Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Bax

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 20.02.13 - klo:21:45
Onhan tuo halpa. Itse kun kysyin myyjältä, mitä heillä maksaisi lämppäri + sisäpistoke jos asentaisivat ennen luovutusta niin heitti arvion n. 700 eur. En enää kysynyt tarkkaa hintaa enkä sitä, onko kyseessä letku vai säteilijä... :D

Tuo arvio taitaa olla reilusti yläkanttiin. Minulla moottorinlämmitin + sisähaara on hinnoiteltu jotain 580e (Oulun Audi-Center) ja asennetaan ennen luovutusta.
Tuo on ihan listahinta. Taitaa kuitenkin olla muutamia kymppejä eroa hinnoittelussa eri Audi liikkeissä.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Bax - 22.02.13 - klo:12:24
Tuo arvio taitaa olla reilusti yläkanttiin. Minulla moottorinlämmitin + sisähaara on hinnoiteltu jotain 580e (Oulun Audi-Center) ja asennetaan ennen luovutusta.
Tuo on ihan listahinta. Taitaa kuitenkin olla muutamia kymppejä eroa hinnoittelussa eri Audi liikkeissä.

No listahinnat taitavat sitten olla liikekohtaisia, koska mulle Hesan myyjä tarjosi lämppäriä hintaan 680â,¬.

Osaisko muuten joku sanoa, mitä sisältää sisätilan alumiinioptiikkapaketti (vai mikä se nyt oli), joka siis sisältyy tähän uudehkoon aluoptiikkapakettiin kattokiskojen, ikkunalistojen ja mistral-listojen kaa? Luulin että tarkoittaa niitä kojelaudan ja ovien listoja, mutta joku sanoi niiden olevan juuri ne mistralit. Koko höskä on tilattu bensa-quattroon, joten toivottavasti mitään ihan kauheeta bling-blingiä ei ole tiedossa ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Bax

Saattaa muuten olla, että muistamani hinta on ennen alvia ja alvin jälkeen olisi tuota luokkaa. Tarkistan asian jos muistan.

Konfiguraattorista näet mitä tuo alumiiniooptiikkapaketti sisältää. Siinä tulee nuppeja ja nappuloita joihin on lisätty kiiltävää listaa ja renkulaa, kuten myös kojelaudan ilmansuuttimiin tulee isommat kiiltorenkaat joihin aurinko osuu sopivasti.

Edit: Tarkistin moottorilämmittimen + sisähaaran hinnat sopimuspaperista ja olivat muistamaani vieläkin halvemmat eli 561e.
       -Lämmitin 1,4 TSFI 122hv CAX, 360e
       -Sisähaara 1 + 1m, 201e

Mitään asennushintaa ei ole laskutettu näiden lisäksi. Lämmittimen hinta voi vaihdella moottorityypistä riippuen.

Hawtin

^ Kiitos tiedosta. Olen täällä huitsin himppulassa vuoren kyljessä Hokkaidolla ja hyvä kun wifi välillä sen verran toimii, että voi kännykällä vilkaista uusimmat autokuulumiset. Täytyy sitten kotiin palattua vilkaista konfiguraattoria. Veikkaan tosin, että koeajamissani kahdessa A3:ssa oli tuo paketti, koska aika jämerän alumiinisia tuntuivat kojelaudan muutamat nupit ja ilma-aukkojen ympärykset olevan.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

Onko VW Johan jo saannut oman autonsa, Kommenntteja ensituntumasta kaivataan!

VW_Johan

Keskiviikkona haen sen, laitan toki raporttia tulemaan sitten!

Make49

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 24.02.13 - klo:12:06
Ilmeisesti sinulle tulossa ensimmäinen SB palstalaisista rekisteriin, ei ainakaan ole osunut minun silmiin. Mielenkiintoista kuulla kommentteja. Lähiviikkoina niitä alkaa jo sitten moni saamaan, itse pitää vielä kärvistellä maaliskuun loppuun mikäli valmistus on ensi viikolla niin kuin pitäisi.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 24.02.13 - klo:12:06
Muistanko oikein, että sinulle oli tulossa business sport normaalialustalla?
Laitahan kommenttia rengasmelusta. Tuleeko kitkoille vai nastoille?

VW_Johan

Joo, Business Sport vakioalustalla. Tulee Contin nastoilla. Meluhan on hyvin subjektiivinen ilman kunnon mittauslaitteistoa, mutta laitanpa kommentit siitäkin sitten.

Voimasavu

Mulla on kanssa keskiviikkona luovutus. Sporttialustalla tulee ja Nokian HKP7:lla. Kirjoittelen kommentteja ensituntumasta heti kun ehdin sillä vähän ajella.

Nudde

hienoa, samalla saadaan kohta tietää millaista vannetta aletaan etsiä, lähinnä toi ET kiinnostaa, koska noi orkkikset ovat aika syvällä siellä sisällä lokarin uumenissa..... :)

Pertsa

Oli jokin aika siten juttua tässä ketjussa siitä Shiraz Red väristä. Just tuossa äsken kotiin ajellessa näin A5 Sportbackin jossa oli melko varmasti tuo väri. Voi morjens poijat, että että oli upea väri iltapäiväauringossa, mitä ehdin siinä liikenneympyrässä sen pikaisesti näkemään. Vähän jopa violettiin shiftasi tuossa valossa. Onneksi olkoon vain niille jotka ko. värin tilasivat.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.02.13 - klo:17:06
Oli jokin aika siten juttua tässä ketjussa siitä Shiraz Red väristä. Just tuossa äsken kotiin ajellessa näin A5 Sportbackin jossa oli melko varmasti tuo väri. Voi morjens poijat, että että oli upea väri iltapäiväauringossa, mitä ehdin siinä liikenneympyrässä sen pikaisesti näkemään. Vähän jopa violettiin shiftasi tuossa valossa. Onneksi olkoon vain niille jotka ko. värin tilasivat.

Shiraz Red väri kuuluu sarjaan "rohkeat ja erottuvat värit" Audin värivalikoimassa, tähän harvalukuiseen valikoimaan toivoisi lisää vaihtoehtoja.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nalkkis

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 24.02.13 - klo:13:09
Mulla on kanssa keskiviikkona luovutus. Sporttialustalla tulee ja Nokian HKP7:lla. Kirjoittelen kommentteja ensituntumasta heti kun ehdin sillä vähän ajella.

Mites ne noita vehkeitä jo nyt luovuttelee? Itse olin ekan sadan tilaajan joukossa lokakuussa ja kaksi viikkoa sitten myyjän mukaan tehdas ei ollut vielä edes vahvistanut tuotantoviikkoa?? Voiskohan se S-tronic vaikuttaa asiaan?
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 24.02.13 - klo:18:09
Mites ne noita vehkeitä jo nyt luovuttelee? Itse olin ekan sadan tilaajan joukossa lokakuussa ja kaksi viikkoa sitten myyjän mukaan tehdas ei ollut vielä edes vahvistanut tuotantoviikkoa?? Voiskohan se S-tronic vaikuttaa asiaan?
Onkohan autossasi jotain muuta erikoisempaa varustetta, omani tilattu 15.11.12 ja tuotantoviikoksi on tehdas vahvistanut viikon 11
VW ID.3 Life

VW_Johan

Oma tilattiin joulukuun puolessa välissä, valmistus w8 ja luovutus siis keskiviikkona. Alunperin auton piti tulla vasta toukokuussa. Moottorina siis 90kW, varustetasona "business sport" + vähän extroja. Tod näk se on tuo s-tronic joka sitten vaikuttaa toimitusaikaan.

Nalkkis

Eipähän siihen mitään erityistä. Avaimettoman käynnistyksen starttinappulankin luulisi löytyvän tehtaan hyllystä.

Onkos Apajun kiesi tulossa ilman kytkinpoljinta?
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

Apaju

^
Jep, ilman kytkinpoljintahan se on tulossa
VW ID.3 Life

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 24.02.13 - klo:18:09

Täällä manuaali Business Sport tilattuna samoihin aikoihin muutamalla lisävarustella. Auto tuli viime viikolla Suomeen ja ensi viikon lopulla pitäisi siirtyä jämylle asti. Ajoon sitten kun nastarenkaat saapuvat...  ???
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Warlord

Käsitykseni mukaan tuo 1.4 TFSI on nykyään hihnalla ketjun sijaan. Mites tuo syksyllä tuleva 1.2 TFSI?
VW Polo mk.6

- Heavy Metal will never die!! -

Horch

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 24.02.13 - klo:20:06
Eipähän siihen mitään erityistä. Avaimettoman käynnistyksen starttinappulankin luulisi löytyvän tehtaan hyllystä.

Onkos Apajun kiesi tulossa ilman kytkinpoljinta?

Oma SB tilattu heti joulun jälkeen mm. S-tronicin ja keyless accessin kanssa. Luovutus reilun kahden viikon päästä.

Hiihtäjä

Tulipa tilattua itsekin uusi A3 Sportback 1,4TFSI cod 103kw Business Sport manuaalina.

Edellinen auto olikin Bmw 330da 2008vm johon olin kyllä erittäin tyytyväinen, toivottavasti tämä on edes puoliksi yhtä hyvä  :P Vag:n dsg/s-troniciin en kyllä uskalla koskea pitkällä tikullakaan "maineensa" ansiosta. Otin sitten manuaalin, mukavan pirtsakka tuollainen kevyt auto sinänsä, vaikka toki yli 100km/h vauhdeissa ei paljoa enää tapahdukaan. Harkinnassa oli myös 2,0tdi mutta laskeskelin että nykyisillä ajomäärillä on ihan sama kummalla ajaa noin taloudellisessa mielessä, on samat suorituskykyarvot jne. Bensakoneessa varmaan kivempi fiilis  :)

Varusteita otin hillitysti, joskin ihan OK rassi pitäisi näistäkin jo syntyä.

Monsoon grey
Audi sound systemi
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Connectivity-paketti
Alumiinioptiikkapaketti
Musta sisäkaton verhoilu
Audi hold assist (miksiköhän tämäkin ei voisi olla jo vakiona....)
S-line urheilualusta
Sisävalopaketti
Säilytyslokero- ja tavaratilapaketti

Toukokuussa sopii kai odottaa uutukaista ajoon, tilattu 8.2. Toki saattaahan toimitus vaikka aikaistuakin. Mieli olisi tehnyt vielä B&O sound systemiä ja S-linea jolloin olisin voinut valita daytona grey:n, mutta johonkin raja pitää aina vetää! Myöskin 1,8tfsi quattro olisi ollut jees mutta tämä pakko-optio vag:n kaksoiskytkinvaihteistoon nostattaa väkisin hintaa ja toisaalta karsii myös sen takia pois laskuista :/ Saisipa näihinkin Bmw:ssä käytettävän ZF 8-lovisen oikean automaatin. Olisi mukava  8)

Talvirenkaiksi tulee varmaan CVC 5 225/45-17, ebaysta kyttäillyt sopivia vanteita, orkkista tietty. Toki syksyllä on tulossa myös uusi HKPL R2 mutta ainakin Bmw:ssä nokian kitkat pilasi ajo-ominaisuudet täydellisesti, joten luotan contiin varmaan jatkossakin hairahduksen jälkeen. Lämmittimeksi tulee varmaan eberin 4kw malli remuc-ohjauksella, edellisessäkin oli eberi enkä ala täst edeskään leikkimään piuha"lämmittimien" kanssa. Remuc-ohjaus ei ole edes normi kauko-ohjausta kalliimpi.

Kesää odotellessa siis

Nudde

LainaaTulipa tilattua itsekin uusi A3 Sportback 1,4TFSI cod 103kw Business Sport manuaalina.

Onnea uuteen autoon! Hieno peli tulossa.

Voimasavu

Onnea Hiihtäjälle ja tervetuloa foorumille! Asiallinen peli tulossa.

Bax

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 24.02.13 - klo:20:03
Oma tilattiin joulukuun puolessa välissä, valmistus w8 ja luovutus siis keskiviikkona. Alunperin auton piti tulla vasta toukokuussa. Moottorina siis 90kW, varustetasona "business sport" + vähän extroja. Tod näk se on tuo s-tronic joka sitten vaikuttaa toimitusaikaan.

Sinulla oli siis tuotannossa viimeviikolla ja luovutus jo tämän 9 viikon keskiviikkona? Ihmeen nopeaa toimintaa. Minulla pitäisi olla valmistusviiko tämä vko 9 ja luovutus ehkä viikolla 12 eli kolme viikkoa tuotannon jälkeen. En tosin ole udellut näitä tietoja viimeaikoina.

Minua tässä mietityttää se, että en ole tilannut talvirenkaita. Jos nyt kuitenkin auto saapuisi jo ennen viikkoa 12 niin ei oikein pärjää vielä kesärenkailla näillä leveyspiireillä Suomessa.

Tuossa ylempänä puhuttiin shiraz-red väristä. Tässä yksi tuon "rohkean" värin tilaajista ja onpa ainakin yksi muukin palstalainen tilannut tämän. Ihmeen vähän täällä on päädytty tähän väriin. A5 tällä värillä audi centterissä oli kyllä upean näköinen ja näytti olevan yksi harmistunut A4-tilaaja, koska tätä väriä ei saa siihen jostain syystä.

Oman auton väriä kannattaa ihailla luovutuksen yhteydessä, koska sen jälkeen auto näyttää samalta aika harvoin jos sillä aikoo ajaa Suomen teillä.

Make49

Lainaus  Bax:lta  Minulla pitäisi olla valmistusviiko tämä vko 9 ja luovutus ehkä viikolla 12 eli kolme viikkoa tuotannon jälkeen. En tosin ole udellut näitä tietoja viimeaikoina.Minua tässä mietityttää se, että en ole tilannut talvirenkaita. Jos nyt kuitenkin auto saapuisi jo ennen viikkoa 12 niin ei oikein pärjää vielä kesärenkailla näillä leveyspiireillä Suomessa.

Minulla myös tämä viikko valmistusviikko ja sama probleemi talvikiekot pitäisi kehittää ehkä vasta sitten kun valmistuminen on varmistunut.

Bax

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 25.02.13 - klo:10:29
Minulla myös tämä viikko valmistusviikko ja sama probleemi talvikiekot pitäisi kehittää ehkä vasta sitten kun valmistuminen on varmistunut.

Juuri näin. Valmistusviikon aikaistuminen ei ole aina hyvä asia varsinkaan nyt kun ollaan siinä hilkulla renkaiden suhteen. Olisi kyllä paljon rennonpaa odotella syksyyn ja katsoa myös tämän vuoden renkaiden uutuusmallit. Pahimmillaan tässä käy niin, että pitäisi käyttää talvirenkaita alla viikon-pari ja taas vaihtaa.

Nudde

LainaaJuuri näin. Valmistusviikon aikaistuminen ei ole aina hyvä asia varsinkaan nyt kun ollaan siinä hilkulla renkaiden suhteen. Olisi kyllä paljon rennonpaa odotella syksyyn ja katsoa myös tämän vuoden renkaiden uutuusmallit. Pahimmillaan tässä käy niin, että pitäisi käyttää talvirenkaita alla viikon-pari ja taas vaihtaa.

Koittaa vaan saada myyjäliikkene kanssa sovittua että hakee myöhemmin sen auton.

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Bax - 25.02.13 - klo:10:13
Sinulla oli siis tuotannossa viimeviikolla ja luovutus jo tämän 9 viikon keskiviikkona? Ihmeen nopeaa toimintaa. Minulla pitäisi olla valmistusviiko tämä vko 9 ja luovutus ehkä viikolla 12 eli kolme viikkoa tuotannon jälkeen. En tosin ole udellut näitä tietoja viimeaikoina.

Anteeksi, kirjoitin väärin. Valmistus oli siis jo viikolla 6.

Make49

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 25.02.13 - klo:10:49
Koittaa vaan saada myyjäliikkene kanssa sovittua että hakee myöhemmin sen auton.

Kyllähän tuo varmaan onnistuisi, mutta kun odotus on muutenkin aikamoista kärvistelyä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy