Leon 2013 Chat

Aloittaja rossocorsa, 13.07.12 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

M1kke

Lainaus käyttäjältä: leon_13 - 01.02.13 - klo:20:38
Itse kun tilasin 122 heppasen jossa on 200 vääntöä ja joka on jo melko tehokas ja kulkee yli kahtasataa. Niin ihmettelen miksi osa porukkaa tilaa 184 heppasia jossa siis 62 heppaa ja 180nm enemmän vääntöä. Tuollaisella teho tykillä lähtee kortti välittömästi kuivumaan kun kerran painaa hieman kaasua. Tuollaiset tehot noin kevyeen autoon on tosi paljon. Tietysti tuossa tehokkaammassa on järkeä jos ajotyyli on sellainen, että haluaa näytellä toisille perävaloja. Tosi pieni kulutus ja halpa hinta noin tehokkaaksi ois varmaan itseänikin houkutellut 15 vuotta nuorempana mutta nelikymppisenä ja näillä tuloilla ei ole enää varaa ottaa päiväsakkoja.

Olisihan sillä 86 hv mallillakin päässyt 120km/h mikä riittää kesäkeleille, turhaan tilasit tehokkaamman   ;)

Ei vaan, omat pari edellistä autoa ovat olleet 200  ja 225 hv tehoilla joten kovin laiskaan on vaikea siirtyä. Ikää on vähän yli 30 ja ylinopeussakkoja historiassa tasan 0 kpl vaikka edelliset 4 autoa ovat kaikki menneet alle 8,5 s 0-100 km/h. Kierrokset voi käyttää punarajalla ja hauskaa pitää muutenkin kuin ajamalla ylinopeutta.

Rooivalk

Itse kun tilasin 122 heppasen jossa on 200 vääntöä ja joka on jo melko tehokas ja kulkee yli kahtasataa. Niin ihmettelen miksi osa porukkaa tilaa 184 heppasia jossa siis 62 heppaa ja 180nm enemmän vääntöä. Tuollaisella teho tykillä lähtee kortti välittömästi kuivumaan kun kerran painaa hieman kaasua. Tuollaiset tehot noin kevyeen autoon on tosi paljon. Tietysti tuossa tehokkaammassa on järkeä jos ajotyyli on sellainen, että haluaa näytellä toisille perävaloja. Tosi pieni kulutus ja halpa hinta noin tehokkaaksi ois varmaan itseänikin houkutellut 15 vuotta nuorempana mutta nelikymppisenä ja näillä tuloilla ei ole enää varaa ottaa päiväsakkoja.

Itse taas ihmettelen 122hp ja 180hp bensakoneiden tilaajia. Välissä on 140hp (ACT?), jonka päästö on molempia pienempi, hintaeroa vastaavaan 122hp malliin (style) on tonni, 180hp malliin (fr) 1800â,¬. Vääntöä 140hp koneessa saman verran kuin 180hp koneessa, kiihtyvyys nollasta sataan käytännössä sama, ohituskiihtyvyys paperilla jopa parempi!, kulutus kuitenkin pienempi.

Eli miksi ostaa 122hp tai 180hp? Toki valintoja nämä ovat ja kukin tyylillään ja tietenkin onnea kaikille uuden auton tilanneille.

Guest-317549

Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 01.02.13 - klo:21:22
Eli miksi ostaa 122hp tai 180hp? Toki valintoja nämä ovat ja kukin tyylillään ja tietenkin onnea kaikille uuden auton tilanneille.
Jos pohtii 1.2TSI konetta, niin tuo ~600e lisähinta Style-varustellusta 1.2TSI:stä miedompaan 1.4TSI:hin on senverran pieni, että itselle tuo 122hp kone riittäisi varsin hyvin. Tuosta taas "toinen" touhutonni 140hp koneeseen (joka muuten ei vielä ole ACT-kone) olisi jo liikaa. Muuten 140hp on hyvä kompromissi ja tosiaan koeajoautossa se tuntui varsin pätevältä.

Eli 105 tai 122 tänne tulisi, pienen lisähinnan vuoksi ehkä 122hp. :)

RTWteam

Millainen ohituskiihtyvyys on 140 vs 180?

Rooivalk

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 01.02.13 - klo:21:29
Millainen ohituskiihtyvyys on 140 vs 180?

10,3s vs 10,6s. Eli ei mitään käytännössä, suuntaan tai toiseen. Mutta itse laskisin tämän joka tapauksessa isomman koneen häviöksi. Tietty käytännön vääntö matalilla kierroksilla ja "perstuntuma" saattaa erota, en tiedä kun en ole kumpaakaan itse kokeillut. Väännän peistä puhtaasti paperien perusteella ja huvikseni.  :)

RTWteam

Okei. Kiihtyvyys 0-100km/h: 140hp, 8,2s ja 180hp, 7,5s. Mielenkiintoista tuo ohituskiihtyvyys.  ???

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 01.02.13 - klo:21:22
Itse taas ihmettelen 122hp ja 180hp bensakoneiden tilaajia. Välissä on 140hp (ACT?), jonka päästö on molempia pienempi, hintaeroa vastaavaan 122hp malliin (style) on tonni, 180hp malliin (fr) 1800â,¬. Vääntöä 140hp koneessa saman verran kuin 180hp koneessa, kiihtyvyys nollasta sataan käytännössä sama, ohituskiihtyvyys paperilla jopa parempi!, kulutus kuitenkin pienempi.

180 hv mallissa on vääntö laajemmalla alueella ja sillä saa tuon 140 hv tehon huomattavasti alempaa kuin 140 hv koneella. FR-varustelu myös tuo Styleen verrattuna mukavasti lisää herkkuja varusteluun ja omaan silmään paremmin muotoillut puskurit jne. joten ei tuota lisähintaa pelkästä moottorista tarvitse maksaa. Ohituskiihtyvyyden osalta en tiedä miten tai millä vaihteella nuo Seatin sivujen arvot on haettu, mutta eiköhän se ole selvää, että jos ajetaan moottorin parhaalla alueella niin 40 hv lisää tuntuu ihan mukavasti.

EDIT: Tosiaan saahan tuon 140 hv mallinkin FR:nä.. jäi huomioimatta.  :)

Rooivalk

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 01.02.13 - klo:21:39
180 hv mallissa on vääntö laajemmalla alueella ja sillä saa tuon 140 hv tehon huomattavasti alempaa kuin 140 hv koneella. FR-varustelu myös tuo Styleen verrattuna mukavasti lisää herkkuja varusteluun ja omaan silmään paremmin muotoillut puskurit jne. joten ei tuota lisähintaa pelkästä moottorista tarvitse maksaa. Ohituskiihtyvyyden osalta en tiedä miten tai millä vaihteella nuo Seatin sivujen arvot on haettu, mutta eiköhän se ole selvää, että jos ajetaan moottorin parhaalla alueella niin 40 hv lisää tuntuu ihan mukavasti.

Näin arvelin, että voi olla käytännön eroa väännön suhteen, hinnan suhteen tuossa esimerkissäni n.1800â,¬ on hintaero 140hp fr vs 180hp fr.

Eli selvemmin sanottuna:

-122hp Style 21 943,89â,¬ vs 140hp Style 22 929,18â,¬
-140hp FR 24 991,46 vs 180hp FR 26 724,20

vkjoki

Minustakin nuo ohituskiihtyvyysjutut ovat jossain määrin mystisiä. Kyllä 0-100-kiihtyvyys kertoo, mikä on lähtö- ja ohituskiihtyvyyden taso. Maksimitehon ja auton painon suhde on kutakuinkin suorassa suhteessa maksimikiihtyvyyteen. Manuaalivaihteisella pitää vain osata valita oikea vaihde ja automaatilla pitää painaa kunnolla kaasua.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Loungeliner

Itse kun tilasin 122 heppasen jossa on 200 vääntöä ja joka on jo melko tehokas ja kulkee yli kahtasataa. Niin ihmettelen miksi osa porukkaa tilaa 184 heppasia jossa siis 62 heppaa ja 180nm enemmän vääntöä.
Joskus vuoden 2008 lopulla, ennen ensimmäisen Octavian tilausta kävin koeajamassa juuri 122-hevosvoimaisen 1.4 TSI:n. Sen koeajon jälkeen ei ollut hetkenkään epäselvyyttä siitä, etteikö tuokin moottori riittäisi kehonsiirtimen voimanlähteeksi...

Kuitenkin tuli sitten (koeajamatta) tilattua auto isommalla koneella (1.8 TSI), eikä kyllä ole kaduttanut hetkeäkään. Eikä myöskään ole tullut kovin vakavasti mieleen hankkia tehottomampaa autoa. Nyt 1.4 TSI -moottorista (140 hv) Leonia koeajaessa kyllä kävi taas mielessä, että järkimies ottaisi tämän, mutta toisin kävi tälläkin kerralla :P

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 01.02.13 - klo:21:42
Näin arvelin, että voi olla käytännön eroa väännön suhteen, hinnan suhteen tuossa esimerkissäni n.1800â,¬ on hintaero 140hp fr vs 180hp fr.

Eli selvemmin sanottuna:

-122hp Style 21 943,89â,¬ vs 140hp Style 22 929,18â,¬
-140hp FR 24 991,46 vs 180hp FR 26 724,20
Ymmärtääkseni 140hv --> 180hv siirryttäessä myös taka-akselin rakenne muuttuu. Vaikuttanee myös hintaan, jos (kun) kerran hinnan vuoksi pienempitehoisiin malleihin on tuo yhdystukiakselisto ympätty?

s-mod

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 01.02.13 - klo:21:45
Minustakin nuo ohituskiihtyvyysjutut ovat jossain määrin mystisiä. Kyllä 0-100-kiihtyvyys kertoo, mikä on lähtö- ja ohituskiihtyvyyden taso. Maksimitehon ja auton painon suhde on kutakuinkin suorassa suhteessa maksimikiihtyvyyteen. Manuaalivaihteisella pitää vain osata valita oikea vaihde ja automaatilla pitää painaa kunnolla kaasua.
.
Tuossa 1.4 ja 1.8 manuaalien välityksissä ero. Mutta kun laitetaan samat dsg laatikot molempiin moottoreihin. Niin ero on huima kiihtyvyydessä!. Niin ei ohitus kiihtyvyydessä ole mitään mystistä!. Koemuksesta voin sanoa! Lastuttamaton Fabia rs. 60km/h nopeudesta sama matka (ramppi) loppunopeus 145 km/h. Lastutettu (+45 hv). loppunopeus 185 km/h.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Kopsu

Taitaa kuitenkin valtaosa 1.8:n hinnasta tulla autoverosta eikä taka-akselista... Itse olisin halunnut 1.8:n mutta päädyin 140 heppaiseen tuon hintaeron takia. 122 hv Fr tuntuu taas jotenkin turhalta hinnaston täytteeltä

RoccoScientist

Omasta mielestäni tuo hintaero on niin pieni, että en näe mitään syytä valita 140-heppaista konetta 180-heppaisen sijaan. Pari tonnia noista tehoista ja paremmasta taka-akselista on halpa hinta. Muistaakseni 122-heppaisen ja 160-heppaisen Sciroccon hintaero oli aikoinaan luokkaa 5000 e.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 01.02.13 - klo:22:42
Taitaa kuitenkin valtaosa 1.8:n hinnasta tulla autoverosta eikä taka-akselista... Itse olisin halunnut 1.8:n mutta päädyin 140 heppaiseen tuon hintaeron takia. 122 hv Fr tuntuu taas jotenkin turhalta hinnaston täytteeltä
Toki korkeammat päästöt --> korkeampi autovero --> korkeampi hinta. Kuten totesin, järjellä ajatellen ostaisi korkeintaan tuon 140-heppaisen. Vähempikin riittäisi ;D

Kopsu

Niin, eihän tuo ole kiinni muusta kuin perstaskun paksuudesta.  ::) Valitettavasti köyhän on pakko tehdä kompromisseja.  :'(

leon_13

Kuvasta näkyy FR ja Style keulan erot.

Taky

Lainaus käyttäjältä: leon_13 - 02.02.13 - klo:07:35
Style vissiin valkoinen - se ainakin siistinpi, cleanimpi ja silmä tykkää enemmän.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Guest-317665

Lainaus käyttäjältä: leon_13 - 02.02.13 - klo:07:35
Niin näkyy... eli puskuri ja maski edessä eroa, takana sitten puskuri ja putken ulostulot isoimpina eroina. FR:ssä on se musta muovinen "paneeli" kilvenalustana, joka Stylessä on maalattu korinväriin. Ei nuo isoja eroja ole, mutta pieniä makueroja. Toiset tykkää toisesta ja toinen tyttärestä vai mitensemeni. :)

Sisällä pikku erot kuten ne oven valaistusnauhat ovat "integroitu" ovipahviin, eli vaihto ei ole ihan PnP jos sillepäälle rupeaa.

Semmoinen tuossa tuli mieleen, että voisiko joku autoa koeajamassa käyvä kurkata Bensa-auton konepellin alle. Onko siinä konepellissä kiinni äänenvaimennusmatto vai ei? Se nimittäin on myös varaosana ja jos se Octavian tapaan puuttuu bensamalleista, ei sen jälkiasennus olisi hankala rasti.

RedBull

Täällä myös 184hv Leon laitettu tilaukseen.

Tietääkö kukaan, pystyykö tehdastilaukseen vielä tekemään muutoksia?
Autoahan aletaan tekemään vasta muutaman kuukauden päästä.
Ainakin ennen pystynyt tekemään kun olen autoja tilannut. Myyjä ei osannut sanoa.

Alkanut todella tympiä autokaupoilla myyjien tietämättömyys tuotteistaan.
Esim myyjä ei tiedä oikein mitään Leonin varusteluista. Itse pitää kertoa mitä mihinkin kuuluu yms

Hyvin tuntuu autoliike rahastavan Webastolla. Hinnaksi antoivat kaukosäädöllä 2400e,
kun se kysymässäni liikkeessä on 1850e Thermo Call:lla varustettuna.  ???
Seat Leon FR TDi 184hv , Audi Q7 3.0TDi Quattro

psxgamer

Onnittelut vaan kaikille Leonin tilaajille. Suosituimpia tuntuu olevan nämä 180hv koneet. :-)

Noista varustetasoista: Itse en kyllä näe perusteita FR-tasolle Stylen sijaan. Pitäisi päästä vertaamaan kunnolla liikkeeseen Stylen ja FR:n ulkoisia eroja, mutta kuvissa ne näyttävät suhteellisin pieniltä: Lähinnä FR:n hienompi maski näyttää makealta. Sisällä en usko eroja olevan juurikaan, sillä mitään profiilin muutoksen mukana muuttuvia valoja en edes huomannut. FR:n hintaero on kuitenkin noin pari tonnia ja sillä rahalla saa jo pykälän tai pari isomman koneen tai vaikka automaatin. FR:ssä tulee lähinnä mukana paremmat penkit, pienet ulkoiset muutokset, Driver Select, 17" vanteet ja mitä vielä? Lisäksi Styleen saa Style -packin halvalla joka sisältää kaiken tarpeellisen +vielä parkkitutkan jota FR ei sisällä. Itse käyttäisin FR:stä säästämäni rahat sitten Sound Systemiin, naviin värinäytöllä ja ehkä mukavuuspakettiin. Lähinnä nuo 17" vanteet ja paremmat penkit toisivat Leoniin lisäarvoa, mutta 2.0TDI DSG kohoaa FR -varustetasolla liian kovaksi minun budjetille. :-(

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: RedBull - 02.02.13 - klo:11:33
Täällä myös 184hv Leon laitettu tilaukseen.

Tietääkö kukaan, pystyykö tehdastilaukseen vielä tekemään muutoksia?
Autoahan aletaan tekemään vasta muutaman kuukauden päästä.
Ainakin ennen pystynyt tekemään kun olen autoja tilannut. Myyjä ei osannut sanoa.

Alkanut todella tympiä autokaupoilla myyjien tietämättömyys tuotteistaan.
Esim myyjä ei tiedä oikein mitään Leonin varusteluista. Itse pitää kertoa mitä mihinkin kuuluu yms

Hyvin tuntuu autoliike rahastavan Webastolla. Hinnaksi antoivat kaukosäädöllä 2400e,
kun se kysymässäni liikkeessä on 1850e Thermo Call:lla varustettuna.  ???
Mikä myyjä se sellainen on, joka ei tiedä, saati ota selvää? Uskoisin kuitenkin, että mikäli tilaus tehty ihan lähiaikoina, muutokset olisivat mahdollisia... Etenkin, kun tuon tehokkaimman TDI:n tuotanto ei ole vielä edes alkanut. Tällöin oletettavasti ei myöskään tuotantoa ole autosi osalta vielä vahvistettu.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 02.02.13 - klo:12:35
Noista varustetasoista: Itse en kyllä näe perusteita FR-tasolle Stylen sijaan...
Sen takia onkin hyvä, että on valinnanvaraa. Ihmiset kun arvostavat eri asioita autossa. Minulle esimerkiksi jo pelkästään paremmat penkit olisi riittävä peruste hommata FR Stylen sijaan. Sijoitan viimeiset eurot paljon mielummin yleiseen käyttömukavuuteen (varusteet) ja ajettavuuteen (alusta, vanteet + renkaat) kuin vaikka tehoon (jota ei tosin koskaan ole liikaa). :)

Suomessa on se vikana, että täällä yritetään liikaa ajatella muiden puolesta. autokaupassa maahantuoja miettii mitä "suomalainen haluaa" ja tuo maahan vain hajutonta ja mautonta keskikastia, myyjä tilaa varastoon vaan karvalakkia eikä vaivaudu ottamaan varusteista selvää ja asiakas miettii vaan jälleenmyyntiarvoa ja sitä että "suomalainen ei halua varusteilla koreilla". Vaihtokierroksella taas sama rumba alkaa siitä, ettei varusteilla ole arvoa. Lopulta kaikilla on sellainen auto mitä ei oikeastaan halunnut, mutta kuvittelee, että kaikki muut haluaa. Sitten ihmetellään kun ulkomailta haetaan käytettyjä... Tokihan joukossa on niitä joille vaan se halpa hinta merkitsee jotain, mutta väittäisin, että aika moni näistäkin toimii noin vain koska systeemi toimii niin. Sori avautumisesta. :-[

leon_13

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.02.13 - klo:13:16
Sen takia onkin hyvä, että on valinnanvaraa. Ihmiset kun arvostavat eri asioita autossa. Minulle esimerkiksi jo pelkästään paremmat penkit olisi riittävä peruste hommata FR Stylen sijaan. Sijoitan viimeiset eurot paljon mielummin yleiseen käyttömukavuuteen (varusteet) ja ajettavuuteen (alusta, vanteet + renkaat) kuin vaikka tehoon (jota ei tosin koskaan ole liikaa). :)

Suomessa on se vikana, että täällä yritetään liikaa ajatella muiden puolesta. autokaupassa maahantuoja miettii mitä "suomalainen haluaa" ja tuo maahan vain hajutonta ja mautonta keskikastia, myyjä tilaa varastoon vaan karvalakkia eikä vaivaudu ottamaan varusteista selvää ja asiakas miettii vaan jälleenmyyntiarvoa ja sitä että "suomalainen ei halua varusteilla koreilla". Vaihtokierroksella taas sama rumba alkaa siitä, ettei varusteilla ole arvoa. Lopulta kaikilla on sellainen auto mitä ei oikeastaan halunnut, mutta kuvittelee, että kaikki muut haluaa. Sitten ihmetellään kun ulkomailta haetaan käytettyjä... Tokihan joukossa on niitä joille vaan se halpa hinta merkitsee jotain, mutta väittäisin, että aika moni näistäkin toimii noin vain koska systeemi toimii niin. Sori avautumisesta. :-[
Tää on niin totta. Kyllähän sen näkee minkälaisia autoja tuolla tiellä liikkuu kun auton ostajilla on ensimmäisenä mielessä jälleenmyyntiarvo. Esim monissa golffeissa joita on käytettynä myytävänä on aika harvassa radion näppäimet ohjaus pyörässä, tuollainenkin turvallisuutta lisäävä varuste on täytynyt lähes jokaisen jättää pois koska hinta olisi noussut muutaman satasen, eikä sitä olisi välttämättä saanut takaisin jälleenmyynti hetkellä. Ainakin käytettyjä kun olen itselleni katsonut niin olen suoraan skipannut kaikki, joista ei löydy seuraavia (parempi mankka, radio säätimet ohjeus pyösässä, nahka ratti + kattoluukku) koska nuo ovat itselleni tärkeitä. Joten uskon kyllä että se auto aikanaan menee paremmin kaupaksi ja paremmalla hinnalla jos niitä varusteita löytyy. Monet ostajat haluavat juurikin jotain tiettyä varustetta johon ovat tottuneen ja ovat valmiita maksamaan enemmän. Ehdotan, että kaikki alkavat ostamaan sellaisia autoja joista itse tykkää ja joka maksaa sen verran kun haluaa autoon rahaa laittaa. Ei kannata liikaa ajatella sitä jälleenmyynti arvoa tai onko varmasti järkevää hankkia jokin varuste. Kalliimmaksi se tulee, jos ei tykkääkään autosta kun on jättänyt kaikki herkut pois ja sen takia tekee mieli heti vaihtaa uuteen.

Jonde

Leonissa on kyllä tuo varustelistaus nykyisellään helppo, selviää vain muutamalla varusteella, toisin kun golffissa missä saa yli 10 ruksia laittaa.
Mitä tulee yllämainittuihin nappeihin ratissa ja parempaan soittimeen, niin itse en edes kato niitä kun mietin tulevaa autoa, jotenkin hölmöä maksaa 1ke soittimesta ja vermeistä kun ei edes puhu suomea, joten mielelläni tilaisin auton ilman soitinta ja ylimääräisiä nappeja ratissa, sillä jokaiseen autoon on tähänkin asti tullut ratti vaihdettua alkuperäistä parempaan ja hinnat on huomattavasti parempia kun ei tarvi ettiä nappimallia
Tärkeintä on kuitenkin hyvät valot, penkit ja tekniikka, niistä ei tingintä, mutta kaikki muu on toissiajaista ja jälkiasennettavissa.

Routa

Kävinpä tämäkin renkaita potkimassa tänään. Erittäin asiallisen tuntuinen peli ja ohjaamokin on jo sellaisella peruslaadukkaalla tasolla eikä kovamuovin käyttö häiritse samalla tavalla kuin edellisessä Leonissa. Takaluukku vaikutti yllättävänkin ahtaalta ja massiivinen takapuskuri tuntui vielä entisestään vaikutelmaa korostavan, joten farkkuversiota odotellessa.

Paikallista diileriä ei tunnu Seattien myyminen kiinnostavan. Seat/Nissan/Peugeot puolella oli paikalla kaksi myyjää, joista Seat osastolle ei joutanut kumpikaan, kun taas Volkkarin puolella niitä näytti parveilevan enemmän kuin asiakkaita.
Entinen VAG-kuljettaja.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Routa - 02.02.13 - klo:14:02
Paikallista diileriä ei tunnu Seattien myyminen kiinnostavan. Seat/Nissan/Peugeot puolella oli paikalla kaksi myyjää, joista Seat osastolle ei joutanut kumpikaan, kun taas Volkkarin puolella niitä näytti parveilevan enemmän kuin asiakkaita.
Tietämättä minkä seutukunnan paikallisesta puhut, totean, että tuotahan se teettää, kun liikkeessä on "ykkösedustus" ja sen jälkeen näitä toissijaisia edustuksia. Muistelen loppuvuotta 2008 kun olin Octaviaa ostattelemassa ei-paikallisessa liikkeessä, jonka merkkivalikoimassa oli Skoda ja Nissan. Katselin uteliaisuuttani pikaisesti Tiidaa, johon myyjä totesi "en mä sulle kyllä tuollaista kehtais edes myydä" :D

Ei sikäli, että olisin sellaista halunnut ostaakaan... Ocu sieltä "mukaan" lähti.

Routa

Oulun Pörhön Peugeot Seat Nissan keskuksesta kyse.
Entinen VAG-kuljettaja.

Flash77

Tulipa käytyä vilkuilemassa ensiesittelyssä uutta Leonia, koeajolle ei päässyt ku oli sen verran pitkä jono (Oulun Pörhöllä tämäkin).
Siellä on kyllä Seat osastolla kerrassaan ankeaa. Ulkopaikkakuntalainen ei varmasti löytäisi Pörhön merkkien sekamelskasta takanurkkaa josta Seattejä myydään  >:(

Oli mukava huomata että uusi koridesign muistuttaa enemmän vanhaa kunnon tyylikästä MK1:stä eikä MK2:sta joka ei oikein sytytä.
Pitänee käydä koeajamassa tosin farkkuversiota tässä odotellaan..

Guest-317790

Oulussa kannattaa marssia sinne Seatpuolen perälle. Nuorempi heppu kyllä tunsi auton ja oli heti kauppaa hieromassa.

Itse kävin aikanaan viikolla koeajamassa Leonin ja auton sai heti alle tallista. Ajankohdasta kiinni siis...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy