nudde

Lainaabensa loikkaa sataseen muistaakseni 6,7 sekunnissa

Kiihtyykö bensa näin sitten, ainakin CC:n esitteessä on näon, jossain muualla olen nähnyt 7.1 s ?

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.04.13 - klo:14:18
Kiihtyykö bensa näin sitten, ainakin CC:n esitteessä on näon, jossain muualla olen nähnyt 7.1 s ?

Kun mallin tiedot tulivat ensimmäistä kertaa julki, puhuttiin juuri tuosta 6,7 sekunnista, jota muistan julkisesti ihmetelleeni, koska arvo on huippukova. Joku taisi perustella ripeyttä nelivedolla, mutta toden totta tuo 7,1 s kuulostaa huomattavasti realistisemmalta. Tällöin oltaisiin tasoissa dieselin kanssa, mutta ei lähdetä tässä sen enempää diesel-bensa -vääntöön :)

Hawtin

Bensa SB:llä lukema on siis 6,8 s ja CC:llä kympän alempi. Etuvetoisella bensa-SB:llä 7,2 s. Näin siis tehtaan mukaan enkä ihan heti näe miksi he olisivat vääristelleet arvoja omien malliensa kesken. Sinänsä kymmenys tai pari sinne tänne on täysin yhdentekevää.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.04.13 - klo:14:08
Tässäkin kohdin voi ihmetellä miksi bensa loikkaa sataseen muistaakseni 6,7 sekunnissa dieselin kiihtyessä 7,1 sekunnissa, vaikka dieselissä on 3 kW enemmän tehoa. Disukan motti on toki hieman painavampi, mutta onko se perimmäinen syy, sillä ero on kuitenkin melko selkeä...

Manuaalilaatikoilla syy on usein siinä, että diesel vaatii sataseen 2 vaihtoa ja bensakoneella on venytetty satanen kakkoselle jotta saadaan paremmat luvut markkinointiin. :)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 26.04.13 - klo:14:52
Manuaalilaatikoilla syy on usein siinä, että diesel vaatii sataseen 2 vaihtoa ja bensakoneella on venytetty satanen kakkoselle jotta saadaan paremmat luvut markkinointiin. :)

No voisiko ero johtua s-tronicin erilaisesta ohjelmoinnista bensa- ja diesel-malleissa? Voisi kuvitella, että niissä jotain eroja voisi olla. En kyllä tiedä...

Markku J

Kiihdytyksessä dieseliä kierrätetään automaatin kanssa jostain kumman syystä reilusti yli huipputehon, jonka jälkeen tehokäyrä laskee. Bensa voittaa myös ainakin yhden vaihtamistapahtuman keston verran.

Oliskohan tuon ylikierrätyksen syynä näennäisesti laajemman vetoalueen tarjoaminen ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy