Leon 2013 Chat

Aloittaja rossocorsa, 13.07.12 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Repost - 28.02.14 - klo:06:19
Kovin oli kallis hulto. Missä käytit ?
Ite tilasin huollon juuri Lahden laakkoselle ja alustava hinta-arvio oli muistaakseni 240â,¬.
Heti kun oli tilan huollon niin kaveri sano et oli maksan omasta huollosta vantaalla 210â,¬.
Eli hintaerot on aika suuria. Kaikissa kyseessä siis 2.0TDi ja 30tkm huolto.
Mitä tuohon huoltoon oikein kuuluu jos hinta on yli 200â,¬?! Eihän siihen pitäisi kuulua kuin öljyt+suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, polttoainesuodatin? Ã,,lkää nyt ihmiset vakavalla naamalla viitsikö väittää että maksatte tuosta perushuollosta tuommoisia hintoja :O. Alkuperäiset osat ja öljyt maksavat Saksasta tilattuna max. 70â,¬, ja 30min töitä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Taskukeke

Kävin tänään ajamassa 1.8:n manuaalina Helsingin Herttoniemessä. Positiivinen yllätys oli, että manuaalilaatikko toimi mielestäni paremmin kuin viime syksyisessä 140 heppaisessa. Tehot eivät vastanneet ihan odotuksiani, odotin että tuo olisi hieman paremmin liikkunut pienemmillä kierroksilla (alle 3000). Ero jäi mielestäni yllättävän pieneksi verrattuna tuohon omaan 122 hv:n Sciroccoon. Kovemmilla kierroksilla ero oli tietenkin kuin yöllä ja päivällä ja kulkua riitti kovempiinkin vauhteihin asti.

Jotenkin mielestäni tuo perän ulkonäkö vain tökkii tosi pahasti uudessa Leonissa, takaikkuna on ihan liian korkea, jonka johdosta perä ei vain näytä niin hyvältä kuin se voisi. Sellaista vau fiilistä ei tälläkään kertaa tullut ja olin hyvin tyytyväinen päästessäni takaisin oman auton rattiin. Scirocco vetää riman kyllä todella korkealle, joten uuden auton löytäminen taitaa osoittautua todella haastavaksi tehtäväksi. 8)

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.02.14 - klo:14:54
Pakko sanoa, että mielenkiintoinen tuo uusi Leon.Pahus vaan kun ei nyt mahdollista ostaa uutta autoa.Jotenkin se vaan piristävämpi kuin Ocu.Jos ei tarvinne Ocun isompaa konttia.Tämä tarjous vielä pisti silmään.ERÃ,,​! Leon 1,8 TSI 180 FR DSG 26.900 â,¬ tai esim.* 404 â,¬/kk.

Seat Center Espoossa siis tämä.

Ihan kyllä hyvä tarjous. Konfiguraattorilla kattelin, että 1.8TSI DSG maksaa metallivärillä ja LED-valoilla uutena 30 100â,¬, joten ihan kiva alennus on kyseessä. Epäilen kyllä, että otetaanko vaihtoauton hyvityksessä sitten osa tuosta takaisin. Suoralla kaupalla vois kuvitella, että saisi ehkä tuon 900â,¬ vielä tingattua?

Karvalakki FR Leon on sinällään ihan hyvin varustettu, mutta parkkitutkat puuttuu joka on mielestäni aika iso miinus.

Miga^^

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.02.14 - klo:19:52
Mitä tuohon huoltoon oikein kuuluu jos hinta on yli 200â,¬?! Eihän siihen pitäisi kuulua kuin öljyt+suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, polttoainesuodatin? Ã,,lkää nyt ihmiset vakavalla naamalla viitsikö väittää että maksatte tuosta perushuollosta tuommoisia hintoja :O. Alkuperäiset osat ja öljyt maksavat Saksasta tilattuna max. 70â,¬, ja 30min töitä.
no onhan siinä nuo perus longlife höösäykset vielä saranoiden voitelut ymm... no toisaalta jos viitsii alkaa tilailee ympäri maailmaa öljyjä ni totta kai se homma on halvempaa mutta vaivan näköä siinäkin kuluu, mielestäni ihan sama säästänkö öljyssä jne 10-20â,¬
ku se että ei tarvi ku tilata huolto aika ja ajaa auto sinne.. ja vielä työhön käytetty aika ei varmana tule onnistumaan 30min!!
jos näin on varmaan hoituu jossai nyrkkipajalla missä avataa öljyproppu ja tungetaa uudet litkut sisää ja sanotaan että ei muutaku kovaa ajoa vaan..
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 28.02.14 - klo:22:36
no onhan siinä nuo perus longlife höösäykset vielä saranoiden voitelut ymm... no toisaalta jos viitsii alkaa tilailee ympäri maailmaa öljyjä ni totta kai se homma on halvempaa mutta vaivan näköä siinäkin kuluu, mielestäni ihan sama säästänkö öljyssä jne 10-20â,¬
ku se että ei tarvi ku tilata huolto aika ja ajaa auto sinne.. ja vielä työhön käytetty aika ei varmana tule onnistumaan 30min!!
jos näin on varmaan hoituu jossai nyrkkipajalla missä avataa öljyproppu ja tungetaa uudet litkut sisää ja sanotaan että ei muutaku kovaa ajoa vaan..
Menepä huviksesi katsomaan seuraavaa huoltoasi hallin puolelle. Kun ammattilainen tekee oikeilla välineillä 3 asiaa samaan aikaan ei perushuoltoon mene yhtään kauempaa.

Rooivalk

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 28.02.14 - klo:22:21
Seat Center Espoossa siis tämä.

Ihan kyllä hyvä tarjous. Konfiguraattorilla kattelin, että 1.8TSI DSG maksaa metallivärillä ja LED-valoilla uutena 30 100â,¬, joten ihan kiva alennus on kyseessä. Epäilen kyllä, että otetaanko vaihtoauton hyvityksessä sitten osa tuosta takaisin. Suoralla kaupalla vois kuvitella, että saisi ehkä tuon 900â,¬ vielä tingattua?

Karvalakki FR Leon on sinällään ihan hyvin varustettu, mutta parkkitutkat puuttuu joka on mielestäni aika iso miinus.

Tyhmä vaan tuo led-pack kun launch packissa tulisi myös hienot vanteet ja listahinta on halvempi.

Loungeliner

Niin tuli soitto eilen helmikuun viimeisenä päivänä maahantuojalta, että "autollanne on avoin kampanja, joka on tekemättä". Pyysivät varaamaan lähiaikoina ajan vaihteistoöljynvaihtoon (DSG7)... Ei haittaa, samalla reissulla hoituu pari takuuasiaa. Ja eikös joku epäillyt, että Seatilta ei koskaan tule ainakaan kutsua tähän kampanjaan?

ExOctavisti

Itseä harmittaa myös nämä "huolto" hinnat (=öljynvaihto+valohoito) 250-350â,¬ ja "isossa" huollossa lisänä joku ilmansuodatin, raitisilmasuodatin tai peräti joskus jopa sytytystulpat ja hintaa tulee jo 400-500â,¬:a...mutta: köyhän on pakko huoltaa uusi/uudehko auto merkkihuollossa koska maahantuojan "Goodwill" ei todellakaan tule toteutumaan jos "Pena" on vaihtanut "rallivormulat" omassa tallissa. Siinä tulee muutaman satasen säästö aika kalliiksi jos autoon tulee vaikka 2kk takuuajan jälkeen joku 2-3kâ,¬:n remontti. Vaikka itse öljynvaihdoilla ei olisi ko. vian kanssa mitään tekemistä niin voin melkein taata että se riittää autoliikkeelle/maahantuojalle syyksi olla korvaamatta jeniäkään ko. remontista.
Tai mieti tilannetta jossa olet ostamassa itse autoa: ostaisitko itse "Penan" (pienissä kaljoissa, ihan omassa tallissa huoltaman yksilön) vai täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla olevan auton.

Repost

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 01.03.14 - klo:05:25
Itseä harmittaa myös nämä "huolto" hinnat (=öljynvaihto+valohoito) 250-350â,¬ ja "isossa" huollossa lisänä joku ilmansuodatin, raitisilmasuodatin tai peräti joskus jopa sytytystulpat ja hintaa tulee jo 400-500â,¬:a...mutta: köyhän on pakko huoltaa uusi/uudehko auto merkkihuollossa koska maahantuojan "Goodwill" ei todellakaan tule toteutumaan jos "Pena" on vaihtanut "rallivormulat" omassa tallissa. Siinä tulee muutaman satasen säästö aika kalliiksi jos autoon tulee vaikka 2kk takuuajan jälkeen joku 2-3kâ,¬:n remontti. Vaikka itse öljynvaihdoilla ei olisi ko. vian kanssa mitään tekemistä niin voin melkein taata että se riittää autoliikkeelle/maahantuojalle syyksi olla korvaamatta jeniäkään ko. remontista.
Tai mieti tilannetta jossa olet ostamassa itse autoa: ostaisitko itse "Penan" (pienissä kaljoissa, ihan omassa tallissa huoltaman yksilön) vai täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla olevan auton.

Olen täysin samaa mieltä. Kyllä mielummin vaihtaisin öljyt ja suodattimet itse koska se tulisi huomattavasti halvemmaksi. Kuitenkin takuuasioiden takia on pakko käyttää siellä Seatin huollossa.

Enhancer

Jos Pena on vaihtanut öljyt 10tkm välein, ja merkkiliike 30tkm välein, ostaisin silmää räpäyttämättä mieluummin Penan huoltaman auton.

Tämä on juuri se asia, mitä soisin muidenkin autoilijoiden ajattelevan. Tuo goodwill on se ainoa ase, jota käytetään pelotteena, vaan fakta on se että Suomessa onneksi kuluttajasuoja on vahvempi kuin maahantuoja.

Eihän siinä mitään, kyllä merkkihuollollakin on paikkansa, ja se tulee erikoistyökaluja ja erikoisosaamista vaativissa asioissa eteen, mutta nyt puhutaan öljynvaihdosta joka maksaa haitarilla 200â,¬-350â,¬.

Repost

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 02.03.14 - klo:02:55
Jos Pena on vaihtanut öljyt 10tkm välein, ja merkkiliike 30tkm välein, ostaisin silmää räpäyttämättä mieluummin Penan huoltaman auton.

Tämä on juuri se asia, mitä soisin muidenkin autoilijoiden ajattelevan. Tuo goodwill on se ainoa ase, jota käytetään pelotteena, vaan fakta on se että Suomessa onneksi kuluttajasuoja on vahvempi kuin maahantuoja.

Eihän siinä mitään, kyllä merkkihuollollakin on paikkansa, ja se tulee erikoistyökaluja ja erikoisosaamista vaativissa asioissa eteen, mutta nyt puhutaan öljynvaihdosta joka maksaa haitarilla 200â,¬-350â,¬.

Siinä ei paljon sun silmänräpäyttelyt lämmitä autoa vaihdettaessa kun autoliike arvostaa merkkihuolletun vaihtoauton paljon korkeammalle kuin sen mihin on itse vaihdettu öljyt, oli vaihtoväli vaikka 5tkm. Mitä hyötyä on ylipäätänsä vaihtaa ne öljyt 10tkm välein kun se 30tkm riittää ihan hyvin näissä tavallisissa nykyajan autoissa.

Suomessa on kyllä kuluttajan suoja mutta kyllä tuo täydellisesti täytetty huoltokirja kattaa paljon paremman turvan kuin kuluttajansuoja siinä vaiheessa kun aletaan väittelemään kuka maksaa kulutusosien vaihdon. Esim laakereiden yms kohdalla kuluttajan suoja ei paljon auta kun mittarissa on 70tkm. Oiken täytetty huoltokirja kuitenkin kuitenkin "kuittasi" molempien etupyörien laakereiden vaihdon kun mittarissa oli 70tkm. Hintaa olis tullu useita satoja euroja.

PenaPuistoK

Tuus näyttään mulle livenä, kuinka noi vaihdat puoleen tuntiin?

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 01.03.14 - klo:05:25
Niin... Jos ne helvetin näsäviisaat kusipäät osaisi siellä marmorihuollossa korjata jotain, niin joo, ostaisin sen merkkihistorialla varustetun. Mutta todellisuus on jotain aivan muuta. Valitettavasti kukaan ei tajua/tiedosta sitä. Joten joudun edelleen "Penana" (hyvissä korjausoluissa toki) korjaamaan merkkihuollon tekemät virheet, yms. Ja silti tuo auto on lähinnä peltoautoa vastaava, kun merkkihuollon kulli ei vaihtanu siihen öljyjä väärin viimekerralla...? Mutta tyydyttänee nykypäivän tojotakuskeja, jotka on siirtyny halvempiin volkkareihin :)

Miga^^

joku taitaa olla vain katkera jos ei ole varaa käyttää autoaan merkkihuollossa... rahaahan se vain on :D
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Repost

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 28.02.14 - klo:18:56
Lahti ja laakkonen :) aika edullinen tuo sinulle sitten on.. Lisäyksenä lisähintaa n.65e toi pyyhkijät, oli pakko ottaa kun ei mistään muualta leoniin sulkia vielä saanut..

Pyyhkijänsulat  selittää jonkin verran hintaeroa. Mä päätin jatkaa vanhoilla sulilla kun niissä ei mitään vikaa ollut.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Repost - 02.03.14 - klo:04:57
Siinä ei paljon sun silmänräpäyttelyt lämmitä autoa vaihdettaessa kun autoliike arvostaa merkkihuolletun vaihtoauton paljon korkeammalle kuin sen mihin on itse vaihdettu öljyt, oli vaihtoväli vaikka 5tkm. Mitä hyötyä on ylipäätänsä vaihtaa ne öljyt 10tkm välein kun se 30tkm riittää ihan hyvin näissä tavallisissa nykyajan autoissa.

Suomessa on kyllä kuluttajan suoja mutta kyllä tuo täydellisesti täytetty huoltokirja kattaa paljon paremman turvan kuin kuluttajansuoja siinä vaiheessa kun aletaan väittelemään kuka maksaa kulutusosien vaihdon. Esim laakereiden yms kohdalla kuluttajan suoja ei paljon auta kun mittarissa on 70tkm. Oiken täytetty huoltokirja kuitenkin kuitenkin "kuittasi" molempien etupyörien laakereiden vaihdon kun mittarissa oli 70tkm. Hintaa olis tullu useita satoja euroja.
30tkm vaihtoväli ei riitä "nykyajan autoissa". Etsi Googlesta hakusanalla longlife, jospa ne silmät aukeasivat.

Pyöränlaakerin oletettu käyttöikä on jotain ihan muuta, kuin 70tkm. Juurikin tästä johtuen sinäkin olet saanut huoltokirjasi avulla (:D) ne laakerit vaihdettua, todellisuudessa siis myyjäliike tiesi itsekin olevansa laakereista täydessä vastuussa, jos ei vapaaehtoisesti niin sitten kuluttajaviranomaisen kannanotolla.
Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 02.03.14 - klo:10:49
joku taitaa olla vain katkera jos ei ole varaa käyttää autoaan merkkihuollossa... rahaahan se vain on :D
Jep jep.

poloboy

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.02.14 - klo:14:54
Pakko sanoa, että mielenkiintoinen tuo uusi Leon.Pahus vaan kun ei nyt mahdollista ostaa uutta autoa.Jotenkin se vaan piristävämpi kuin Ocu.Jos ei tarvinne Ocun isompaa konttia.Tämä tarjous vielä pisti silmään.ERÃ,,​! Leon 1,8 TSI 180 FR DSG 26.900 â,¬ tai esim.* 404 â,¬/kk.

(sis. LED Pack ja metalliväri) Asiakasetu yli 3.800 â,¬.

Autoveroton hinta 22.630 â,¬, varusteet (LED Pack ja metalliväri) 1.130 â,¬, toimituskulut 600 â,¬, alennus 3.832,24 â,¬, autoveroton hinta jossa alennus 20.527,76 â,¬, arvioitu autovero 6.372,24​ â,¬, kokonaishinta sisältäen toimituskulut 26.900 â,¬.

CO2-päästöllä 132 g/km, keskikulutus 5,7 l/100 ​​km.

Tuo tarjous näyttää aika hyvältä, mutta miksi myyvät nyt noita alennuksella, mutu että Leónit menevät melko hyvin kaupaksi tällä hetkellä? Jos olisin ostamassa Leónia olisin tietenkin todella iloinen tuosta, mutta kuten todettiin niin huomioivat varmaan alennuksen vaihtoauton hyvityksessä.

Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Miga^^

Lainaus käyttäjältä: Repost - 02.03.14 - klo:11:16
Pyyhkijänsulat  selittää jonkin verran hintaeroa. Mä päätin jatkaa vanhoilla sulilla kun niissä ei mitään vikaa ollut.
kerro kun olet autosi käyttänyt huollossa että mikä tuli olemaan todellinen hinta? :)
ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää kuinka paljo oli eroa...
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

ram1

Hyvityshinnat on huonoja kautta rantain nykyään.Ja se on varma tietenkin, että tuossa vielä huonommat.Toki itse voi olla tiukkana aina sen suhteen, ja jättää sitten auto hyllyyn.Itse en ole moniin vuosiin vienyt vaihdokkia liikkeeseen.En uuden/käytetyn ostossa.Se vaatii vaivannäköä, mutta useiden tonnien etuja näin voi saada.Sen verran tiukaksi tässä vuosien saatossa itsekin oppinut, että jätän myyjien löpinät omaan arvoonsa.Jos mun ehdot ei kelpaa, niin sit ollaan ilman.Koskaan ei niin kova autokuume ollut, että suostuisin kaikkeen ensijuttuihin mitä myyjä selittää.Yleisin varmaan näistä.Nokun tässä nyt niin hyvä alennus jo, niin joustoa ei pysty yhtään tekemään.Pa..t.Aina pystyy jos haluaa.

Liikkeissä vaan just se kun myyjät ei ns. päätä mistään.Ennen oli joustoa enemmän tuossa asiassa.Tarkoitan ns. kartelleja, joita kuitenkin autokaupassakin on.Jos joku liike alkaa myymään halvemmalla, niin maahantuoja ottaa heti yhteyttä.Itselle kävi näin aikoinaan kun ostin 1.8Tsi/Dsg Ocun.

Mutta tarjouksia voi aina kysellä ilman vaihdokkia, vaihdokin kanssa, tai tässä tapauksessa vielä Leonista eri varusteilla, ilman tuota ns. synttärialennusta.Ns. käteiskauppa kuitenkin ostajalle, sekä myyjälle paras ratkaisu.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Repost

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 02.03.14 - klo:14:29
30tkm vaihtoväli ei riitä "nykyajan autoissa". Etsi Googlesta hakusanalla longlife, jospa ne silmät aukeasivat.

Pyöränlaakerin oletettu käyttöikä on jotain ihan muuta, kuin 70tkm. Juurikin tästä johtuen sinäkin olet saanut huoltokirjasi avulla (:D) ne laakerit vaihdettua, todellisuudessa siis myyjäliike tiesi itsekin olevansa laakereista täydessä vastuussa, jos ei vapaaehtoisesti niin sitten kuluttajaviranomaisen kannanotolla. Jep jep.

Ei mun tarvi googletella mitään kun tiedän että se riittää. Yhtään autoa ei ole vielä hajonnut eikä mitään vikaa ole ollut vaikka öljyt on vaihdettu 30tkm välein ja se riittää mulle.
Ihan sama vaikka siellä moottorinsisällä näyttäis miltä, mulle riittää että se toimii. Vaihtele sä niitä öljyjä niin usein kun haluat niin mä ajelen sillä aikaa omalla toimivalla autolla :)

Laakerista sen verran että jos kuluttajansuojannojalla oltais menty niin oisin ite joutun maksaa osan kuluista.

vallu

Lainaus käyttäjältä: Repost - 02.03.14 - klo:17:00
Ei mun tarvi googletella mitään kun tiedän että se riittää. Yhtään autoa ei ole vielä hajonnut eikä mitään vikaa ole ollut vaikka öljyt on vaihdettu 30tkm välein ja se riittää mulle.
Ihan sama vaikka siellä moottorinsisällä näyttäis miltä, mulle riittää että se toimii. Vaihtele sä niitä öljyjä niin usein kun haluat niin mä ajelen sillä aikaa omalla toimivalla autolla :)

Laakerista sen verran että jos kuluttajansuojannojalla oltais menty niin oisin ite joutun maksaa osan kuluista.

Tosi on jotta jokainen tekee niinkuin haluaa etenkin autojen kohdalla , toiset vaihtaa joka vuosi uuteen , toiset teettää ruostesuojauksen ym. Tästähän se keskustelu täällä viriää.Kaikki riippuu tietysti vuotuisista ajomäärästä , minkälainen kulloinenkin ajomatka ym.Tosiasia kuitenkin on että öljy "väsyy" käytön mukana ja öljyyn lisätyt lisäaineet hupenevat koko ajan  ja jos moottori ei vielä kuluta öljyä yhtään niin kyllä 30tkm on liian pitkä vaihtoväli.

PS. Tämä tietenkin vain oma mielipide.Mutta sehän on helppo todeta kun ottaa 30tkm. ajetusta öljynäytteen ja lähettää labraan tutkittavaksi.Tämä vähän maksaa mutta sillähän se on sitte selvä.

Repost

Lainaus käyttäjältä: vallu - 02.03.14 - klo:18:02
Tosi on jotta jokainen tekee niinkuin haluaa etenkin autojen kohdalla , toiset vaihtaa joka vuosi uuteen , toiset teettää ruostesuojauksen ym. Tästähän se keskustelu täällä viriää.Kaikki riippuu tietysti vuotuisista ajomäärästä , minkälainen kulloinenkin ajomatka ym.Tosiasia kuitenkin on että öljy "väsyy" käytön mukana ja öljyyn lisätyt lisäaineet hupenevat koko ajan  ja jos moottori ei vielä kuluta öljyä yhtään niin kyllä 30tkm on liian pitkä vaihtoväli.

PS. Tämä tietenkin vain oma mielipide.Mutta sehän on helppo todeta kun ottaa 30tkm. ajetusta öljynäytteen ja lähettää labraan tutkittavaksi.Tämä vähän maksaa mutta sillähän se on sitte selvä.

Mutta mitä merkitystä sillä on vaikka öljyt olisivat kuinka väsyneet jos ei se vaikuta auton toimintaan?
Ajan noin 60tkm vuodessa ja kokemusta on neljästä VAG kulkineesta joilla on seurattu LL ohjelmaa ja kaikki ovat toimineet moitteettomasti. Eniten ajettu auto oli 1.9TDi jolla oli ajettu karvan alle 400tkm ilman ongelmia.
En ymmärrä miksi niitä öljyjä pitäs alkaa vaihtamaan useammin jos kerran vähempikin riittää.

Tämä on siis minun mielipiteeni joka perustuu omaan kokemukseeni. En väitä etteikö öljyt voisi "väsyä" käytössä mutta antaa niiden haukotella ja levätköön sitten siellä loppusijoituspaikassa.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 02.03.14 - klo:16:05Ns. käteiskauppa kuitenkin ostajalle, sekä myyjälle paras ratkaisu.
Näinköhän, etenkään myyjän osalta?

Myyjä saa takuuvarmasti provikat myös "myymästään" rahoitussopimuksesta varsinaisen autokaupan provikan lisäksi. Alhaisten korkotasojen vallitesa myös asiakas saattaa löytää taskussaan mahdollisesti lojuville â,¬uroille tuottoisampaa käyttöä, kuin auton hankinta.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: vallu - 02.03.14 - klo:18:02jos moottori ei vielä kuluta öljyä yhtään niin kyllä 30tkm on liian pitkä vaihtoväli.
Yksiselitteistä "totuutta" asiaan ei ole olemassa. Lähdetään vaikka siitä, että 30 tkm lyhyttä kaupunkiajoa mahdollisesti tuhansine kylmästartteineen verrattuna siihen, että ajetaan sama matka vaikkapa 150 km maantietaipaleina joka kerta kylmästä lähtien, on vaan etenkin öljyn kannalta "hieman" eri asia. Puhumattakaan siitä, että käynnistetään kerran lämmin moottori ja ajetaan sen jälkeen ilman yhtäkään kylmäkäynnistystä 30 tkm täyteen. Tämän varmasti ymmärtää jokainen.

Koska omat ajot ovat jo vuosia olleet ja ovat edelleenkin juuri tuota lyhyttä, 4-10 km pätkää lähes pelkästään, vaihdatan öljyt vähintään kerran vuodessa riippumatta siitä, miten pitkän matkan/ajan valmistaja samoille öljyille hyväksyisi.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Repost - 03.03.14 - klo:03:57
Mutta mitä merkitystä sillä on vaikka öljyt olisivat kuinka väsyneet jos ei se vaikuta auton toimintaan?
Ajan noin 60tkm vuodessa ja kokemusta on neljästä VAG kulkineesta joilla on seurattu LL ohjelmaa ja kaikki ovat toimineet moitteettomasti. Eniten ajettu auto oli 1.9TDi jolla oli ajettu karvan alle 400tkm ilman ongelmia.
En ymmärrä miksi niitä öljyjä pitäs alkaa vaihtamaan useammin jos kerran vähempikin riittää.

Tämä on siis minun mielipiteeni joka perustuu omaan kokemukseeni. En väitä etteikö öljyt voisi "väsyä" käytössä mutta antaa niiden haukotella ja levätköön sitten siellä loppusijoituspaikassa.
Sinun ajomäärilläsi longlife on kaikista parhaimmillaan. Öljy ei pääse sotkeentumaan koska kylmäkäynnistyksiä tulee suhteessa vähemmän ja muutenkaan öljy ei ehdi menettämään ominaisuuksiaan läheskään samoin kuin että nurkka-ajoa ajetaan se 2 vuotta / 30tkm samoilla liistereillä.

Kukin tekee niinkuin tykkää, ja jos kalusto kestää niin mikäpä siinä.

Pointti onkin siinä, että maksat siitä 30tkm välein tehtävästä öljynvaihdosta saman, kuin että se tehtäisiin monimerkkikorjaamolla 15tkm välein, ehkä jopa 10tkm välein, tasan samalla osaamisella ja välineillä. Eli sinulla ja monella muullakin kuluu rahaa enemmän, ja saat vähemmän.

Onko hyötyjänä tiheämmästä huoltovälistä sitten seuraava omistaja vai kuka, siihen on vaikea ottaa kantaa, riippuu tapauksesta. Näyttöä longlifen ongelmista kuitenkin on, liian usein öljyjä ei oikein voi vaihtaa.

tmr97

Kokemuksia Leonin halogeeneista talven pimeiltä keleiltä? Erityisesti vertailua joihinkin muihin autoihin, vaikka Golfin V-sukupolveen. Itsellä konfiguraation mietintä loppusuoralla ja LEDien valinta - ottaako vai ei.

-ruoska-

Ota ne LEDit.

Tai käy koeajamassa illasta auto jossa LEDit on. Tietty myös jos aikaa riittää myös sellainen missä on halogeenit.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Ocu_P

Minulla on "harvinaisuus" eli halogeeni-FR-Leon. Omassa käytössäni pärjään noilla, mutta eipä erityistä kehumisen aihetta ole valotehossa eikä ulkonäössäkään. Ledeistä ei ole ajokokemusta.

Enpä osaa oikein tarkemmin verrata noita halogeeneja, kun edelliset halogeeniautot ovat useamman vuoden takaa V Variant -07 ja S40 -08.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 03.03.14 - klo:20:40
Ota ne LEDit.

Tai käy koeajamassa illasta auto jossa LEDit on. Tietty myös jos aikaa riittää myös sellainen missä on halogeenit.

Ei aikaa koeajoihin. Ja LED-Leonilla olen ajanut vain valoisalla. Elämä on valintoja:

1. TSI 140hv hyvillä varusteilla, mm LEDit
2. 2.0 TDI DSG stylepaketilla ja jotain sälää, ei LEDejä

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 03.03.14 - klo:20:46
kemmin verrata noita halogeeneja, kun edelliset halogeeniautot ovat useamman vuoden takaa V Variant -07 ja S40 -08.

Kaipaatko Golfin xenoneita? Aikanaan vertasin saabin halogeeneja ja Octavian xenoneita. Pidin saabin valoista, erityisesti pitkistä, enemmän....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy