A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 17.12.17 - klo:00:49
Mulla on vielä oikea neliveto ja en aivan heti vaihda ;-)

Millainen on oikea neliveto?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.12.17 - klo:06:38
Millainen on oikea neliveto?

Audin tapauksessa pitkittäiseen moottoriin kytkettyä torsen tai kruunu.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 19.12.17 - klo:06:45
Audin tapauksessa pitkittäiseen moottoriin kytkettyä torsen tai kruunu.

Siinä on siis jatkuva veto joka pyörälle koko ajan?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Rauska

^Juurikin niin ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.12.17 - klo:10:26
Siinä on siis jatkuva veto joka pyörälle koko ajan?
Nyt ollaan sen verran fundamentaaleissa Audi-asioissa, että Googlea kannattanee vilkaista ennen pidempää kysymyslistaa.

rami

Kuuluuko räminät ja natinat oletettuun premium autoon ?
Nyt kun on teissä jääpolannetta, pientä myhkyrää ja aurauksen jättämää karheutta niin A4 B9 Audissa sen kyllä huomaa. Pirunmoinen nitinä ja natina kuuluu joka puolelta, syy ovipaneelit.
Isot ovipaneelit pääsevät sen virran liikkumaan, että nitinää ja natinaa kuuluu joka puolelta. Ikävää räminää lisäksi kuuluu oviverhouksien välistä jostain keskivaiheilta.
Tuntuu kuin koko malli olisi niin hätäisesti jouduttu pykläämään markkinoille. Luulin kyllä ostavani hieman laadukkaamman kulkineen, mutta mitä vielä. En muista nuin huonosti toteuttua autoa ostaneen koskaan.
Jos joku epäilee ovipaneelin sisäräminää  niin kopsautappas kämmensyrjällä bassokajarin kehän viereen niin taatusti rämisee.
Ihan kuin joku tanko resonoisi.

rami

Niin mitähän siitä seuraa jos tehtaanjäljiltä on Stronic 7-lovisessa (kuivassa) laatikossa öljymäärässä 0,7 ltr vajaatäyttöä?
Olisiko joku viisas joka osaisi vastata kysymykseen?
Kiitos.
Ajatellaanko Audilla, että laatikkoon lisätään öljyä kuten moottoriin??? ;D ;D ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.12.17 - klo:11:28
Niin mitähän siitä seuraa jos tehtaanjäljiltä on Stronic 7-lovisessa (kuivassa) laatikossa öljymäärässä 0,7 ltr vajaatäyttöä?
Tuosta seuraa loputon ulina ja ramina - joka otsikon alla.

Flat

1. Onko tuo vajaatäyttö todettu likkeen taholta?
2. Mitä sanoivat siihen ?
3. Oireileeko vaihteisto ? ( onko se paljon puhumasi "vinkuna" vaihteistosta peräisin ?)

rami

Oireilee. Ja eräitten Audijullien mielestä se on OK.
Minun mielestä se ei ole OK.
Todettu on ja vaihteisto uikuttaa edellelleen.
Olette te Audijullit aika sokeita ja rakastuneita niihin kotteroihinne.
Minulle tuo "premiumauto" oli todellinen viuden paikka.
Ei ikinä näitä paskoja kannata enää ostaa.
Rahat menee kuin kankkulan kaivoon.
Laatu täyttä paskaa. Auto kesti 6000 km ja alkoi sitten oireileen.
Naapurin ukko osti Tojon samaan aikaan eikä autossa ollut mitään vikoja.
Mulla vasta mittarissa 22 tkm. 

Flat

Jos olet tyytymätön autoosi, niin se se automaattisesti tarkoita, että muut ovat sokeita ja idiootteja kun eivät ole kanssasi samaa mieltä.

Onko tullut kertaankaan mielleesi, että autosi on kenties  kunnossa, mutta odotusarvosi autoa kohtaa oli liian korkealla? On hyvä muistaa että A4 on ihan tavallinen auto, reilun 30TEUR auto. Turha siltä odottaa liikoja.

On myös hyvä ymmärtää että premium ei ole laadun synonyymi, vaan sen on jotain ihan muuta.

Ihan kuriositeettina, minkä auton meinaat seuraavaksi hankkia ?

a4b8

Uikutusta tutkineet lisää, tulee jostain vaihteiston öljypumpusta? En ole asiantuntija, muuten olisin illan ratoksi korjannut! On sellainen ääni ettei haittaa minua fyysisesti eikä henkisesti. Kun ei ole vaarallista niin annan olla, koska ilmastoinnin/lämmityslaitteen pitää olla nollilla, samoin kuin radion että sen kuulee. Oikeasta etuovesta kuului rapinaa, korjattu. En ole missään vaiheessa kehunut, enkä haukkunut autoa, vaikkakin Passatit ja Audit toimineet hyvin.(Sitähän ei saanut sanoa) En ole Audi-rakastunut, enkä Audi-julli, kas kun ei kull.?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 02.01.18 - klo:15:03
Onko tämä Rami joku trolli...  :D :D :D

Minä en trollaa puhun vain faktaa. Mikä äly tehtaalla on täyttää vaajaaöljyisiä muutenkin ongemallisia 7 lovisa laatikoita???
Alkaako öljylitrat olemaan jo niin kalliita??? Kun on sössitty amerikanmantereille?
Koittakaa nyt tajuta asiat. ;)

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 02.01.18 - klo:15:13
Uikutusta tutkineet lisää, tulee jostain vaihteiston öljypumpusta? En ole asiantuntija, muuten olisin illan ratoksi korjannut! On sellainen ääni ettei haittaa minua fyysisesti eikä henkisesti. Kun ei ole vaarallista niin annan olla, koska ilmastoinnin/lämmityslaitteen pitää olla nollilla, samoin kuin radion että sen kuulee. Oikeasta etuovesta kuului rapinaa, korjattu. En ole missään vaiheessa kehunut, enkä haukkunut autoa, vaikkakin Passatit ja Audit toimineet hyvin.(Sitähän ei saanut sanoa) En ole Audi-rakastunut, enkä Audi-julli, kas kun ei kull.?
Niin miksi se pumppu siellä huutaa???
Osoittaa jotain ongelmaa.
Mutta jos sei ei sua laatikkoremppa häritse 10 donan puoiliksi tyhmäpää maksaa 5000 donaa rempaa ekeen niin onneksi olkoon  Kukaan kuin Vagina puolittaa näitä remppoja.. Esim <<<<tojo maksaa paskasta kaiken.
Varmaan VG:llä on lihavampi pussi kiun sinulla.

a4b8

Minä en maksa uikutuksesta mitään. Kaupat (ei johdu uikutuksesta) tehdään heti kun uusi auto hinnoiteltu. Arvonalennus todella vähäinen, yllätyin. Nimittely jatkuu, varmaan minulla on tilillä vähemmän kuin VAG-konsernilla!? Miksi tojo maksaa kaiken paskan, eihän niissä ole vikoja? Kyllä on lapsellista suoltaa tuollaista...
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

ITbites

Uikutukseen ei tosiaan VV-Auto ottanut mitään kantaa : Normaali juttu - ABS öljypumppu. Ilmoitelkaa jos saatte tätä möyhittyä, itseäni ainakin häiritsee huolella.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 15.09.17 - klo:18:59
Palstanvaihto edessä vuodenvaihteessa A5-puolelle ;D. Tänään AudiCenterin superviikon "uhrina" tuli tilattua nimihirviö A5 Sportback Business Sport Comfort Edition 2.0 TFSI 185kW quattro S tronic ;) Matadorpunaiseen päädyin. Lisäksi jotain varusteita, mm. navipaketti yms. Kilpiin heti alkuvuodesta. Sitä odotellessa! Omasta mielestä ihan hyvin nykyisestä vielä hyvitetään.

No niin, A5 luovutuspäiväksi sovittu 10.1 ;D. Sen jälkeen omat viestini A5-ketjuun. Se näyttää kuitenkin olevan sen verran hiljainen, että taidan jatkaa myös mielenkiintoisten A4-keskustelujen seuraamista  ;) . AC Espooseen siis menossa kelpo vaihdokki pirteää bensa-quattroa haluavalle. 40tkm + muutama sata km ajettu, mutta on muuten kuin pakasta otettu Manhattan harmaa, vain käsinpesuja, sopivasti varusteita jne.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

ITbites

50ke raja alitettu heittämällä B9 bensaquattroissa : https://www.nettiauto.com/audi/a4/9328039

Pitääkö tästä olla huolissaan?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

mattinen

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.01.18 - klo:11:31
50ke raja alitettu heittämällä B9 bensaquattroissa : https://www.nettiauto.com/audi/a4/9328039 Pitääkö tästä olla huolissaan?

Tuskinpa. Itse näen asian niin, että hinnoittelu on vain looginen seuraus eräästä seikasta. Nimittäin rohkeasta ja tinkimättömästä totuuden puhumisesta. Foorumin eräs jäsen on jo vuosia autoihinsa rakastuneiden jullien sättimisen uhallakin kertonut totuuden Audin alati laskevasta laadusta. On täysin selvää, että tämä faktapuhe alkaa vähitellen kantaa hedelmää. Varsinkin, kun faktanpuhujan jokainen viesti henkii pitkää kokemusta, vahvaa osaamista, rautaista asiantuntemusta sekä sujuvaa argumentaatiota. Olisi perin outoa, ellei tällainen hengenvalo vähitellen alkaisi säteillä myös tämän foorumin ulkopuolelle.

Laakkonen on nyt ensimmäisten joukossa ottanut faktoista vaarin ja tarkistanut hinnoitteluaan. Muut kauppiaat seuraavat todennäköisesti perässä. Eikä tästä huolissaan pidä olla. On jo korkea aika saada tieto Audin heikosta laadusta "autokansan" ulottuville. Ennemmin tai myöhemmin tämä tulee johtamaan myös uusien Audien hinnoittelun tarkistamiseen. Ja sehän on toki meidän kaikkien etu.

tpu

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.01.18 - klo:11:31
50ke raja alitettu heittämällä B9 bensaquattroissa : https://www.nettiauto.com/audi/a4/9328039

Pitääkö tästä olla huolissaan?

Itseäni tuossa ilmoituksessa lähinnä ihmetytti lisätietojen perusteella, että miksi ihmeessä tuohon autoon on asennettu webasto, kun siinä on jo comfort-paketin myötä eber valmiina :D

Hinta minun mielestäni aika kohdallaan, ottaen huomioon että autolla ajettu jo yli 70 tkm.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 05.01.18 - klo:12:58
Tuskinpa. Itse näen asian niin, että hinnoittelu on vain looginen seuraus eräästä seikasta. Nimittäin rohkeasta ja tinkimättömästä totuuden puhumisesta. Foorumin eräs jäsen on jo vuosia autoihinsa rakastuneiden jullien sättimisen uhallakin kertonut totuuden Audin alati laskevasta laadusta. On täysin selvää, että tämä faktapuhe alkaa vähitellen kantaa hedelmää. Varsinkin, kun faktanpuhujan jokainen viesti henkii pitkää kokemusta, vahvaa osaamista, rautaista asiantuntemusta sekä sujuvaa argumentaatiota. Olisi perin outoa, ellei tällainen hengenvalo vähitellen alkaisi säteillä myös tämän foorumin ulkopuolelle.

Laakkonen on nyt ensimmäisten joukossa ottanut faktoista vaarin ja tarkistanut hinnoitteluaan. Muut kauppiaat seuraavat todennäköisesti perässä. Eikä tästä huolissaan pidä olla. On jo korkea aika saada tieto Audin heikosta laadusta "autokansan" ulottuville. Ennemmin tai myöhemmin tämä tulee johtamaan myös uusien Audien hinnoittelun tarkistamiseen. Ja sehän on toki meidän kaikkien etu.

Harvoinpa viitsii tälle foorumille enää nykyään kirjautua tai edes lukea. Satunnaisesti kun tänne tulee näitä Audijuttuja lukemaan niin aina on joku paskanjauhanta käynnissä ja asiaa löytyy harvoin. Moderointia kun tällä forumilla ei ole minkäänlaista ollut vuosiin. Aikamoinen Suoli24 palsta on tästäkin tullut.

Uskotko että sinun jaarittelusi on vähintään yhtä rasittavaa luettavaa kuin tämän "Foorumin erään jäsenen" horinat ja keskittyvät lähinnä vain trollin ruokkimiseen. Antaisit jo olla sinäkin, kai ymmärrät että tuo on loputon suo, kannattaisko olla heittämättä vettä myllyyn. Voisitte molemmat bannata itsenne vähäksi aikaa.

Kiitos ja anteeksi ...

ITbites

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.01.18 - klo:15:55
Harvoinpa viitsii tälle foorumille enää nykyään kirjautua tai edes lukea. Satunnaisesti kun tänne tulee näitä Audijuttuja lukemaan niin aina on joku paskanjauhanta käynnissä ja asiaa löytyy harvoin. Moderointia kun tällä forumilla ei ole minkäänlaista ollut vuosiin. Aikamoinen Suoli24 palsta on tästäkin tullut.

Uskotko että sinun jaarittelusi on vähintään yhtä rasittavaa luettavaa kuin tämän "Foorumin erään jäsenen" horinat ja keskittyvät lähinnä vain trollin ruokkimiseen. Antaisit jo olla sinäkin, kai ymmärrät että tuo on loputon suo, kannattaisko olla heittämättä vettä myllyyn. Voisitte molemmat bannata itsenne vähäksi aikaa.

Kiitos ja anteeksi ...

mattinen on selkeästi joku vanhanliiton peruskommunisti - Audimies vei vaimon ja työt...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

AP

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.01.18 - klo:11:31
50ke raja alitettu heittämällä B9 bensaquattroissa : https://www.nettiauto.com/audi/a4/9328039

Pitääkö tästä olla huolissaan?

Eihän tuossa mitään erikoista ole. Kohta 2v vanha ja kuitenkin 70tkm ajettu. Pyynti on realistinen, kovin montaa tuhatta ei varmaankan tarvitse tinkiä suorassakaan kaupassa.

Vaikka bensan periaatteessa haluaisinkin niin ei kyllä kaduta uuden 2.0tdin tilaus tuohon verrattuna. Suunnilleen tuon hintaan saisin uuden auton ja omaan makuuni paremmat varusteet, toki kone edelleen se 190hv naku mutta muuten auto halutunlainen.
A4 2.0TdiQ avant 2018

ITbites

Lainaus käyttäjältä: AP - 06.01.18 - klo:10:15
Eihän tuossa mitään erikoista ole. Kohta 2v vanha ja kuitenkin 70tkm ajettu. Pyynti on realistinen, kovin montaa tuhatta ei varmaankan tarvitse tinkiä suorassakaan kaupassa.

Vaikka bensan periaatteessa haluaisinkin niin ei kyllä kaduta uuden 2.0tdin tilaus tuohon verrattuna. Suunnilleen tuon hintaan saisin uuden auton ja omaan makuuni paremmat varusteet, toki kone edelleen se 190hv naku mutta muuten auto halutunlainen.

En tiedä miten vertautuu kilpailevien merkkien autoihin, mutta lähes 20.000 â,¬ takuu-aikana on aika raju pudotus?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

AP

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 06.01.18 - klo:16:23
En tiedä miten vertautuu kilpailevien merkkien autoihin, mutta lähes 20.000 â,¬ takuu-aikana on aika raju pudotus?

Näin se vaan valitettavasti tuntuu menevän. Tuossa taitaa laskennallinen arvonalenema olla se vajaa 15%/v. Itsekkin mielellään pienemmän arvonaleneman uuteen autooni ottaisin, mutta se valitettavasti ei ole minun käsissä. Muutenkin tuo 2.0tfsi on uutena sikahintainen verrattuna 2.0tdi. Kysyntä tuon oikean hinnan ratkaisee mutta moni varmasti päätyy tuohon hintaan uuteen täydellä takuulla olevaan jos vaan dieselin ääntä jaksaa kuunnella.

A4 2.0TdiQ avant 2018

tpu

Lainaus käyttäjältä: AP - 06.01.18 - klo:16:41
Muutenkin tuo 2.0tfsi on uutena sikahintainen verrattuna 2.0tdi. Kysyntä tuon oikean hinnan ratkaisee mutta moni varmasti päätyy tuohon hintaan uuteen täydellä takuulla olevaan jos vaan dieselin ääntä jaksaa kuunnella.

Omalla kohdalla tuo ratkaisi. En pystynyt itselleni perustelemaan 12000 euroa pelkästä ylimääräisistä 60 hevosvoimasta.

batman14

2.0TFSI 140kw olisi kova sana quattrona. Ehkä sitten kun facelift saapuu?

tpu

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 06.01.18 - klo:22:47
2.0TFSI 140kw olisi kova sana quattrona. Ehkä sitten kun facelift saapuu?

Tätä kaipaisin itsekin. Kuitenkin A3:een tuotakin vaihtoehtoa tarjoavat, niin miksei sitten A4:ään ja A5:een.

mattinen

#3868
Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.01.18 - klo:20:57
mattinen on selkeästi joku vanhanliiton peruskommunisti - Audimies vei vaimon ja työt...

Se on hauska kuulla, että audimiehelle kelpaa vanhanliiton peruskommunistin työ ja vaimo  :D No, tämähän vain kertoo siitä, että erilaisilla audi-sterotypioilla ei ole paljoakaan pohjaa todellisuudessa. Audi on uudenliiton perusduunarin auto siinä missä Nissan ja Opelinkin. ITbites taitaa olla hieno esimerkki tästä...


ITbites

Bookkasin huollon yhteyteen vielä toistamiseen tutkimuksen ABS tuolle "ulinalle".

Suosittelen muitakin laittamaan painetta tässä asiassa, lopultahan tämä korjataan kun riittävästi kuumotetaan.

Tästä puhutaan kaikilla audi-foorumeilla ymäri maailman... (mm. Audi USA:sta luettu vastaavaa keskustelua)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy