Korvausristiretki - rikkinäinen vanne autoa ostettaessa

Aloittaja Mezme, 17.07.12 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

Mezme

Autoa ostettaessa pari viikkoa sitten kesärenkaat tulivat Tag RT Spa 18" vanteilla, joiden kunnosta näki, että kilometrejä oli alla jo ihan kiitettävästi. Tuossa viikon ajelun jälkeen alkoi tuntumaan siltä, että ohjaus puoltaa ja pahasti, myös tärinää alkoi ilmetä. Tarkastelin ulkoapäin ja vasen takarengas oli selvästi vuotanut. Mittasin, niin kolmen baarin sijasta renkaassa oli enää alle yksi baari painetta. Kromivanteessa oli venttiili kohdilla ulkokehällä aika pahan näköinen vekki. Täyttelin renkaan takaisin kolmeen baariin ja ajattelin mitata paineen uudestaan seuraavana päivänä.

Seuraavan päivän mittaus osoitti 2,5 bar. Ajelin muutaman päivän suhteellisen vähän ja lisäsin ilmaa tuohon 3 baariin päivittäin, ennen kuin ehdin Vianorille kyselemään mitä voisivat vanteelle tehdä. Laittelivat jotain liimaa ja heittivät altaaseen, jolloin ei vuotanut. 40â,¬ lystiä. Meinasivat, että muuta ei ole tehtävissä ja jos ei ilmat pysy sisällä niin uusia vanteita katselemaan. Rengas oli kuitenkin vielä hyvässä kunnossa, joten mitään pahempaa vahinkoa ei ollut ehtinyt sen rakenteelle tulla. Luulin jo ongelman ratkenneen. Mittailin tänään sitten paineen jälleen kerran ja siellähän se reilussa kahdessa baarissa pyöri.

Ajelin sitten mittauksen jälkeen toiselle rengas pajalle ja kyselin, jos fiksumpaa porukkaa sattuisi olemaan, että saisivat vanteen korjattua. Analyysi oli, että eivät voi oikein mitään tehdä, jos Vianorilla ovat jo kertaalleen koittaneet liimailla vannetta kasaan ja katselivat, että juurikin samasta kohdasta on koitettu jollain kemiallisella massalla aiemmin korjata vannetta. Meinasivat ettei liimailut auta, kun vekki on niin paha. Liikkeessä koittivat sitten alkaa kartoittamaan vastaavanlaista vannetta Suomenmaasta, mutta vesiperä yllätti. Muistelivat, että joku on kysellyt vähän aikaa sitten samanlaista vannetta ja veikkailivat, että olisikohan ollut auton entinen omistaja.

Kehoittivat talssimaan takaisin autoliikkeeseen ja sanoivat, että kyllä myyjällä varmastikin on ollut kyseinen ongelma tiedossa ja minun ei pitäisi joutua uusia vanteita kustantamaan. Sen tosin itse tiedän, ettei auto ollut liikkeessä montaa päivää ehtinyt seisoa ennen kuin sen ostin. Liekköhän olivat huomanneet ilman pihisevän pihalle tämän aikana, jos rengas oli täytetty auton tullessa liikkeeseen.

Kävin sitten myyjän juttusilla ja kovasti ihmetteli. Lähetti läheiselle Euromasterille näyttämään vannetta ja käski sieltä henkilökunnan soitella hänelle. Näinpä tein ja meinasivat suoraan Euromasterilla, ettei vannetta kannata yrittää korjata. Soittelivat autoliikkeen myyjälle ja sopivat, että yrittävät kaksi päivää metsästää samanlaista vannetta ja jos ei löydy niin uutta vannetta alle. Ainakaan ensimmäiseen varttiin eivät Euromasterillakaan onnistuneet vastaavanlaista vannetta löytämään. Irroittivat sitten yhden renkaan ja ottivat speksit talteen viimeisen päälle.

Nyt tässä sitten odotellaan, että Euromasterilta tulee soittoa parin päivän sisään löytyykö vannetta vai ei. Tässä onkin aikaa mietiskellä, että mitenköhän autoliike mahtanee tulla vastaan tilanteessa missä tahansa. Kellään vastaavanlaisia kokemuksia? 18" kromivanteet eivät varmasti ole olleet ostettaessaan aivan halvimmasta päästä ja vaikka ovatkin jo hiukkasen kuluneet niin komeat vehkeet edelleen. Mahtaakohan autoliikkeellä olla edes haluja alkaa makselemaan uusia vanteita tai yhtä uutta vannetta ja huvittaisi tietää onko tästä jotain ennakkotapausta. Jos tuota yhtä Tagin vannetta ei löydy, niin en kyllä oikein sulata, jos autoliikkeen ehdotus on lyödä halvimmat peltivanteet tai rumimmat käytetyt vanteet alle mitä löytyy.

Urlaub

Hieman enemmän speksejä voisi kertoa, mutta puhutaan ilmeisesti käytetyn auton käytetyistä vanteista.  ???

Jos uusi samanlainen vanne löytyy ja autoliike maksaa sen, niin sehän on vallan mahtava diili.

Jos niin ei kuitenkaan käy, niin kovin kaukana ei ole tilanne, jossa autoliike kustantaa sinulle uuden vakiokokoisen rengassatsin peltivanteilla tai bulkkitavaraa olevilla aluilla. Saat kuitenkin vanhaan autoon upouudet renkaat, niin homma on sitä myöten selvä, eikä kuluttajaviranomaisten apuun huutaminen johtaisi mihinkään.

Vielä huonommassa tilanteessa autoliike antaa sinulle muutaman saturaisen hinnan alennusta ja saat tehdä vanteelle mitä ikinä haluat. Vanhan ja jo käytönjälkiä sisältävän vanteen hinta ei ole enempää. Ei vaikka, kyse on vannesarjasta, josta yhden korvaaminen erilaisella on vaikeaa ja joissakin tapauksissa jopa laitonta.

Uppe

Samoja ajatuksia kuin Urlaubillakin,käytetty kromivanne käytetyssä autossa on kuitenkin vain käytetty kromivanne käytetyssä autossa. Tähän astihan liikkeen toiminta on ollut hienoa jos he ovat jo pyytäneet Euromasteria saamaan selville onko kyseistä vannetta vielä saatavilla. Jos ei,tarjonevat jotain "normaalia" uutta vannesettiä tilalle. Ottaisin sen.

Mezme

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.07.12 - klo:21:36
Hieman enemmän speksejä voisi kertoa, mutta puhutaan ilmeisesti käytetyn auton käytetyistä vanteista.  ???

Jos uusi samanlainen vanne löytyy ja autoliike maksaa sen, niin sehän on vallan mahtava diili.

Kyllä tosiaan kyse on käytetystä autosta. Ja kyllä, olisi mahtava diili, jos löytäisivät tuon yhden vanteen.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.07.12 - klo:21:36
Jos niin ei kuitenkaan käy, niin kovin kaukana ei ole tilanne, jossa autoliike kustantaa sinulle uuden vakiokokoisen rengassatsin peltivanteilla tai bulkkitavaraa olevilla aluilla. Saat kuitenkin vanhaan autoon upouudet renkaat, niin homma on sitä myöten selvä, eikä kuluttajaviranomaisten apuun huutaminen johtaisi mihinkään.

Tähän voisi täsmentää, että renkaat, jotka auton mukana tulivat olivat lähes uutta vastaavat, vanteet eivät. Joten riemusta pomppiminen saamalla vakiokokoiset uudet renkaat esim. peltivanteilla ei oikein nappaa, koska sitten saa itse maksaa koko lystin, kun vaihtaa hieman katseen kestävimpään settiin.

Tuntuisi hieman odolta ajatella, että ostan auton, jossa on kuitenkin vanteet + vähän ajetut renkaat, jotka kuitenkaan eivät ole mitään peltitavaraa ja maksan niistä autoa ostettaessa. Kävisikin ilmi että oikeastaan olen maksanut niistä turhaa ja olisin niiden tilalle voinut liikkeessä kuvitella 15 tuuman peltivanteet ja uudet nakit. Vaikeasti havainnollistettavissa meikäläisen ajatukset...

monster

Jospa haet itse googlella ja tuolla vannemallilla autoliikkeelle valmiiksi mistä löytyy sopiva vanne. Kerrot siis valmiiksi autoliikkeelle mistä vanne löytyy käytettynä tai uutena. Joitakin näyttäs olevan myynnissä vaikka ovatkin perus halpisvanteet...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mezme - 17.07.12 - klo:22:02
Tuntuisi hieman odolta ajatella, että ostan auton, jossa on kuitenkin vanteet + vähän ajetut renkaat, jotka kuitenkaan eivät ole mitään peltitavaraa ja maksan niistä autoa ostettaessa. Kävisikin ilmi että oikeastaan olen maksanut niistä turhaa ja olisin niiden tilalle voinut liikkeessä kuvitella 15 tuuman peltivanteet ja uudet nakit. Vaikeasti havainnollistettavissa meikäläisen ajatukset...

Juu, en minä epäillytkään sinun hyppivän riemusta. Olin vain inhorealisti, sillä näissä "kiistoissa" harvemmin kukaan poistuu kentältä voittajana.

Asiaa kannattaa kuitenkin viedä eteenpäin sovitellen ja tuossa jo joku ehdottikin etsimään itse samanlaista vannetta, josko jossain olisi uutena tai käytettynä tarjolla. Joko liikkeissä tai vaikkapa ebayssä.

Jos ei löydy, niin sitten kannattaa itse pohtia mitä ottaisi tilalle ja esittää asia autoliikkeelle. Lienee kuitenkin turha odottaa, että autoliike ostaisi jonkun upouuden samaa koko olevan vannesarjan eli 4 kpl upouusia vanteita vain siksi, että yksi (1 kpl) vanhoja vanteita on kaputt. Tarkoittaa sitä, että itse on kaivettava kuvetta ja reilusti..

monster

Tai pyydät hinnanalennusta maksamastasi auton hinnasta... Tyyliin 600-800eur jolla saa käytettynä 18" OEM rengasvannesetin hommattua itse eBaystä.
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Reneto

Otapa yhteyttä edelliseen omistajaan. Hän on saattanut jo etsiä vannetta, ehkä löytänytkin (esim. eBay), mutta ei ole hinnan/tulevan autonvaihdon takia raaskinut ostaa. Mutta autoliike saattaisi korvata sinulle hankinnan.

Lainaus käyttäjältä: monster - 17.07.12 - klo:22:14
Tai pyydät hinnanalennusta maksamastasi auton hinnasta... Tyyliin 600-800eur jolla saa käytettynä 18" OEM rengasvannesetin hommattua itse eBaystä.

Enpä usko että noin paljon korvataan yhdestä käytetystä vanteesta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

lucifer

Eikö siinäkin olisi ok vaihtoehto jos pystyt neuvottelemaan jonkun könttäsumman esim 300-400â,¬ (mikä olisi mun mielestä loisto hinta käytetystä vanteesta) ja itse laittaisit loput väliin ja ostaisit uuden vannekiepin?
Ei välttämättä saa kromeja jos niistä sattuu pitämään mutta harvoin noi vanteet käytössä paranee..
Ja sit sulle hyvällä säkällä jää noi 3kpl ehjiä jotka voit koittaa myydä itse..

Miten muuten jos vanne on haljennut muttei näy ulkoisia merkkejä niin eikös siinä kohtaa voisi alkaa ajatella ettei kauhean laadukkaista ole kymysys?
Ei kai noita kromeja pysty ajaan rikki ilman ettei olisi ulkoisia vaurioita huomattavissa?
Jetta mkVI 1.6TDi     Golf mkI Cabriolet

Mezme

Lainaus käyttäjältä: lucifer - 17.07.12 - klo:23:35
Eikö siinäkin olisi ok vaihtoehto jos pystyt neuvottelemaan jonkun könttäsumman esim 300-400â,¬ (mikä olisi mun mielestä loisto hinta käytetystä vanteesta) ja itse laittaisit loput väliin ja ostaisit uuden vannekiepin?

Näin olen itsekin tässä ajatellut, mutta katsotaan mitä sieltä suunnasta ensin ehdotetaan.

Lainaus käyttäjältä: lucifer - 17.07.12 - klo:23:35
Miten muuten jos vanne on haljennut muttei näy ulkoisia merkkejä niin eikös siinä kohtaa voisi alkaa ajatella ettei kauhean laadukkaista ole kymysys?
Ei kai noita kromeja pysty ajaan rikki ilman ettei olisi ulkoisia vaurioita huomattavissa?
Vanne ei ole oikeastaan haljennut, vauriokohta on enemmänkin sen näköinen että se on nirhannut esim. katukivetystä vasten ja vanteet ulkoreuna on saanut noin kymmenen sentin matkalta siipeensä. Ja ulkoisesti kyllä huomaa kun tutkiskelee.

wille

Hei!

Itse olen korjauttanut yhden vanteen Amrifillä ja hyvin tuli kuntoon. Mukava tyyppi oli vielä. Amrif:
Osoite
Ahertajankatu 26
Puhelin
(09) 2794 0070

Toinen paikka mikä myös korjaa vanteita on http://www.l-weld.fi/vanteet.html  mistyä ei ole kyllä itsellä kokemusta. Netistä löytyy jonkun verran keskuteluja/kokemuksia ko. paikoista.

Jonde

Amrif:illa on vain ongelmana epätasainen työn laatu. Aikataulutkin voi venyä monta viikkoa luvatusta.
Oikeasti kun sitä touhua seurannut niin ehkä pari viikkoa vuodessa tekevät töitä aikataulussa ja kunnolla, lopun aikaa iloliemi maistuu ja hommat menee sen mukaisesti.

Passatti

Itse en veisi toista kertaa vannetta korjattavaksi Amrifille.Kesti pitkään ennenkuin sain vanteet takaisin.Siellä tosiaan maistuu iloliemi.Ei ollut mitenkään miellyttävä asioida siellä.
Always lead, never follow

Zaasa

Olet ostanut autosi näyttävillä alumiinivanteilla ja huomioinut ne auton hinnassa. Olen kanssasi samaa mieltä että liike toimittaa uuden vanteen tai vast.vannesarjan jos alla olevaa ei saa. Asia josta voisi neuvotella osallistutko Xâ,¬ uuden sarjan hankintaan. Itse unohtaisin jutut 15" peltivanteista.  :)

WKurki

Lainaus käyttäjältä: Mezme - 17.07.12 - klo:21:13
Autoa ostettaessa pari viikkoa sitten kesärenkaat tulivat Tag RT Spa 18" vanteilla, joiden kunnosta näki, että kilometrejä oli alla jo ihan kiitettävästi. Tuossa viikon ajelun jälkeen alkoi tuntumaan siltä, että ohjaus puoltaa ja pahasti, myös tärinää alkoi ilmetä. Tarkastelin ulkoapäin ja vasen takarengas oli selvästi vuotanut. Mittasin, niin kolmen baarin sijasta renkaassa oli enää alle yksi baari painetta. Kromivanteessa oli venttiili kohdilla ulkokehällä aika pahan näköinen vekki. Täyttelin renkaan takaisin kolmeen baariin ja ajattelin mitata paineen uudestaan seuraavana päivänä.

Onko mahdollista, ettei vanteen käyttöön vaikuttavan virhe ole tullut omistamanasi aikana, eli se, ettei ilma pysy renkaassa? Ajettu reunakiveykseen pahasti tms.?

Käytetyn tavaran ostajalla on myös velvollisuus tarkistaa ostettava tuote huolellisesti. Jos jokin seikka epäilyttää, pitää joko jättää ostamatta viallisen näköinen tuote tai ottaa riski ja ostaa tuote tarkistamatta asiaa paremmin.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/virhe-autossa/autossa-olevan-virheen-hyvitys/ osoitteesta voi tutkia, mitkä ovat myyjän vaihtoehdot virhetapauksissa. Eli korjaus on ensisijainen vaihtoehto. Sen jälkeen sitten muut vaihtooehdot. Ostaja ei tietenkään tule saamaan ylimääräistä hyötyä yhden vanhan kolhuisen alumiinivanteen ollessa viallinen. Samansuuruinen hyvitys kuin kolhuisen vanteen hinta on, voisi olla mahdollinen.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Mezme

Lainaus käyttäjältä: WKurki - 18.07.12 - klo:10:28
Onko mahdollista, ettei vanteen käyttöön vaikuttavan virhe ole tullut omistamanasi aikana, eli se, ettei ilma pysy renkaassa? Ajettu reunakiveykseen pahasti tms.?
Ei ole mahdollista, sillä kemikaalimassa, jolla vannetta on korjattu vuotokohdasta on ollut vanteessa ostohetkellä. Ja kyllä olisin huomannut, jos olisin tuona aikana mitä auto on ehtinyt pihassa seistä, ajamaan johonkin kivetykseen. Pidetty kuin kukkaa kämmenellä.

Lainaus käyttäjältä: WKurki - 18.07.12 - klo:10:28
Käytetyn tavaran ostajalla on myös velvollisuus tarkistaa ostettava tuote huolellisesti. Jos jokin seikka epäilyttää, pitää joko jättää ostamatta viallisen näköinen tuote tai ottaa riski ja ostaa tuote tarkistamatta asiaa paremmin.
Kyllä auto tuli tarkistettua hyvinkin läpi, mutta en nyt osannut odottaa, että yksi rengas sattuisi vuotamaan vanteen takia. Ainoa tapa huomata vuoto olisi varmasti ollut mitata ilmanpaineet liikkeessä, irrottaa renkaat ja katsoa altaassa, jos jonkin renkaan kohdalla kuplia nousee pintaan, ennen kuin kauppahinnasta aletaan puhumaan. Ja kuten varmasti huomaat, tämä ei ole ihan normaalia protokollaa autoa ostettaessa. Itse oletin, että tällainen perusasia olisi kunnossa, kun autoa liikkeestä ostaa eli renkaat+vanteet pitävät ilman sisällään.

lucifer

Mutta eikö tässäkin asiassa ole tärkeää se että autoliike suostuu neuvottelemaan/korvaamaan jotain koska sehän ei ole itsestään selvyys kaikissa tapauksissa.
No varmaan vanteet ovat ulkonäöllisesti vaikuttaneet ostopäätökseesi mut nyt leuka ylös rinnasta ja järki käteen.
Ei ne autoliikkeissä joka auton sielunelämää/vikoja tunne ja jos sietä saa jonkun könttä summan tai uuden vanteen sovittua niin eikös siinä ole jo asiat hyvin?
Jetta mkVI 1.6TDi     Golf mkI Cabriolet

monster

Vanteet saa oikaistua myös tuolla -> http://www.ko-met.fi/ pk-seudulla. Maksoin tänä talvena kaksiosaisen vanteen oikaisu 30eur ja vieläpä hyvää jälkeä. Amrifissa olen joskus asioinut ja jäi kyllä niin epämääräinen kuva koko putkasta...

firstvw

Tampereella vanteita oikoo Metallisorvaamo Sunila Sarankulmassa. Jälki on hyvää ja hinta mielestäni edullinen.

Mezme

Case sääty päätökseen ja kaikille osapuolille tyydyttävällä ratkaisulla. Eli autoliike kustansi käytetyn 18" vannesetin tilalle, koska tuota yhtä vannetta ei alkanut löytymään. Vanteet olivat jääneet pyörimään parintuhannen kilometrin ajon jälkeen tarpeettomina Euromasterin tiloihin, jossa ne olivat myynnissä. Minulle tarjottiin myös vaihtoehtoa ostaa vanteet yhtä vähän ajettujen renkaiden kanssa, mutta tällöin olisin joutunut hieman maksamaankin. Ilmaiseksi siis sain vanteet ja renkaiden vaihdon vanhoilta vanteilta näille "uusille". Vanteet mallia ATP Nido.

Tässäpä tällainen ennakkotapaus, jota voipi ehdottaa mikäli joku kohtaa samanlaisen tilanteen.

Zaasa

^Autoliike hoiti tapauksen mallikaasti päätökseen,näin kuuluukin toimia :)

Dirti

Juuri näin pitää toimia.... Kerrankin autoliike toimii oikein.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 24.07.12 - klo:13:52
Juuri näin pitää toimia.... Kerrankin autoliike toimii oikein.

Autoliikkeet ja maahantuoja toimivat ihan kuten muutkin liikkeet. Ongelma- / reklamaatiotilanteissa asiallisesti omaa asiaansa esille tuova kommunikointikykyinen kuluttaja pärjää aivan mainiosti. Ketjun aloittaja kuulunee ryhmään...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

KingMo

Lainaus käyttäjältä: Mezme - 24.07.12 - klo:13:30
Case sääty päätökseen ja kaikille osapuolille tyydyttävällä ratkaisulla. Eli autoliike kustansi käytetyn 18" vannesetin tilalle, koska tuota yhtä vannetta ei alkanut löytymään. Vanteet olivat jääneet pyörimään parintuhannen kilometrin ajon jälkeen tarpeettomina Euromasterin tiloihin, jossa ne olivat myynnissä. Minulle tarjottiin myös vaihtoehtoa ostaa vanteet yhtä vähän ajettujen renkaiden kanssa, mutta tällöin olisin joutunut hieman maksamaankin. Ilmaiseksi siis sain vanteet ja renkaiden vaihdon vanhoilta vanteilta näille "uusille". Vanteet mallia ATP Nido.

Tässäpä tällainen ennakkotapaus, jota voipi ehdottaa mikäli joku kohtaa samanlaisen tilanteen.

Hyvä homma, että sait casen finaaliin. Itsellä vastaava tapaus juuri "työn alla" oman Audin kanssa. Ensimmäisellä pidemmällä reissulla huomasin, että renkaat täristivät n. 100km/h nopeudessa ja rengasliikkeessä molemmista etuvanteista (18" R8 replicat) todettiin pystyheittoa. Ilmeisesti ajettu reippaammin rotvallin yli tai jotain. Hätäapuna tasapainotus ja eturenkaiden siirto edestä taakse.  Koeajossa ei jostain syystä tasaista satasen nopeutta tullut ajettua vaan huomasin tämän vasta oston jälkeisenä päivänä.

Auto menossa Hertsikan Audille ensi viikolla tarkastukseen. Jänskättää :).
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 24.07.12 - klo:14:09
Ongelma- / reklamaatiotilanteissa asiallisesti omaa asiaansa esille tuova kommunikointikykyinen kuluttaja pärjää aivan mainiosti. Ketjun aloittaja kuulunee ryhmään...

Hieno ja asiallinen kommentti - kommunikointi on vaativa laji, etenkin suht' tiukoissa paikoissa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Reneto

Teit hyvä diilin. Googlasin uudet vanteesi.. oikein tyylikkäät, paremmat kuin edelliset, IMO.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy