PlastiDip - "kumimaali"

Aloittaja pokkus, 25.06.12 - klo:01:48

« edellinen - seuraava »

pokkus

Jotkut saattoivat jo huomatakin kun mietiskelin tätä tuotetta tuolla autotallin puolella. Ajattelin nyt laittaa ihan erillisen ketjun aiheesta, jos muilla on kokemuksia tuotteesta. Itse en ole tuotetta kokeillut, mutta ajattelin ostaa ja kokeilla ihan lähiaikoina. Laittelen kokemuksia sitten myöhemmin.

Kyseessä siis "kumimaali", jolla voi päällystää mattamustaksi esimerkiksi etugrillin, logoja, tekstiä, sisustan osia, vanteet tai vaikkapa koko auton :) Muitakin värejä ja glossipinnoite löytyy.

Tuolla tuotteen englanninkielinen sivusto:
http://dipyourcar.com/shop/page/1?shop_param=

FAQ:
http://dipyourcar.com/shop/page/51?shop_param=

Videoita:
http://dipyourcar.com/shop/page/2?shop_param=

Tuotteella näyttää olevan myös ihan suomalainenkin tarjonta:
http://www.plastdip.fi/

Flat

Tuolla audizinen puolella tuntuu välillä' siltä että kaikki vedetään tuolla mönjällä. Kovasti tuntuu olevan suosiossa sielläpäin....
Ainakin kuvistä päätellen lopputulemat ovat ollet ihan ok.....

pokkus

Kaksi spray-purkkia tuli lähirautakaupasta ostettua. Aikalailla samoissa hinnoissa kuin perusmaalitkin eli $6/purkki. Juuri tuli parvekkeella nopeasti sipaistua ja kokeiltua maalia vanhaan muoviviivottimeen. Siinä oli sellanen tosi liukas pinta eli jos siihen tarttuu, niin luultavasti tarttuu myös auton kromiosiin :) Nyt tuli vasta suihkittua yksi kerros ja ainakin kolme kerrosta pitäisi laittaa vielä lisää. Katsotaan kun homma on valmis ja kuiva miltä näyttää. Jos kaikki menee hyvin, niin autoon ajattelin tuota kokeilla parin viikon sisällä kunhan itsellä on aikaa ja sää on hyvä :) Vaimo tosin jo älähti hiukan vastaan kun kerroin aikeistani. Hän kun kuulemma tykkää kromigrillistä todella paljon...

pokkus

Koepalasta tuli omasta mielestä oikein hyvä ja pinnasta omiin maalaustaitoihin nähden jopa loistava :) Annan nyt kuivahtaa huomiseen asti ja sitten kokeilen miten tuo kestää kulutusta ja lopuksi yritän repiä pinnoitteen kokonaan irti.

lemmentalja

Mielenkiinnolla odotellaan loppulauselmaa!  ;D Itteäkin kovasti kiinnostaa josko tolla pellinpäälle uskaltaisi maalata...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Dirti

Pari viikkoa sitten tuli Exeosta mustattua kyseisellä sprayllä Seatin merkki, ainakin pari vkoa hyvin pysynyt. Aluksi pari ihan ohutta kerrosta kun suihkutti niin uskalsi sitten muutaman paksumman kerroksen suihkuttaa, muistaakseni 4 tuntia oli lopullinen kovettumisaika. Kova hinta tuolla aineella suomessa, MVE-onlinestä 28 eskoa muistaakseni lähetyskuluineen...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

pokkus

Tänä aamuna tuli sitten tutkittua tuota koepalaa (läpinäkyvä muoviviivotin) kun ei jaksanut iltaan odotella :) Maali oli ainakin tuohon pintaan tarttunut kuin tauti ja maalin repimistä oli aika hankala aloittaa. Ei siis tahtonut kovin helposti pinta rikkoontua ainakaan käsin ja veistä jouduin käyttämään apuna. Sitten kun jostain kohdasta sai sen verran kiinni, että pääsi sormilla vetämään, niin maali lähti suht kivuttomasti irti. Ainoa mikä pisti heti silmään, että maali ei taida sopia läpinäkyvälle muoville, koska muovin pinta oli samentunut todella paljon maalin takia. Maalissa on siis jotain mikä hiukan syövytti tuota muovin pintaa. Pitää vielä tehdä sama vertaustesti jollekin kromiosalle ja katsoa samentuuko sen pinta samalla tapaa. Jos kromi sumentuu maalin takia, niin silloin jää itselläkin laittamatta autoon. Mitään tämmöisiä käyttäjäkokemuksia tosin en ole lukenut, joten en usko, että pitäisi olla ongelma. Katsellaan...

torx

Tätähän noi jenkit tunkenut jo lähes jokapaikkaan. Parempi plastidipata kuin maalata.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: torx - 27.06.12 - klo:17:45
Tätähän noi jenkit tunkenut jo lähes jokapaikkaan. Parempi plastidipata kuin maalata.

Itse ymmärrän kyllä suosion täysin. Homma jonka jokainen voi itse suht turvallisesti tehdä, koska maalin voi poistaa, jos jokin menee pieleen. Oikeaa maalia onkin sitten hiukan huonompi lähteä irroittamaan :) Edullistakin tuo on oikeaan maalaukseen verrattuna.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.06.12 - klo:18:22
Itse ymmärrän kyllä suosion täysin. Homma jonka jokainen voi itse suht turvallisesti tehdä, koska maalin voi poistaa, jos jokin menee pieleen. Oikeaa maalia onkin sitten hiukan huonompi lähteä irroittamaan :) Edullistakin tuo on oikeaan maalaukseen verrattuna.

Ja parasta tuossa on se että dipin päälle voi maalata....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

hosee

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.06.12 - klo:14:41
Maalissa on siis jotain mikä hiukan syövytti tuota muovin pintaa. Pitää vielä tehdä sama vertaustesti jollekin kromiosalle ja katsoa samentuuko sen pinta samalla tapaa.

Tulitko testanneeksi tuota kromille? Houkuttelisi vetää keulan VW-logo mustaksi. Tuolla sen saisi tehtyä kivasti teippaamalla konepellin tuon merkin ympäriltä ja suihkuttelemalla dipit sitten pintaan....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

pokkus

Lainaus käyttäjältä: hosee - 03.07.12 - klo:15:07
Tulitko testanneeksi tuota kromille? Houkuttelisi vetää keulan VW-logo mustaksi. Tuolla sen saisi tehtyä kivasti teippaamalla konepellin tuon merkin ympäriltä ja suihkuttelemalla dipit sitten pintaan....

En vielä. Kaverit Suomesta oli kylässä koko viikonlopun, niin kaikkea muuta menoa riitti aivan tarpeeksi :) Pitää nyt bongailla joku sopiva kromipala maalausta varten, niin voisin kokeilla jopa tänään.

pokkus

Eilen tuli testattua tuota PlastiDippia kromipinnalle. Testikappaleena toimi muovinen kansi, jossa oli toisella puolella kromipinnoitus. Testikappale oli siitä hyvä, koska useat puskurit ovat tehty samalla periaatteella. Ruiskutin pinnalle 4 kerrosta maalia ja annoin kuivua yön yli. Kannesta peitin toisen puolen teipillä, jotta maalattua puolta oli helpompi verrata alkuperäiseen pintaan maalin poistamisen jälkeen. Maalatusta pinnasta tuli todella siisti ja maali oli todella helppo poistaa kromipinnalla kunhan ensin jonkun kulman sai hiukan alulle repimistä varten. Tuossa pitää vaan muistaa, että maalikerroksen pitää olla tarpeeksi paksu, että repiminen onnistuu helposti. Saa sen ohuemmankin kerroksen irti, mutta vaatii hiukan enemmän vaivaa.

Lopuksi tein vielä vertailun maalatun ja maalaamattoman pinnan välillä, enkä huomannut noiden kahden välillä minkäänlaista eroa. Maalattu pinta oli siis maalin poiston jälkeen aivan yhtä hyvässä kunnossa kuin maalaamaton pinta. Maalista jäi ainoastaan todella mitätön tahmea pinta kromiin, samaan tapaan kuin joistain teipeistä, joka tosin lähti helposti pois rätillä pyyhkimällä. Nyt pitää toki muistaa, että maali oli itsellä vain yön yli vaikuttamassa. Tuon testin perusteella ainakin itse uskaltaisin autoni kromipuskurin tuolla maalata :)

pokkus

Eilen olin jo menossa maalipurkkien ja muiden vehkeiden kanssa autolle, kunnes autolla huomasin, että yksi maalattava kohde ei olekaan kromia vaan hopeanväriseksi maalattua muovia. En siihen uskaltanut suoriltaan kokeilla, koska olin testannut maalia vain kromipinnoille. Piti siis mennä vielä kotiin tekemään lisää maalitestejä maalatuille muovipinnoille :) Koepalaksi otin vanhaa elektroniikkaromua, josta sopivasti löytyi juuri samanlaista maalattua muovia hopeisena ja valkoisena kuin autossakin oli. Heitin kolme kerrosta pintaan ja annoin vaikuttaa iltaan asti. Poisrepiminen oli helppoa tälläkin kertaa eikä kumpaankaan pintaan ollut jäänyt minkäänlaisia jälkiä maalista. Pitääkin siis ensi viikonloppuna ottaa urakka alle laittaa maalaten :)

pokkus

Laitan tänne nyt hiukan kattavamman raportin tuosta oman Edgen takana olevien Edge ja Limited -tekstien plasti dippauksesta. Kaiken kaikkiaan homma oli aivaan sairaan helppo ja tämä kyllä onnistuu ihan keneltä vain kunhan seuraa ohjeita ja tekee homman huolella. Itsellä meni kaiken kaikkiaan aikaa hiukan reilu tunti 4 kerroksen maalaamiseen ja kuivumiseen. Kaikista työläin operaatio oli maalattavien pintojen puhdistus ennen maalausta sekä muiden pintojen suojaus sanomalehdin :)

Maalattavan alueen lähellä olevat pinnat kannattaa pestä ennen homman aloittamista, jotta pinnat voi homman loputtua pyyhkiä helposti puhtaaksi. Samoin ne pinnat, joita ei halua maalata, kannattaa suojata vahalla tai esimerkiksi jollain detailerilla. Näin niistä lähtee pisaroitunut maali helpommin irti.

Alla oleva kuva on lähtötilanne. Tuossa olen putsannut kromisen Edge-tekstin kauttaaltaan puhtaaksi mikrokuituliinalla sekä lopuksi vielä poistin rasvat alkoholilla.
Tässä kuvasarjassa kerron vain miten toimin tuon Edge-tekstin kanssa, koska toisen puolen kanssa toimin aivan vastaavasti.


Seuraavaksi kannattaa maalattavan alueen ympärys  suojata teipillä. Tässä on nimenomaan tärkeää, että teippiä ei edes yritä saada kiinni maalattavaan tekstiin. Maalin voi antaa siis hyvin mennä auton maalipinnalla, koska se helpottaa hommaa huomattavasti myöhemmin. Jätä siis maalattavan alueen ympärille suojaamaton alue! Tämä on ehkä yksi tärkein seikka muistaa kun maalaa plasti dipilla.


Seuraavaksi kannattaa hiukan suojata ympäristöä suuremmalta alueelta. Ei kannata säikähtää vaikka pieniä maalipisaroita menee suojaamattomallekin alueelle, koska ne lähtevät helposti pois myöhemmin.


Sitten ei muuta kuin sprayaamaan. Ensimmäisellä kerroksella ei missään nimessä pidä yrittää saada maalatuksi joka kohtaa peittäväksi vaan maalin pitää jäädä hiukan läpinäkyväksi. Näin maali saa paremman pidon ja loput 3 kerrosta kyllä peittävät sitten kaikki kohdat. Sprayauksessa on tärkeää, että kohde maalataan joka suunnalta: ylhäältä, alhaalta ja kummaltakin sivulta. Pelkkä päältä maalaaminen ei siis riitä. Tärkeää on myös maalausetäisyys. Itse pidin purkkia noin 15cm päässä kohteesta ja se vaikutti aika hyvältä. Liian läheltä tai kaukaa ei siis saa sprayata tai muuten lopputulos on huono kuten tuossa myöhemmin kerron miten itsellä kävi Limited-tekstin kanssa.


Kun ensimmäinen kerros on kuiva, niin ei muuta kuin seuraava kerros päälle. Itse annoin kuivua noin 10 minuuttia joka kerroksen jälkeen, mutta kuivumisaika riippuu aina hiukan maalausolosuhteista. Jokaisessa maalauskerrassa pitää muistaa samat säännöt kuin tuossa ekassa kerroksessa. Ei siis saa yrittää liian paksua kerrosta kerralla. Kerroksia kannattaa laittaa yhteensä vähintään kolme, mutta mieluusti ainakin neljä. Näin maalista tulee tarpeeksi vahva ja se on helpompi repiä pois myöhemmin, jos ei tykkääkään lopputuloksesta. Näin itse jatkoin vielä kahden kerroksen verran eli kokonaisuudessaan laitoin 4 kerrosta. Viimeisen kerroksen pitää antaa sitten kuivua useampia tunteja ennen kuin autoa kannattaa alkaa pesemään jne.


Sitten kun kaikki kerrokset on maalattu ja vika kerron on kuivahtanut reilu 10 minuuttia niin ympärillä olevia suojia voi alkaa poistamaan. Alla on kuva, jossa vaiheessa kannattaa olla tarkkana repimisen kanssa. Tekstin ympäriltä siis varovaisesti revitään maalit pois siten, että maali ei lähde "lohkeamaan" itse maalatusta tekstistä. Tässä hyvä apuväline on esimerkiksi tuli- tai hammastikku. Sillä on hyvä rapsutella maalia irti kirjainten sisältä. Idea maalissa on, että se repeytyy rajapinnoissa rikki ja siten maalin voi nätisti irroittaa maalatun tekstin ympäriltä ilman, että itse maalattu pinta lähtee irti.


Tässä vielä lopullinen teksti maalattuna ja valmiina.


Ja miltä pinta näyttää ihan läheltä katsottuna kun pinta on hyvin onnistunut.


Tuossa aiemmin vielä mainitsin, että tuo Limited-teksti hiukan epäonnistui. Alla kuva kauempaa tekstistä.


Ja kuva vielä lähempää, josta hyvin näkee huokoisen ja pilalle menneen maalipinnan M ja I kirjainten kohdalla. Syypää tähän taisi olla liian läheltä maalaaminen tai liikaa maalia yhdessä kohtaa. Onneksi tämä on helppo fixata. Ei tarvitse kun repiä nuo kaksi kirjainta irti maalista ja maalata uudestaan :)


Aivan lopuksi itse vielä pyyhin kaikki auton maalipinnat detailerilla puhtaaksi mahdollisista maalipisaroista. Ne lähtikin todella helposti irti ilman mitään ongelmia. Sitten vaan miettimään seuraavia kohteita :D

MoFFe

Hyvä tuosta tuli joo...Jos ois kiiltävän mustana niin ois aika jees.  :)
Helposti lähtee maalipinnasta pois?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 09.07.12 - klo:08:08
Hyvä tuosta tuli joo...Jos ois kiiltävän mustana niin ois aika jees.  :)
Helposti lähtee maalipinnasta pois?

Tuohon päällehän olisi voinut vielä heittää kiiltomaalin pintaan tai vaikkapa gunmetal-värin :) Niitä myydään vielä ihan erikseen, mutta itsellä oli tällä kertaa vain tuota mattamustaa. Tänään aamulla katsoin tuota Edgen perää ja näyttää kyllä ihan pirun hyvältä noin mattanakin. Tuo epäonnistunutkin puoli oli jonkin verran parantunut yön aikana eli kun maali kunnolla kuivuu niin pinta vielä paranee hiukan. Pitää nyt tarkkailla miten pysyvät kiinni pidemmässä juoksussa pesujen kanssa...  ::)

Maali lähti auton maalipinnasta todella helposti pois. Maali pysyy niin kauan pinnassa hyvin kiinni, jos se ei vaan pääse repeämään mistään kohtaan alulle. Sen jälkeen maali suorastaan rullautuu irti pinnasta. Jos vähänkin on intoa, niin suosittelen kyllä hankkimaan purnukan kokeeksi, kun ei kuitenkaan kovin kallista tavaraa ole :)

Jude

Jääkö pinnasta kumimainen vai onko samantuntuinen kun mattateippi?

Tollaselle maalille keksis paljon käyttökohteita
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Jude - 09.07.12 - klo:19:38
Jääkö pinnasta kumimainen vai onko samantuntuinen kun mattateippi?

Minusta tuo pinta on vähän siltä väliltä. Ei siis miltään pehmeältä kumilta tunnu, mutta ei myöskään ole mattateipin kovuinen tai yhtä sileä. Aikalailla tuo minusta tuntuu ihan normaalilta mattamaalilta siihen asti kunnes sitä alkaa repimään pois. Silloin kyllä huomaa, että kyseessä on kumimaali, koska se venyy samalla tapaa kuin kumi.

Käyttökohteita tuollehan löytyy aivan loputtomiin. Itse mietin, että tuollahan voisi vetää vaikka auton keulaan stripet :) Isojen alueiden maalaaminen on tosin hankalampaa tuolla spraylla ja melkein vaatisi kunnon ruiskun ja enemmän kokemusta. Monet päällystävät tuolla esimerkiksi työkaluja, jolloin niistä saa paremman otteen. Itse huomasin vasta reilu viikko sitten, että me käytetään ihan samoja maaleja meidän firman tuotteissa :D

hosee

Tuo näyttää tosi hyvältä. Maalasit siis kylmästi päälle isomman alueen, "katkaisit" pinnan tuosta merkin ja maalipinnan välistä ja vetäisit irti? Vaikuttaa vielä helpommalla kuin mitä muutamat netin teippailuviritykset antoivat ymmärtää. Kerrohan miten tuo pysyy pesuissa kiinni.

Houkuttaisi kovasti vetäistä tuollaisella kansanvaunu-logo keulalta mustaksi, mutta tavaraa ei oikein tunnu järjellisesti saamaan suomesta. Sama temppu tuolla itsehohtavalla voisi tuoda piristystä syksyn pimeyteen :) Löytyyköhän paikallisilta markkinoilta mitään korvaavaa tuotetta?
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Tommi13

Plastidippia löytyy myös Suomesta: http://www.mve-online.com/index.php?manufacturers_id=17. Itse hankin toista vuotta sitten pari pulloa verkkokaupasta ja hyvin tuli perille.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: hosee - 11.07.12 - klo:09:45
Maalasit siis kylmästi päälle isomman alueen, "katkaisit" pinnan tuosta merkin ja maalipinnan välistä ja vetäisit irti? Vaikuttaa vielä helpommalla kuin mitä muutamat netin teippailuviritykset antoivat ymmärtää. Kerrohan miten tuo pysyy pesuissa kiinni.

Kylmästi vaan osittain auton oman maalipinnan päälle ja näin se nimenomaan pitääkin tehdä. Netissä itsekin näin yhden videon, jossa kaveri suojasi jokaikisen pienenkin kolon teipillä, ettei maali pääsisi kosketukseen auton maalipinnan kanssa. Aivan turhaa duunia hänellä ja riski koko jutun mokaamiseen on vain suurempi, koska teippi repii mukanaan aina myös tuota plasti dippiä. Itse rajapintoja maalattavan ja ei-maalattavan pinnan välillä ei tarvitse edes itse rikkoa, jos näiden kahden pinnan välillä on selkeä rako. Maali repeytyy noissa kohdissa ihan itsekseen. Rajapintojen lähellä kun maalia repii irti, niin kannattaa toki olla tarkkana, jos maali ei repeydykään itse kahtia. Silloin kannattaa jollain veitsellä hiukan avittaa.

Auton etumaskia jos maalaat niin muista toki laittaa suojat maskin sisäpuolelle moottoritilaan, jotta maali ei pääse sinne menemään. Sama juttu vanteiden kanssa, jos paikallaan vanteita maalaa eli suojaa levyt ja satulat kunnolla. Järki kannattaa siis pitää mukana hommassa koko aika :)

Jokainen toki tehkööt omalla vastuullaan maalaukset, joten en ota vastuuta jos jokin menee pieleen :) Varsin harmitonta tuo näyttäisi joka tapauksessa olevan.

jarppis


pokkus

Itsekin tuli katsottua joku lyhyempi video koko auton dippauksesta :) Sinällään mielenkiintoinen idea saada halvalla mattamusta auto itselle. Tuossa hommassa tosin täytyy olla jo maalauskokemusta alla ja kunnon vehkeet tekemiseen. Spraypulloilla kun ei tahdo saada tasaista pintaa aikaiseksi isoilla alueilla vaan niistä tulee helposti todella laikukkaita :)

Pitäisi nyt vaan itsekin löytää aikaa lisädippauksille auton parissa :)

SKU

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 27.07.12 - klo:19:16Koko auto plastidipillä :)

PlastiDip a WHOLE CAR - How-to by DipYourCar.com
Tälle voisi siis antaa mallinimen "kokovartalospärdäri". Eli odotellaan sitä ensimmäistä, joka maalaa "vaihdekeppinsä". ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

qwe

PlastiDip voisi toimia myös kiveniskusuojana, ainakin paremmin kuin ihmevahat.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

pokkus

Lainaus käyttäjältä: qwe - 27.07.12 - klo:22:45
PlastiDip voisi toimia myös kiveniskusuojana, ainakin paremmin kuin ihmevahat.

Tuohon hommaan tuo varmasti sopisikin väliaikaiseksi suojaksi. Sitten kun suoja menee huonoksi, niin ei muuta kuin vanha kerros irti ja uusi tilalle :)
Itse ajattelin, että jos olisin maalannut suojakerroksen Edgen takapuskurin kynnyslistan kohdalle. Takakonttiin kun heittää noita tavaroita ja lastenrattaita, niin aina tahtoo tuo puskuri siinä hiukan ottaa osumaa. Tuollainen maalikerros pitäisi juuri sopivasti enimmät naarmut poissa.

Naapuri muuten maalasi omat bemarin vanteensa Plastidipillä viime viikonloppuna. Ihan hyvää jälkeä sai aikaan, vaikka taitaa olla aika ensikertalainen kaikessa autoon liittyvässä :) Kyseli minulta nimittäin, että pitääkö auto pestä ennen vahausta... :D Vanteet oli muuten hyvät, mutta muutamissa kohdissa näki, että spraypulloa ei oltu suihkutettu tarpeeksi monesta kulmasta eli puolien välissä oli maalaamattomia kohtia.

Dirti

Mitenköhän tuon pesemisen kanssa....? Jotain pesuvälinettä myyvät sivuillaan mutta ei ainakaan tän läskin aivoilla selvitetty että miten se loppupelissä käypi....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

kanada

Kas tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta tuotteelta. Onko kellään mitään hajua, että mitenkäs näiden spray-purkkien kuljettaminen Yhdysvalloista Suomeen onnistuu? Saako tuoda itse lentokoneessa vai pitääkö postissa lähettää? Olen sattumalta uudella mantereella lomalla ja näitähän voisi vaikka tuoda tuliaiseksi itselle...  :)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 28.07.12 - klo:22:33
Mitenköhän tuon pesemisen kanssa....? Jotain pesuvälinettä myyvät sivuillaan mutta ei ainakaan tän läskin aivoilla selvitetty että miten se loppupelissä käypi....

Normaalista vedestä tuo ei ainakaan ole moksiskaan. Omaa autoa en ole vielä pessyt maalauksen jälkeen, mutta en kyllä usko pesun tuota mitenkään haittaavan, kunhan ei liikaa hinkkaa pesusienellä maalattuja kohtia. Ja toki millään kovalla ja terävällä ei kannata maalia tökkiä. Voin kyllä ilmoitella sitten kun auton pesen, että miten käy :)

Lainaus käyttäjältä: kanada - 29.07.12 - klo:03:42
Onko kellään mitään hajua, että mitenkäs näiden spray-purkkien kuljettaminen Yhdysvalloista Suomeen onnistuu? Saako tuoda itse lentokoneessa vai pitääkö postissa lähettää?

Matkatavaroissa tuominen saattaa olla pieni riski, koska spraypullot on kuitenkin paineistettuja ja sisältävät helposti syttyvää nestettä. Näitähän ei yleensä kovin mieluusti saa koneeseen tuoda :) Kannattaa siis varmistaa lentoyhtiöltä ennen kuin matkalaukkuun laittaa tai muuten voi tulla yllätyksiä. Postissa toki paketin saa helposti perille, mutta oman kokemuksen mukaan postitus Jenkeistä Suomeen on pirun kallista...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy