Ostaisitko esittelyauton?

Aloittaja Quality, 26.08.12 - klo:11:24

« edellinen - seuraava »

exari

Riippuu laitteesta. ja hinnasta tietysti...aika sikamaista olisi lisätä esittelyauton hintaan vielä jo käytetyt renkaat. eihän niistä itsekään saa myydessä mitään, eikä lohkaristakaan.   Mutta saattaa olla että seuraava autoni on jopa esittelyauto.  pari kiinnostavaa on tiedossa.

Cayman

Audicenteristä saadun huonon kokemuksen mukaan vastaus on ; En ostaisi
Ilman tuotakin kokemusta niin harvoin esittelyautossa kohtaa omat väri-, ja varustetoiveet ja ennenkaikkea suurin syy on se,että essarit julmettoman kalliita,harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

Muutaman kerran yrittänyt vaihtaa uutena ostamaani autoa 4-5kk jälkeen max 5000km ajettuna niin hyvitykset olleet ihan tolkuttomia,vaikka ovat olleet huomattavasti liikkeen kalliita esittelyautoja parempi kuntoisia,no tästä taas oppineena ostan autoni yksityisiltä!
ID.3 Business
Golf VIII

SKU

Voisin ostaa jos hinta ja varustetaso on sopiva, vähän ajettu (alle 10k) ja kunto päällisin puolin moitteeton/hyvä. Toistaiseksi ei ole sellaista eteen sattunut, vaan pyynnit ovat olleet ihan "taivaissa" eli samalla hinnalla olisi saanut uuden. Varmasti jos sattuu olemaan sopivalla hetkellä ostoksilla ja varsinkin ilman vaihdokkia, niin voi päästä hyville kaupoille.

Autoja on varmasti "kokeiltu", mutta ei ne yleensä pienestä rikki mene. Varsinkaan jos ei ole ajatuksissa pitää ajallisesti autoa hirveän kauan...jolloin takuu vielä suojelee.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

mol

Mikäli se tulisi myyntiin suoraan 10 tkm ajettuna esittelyautona niin tod näk en sitä ostaisi. Toisaalta voisin hyvinkin ostaa 40-50 tkm ajetun käytetyn joka on yhtä lailla saattanut olla aluksi esittelyautona... Eli aika turha niitä on pelätä jos auto vaan muuten on mieluinen. Se vaan ihmetyttää että miksei niiden hinta putoa 10 tkm jälkeen samalla lailla kuin jos itse uutena ostamaasi autoa kaupittelet 10 tkm kohdalla.

jf

Juu, olenkin ostanut. Tosin alunperin tilasin uuden, mutta auto tuli väärällä varustelulla ja toisesta liikkeestä löytyi tilaamani kaltainen auto hallista. Liikkeen tj oli käynyt autolla jossain, enkä usko kulutusnäytöstä päätellen, että oli pahasti poljettu (autossa oli eka tankillinen menossa). Hinta oli erittäin hyvin kohdallaan ja uuden tehdastilauksen kesto olisi mennyt ihan liian pitkälle silloista audia ajatellen (takuu oli siis päättynyt). Toisaalta yleisesti ottaen vierastan sporttisia esittelyautoja, mutta säästömallit ja perhehelvetit varmasti ihan ok ostoksia.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

TAG

Kaksi olen ostanut. Ensimmäinen oli Peugeot 406 -90 luvulla ja oli onnistunut hankinta.
Nykyinen Tiguan on esittelyautona hommattu 5kk sitten ja toistaiseksi, ei valittamaista.

En hommaisi esitelyautoa jos se ei mätsää omiin toiveisiin. Nykyinen oli niin hyvä osuma, että se oli yksi syy lähteä koko autonvaihtorumbaan.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 26.08.12 - klo:18:05
Mitä nuo ongelmat olivat ja mistä tiedät että ne johtuivat juurikin koeajoista?
No ei tuon ikäiseen autoon vielä pitäisi joutua uusimaan koiranluita, alapalloja, vetareita, raidetangon päitä, hammastankoa... :( Kaikki siis mekaanisesti revittelemällä helpostikin kipeää ottavia osia, jotka havaitsee vasta normaalia lyhyempänä osan elinikänä :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Zaasa

^Nuohan ovat yleisiä vikoja tuon ikäisessä 60-80tkm ajetussa Ranskalaisessa.

HiTecci

Kyllä ne noissakin helposti pitäisi 100tkm tuolle puolen mennä ja esim. vetarit ja hammastanko yli 200tkm. No nuo "pikkunivelet" kyllä tuppaa olemaan ekan kerran vaihtokunnossa jo 75tkm kohilla, joten siltä osin otan kommenttiani hiukan takaisin :-[
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

skriko

Ostaisin ja olen ostanut 4. Huonoin alennus 2 500â,¬ +automaatti-ilmastointi ja kitkarenkaat alkuperäisillä aluilla sekä takaspoileri, aj 2 730 km. Paras alennus 4 050â,¬+ automaatti-ilmastointi, kitkarenkaat ja metalliväri. Aj 1 231 km. Alennukset laskettu uuden auton hinnasta joka maksaa ovh- 10% verottomasta hinnasta. Mitään ongelmia ei ole ollut.

urkki

Kaksi olen kanssa ostanut, tosin toinen olis show room vehje ja oli näytillä tasan 4 päivää. Ennen noihin sai hyvät alennukset, nykyään ikävä kyllä yrittävät uuden hintaa varusteilla nyhtää.

Tosin kun esittelyvehkeellä (on useasti myös myyjän "työsuhdelaite") alkaa olemaan ikää, niin alkaa alennuksiakin tulemaan. Sanoisin, että nyt on kyllä neuvoteltavissa kohtuullisia alennuksia, koska muutenkin on myyjien varastoissa uudehkoja autoja paljon.

0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Kasis

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 26.08.12 - klo:19:06
No ei tuon ikäiseen autoon vielä pitäisi joutua uusimaan koiranluita, alapalloja, vetareita, raidetangon päitä, hammastankoa... :( Kaikki siis mekaanisesti revittelemällä helpostikin kipeää ottavia osia, jotka havaitsee vasta normaalia lyhyempänä osan elinikänä :-\
Osa noista on sellaisia, että yksi paikka väljistyy, sen jälkeen kuuluu muutkin, eikä ole kilsoista kiinni. Valmistajat tinkivät(säästävät kuluissa) materiaaleista/laadusta liikaa, joten ne ovat jotain muuta kuin ennen. Raidetangot alkavat olemaan melkein pikkurillin paksuisia, joten kulutuskestävyys on aika heikkoa. Kaupungissa mukulakivillä kanttareiden ja muiden korokkeiden yli ajettaessa tuppaavat kulumaan em osa aika nopeasti.
Toki voihan olla, että autoasi oli "riivattu" ja siitä syystä paikat kulahtaneet.
Scirocco & VI Golf Variant

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: urkki - 26.08.12 - klo:20:48
Kaksi olen kanssa ostanut, tosin toinen olis show room vehje ja oli näytillä tasan 4 päivää. Ennen noihin sai hyvät alennukset, nykyään ikävä kyllä yrittävät uuden hintaa varusteilla nyhtää.

Tosin kun esittelyvehkeellä (on useasti myös myyjän "työsuhdelaite") alkaa olemaan ikää, niin alkaa alennuksiakin tulemaan. Sanoisin, että nyt on kyllä neuvoteltavissa kohtuullisia alennuksia, koska muutenkin on myyjien varastoissa uudehkoja autoja paljon.

Tottahan se on aina kiinni markkinatilanteesta eli jos kauppa käy kuin siimaa ja tehtaalla on toimitusvaikeuksia, niin eipä sitä vaihtovuorossa olevaa esittelykiesiäkään tarvitse alennuksilla kaupata. Jos sen sijaan mallisukupolvi on juuri vaihtumassa ja myyjällä/maahantuojalla on pihat väärällään vanhaa mallia, niin ei esittelyautostakaan paljoa voi pyydellä.

Uppe

Ostaisin jos olisi vain pari tuhatta ajettu,parisen tonnia halvempi ja virheetön. Muuten ennemmin täysin uusi,muutenkin ahdistaa pienimmätkin jäljet niin paljon että vaihtoonhan se pian menisi jos niitä olisi :D

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 26.08.12 - klo:19:15
Kyllä ne noissakin helposti pitäisi 100tkm tuolle puolen mennä ja esim. vetarit ja hammastanko yli 200tkm. No nuo "pikkunivelet" kyllä tuppaa olemaan ekan kerran vaihtokunnossa jo 75tkm kohilla, joten siltä osin otan kommenttiani hiukan takaisin :-[

No ei pääse niin pitkälle ;)

Mulla meni Megsu II:ssa koiranluut ja aksiaalinivelet alle 40tkm... Ja ohjausvaihteessa saattoi olla väljää 70tkm ajettuna (mutta sitä ei virallisesti diagnosoitu). Ja intternetistä luetun mukaan alapallojakin on vaihtunut aika pienillä kilsoilla. Suunnittelun kukkasia, sanon minä.

Zaasa

Aikoihin en ole nähnyt vastaavaa essarilla revittelyä kuin tänään.

Kia Ceed, näkyvillä essari mainokset.Useissa liikennevaloissa kaasu pohjaan ja kytkin ylös,näytti kumikin vähän palavan otettaessa kaikki tehot ulos paikaltaan lähdössä.

Kaikenlaiset kollot essareita saa viikonlopuksi,klo oli 15.40 jolloin liikket ovat jo suljettu.Tuskin edistää merkin myyntiä,en usko koeajan olevan potentiaalinen ostaja.

Yksi hyvä syy lisää olla ostamatta esittelyautoa.

Markku J

Ei luulisi tuollaisen perusperheauton olevan tyypillinen revittelykohde, mutta on kai meitä joka lähtöön tässäkin suhteessa. Itse ajelen koeajotkin aika nätisti, mutta toki muutaman täyskaasukiihdytyksen ja tiukemman jarrutuksen kokeilen. Ja hiukan vauhdikkaampaa kaarreajoakin on hauska testata, jos sopiva paikka löytyy. Ei tuo tietenkään sitä oivallisinta sisäänajoa ole.

Nyt olen kuitenkin hiukan löysentänyt omia ostokriteerejäni, kun en autoja niin kovin kauaa pidä. Esittelyauto minulle kelpaa, jos hinta on jonkun tonnin alempi. Toinen asia, missä olen antanut periksi, on orjallinen lohko/säteilylämmittimen käyttö pääkaupunkiseudun talvessa. En aio tulevaan A6:een asennuttaa moottorinlämmitintä. Ennen ajattelin tämänkin suhteen aina moottorin parasta - hyödyn saivat sitten myöhemmät omistajat, ja minä maksoin vaan laskun.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.09.12 - klo:19:34

Kaikenlaiset kollot essareita saa viikonlopuksi,klo oli 15.40 jolloin liikket ovat jo suljettu.Tuskin edistää merkin myyntiä,en usko koeajan olevan potentiaalinen ostaja.

Voisiko olla henkilökuntalaisen jälkikasvu ratissa.. tulipahan vaan mieleen.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.09.12 - klo:19:49
En aio tulevaan A6:een asennuttaa moottorinlämmitintä. Ennen ajattelin tämänkin suhteen aina moottorin parasta - hyödyn saivat sitten myöhemmät omistajat, ja minä maksoin vaan laskun.
Moottorin lämppärin lisäksi sisähaara+lämmitin= turvallisuus ja mukavuustekijä.En jättäisi pois tuon hintaluokan autosta.Muutaman kerran olen saanut tingittyä mukaan,RäSään letkulämppärin.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 22.09.12 - klo:19:52
Voisiko olla henkilökuntalaisen jälkikasvu ratissa.. tulipahan vaan mieleen.
Ei ollut,laitoin myyntipäälikölle tekstarin ;D

cipher

Se tekstarin laitto oli tuossa kohdassa oikein.

Siinä taas oiva todiste/esimerkki. En ostaisi esittelyautoa juurikaan missään olosuhteissa. Kerran meinasin ostaa pari vuotta käytetyn X-trailin toiselta omistajalta, mutta siinä kauppoja hieroessa selvisi, että oli ollut ensin esittelyautona - jäi se prosessi siihen.

Yhtenä esittelyauton variaationa messuautotkin jää ostamatta itseltä. Essenin Motor Showssa oli niistä esillä olevista joihin pääsi istuskelemaan todella reippaat messutarjoukset. Ei jäänyt epäselväksi miksi oli laskettu hinta niin (aika sikaa touhuilivat monet "kylmätyyppääjät" etenkin 15 - 20 vuotiaat lippispäät).

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.09.12 - klo:19:55
Ei ollut,laitoin myyntipäälikölle tekstarin ;D

Ihme jeesustelua alennusten toivossa  ?  :D

Ei se auto nyt rikki mene jos sille hieman happea antaa. Itsellä ei ole reissun reissua ettei lätkä olisi pohjassa useampaan kertaan omalla kulkineella. Tulee myös esittelyautoilla ihan reippaasti ajeltua. Tosin, en itsekään esittelyautoa ostaisi, koska alennus on usein varsin mitätön verrattuna uuteen vastaavaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.09.12 - klo:20:18
Ihme jeesustelua alennusten toivossa  ?

Tosin, en itsekään esittelyautoa ostaisi, koska alennus on usein varsin mitätön verrattuna uuteen vastaavaan.
Kaksinaamainen kommentti ??? En ole vaihtamassa 13000km jaettua RäSää Ceediin ::)

Markku J

Zaasa: Minun tulossa olevaan A6:een tulee se mukavuus & turvallisuustekijä nyt "quattro edition" -paketissa kaupan päälle, eli polttoainetoiminen lämmitin kaukosäädöllä ja ajastimella kuuluu settiin, mutta se ei lämmitä moottoria.

Messu- ja halliautoista puheenollen - kyllä niihin aika äkkiä käytön jälkiä jää, kun sadat ihmiset kömpivät huolettomasti sisään ja ulos. Monessa nahkapenkkisessä on kuskin penkin ulkoreuna jo aika kuluneen näköinen. Pikkujuttu tietty, ja sille on helppo määritellä oma hintansa, millä sen hyväksyy.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.09.12 - klo:20:25
Kaksinaamainen kommentti ??? En ole vaihtamassa 13000km jaettua RäSää Ceediin ::)

Mielestäni ei ole vaikka ymmärrän mitä haet takaa. Ei se minua korpea, että esittelyauton suorituskykyä olisi kokeiltu useampaan otteeseen, koska en usko tälläisellä olevan juurikaan merkitystä auton kesto-ikään. Sitävastoin hintapolitiikka on sellainen, että ei ole järkeä ostaa esittelypeliä, koska hinta ei korreloi tarpeeksi sitä, että se on kuitenkin käytetty, ei uusi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.09.12 - klo:20:29
Zaasa: Minun tulossa olevaan A6:een tulee se mukavuus & turvallisuustekijä nyt "quattro edition" -paketissa kaupan päälle, eli polttoainetoiminen lämmitin kaukosäädöllä ja ajastimella kuuluu settiin, mutta se ei lämmitä moottoria.
En tiedä olenko pahasti väärässä.Skodassa oletan vastaavan lämmittimen olevan mahdollista muuttaa lämmittämään myös moottoria.Mutua paljolti,kysyisin mahdollisuutta.

Pekka T

Muutaman kerran olen kysynyt tarjousta esittelyautosta, hinta vain on ollut liian lähellä uutta vastaavaa, ja uuteen autoon saa itse valita värin ja varusteet.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VWRiddare

Nimim.Mikko sen joskus hyvin kiteytti: Käytetty auto, uuden hinnalla. Näinhän se menee. Hätäiset ostavat. Vaikka omatkin autonvaihdot ovat tapahtuneet hyvinkin rivakasti, niin ei vielä koskaan niin nopeasti, että olisi tarvinnut esittelyauto ostaa.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.09.12 - klo:20:32
Mielestäni ei ole vaikka ymmärrän mitä haet takaa.Sitävastoin hintapolitiikka on sellainen, että ei ole järkeä ostaa esittelypeliä, koska hinta ei korreloi tarpeeksi sitä, että se on kuitenkin käytetty, ei uusi.
100% samaa mieltä essareiden hintapolitiikasta :)

monster

Lainaus käyttäjältä: cipher - 22.09.12 - klo:20:00

En ostaisi esittelyautoa juurikaan missään olosuhteissa. Kerran meinasin ostaa pari vuotta käytetyn X-trailin toiselta omistajalta, mutta siinä kauppoja hieroessa selvisi, että oli ollut ensin esittelyautona - jäi se prosessi siihen.

Onpa hyper-varovaista porukkaa jos auto on muuten ok
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy