Yleinen nelivetokeskustelu

Aloittaja Micco, 14.01.10 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: M-J-B - 29.11.20 - klo:16:32
Eikös se oleellisin ero nelivedon ja vajaavedon välillä olekin, että nelivedolla pääsee pahempaan paikkaan jumiin?  ;D

Näin asian perustelee ne jotka ajavat vajaavetoisilla autoilla ja sen huomasi myös monta kertaa eilen liikennevaloissa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

Eikös se oleellisin ero nelivedon ja vajaavedon välillä olekin, että nelivedolla pääsee pahempaan paikkaan jumiin?  ;D

Näinhän se on. Toisaalta vajaavetoisella pääsee lapiohommiinkin aikaisemmin. Olen saanut etuvedonkin pohjan varaan joskus nuoruudessa.

paimentolainen

Tämä on kyllä totuus. Vauhdilla kun tuon Touareginkin ajaa pahaan paikkaan, ja antaa vaikka hetken renkaiden pyörähtää, niin turha on mitään lapiota kaivaa takakopasta. Traktoria tai kauhakuormaajaa tarvitaan :D

Ilmajousituksen kun nostaa off-road -asentoon ja varovasti pakittaa pois, niin saattaa vielä selvitä... 3 lukittavaa tasauspyörästöä olisi kyllä nannaa, mutta ei ole ensimmäistäkään.
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.20 - klo:16:38
Näin asian perustelee ne jotka ajavat vajaavetoisilla autoilla ja sen huomasi myös monta kertaa eilen liikennevaloissa.

Olen kaikki autot ostanut tarkoituksella etuvetoisina, koska neliveto on kalliimpi ostaa ja ylläpitää sekä ne pari päivää kun kaupungissa on tosissaan lunta voin istua kotona tai käyttää taksia. Miten itse perustelet nelivetoa?

SNG

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.11.20 - klo:17:42
Olen kaikki autot ostanut tarkoituksella etuvetoisina, koska neliveto on kalliimpi ostaa ja ylläpitää sekä ne pari päivää kun kaupungissa on tosissaan lunta voin istua kotona tai käyttää taksia. Miten itse perustelet nelivetoa?

Vakaus, etenemiskyky kelissä kuin kelissä ja mahdollisuus käyttää takavetokikkoja.

Kun tulee oikein paljon lunta, niin keski-ikäistäkin rupeaa lapsettamaan ;D

M-J-B

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.20 - klo:16:38

Niin no, itse ajan nelivedolla mutta on perusteluissa perää. Muuten ajaisin edelleen etuvedolla, mutta venetraileri nousee rampilta nelivedolla paljon nätimmin. Liikennevaloissa ja muutenkin yleisen liikenteen seassa aivan sama.

Aikoinaan työporukka hämmästeli, mitä tuollaisella tekee kun kollega osti Vitaran. Omistaja perusteli, että onhan se kätevää kun tuosta työpaikan parkkipaikalta pääsee lähtemään suoraan ojan yli. Perustelu ei vakuuttanut, olihan parkkipaikalle kaksi liittymää, autoissa kääntyvät etupyörät ja vaihde sekä eteen että taakse. Siitä provosoituneena lähimmälle hiekkamontulle demoamaan Vitaran etenemiskykyä... ja ensimmäiseen hiekkakasaan mahastaan kiinni kaikki neljä pyörää ilmassa.

sakal83

Jos se raha ei ole ensimmäinen kriteeri valinnalle?
Olet tehnyt kyllä selväksi, että et autoon juuri aikaa tai rahaa ylimääräistä sijoita.
Ihmetyttää miksi olet VAGareenalle eksynyt. VAG ei varmasti ole se halvin vaihtoehto.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Et pese autoa saati vahaa vanteita, ostat auton etuvetoisena, koska se on halvempi sekä edullisempi ylläpitää, mutta vähän aikaa sitten kirjoitit alla seuraavaa. Ymmärrätkö paradoksin?

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 28.11.20 - klo:12:23
Joskus tuntuu, että vaikka auton pohja ruostuu, moottori savutta ja renkaat ovat sileät, sukassa on reikä, tiskit on pesemättä ym, mutta kun auton vanteet kiiltää, niin kaikki on kunnossa.

Eli minulle tämä ulkoapäin näkyvän kiillottaminen on kyllä vastenmielinen. Auto on auto. Sen paikka on ulkona ja sellaisenaan.

Meillä on nelivetoja molemmat autot, koska VOIN! Ymmärrät pointin kun olet kerran omistanut nelivetoisen auton ja ajanut sillä esimerkiksi talven. Ja kyllä huollatan ihan samallalailla etupainotteisesti autoni oli se etu, taka tai neliveto.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.20 - klo:19:05

Meillä on nelivetoja molemmat autot, koska VOIN! Ymmärrät pointin kun olet kerran omistanut nelivetoisen auton ja ajanut sillä esimerkiksi talven. Ja kyllä huollatan ihan samallalailla etupainotteisesti autoni oli se etu, taka tai neliveto.

En elää autoja varten, autot ovat vaan välineet päästä pisteestä A pisteeseen B, mutta olkoon Sinun tärkeysjärjestys sellainen. Itse sijoitan kiinteistöihin, jotta voin asua tarpeen mukaan paikoissa, joissa ei tarvita nelivetoa :)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.11.20 - klo:20:16
En elää autoja varten, autot ovat vaan välineet päästä pisteestä A pisteeseen B, mutta olkoon Sinun tärkeysjärjestys sellainen. Itse sijoitan kiinteistöihin, jotta voin asua tarpeen mukaan paikoissa, joissa ei tarvita nelivetoa :)

Meinaatko viedä ne kiinteistöt hautaan?

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.20 - klo:20:25
Meinaatko viedä ne kiinteistöt hautaan?

Meinasitko itse testamentata jälkipolville tuon tuplatehoisen luupääsi?  ::)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.11.20 - klo:21:28
Meinasitko itse testamentata jälkipolville tuon tuplatehoisen luupääsi?  ::)

Etkö pystynyt parempaan? Tuostakin olen yli 10 vuotta sitten luopunut, koska oli tylsää ajella talvella tehokkaalla etuvetoisella autolla, vaikka lukkulaatikko olisi ollut. Nykyään hymyilyttää ajella kesät talvet nelivetoisilla autoilla.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.20 - klo:21:34
Etkö pystynyt parempaan? Tuostakin olen yli 10 vuotta sitten luopunut, koska oli tylsää ajella talvella tehokkaalla etuvetoisella autolla, vaikka lukkulaatikko olisi ollut. Nykyään hymyilyttää ajella kesät talvet nelivetoisilla autoilla.

Toivottavasti pystyn sitten kun aika koittaa, jos siis verrataan asunnon vrt. nelivetoisen ajoneuvon testamenttausta eteenpäin.  :-*
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.11.20 - klo:21:39
Toivottavasti pystyn sitten kun aika koittaa, jos siis verrataan asunnon vrt. nelivetoisen ajoneuvon testamenttausta eteenpäin.  :-*

Tämä on surullinen Suomalainen menttaliteetti, että tärkeintä on jättää testamentissä jotain jälkeensä eikä elää elämää silloin, kuin on elossa. Sinäkään et tiedä päivää milloin lähdet täältä.

Lainaan erästä Suomalaista legendaa: "Elämä on ihmisen parasta aikaa."

Tai sitten voi käydä vaikka näin  ;D.
"kuolinpesä joutuu maksamaan puolison taloyhtiölainoja jopa kymmeniä vuosia"

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.20 - klo:21:49
Tämä on surullinen Suomalainen menttaliteetti, että tärkeintä on jättää testamentissä jotain jälkeensä eikä elää elämää silloin, kuin on elossa. Sinäkään et tiedä päivää milloin lähdet täältä.

Lainaan erästä Suomalaista legendaa: "Elämä on ihmisen parasta aikaa."

Tai sitten voi käydä vaikka näin  ;D.
"kuolinpesä joutuu maksamaan puolison taloyhtiölainoja jopa kymmeniä vuosia"

Tämä se vasta surullinen elämänasenne onkin. Minä minä minä, aina vaan minä.  >:(

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.11.20 - klo:21:52
Tämä se vasta surullinen elämänasenne onkin. Minä minä minä, aina vaan minä.  >:(

Ehkä sä sitten huomaat asian, kun rupeaa oman ikäisiäkin kuolemana useampi ympäriltä, että kannattaa elää sitä elämää silloin kun on elossa.

Toiset elää testamentin perässä tai testamentille. Toiset ei.

Mitenkäs sinun nelivedot toimii siellä Puolassa?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: SNG - 29.11.20 - klo:18:00
Kun tulee oikein paljon lunta, niin keski-ikäistäkin rupeaa lapsettamaan ;D

Eihän näin voi tapahtua edes suljetulla alueella missä voit oikeasti pyörittää rauhassa eikä, niin kuin pari Tero-Petteri viiden aikaan perjantai iltana vajaavetoisilla bemareilla Seppälän Prisman parkkiksella.

Siinä on iso ero takavetoisen ja nelikon välillä miten vauhtia saa ja miten iloisesti auto pyöri ympyrää tai kahdeksikkoa  ;D.

SNG

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.12.20 - klo:22:11
Eihän näin voi tapahtua edes suljetulla alueella missä voit oikeasti pyörittää rauhassa eikä, niin kuin pari Tero-Petteri viiden aikaan perjantai iltana vajaavetoisilla bemareilla Seppälän Prisman parkkiksella.

Siinä on iso ero takavetoisen ja nelikon välillä miten vauhtia saa ja miten iloisesti auto pyöri ympyrää tai kahdeksikkoa  ;D.

Ei tietenkään. Tuohan oli pelkkä provokatiivinen provo  ;D

Kun asfaltti ei ole kuiva, niin TOTTAKAI pudotettaan AINA nopeus viiteenkymppiin....  :D

PS. Seppälässä parikin hautuumaata ja kuolemankuopat kivenheittoetäisyydellä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy