Tuleeko kumimatot vakiona?

Aloittaja Gus, 18.01.10 - klo:13:04

« edellinen - seuraava »

Gus

Tilauksessa Octavia combi elegance ja lisäksi olen tilannut myyjältä kangasmatot. Tuleeko elegancessa kuitenkin mukana myös kumiset jalkatilan matot vakiovarusteena? En sitä ainakaan listasta bongannut...
Skoda Octavia III 1.8 TSI Combi Elegance

VAG!

aa

Erkka

Usean auton ostaneena, on autossa aina ollut kumimattosarja.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Villeee

Tänään meni octavia tilaukseen. Käsittääkseni perusvarusteluun ei kuulunut minkäänlaisia mattoja vaan sekä kangas ja kumimatot löytyivät lisävarusteluettelosta. En nyt jaksanut ruveta vänkäämään matoista kun ei hirveämmin maksaneet. Itse valitsin kangasmatot, koska niissäkin näytti olevan kumipohja...

VAG!

aa

VW-man

Yleensä tulee kumimatoilla. Laitetaan luovutushuollon yhteydessä. Jossain merkeissä asiakas saa valita haluaako kumi- vai kangasmatot. Golfot on aina tulleet mulle molemmilla matoilla jos varustelutaso on ollut vähintää Comfortline tai Sportline. Ne kangasmatot kun kuuluu niihin vakiona ja sitten autoliike tai maahantuoja on laittanut niihin myös ne kumimatot automaattisesti veloituksetta.

RoccoScientist

Itse ilmoitin varmuuden vuoksi myyjälle kangasmatot tilattuani, että haluan pitää ne kumimatotkin. Vastaus oli, että kumimatot tulevat mukaan joka tapauksessa, mutta asia kannattanee tosiaan varmistaa oman myyjän kanssa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

jaripetteri

Mulle ei tullut RäSän mukana kumimattoja -08 enkä tajunnut niitä erikseen pyytää. Kangasmatot on tuossa kyllä vakiona eli lieneekö kumiset kuuluneetkaan mukaan. Nykyään meillä on molemmat.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

savolaiskollega

Eipä ole montaakaan viikkoa kun kauppiaan kanssa tästä oli puhe ja ainakin täällä sanoivat että sen enempää kumi- kuin kangasmatotkaan ei enää sisälly toimituskulujen hintaan... :-\

Pekezi

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 22.01.10 - klo:00:22
Eipä ole montaakaan viikkoa kun kauppiaan kanssa tästä oli puhe ja ainakin täällä sanoivat että sen enempää kumi- kuin kangasmatotkaan ei enää sisälly toimituskulujen hintaan... :-\

Eilen saatiin Octavia ja kyllä siinä ainakin oli kumimatot vaikkei asiasta oltu myyjän kanssa mitään sovittu / puhuttu ;D.
Käytössä:   Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 4x4 -16
                 Skoda Octavia Combi 2.0 Tdi 4x4 -17
Ex:            Seat Leon FR 2.0 Tdi 184 hp 2013
                 Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 2013
                 Seat Ibiza 1.2 Tsi Itech 2014
                 Skoda Octavia Elegance 1.6 TDi 2012

Taky

Lainaus käyttäjältä: PEKEZI - 03.03.10 - klo:09:47
Eilen saatiin Octavia ja kyllä siinä ainakin oli kumimatot vaikkei asiasta oltu myyjän kanssa mitään sovittu / puhuttu ;D.

Myyjä ilmoitti kaupaa tehtäessä Sveitsin Portin autossa että kumimatot kuuluu toimituskuluihin, kauppakirjaan sitä ei kylläkään kirjattu.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VAG!

aa

savolaiskollega

Se on, kuten sanottua, kauppakohtaista. Itse uskon että autotalon johtaja asian tietää....ei sillä että niitä nyt ei sitten voi siihen "tinkiä" jos ei ole huomannut kaupanteon yhteydessä kysyä.  :P

Gus

Minä sen sijaan sain jostain syystä tilaamieni kangasmattojen lisäksi toisen setin kangasmattoja. Ei siis lainkaan kumimattoja. Ihan hyvä näin ;)
Skoda Octavia III 1.8 TSI Combi Elegance

Marko

Eilen saadussa Fabia combi elegancessa kumimatot paikoillaan ja kangasmatot takapaksissa ilman lisäkuluja ;D
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

pheiskanen

Toissapäivänä tuli tilattua Octavia ja tehtaalta kangasmatot. Myyjä kertoi että tästä huolimatta oletuksena mukaan tulee joko kumi- tai kangasmatot valinnan mukaan. Näyttää siis riippuvan hieman jälleenmyyjästä.
Ajossa: Golf 1.4 TSI Comfortline
Tulossa: Octavia 1.8 TSI Elegance

petteria

Maanantaina sain octavian ja kumimatot on sisällä.

1.8 "APR" Q

Kumimatot kuuluu toimituskuluihin jos ei sitten kangasmatot kuulu vakiovarusteisiin. Itse olen aina tingannut uuden auton kauppaan molemmat matot.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Hevonlörö

Useammalta Skodamyyjältä kommentti: perusOctaviat (ei tietoa RS yms.) tulevat tehtaalta ilman (irto)mattoja. Jokainen jälleenmyyjä tai -ketju päättää itsenäisesti antaako mukaan kumimatot. Niissä liikkeissä joista olen Ocuja vuosien saatossa ostanut, ovat hankkineet omaan piikkiinsä reilun pinkan kumimattoja, joista sitten "annetaan" asiakkaiden autoihin.

Minulla on pinttynyt tapa varmistaa joka kerta erikseen, tuleeko autooni kumimatot. Se myös kirjataan ylös tilaussopimukseen, kumimatot 0 euroa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Taky - 03.03.10 - klo:10:02
Myyjä ilmoitti kaupaa tehtäessä Sveitsin Portin autossa että kumimatot kuuluu toimituskuluihin,...

2010 Octaviassa samasta paikasta myös kummimatot tuli mitään kyselemättä mukana ilman erillistä korvausta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Zaasa

Kumimatoista ei ole koskaan tarvinnut maksaa erikseen uuteen autoon.En ole kauppoja tehdessäni kysynyt tuleeko auto matoilla varustettuna,aina on ollut.
Edellistä farkku Ocua ostaessani yritettiin laskuttaa vakiona tulevat etuläpät ::)

Pumpeli

Octavia rs vm.2011, mukana tuli kangasmatot,kumimatot joutui itse hommaamaan...

Hannes

Tuli vaan mieleen että eipä noiden kumimattojen perään kannata haikailla kun kerran on saatavilla parempiakin. Rensin matot sopivat Skoda Octaviaan kuin nyrkki silmään, pysyvät hyvin paikallaan, kaukalo muotoilu toimii erinomaisesti talvella ja kesällä, helppo puhdista kun lika ei imeydy mattoon niinkuin se imeytyy kumimattoon, erittäin siistin näköiset, halvat.

Suosittelen lämpimästi, jos nämä kelpaa minullekin niin luulempa että muillekkin ;D

http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/client/index/160?gclid=CN-l-LL3j7cCFeF7cAodHEkARw

Karvis

Edelliseen ocuun kävin Motonetistä katsomassa noita Rensin mattoja ja olivat kyllä onnettomia käikäleitä, ei likikään orkkiksen veroisia, toki hintakin on ~puolet alkuperäisten hinnasta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

HoXXma

En oikein ymmärrä miksi tarvitaan mitään kumimattoja? Kumimatot pysyvät siisteinä ehkä ensimmäisen päivän ajan, sen jälkeen niitä on lähes mahdoton saada enään siisteiksi. Lisäksi kumimatot ovat mielestäni tökerön näköiset ja sopivat työajoneuvoihin :P

Kangasmatot ajavat saman asian mutta ovat paaaljon helppohoitoisemmat. Ne voidaan helposti vain ravistaa puhtaaksi tai pesurilla puhdistaa jos on tarvetta. Merrkkikohtaiset kangasmatot on helppo kiinnittää/irrottaa klipsien avulla. Parasta on tietysti, että matot pysyvät aina siisteinä, ovat hyvännäköiset ja kestävät tyylikkäinä sen 3-4 vuotta mikä on autonvaihtovälikin.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 12.05.13 - klo:10:27
En oikein ymmärrä miksi tarvitaan mitään kumimattoja? Kumimatot pysyvät siisteinä ehkä ensimmäisen päivän ajan, sen jälkeen niitä on lähes mahdoton saada enään siisteiksi. Lisäksi kumimatot ovat mielestäni tökerön näköiset ja sopivat työajoneuvoihin :P

Kangasmatot ajavat saman asian mutta ovat paaaljon helppohoitoisemmat. Ne voidaan helposti vain ravistaa puhtaaksi tai pesurilla puhdistaa jos on tarvetta. Merrkkikohtaiset kangasmatot on helppo kiinnittää/irrottaa klipsien avulla. Parasta on tietysti, että matot pysyvät aina siisteinä, ovat hyvännäköiset ja kestävät tyylikkäinä sen 3-4 vuotta mikä on autonvaihtovälikin.

Saman huomannut,nyt viime talvena oli ensimmäisen kerran kangasmatot käytössä ja huomattavasti helpommat ,pitää puhtaana kun kumimatot. Lika ei tartu niin hyvin,eikä myöskään omassa käytössä jäätyneetkään tms...
Ei enään paluuta kumimattoihin tuon viime talven jälkeen!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 12.05.13 - klo:10:27

Vajaa kaksi talvea käytin kangasmattoja ja on kyllä harvinaisen huonot talvikäyttöön, kengissä tuleva lumi sulaa vedeksi joka imeytyy mattoon ja sitten yöllä jäätyy. Mattoja sai sulatella monta kertaa talvessa ettei niistä tule kosteutta autoon, kumimatto tarvitsee vain heilauttaa puhtaaksi. Maton kesto oli 16tkm, mulla tulee enemmän kilsoja jo vuodessa.

Mutta hyvän näköisethän ne on, ehkäpä Superbiinkin moiset hommaan kesäkäyttöön.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Quality

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.05.13 - klo:10:50
Vajaa kaksi talvea käytin kangasmattoja ja on kyllä harvinaisen huonot talvikäyttöön, kengissä tuleva lumi sulaa vedeksi joka imeytyy mattoon ja sitten yöllä jäätyy. Mattoja sai sulatella monta kertaa talvessa ettei niistä tule kosteutta autoon, kumimatto tarvitsee vain heilauttaa puhtaaksi. Maton kesto oli 16tkm, mulla tulee enemmän kilsoja jo vuodessa.

Mutta hyvän näköisethän ne on, ehkäpä Superbiinkin moiset hommaan kesäkäyttöön.

En ole rohjennut talvikäytössä kangasmattoja ajatellakaan, juuri Karviksen mainitsemasta syystä. Nyt on vielä monin paikoin kuraliejua paikoissa, joissa on noustava autosta, ja vaikka kumimatot eivät kummoisilta näytäkään kuraisina, suojaavat ne sentään arkoja pintoja pahimmalta sotkulta.

Kuivana kesäaikana kangasmatot puoltavat paikkaansa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Quality - 12.05.13 - klo:10:57
En ole rohjennut talvikäytössä kangasmattoja  vaikka kumimatot eivät kummoisilta näytäkään kuraisina, suojaavat ne sentään arkoja pintoja pahimmalta sotkulta.

Kuivana kesäaikana kangasmatot puoltavat paikkaansa.

Usko tai älä,mutta kangasmatot ajavat saman asian,rohkeasti vaan kokeilemaan ja ennakkoluulot pois. ;)

golf5

Käyttääkö kukaan muu Rensin kaukalomattoja. Itellä ollut jo monessa autossa. Helpot puhdistaa kesällä sekä talvella. Joka automalliin löytyy merkkikohtaiset mallit. Ainakin Motonet myy kyseisiä mattoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy