Ameriikan CC Euroopassa

Aloittaja VAG!, 11.01.10 - klo:23:24

« edellinen - seuraava »

VAG!

aa

Kiviharju

Ainakin siitä löytyy tooodella hienot amber etuvilkut. ;D
Ihme ettei suomi CC:hen ole noita otettu, ja vain V6 malliin kirkkaat ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Docw

Liekköhän nuo amber vilkut vai kokoajan loimottavat huomiovalot ;) Eiköhän nuo kuitenkin saa disabloitua vag-comilla ellei jo tehty.
Mitenkähän punaiset takavilkut, saakohan kulkupeliä rekisteriin jos sellaiset löytyy? Muuttoautona saa, mutta entäs perus tuontiautona?

Pitääkin piruuttaan katsella myöhemmin tuo radiokysymys omasta autosta. Harmi kun ei satelliitit kanna suomeen asti, Sirius satelliittiradio on nimittäin aika jees kapistus  8)

Kiviharju

#3
Lainaus käyttäjältä: Docw - 12.01.10 - klo:00:23
Liekköhän nuo amber vilkut vai kokoajan loimottavat huomiovalot ;)
Voihan se noinkin olla, luulisin kyllä että eteenpäin ei ole erikseen huomiovaloja, mutta sinähän sen paremmin tiedät kun siellä asut ;) Eikös noissa pitäisi olla ihan normi parkit eteenpäin, ja vain etunurkissa sivulle nuo äärivalot? Näin ainakin jenkki Golffissa...

Edit:
http://www.vw.com/cc/gallery/en/us/#/exterior/0/ Ei niissä kohdissa pala valoja ainakaan tässä kuvassa, jossa muut valot on päällä.
Linkin takana muutenkin kuvia jenkki CC:stä.
Audi A4 Allroad quattro -17

Docw

Radiota tuli tutkailtua ja kävi ilmi että ainakin Audin radio hakee ainoastaan parittomia taajuuksia (87.7...87.9...jne). Jotkut kanavat jää siis Suomessa kuuntelematta. Liekköhän tuohon löytyy joku VAG-COM korjaus?

Noita valoja ei ole niin tarkkaan tullut tutkittua että faktaksi sanomisiani menisin vannomaan, mutta suurimmassa osassa nuo oranssit on näkösällä kokoajan. Esimerkiksi kelvannee A4 B8:






LS

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.01.10 - klo:09:30
Muuttoautona se olisi tarkoitus sitten aikanaan Suomeen tuoda, joten auton kyllä saisi Suomessa kilpiin. Muuttoautona kun saa kilpiin melkein mitä vain, kunhan se on asuinmaassa ollut laillisesti liikenteessä. Lähinnä miettinyt sitä, että kuinka "eurovehkeen" tuosta saisi vagcomilla ja pikkusäädöillä. Ihan siis omasta halusta tekisi noita muutoksia, ei viranomaisten takia.

Kuinka takavilkut on muutettu punaisiksi? Onkoko takalyhdyt fyysisesti erilaiset vai onko vain polttimoilla leikitty? Saakohan sumaria alkuperäisten kuorien sisälle? En nyt enää muista mikä auto se oli, mutta tutulla oli jenkeissä joku volkkari muistaakseni ja siinä oli vain sumarin polttimolle keksitty joku toinen funktio ja tietokoneella sen pystyi taas säätämään sumariksi.

EDIT: Selvennyksenä nyt vielä, että takasumari on niitä harvoja pakollisia muutoksia Suomeen tuotavassa muuttoautossa.

Passat ja GTI tulivat itsellä mukana USA:sta. Molemmissa punaiset takavilkut, joista kyllä löytyi myös E-merkinnät joita katsastusmies oli vailla. Peruutusvaloja oli molemmissa alunperin kaksin kappalein, mutta suomeen tullessa toinen muutettu sumuvaloksi. Ostettu sumuvalon sisältävä takavalo taakse vasemmalle puolelle, taisi olla noin 70 USD hintaa. Eteen tuli vaihdettua nuo etunurkissa olevat keltaiset polttimot valkoisiksi katsastusta varten.

Docw

A4 B8:ssa löytyy nuo takasumuvalot myös jenkkimallista vakiona.

Jonesis75

Onko tietoa, että onko ruostesuojaus samoin toteutettu kuin ns "suomi-malleissa" ja onko muuta erityistä huomioitavaa mikäli tuollaista USA-tuontiautoa aikoo täältä hankkia? Takapuskuri on hieman omituisen näköinen kun EU-rekisteri kilpeä ei pysty väliin järkeävästi sovittamaan.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Jonesis75 - 25.11.12 - klo:17:06
Onko tietoa, että onko ruostesuojaus samoin toteutettu kuin ns "suomi-malleissa" ja onko muuta erityistä huomioitavaa mikäli tuollaista USA-tuontiautoa aikoo täältä hankkia? Takapuskuri on hieman omituisen näköinen kun EU-rekisteri kilpeä ei pysty väliin järkeävästi sovittamaan.

Suojaamattomia ne autot on jenkeissäkin, kannattaa olla tarkkana, varsinkin jos auto on ollut käytössä osavaltioissa, joissa on oikea talvi, muutaman vuoden vanhat autot voi olla pohjaltaan jo pahasti ruosteessa, aika surutta siellä teitä suolataan...Kaliforniasta tai muista kuivista oloista tulevat autot on sattuneesta syystä taas lähes ruosteettomia.

Jos maahantuonnissa on tajunnut vaatia lyhyttä rekkaria (max. 5 merkkiä), niin se sopii ja sen saa lisämaksusta jopa ilman eu-tunnusta, niin sopii vielä paremmin. Mutta jos on rekisteröity normaalilla rekkarilla niin ei todennäköisesti mahdu ainakaan siististi. Se korkea/kapea rekkari taas on niin iso, että se ei oikein sovi mihinkään.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 25.11.12 - klo:17:33
Suojaamattomia ne autot on jenkeissäkin, kannattaa olla tarkkana, varsinkin jos auto on ollut käytössä osavaltioissa, joissa on oikea talvi, muutaman vuoden vanhat autot voi olla pohjaltaan jo pahasti ruosteessa, aika surutta siellä teitä suolataan...Kaliforniasta tai muista kuivista oloista tulevat autot on sattuneesta syystä taas lähes ruosteettomia.

Olen myös kollegoilta kuullut, että rantakaupungissa sijaitsevat autot ovat aivan yhtä pahoja, koska ovat jatkuvassa suolakylvyssä (merisuola + kostea ilma). Ei ehkä pohjoisessa ole yhtä suuri ongelma, mutta etenkin täällä Floridassa aivan rantaviivan läheisyydessä olevat autot kärsivät tästä ongelmasta.

Jonesis75

joo, tuli vastaan tuollainen 20k ajettu tuontiauto jenkeistä. Päältä päin kyllä kuin uusi mutta vähän epäilyttää miten korin suojaukset yms. on toteutettu verrattuna näihin aluperin Scandinaviaan tarkoitettuihin.

Docw

Pitääpä käydä oman CC:n alusta tutkimassa kun se parin viikon päästä rantautuu. Se kun on viettänyt vajaat neljä vuotta juurikin tuolla Floridan rannikolla. Yllätys kyllä on mikäli sieltä kukkia löytyy, sen verran hyvässä kunnossa se on päällisin puolin.

Tuossa tosiaankin on lyhyt kilvenpaikka. Vähän olen kahden vaiheilla otanko korkean eu kilven vai lyhyen finnittömän version.

Valojen osalta joutunee hieman askartelemaan. En saanut VCDS:llä vielä sammutettua edestä oransseja huomiovaloja sammutettua ja toiseksi takasumuvalot eivät pelkällä katkaiseminen vaihdolla alkaneet toimia.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 25.11.12 - klo:21:53
Tuossa tosiaankin on lyhyt kilvenpaikka. Vähän olen kahden vaiheilla otanko korkean eu kilven vai lyhyen finnittömän version.

No tietenkin otat sen lyhkäsen kilven ilman finnejä, on se korkea eu-lappu sikäli ruma ettei se sovin mihinkään lantikkaa kauniimpaan ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Docw

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.11.12 - klo:21:56
No tietenkin otat sen lyhkäsen kilven ilman finnejä, on se korkea eu-lappu sikäli ruma ettei se sovin mihinkään lantikkaa kauniimpaan ;)

Ehdin jo moneen otteeseen päättää noiden puolesta, mutta välillä tulee aina finnit mieleen :)

Jonesis75

Kuva USA-version takapyöräkotelosta. Aika avonainen varsinkin tuo sisäsuoja eikä minkäänlaista massaa pellissä maalipinnan päällä mutta ei taida olla Suomi-versiossakaan?

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Docw - 25.11.12 - klo:22:03
Ehdin jo moneen otteeseen päättää noiden puolesta, mutta välillä tulee aina finnit mieleen :)

Kannattaa rekkareista kysyä ennakkoon, v. 2009 oli tilanne se, että lyhyet kilvet oli loppumassa(!) ja sitten ne kaivoi jostain tiedostoista käyttämättömiä numerosarjoja ja sitten niitä taas sai. Omalla katsastusasemalla oli takahuoneessa tasan yhdet kilvet ja onneksi katsuri oli paikan päällikkö + jenkkiautoharrastaja niin homma toimi kuin rasvattu.

Mutta olen kuullut, että joillain katsastusasemilla suhtautuminen rekkariasiaan on ollut todella nihkeää, jos ei ole hyllyssä ollut niin eivät ole alkaneet asiaa edes selvittämään vaan tarjoavat sitä 6-merkkistä isoa kilpihirvitystä pokkana...Voi olla, että nyt tilanne on parempi kun niitä kilpiä on tehty lisää.

Jonesis75

Omassa alusta ihan ok mutta taka-akselissa on jonkin verran ruostetta lähinnä reunassa sekä osassa pulteista. Täytynee viedä kesällä ruosteenestokäsittelyyn. Olisi mielenkiintoista nähdä millainen on Suomessa 3-4 vuotta ajetun cc pohja, luultavasti pahempi.

Panze

Meikäläisen 3,5 vuotta ajossa ollut CC näytti alustan osalta täysin virheettömältä, kun sitä katsastus miehen kanssa ihmeteltiin muutama kk-sitten.

Jonesis75

Erään ruosteenestofirman lähettämä kuva noin vuoden vanhan CC:n pohjasta. Suola tekee nopeasti tuhojaan, vaikkei tuollaisella pintaruosteella mitään merkitystä ole.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jonesis75 - 02.12.12 - klo:18:26
Erään ruosteenestofirman lähettämä kuva noin vuoden vanhan CC:n pohjasta. Suola tekee nopeasti tuhojaan, vaikkei tuollaisella pintaruosteella mitään merkitystä ole.

Tuo on tukivarsi, ja onneksi helppo vaihtaa jos rupeaa kunnolla ruostumaan haitaksi asti. Eikös nuo ole VAGeissa samantyyppiset joka mallissa? Ainakin Yetissä on samannäköiset ja reuna alkoi ruskettumaan siinäkin. Tempasin aerosolista pulttitervaa huvikseni siihen, näytti ainakin muutaman kuukauden päästä vielä hyvälle.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jonesis75

Onko teillä tullut sellaista "vikaa" esiin että erittäin kylmällä kelillä -20 ei suostu aina herättämään henkiin starttia ensi yrittämällä, eli kun painaa avainta käynnistysmoodiin niin ei tapahdu ensiyrittämällä välttämättä mitään. Ilmentynyt vain siis näillä kovilla pakkasilla. Akku testattu ja oli ok mutta mitä akun kokoa tarkastelin niin on 570A ja "Suomi-versioissa" pitäisi näemmä olla 720A, eli tuo ilmeisesti syynä.

Jonesis75

Huono tuuri jatkuu eli tänään jätti tien päälle. Käynnistäessä alkoi ohjaustehostimen valo palaan ja ohjaustehostus meni pois päältä. Auto vietiin merkkikorjaamoon ja ohjausyksiköiden virhekoodit herjasivat ohjaustehostuksen suhteen vaikka tehostus oli nyt liikkeeseen vietäessä uudella käynnistys kerralla palautunutkin. Onneksi on takuuturva eli kustannukset korjausista sinne. Kivaa vain kun viikko auto alla ja heti temppuilee. Saksasta selvittävät miten korjataan.

Jonesis75

Olipas reilua tehtaan piikkiin näemmä korjaus menee. Sellainen asia kannattaa huomioida, että tehdas ei hyväksy USA-tuontimalleihin suomen huolto-ohjelmaa vaan pitää menneä jenkkilän huolto-ohjelman mukaan eli longlifessä ajallisesti maks. vuosi. Itsellä meinasi jäädä tuosta kiinni, kun vajaat kaksi vuotta huollosta vaikka kilometrejä vaan tullut 14 000 km.

Docw

CC:n katsastus tulollaan lähiaikoina. Ã,,kkiseltään arvailtuna ainoat muutokset taitavat olla oranssien huomiovalojen sammutus ja takasumuvalojen sytytys.

Huomiovalojen osalta pitää ottaa vaikka polttimot pois jos ei muuta keksi.

Takasumuvalojen osalta löytyi näppärät ohjeet:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4329175-DIY-Activation-of-BOTH-Rear-Fog-light

...ja samma på finska:
1. Valokatkaisijan vaihto euro versioon
2. Herätejohto (osanumero: 000 979 009) uuden katkaisimen seiskapinnistä keskuselektroniikkamoduulin pinniin 13
3. VCDS koodausta (Central Electronics Module [09]
  Täppä pois Bit 1 Byte 3
  Aktivoi Bit 4 Byte 4
  Täppä pois Bit 6 Byte 4

Tämän jälkeen pitäisi syttyä molemmat takasumuvalot. Välipäivinä joutunee keräilemään omakohtaisia kokemuksia tästä aiheesta  8)

Jonesis75

Miten teillä toimii sähkötoimisten istuinten säädön muisti? Koittanut niitä saada tuon englanninkielisen ohjekirjan mukaan toimimaan mutta huonolla onnella. Jos oikein ohjekirjasta käsitin niin turvavyö kiinni, virtapäälle ja käynnistys moodiin, säätää penkkien ja peilien säädöt ja sen jälkeen painaa set painikketta ja valita 1-3 muistipaikasta muistiin mutta ei vain näytä tapahtuvan mitään.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Jonesis75 - 18.12.12 - klo:18:49
Miten teillä toimii sähkötoimisten istuinten säädön muisti? Koittanut niitä saada tuon englanninkielisen ohjekirjan mukaan toimimaan mutta huonolla onnella. Jos oikein ohjekirjasta käsitin niin turvavyö kiinni, virtapäälle ja käynnistys moodiin, säätää penkkien ja peilien säädöt ja sen jälkeen painaa set painikketta ja valita 1-3 muistipaikasta muistiin mutta ei vain näytä tapahtuvan mitään.

Kyllä ne säädöt on tallentuneet kunhan auto on käynnissä / virrat päällä. Penkki oikeaan kohtaan, painallus set nappulasta ja sitten numeroa perään. Auto kuittaa säädön piippauksella.

Penkin automaattista säätöä avaimen mukaan en ole saanut toimimaan. ...tai en ole hirveästi perehtynytkään, mutta pikaisella valikoiden selauksella en tuota asetusta löytänyt.

Jonesis75

En saanut toimimaan, eikä äänimerkki kuittausta tule vaikka kuinka ohjeiden mukaan tekee. Epäilen että säädöt nollantuneet ja muisti mennyt pois päältä tuon ohjausyksikön vaihdon yhteydessä. Netistä mitä asiasta löysin niin 2006 Jettaan penkin muistin saa on-asentoon ajamalla penkin niin eteen kuin menee, sama kallistuksen säädölle ja selkänojan säädölle. Täytynee tesmata auttaako.

Podexter

Lainaus käyttäjältä: Docw - 18.12.12 - klo:19:50
Kyllä ne säädöt on tallentuneet kunhan auto on käynnissä / virrat päällä. Penkki oikeaan kohtaan, painallus set nappulasta ja sitten numeroa perään. Auto kuittaa säädön piippauksella.

Penkin automaattista säätöä avaimen mukaan en ole saanut toimimaan. ...tai en ole hirveästi perehtynytkään, mutta pikaisella valikoiden selauksella en tuota asetusta löytänyt.

Valikosta ei saakkaan penkin ja kaukosäädön yhteenkytkentää toimimaan. Muistaakseni piti jotenkin avaimella ja penkillä kikkailla. Voin tarvittaessa kaivaa ohjeet esille, mikäli tarvetta? Niillä sain ainakin itse kaukosäädinpenkkimuistin toimimaan...ja on muuten kätevä, kun penkki ajaa itsensä oikeille säädöille jo ennen autoon istumista, niin ei tarvitse ahtaassa tilassa ajaa penkkiä napeilla rouvan jäljiltä  ;D
VW Passat CC 3,6 4-motion R-line vm.2010, VW Type 2 1.8 vm.1974.

Ex VAG:t Skoda Octavia RS 2.0 TFSI Combi vm.2007

Docw

Kiitokset vinkistä. Ohjeet löytyivät parin sekunnin googletuksella :)

VW Passat - How to program the electric seats to key

...kyllä kai tämänkin olisi volkkarin insinööri voinut tehdä helpommaksikin. Audissa tuo sama feature toimi välittömästi kun kahdella eri avaimella ovet aukaistessa oli laitettu penkkeihin eri säädöt, ei tarvinnut sen kummempia ohjelmointeja.

ePa

Ajaako teillä sähköpenkit jo valmiiksi oikeisiin asemiin vai alkaako surraus vasta oven avatessa?

Nimim. Pidemmän ja lyhyemmän kuskin ero on melkoinen ja surraus kestää ja kestää ja kestäääääää... Kun oven avaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy