Ameriikan CC Euroopassa

Aloittaja VAG!, 11.01.10 - klo:23:24

« edellinen - seuraava »

Jonesis75

Penkin muistin alustus auttoi tuohon omaan ongelmaan eli lähti taas toimimaan seuraavan toimenpiteen jälkeen. Saattaa tarvita alustuksen esim. akun vaihdon yhteydessä yms. jolloin virta on pidemmän aikaa poissa.

alustus:
- avaa kuljettajan ovi istumatta autoon
- käytä istuimen säätöjä ulkoakäsin
- säädä istuimen selkänojan kaltevuus niin eteen kuin menee
- vapauta kaltevuussäädön kytkin ja paina sitä sen jälkeen uudelleen

Podexter

Lainaus käyttäjältä: ePa - 19.12.12 - klo:08:46
Ajaako teillä sähköpenkit jo valmiiksi oikeisiin asemiin vai alkaako surraus vasta oven avatessa?

Nimim. Pidemmän ja lyhyemmän kuskin ero on melkoinen ja surraus kestää ja kestää ja kestäääääää... Kun oven avaa.

Surraus alkaa "vasta" oven avatessa, mutta meillä ei onneksi rouvan kanssa niin merkittävää pituuseroa  ;)
Mutta totta mitä mainitsit
VW Passat CC 3,6 4-motion R-line vm.2010, VW Type 2 1.8 vm.1974.

Ex VAG:t Skoda Octavia RS 2.0 TFSI Combi vm.2007

Docw

Oma CC on alkanut protestoida maisemanvaihdosta. Maanantaina ja tänään piti vaihtaa autoa aamulla kun ei yrittänytkään startata. Maanantaina sitten iltasella lähti tulille kuin palmun alta (pun intended), pitänee lähteä kokeilemaan josko tänään olisi yhtä tuurissaan...

Mikähän lie syynä moiseen. Ajonestoa on veikattu, mikäli auto ei tunnista avainta niin pitäisiköhän jotain varoitusta tai muuta huomautusta tulla ruutuun?

ConD

Lainaus käyttäjältä: Docw - 19.12.12 - klo:20:50
Mikähän lie syynä moiseen. Ajonestoa on veikattu, mikäli auto ei tunnista avainta niin pitäisiköhän jotain varoitusta tai muuta huomautusta tulla ruutuun?
Herääkö autoon virrat kuitenkin päälle normaaliin tapaan? Jos herää niin tuskin tuo akkuvikakaan olisi, eli ettei auto täysin virraton olisi. Olen ymmärtänyt että nuo "lutikka-avaimen" lukupäät eivät missään kestävimmän värkin maineessa ole olleet, joten sitä lähtisin tutkimaan ensin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Docw

Lainaus käyttäjältä: ConD - 19.12.12 - klo:21:13
Herääkö autoon virrat kuitenkin päälle normaaliin tapaan? Jos herää niin tuskin tuo akkuvikakaan olisi, eli ettei auto täysin virraton olisi. Olen ymmärtänyt että nuo "lutikka-avaimen" lukupäät eivät missään kestävimmän värkin maineessa ole olleet, joten sitä lähtisin tutkimaan ensin.

Ei ole akusta kiinni, ihan normaalisti tulee virrat päälle. Kokeilin molemmilla avaimilla mutta ilman tulosta. Startti ei vain lähde pyörittämään. No antaa auton mököttää tuolla tallissa pari päivää ja katsellaan sitten tarkemmin paremmalla ajalla.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 19.12.12 - klo:20:50
Oma CC on alkanut protestoida maisemanvaihdosta. Maanantaina ja tänään piti vaihtaa autoa aamulla kun ei yrittänytkään startata. Maanantaina sitten iltasella lähti tulille kuin palmun alta (pun intended), pitänee lähteä kokeilemaan josko tänään olisi yhtä tuurissaan...

Mikähän lie syynä moiseen. Ajonestoa on veikattu, mikäli auto ei tunnista avainta niin pitäisiköhän jotain varoitusta tai muuta huomautusta tulla ruutuun?

Ehkä hiukan kaukaa haettu, mutta itsellä oli aikoinaan ensimmäisessä autossa samantapainen ongelma. Auto starttasi hyvin talvella kovan pakkasyön jälkeen, mutta lämmettyään ei suostunut edes pyörittää starttia. Loppujen lopuksi syyksi löytyi hapettunut startille menevän johdon liitin. Tuon kun vaihtoi uuteen, niin kaikki pelasi normaalisti.

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 19.12.12 - klo:22:11
Ehkä hiukan kaukaa haettu, mutta itsellä oli aikoinaan ensimmäisessä autossa samantapainen ongelma. Auto starttasi hyvin talvella kovan pakkasyön jälkeen, mutta lämmettyään ei suostunut edes pyörittää starttia. Loppujen lopuksi syyksi löytyi hapettunut startille menevän johdon liitin. Tuon kun vaihtoi uuteen, niin kaikki pelasi normaalisti.

En ihmettelisi vaikka syy löytyisi löysälle jätetyistä akunkengistä. Akku kun on käytetty irti lainauksen aikana. Solenoidi napsahtaa kun yrittää startata, mutta virta ei mene starttimoottorille asti.

Jonesis75

Itellä meni juuri ohjaustanko vaihtoon tuon syyn vuoksi. Eka tuli starttiongelma pakkasilla ja sitten alkoi ohjaustehostin temppuilemaan. Ite sain ainakin koko homman Volsun takuuseen vaikka USA-versio onkin. Joku 1500 euroa pelkkä ohjaustanko ohjausyksikköineen. Pelkkää ohjausyksikkö ei pysty vaihtamaan. 2009 versioissa tuo on ollut tyyppivika mistä takaisinkutsuja Usassa ja Kanadassa mitä netistä tietoa löytyi.

Docw

Vaikuttaisi siltä, että (ainakin tänään) jarrupolkimen tunnistin temppuili. Kävin kokeilemassa ajatuksen kanssa ja huomasin, että jarrunpainamisen merkkivalo ei sammunut normaalisti. Sitten kun sen sai sammumaan niin auto käynnistyi. Seuraillaan tilannetta...

Docw

Lainaus käyttäjältä: Docw - 20.12.12 - klo:20:47
Vaikuttaisi siltä, että (ainakin tänään) jarrupolkimen tunnistin temppuili. Kävin kokeilemassa ajatuksen kanssa ja huomasin, että jarrunpainamisen merkkivalo ei sammunut normaalisti. Sitten kun sen sai sammumaan niin auto käynnistyi. Seuraillaan tilannetta...

Juu,ei... :( Taitaa olla Jonesis75:n kohtalo myös täällä.

Sent from my Lumia 900 using Board Express

Jalmari

Lainaus käyttäjältä: Docw - 19.12.12 - klo:20:50
Mikähän lie syynä moiseen.

Meillä oli viime talvena vastaavaa Polossa. Joskus startti pyöri ekalla, joskus vasta kolmannella. Kerran ei laisinkaan => valohoitoon. Sähköt siis toimi muuten ok ja akku täyteen ladattuna. Mitään vikaa ei kuulemma ollut startin rele vain huurteessa. Aiheesta vähän enemmän täällä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8417.0

Docw

Mystistä. Tänään käynnistyi, vaikkakin vähän vaivalloisen kuuloisesti, muutamalla avaimen painalluksella. Ensin ei siis startti edes yritä pyöriä, mutta sitten ihan randomilla lähtee.  Kaupan pihalla sitten käynnistyi jo ihan normaalisti. Voihan tuo huurtuminenkin olla siis ongelmana.

Pitää ajella päivän ajot tuolla josko saisi ainakin akkuun lisää potkua jos ei muuta.

Jonesis75

Samantyyppisiltä ongelmat vaikuttavat eli ohjausboxiin kaikki viittavat. Välillä toimii ja välillä jos mikäkin varoitusvalo syttyy sekä starttiongelmat. Itellä ollut nyt reilun viikon auto rempan jälkeen ja toiminut hyvin. Ohjausboxia ei Laakkosen mukaan pysty pelkästään vaihtamaan ilman ohjaustankoa. Oma auto vuosimallia 2009, 30 000 km ajettu ja tehdas mukisematta maksoi koko remontin töineen ja osineen vaikka kyseessä tuontiauto Usasta.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Docw - 17.12.12 - klo:21:33
2. Herätejohto (osanumero: 000 979 009) uuden katkaisimen seiskapinnistä keskuselektroniikkamoduulin pinniin 13

Kävin lunastamassa tämän parikymmensenttisen johdonpätkän marmorilta. Varmaan ohuinta paukkulankaa mitä löytyy ja maailman simppeleimpien plug'n'play liittimen kanssa. Toimitus tapahtui näyttävästi puolen litran minigrip pussiin pakattuna. Hinta tuolle osalle oli pisti suun niin leveään hymyyn, että myyjä sen virneen jälkeen pyöristi automaattisesti hintaa vähän alaspäin :) Hinnaston mukainen vähittäismyyntihinta 6 euroa ja 75 senttiä  ::)

Samalla reissulla varasin huoltoon ajan ja kyselin lohkolämmittimen asennuksesta. Moottorityyppi oli huoltoneuvojan mielestä sangen eksoottinen (CCTA), eikä kahan haulla moottorille löytynyt suorilta soveltuvaa lämmityselementtiä. Saavat sitten huollon yhteydessä tutkia minkälaisen lämmittimen tuohon saa asennettua.

Auto vietti noiden starttausongelmien jälkeen 8 päivää appiukon autohallissa lämmittelemässä. Vaikka onkin nyt eilisen jälkeen toiminut normaalisti, niin en jaksa olla edes varovasti optimistinen etteikö ongelma uusiudu kun pakkaset kiristyy.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Docw - 02.01.13 - klo:20:51
Samalla reissulla varasin huoltoon ajan ja kyselin lohkolämmittimen asennuksesta. Moottorityyppi oli huoltoneuvojan mielestä sangen eksoottinen (CCTA), eikä kahan haulla moottorille löytynyt suorilta soveltuvaa lämmityselementtiä. Saavat sitten huollon yhteydessä tutkia minkälaisen lämmittimen tuohon saa asennettua.
Tarjoappa huollossa tällaista Defan lämmitintä asennettavaksi:
http://www.defa.com/file/737296b62b1/707.pdf

On meinaa toi CCTA sama kone NAR-markkinoille kuin mitä CC:n CAWB kone on Eurooppaan markkinoilla. Letkuosat näihin koneisiin on samat, joten olisi ihme jos tuo lämmitin ei sopisi sinunkin CC:hen.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Docw

Lainaus käyttäjältä: ConD - 02.01.13 - klo:21:19
Tarjoappa huollossa tällaista Defan lämmitintä asennettavaksi:
http://www.defa.com/file/737296b62b1/707.pdf

On meinaa toi CCTA sama kone NAR-markkinoille kuin mitä CC:n CAWB kone on Eurooppaan markkinoilla. Letkuosat näihin koneisiin on samat, joten olisi ihme jos tuo lämmitin ei sopisi sinunkin CC:hen.

Iiiiso kiitos ja laminaattia hipova kumarrus päälle.

Docw

Takasumuvalojen värkkäilypäivä. Näillä ohjeilla lähdettiin liikkeelle:

Lainaus käyttäjältä: Docw - 17.12.12 - klo:21:33
...ja samma på finska:
1. Valokatkaisijan vaihto euro versioon
2. Herätejohto (osanumero: 000 979 009) uuden katkaisimen seiskapinnistä keskuselektroniikkamoduulin pinniin 13
3. VCDS koodausta (Central Electronics Module [09]
  Täppä pois Bit 1 Byte 3
  Aktivoi Bit 4 Byte 4
  Täppä pois Bit 6 Byte 4

Tämän jälkeen pitäisi syttyä molemmat takasumuvalot. Välipäivinä joutunee keräilemään omakohtaisia kokemuksia tästä aiheesta  8)

...ja seuraavan tunnin ohjelmassa oli siis:

1. Valokatkaisijan alla oleva säilytyslokero irti. Irtoaa siis seuraavasti: Luukku auki...luukun yläreunassa olevaa stopparimuovia ylöspäin painamalla luukku kääntyy enemmän alaspäin jolloin alaosan saranat irtoaa.
2. Varttitunti kiroilua kun valokatkaisija ei tahdo irrota millään vaikka oikeaoppinen irroitus on kyllä tiedossa (kytkin 0-asennossa painetaan katkaisin pohjaan ja käännetään pykälä oikealle ja vedetään koko komeus irti). Irtoaa kuitenkin loppujen lopuksi ilman väkivaltaa.
3. Kytkimen takana oleva liitin irti ja kytkin sivuun odottelemaan. Liittimessä on suojakuori joka pitää irroittaa. Ensin piuhat liittimeen sitova nippuside irti. Sitten liittimessä olevaa pientä kiinnityspinniä painamalla kammetaan liittimen sisukset kuoresta irti. Nyt voidaan herätejohto työntää ainoaan vapaana olevaan reikään:


4. Liittimen kuori takaisin, liitin kiinni katkaisijaan ja katkaisija paikalleen.
5. Seuraavaksi kontrollimoduulia etsimään. Tuo moduuli löytyy jalkatilasta OBD liittimen kanssa samalta kohdalta suojamuovin takaa. Tuo muovi irtoaa kun avaa kolme torx kantaista ruuvia ja vetää muovin kuskin penkkiä kohti.
6. E liittimen paikannus. Tuo E liitin on samassa paketissa F liittimen kanssa. Tuo on selkeästi merkittynä liittimen viereen.
7. Varttitunti kiroilua kun liitin ei halua irrota vaikka lukituspinniä painaa ja käyttää pienimuotoista väkivaltaa.
8. ...sitten kun ajatus selkenee niin tajuaa että liittimen takana kulkeva punainen muovirima pitää liitintä paikoillaan niin homma helpottuu huomattavasti. Tuota muovirimaa pitää siirtää kohti vänkärin penkkiä jolloin lukitus vapautuu ja liitin jää käteen
9. Tässäkin liittimessä on samanlainen muovikuori kuin tuolla valokatkaisijan vastaavassa. Pienellä meisselillä taas lukitus auki ja kuori jää käteen.
10. Herätejohto liittimen pinniin 13. Tässä liittimessä paikkoja on vapaana reilusti, mutta merkintöjen avulla oikea paikka löytyy helposti. Piuha siis paikalleen, kuori takaisin ja liitin kiinni. Tuo herätejohto on tuo kuvan ylälaidasta tuleva keltainen johto.


11. Tässä vaiheessa VCDS esiin ja koodaamaan. Central electronics valikosta löytyy long coding helperin alta säädellään bittejä halutusti:
Täppä pois Byte 4:n alta kohdasta Bit 6 "Rear Fog Lights deactivated"

--> tadaa, vasen sumuvalo toimii (pahoittelut likaisesta autosta ::) ):


Vertailuksi ilman sumuvaloja:


12. Tahtoo molemmat sumuvalot päälle, siis takaisin VCDS:n kimppuun:
Byte 3, Bit 1 täppä pois kohdasta "Rear Fog Lights (0 = 2 Rear Fog Lights / 1 = 1 Rear Fog Light)"
Byte 4, Bit 4 täppä kohtaan "Activation of both Rear Fog Lights"

...ja nyt näyttää tältä:


Ensimmäisellä kerralla meni siis tunti. Toisella kerralla menisi varmaan noin kymmenen minuuttia  ;D

Docw

Lainaus käyttäjältä: Docw - 22.12.12 - klo:10:55
Mystistä. Tänään käynnistyi, vaikkakin vähän vaivalloisen kuuloisesti, muutamalla avaimen painalluksella. Ensin ei siis startti edes yritä pyöriä, mutta sitten ihan randomilla lähtee.  Kaupan pihalla sitten käynnistyi jo ihan normaalisti. Voihan tuo huurtuminenkin olla siis ongelmana.

Pitää ajella päivän ajot tuolla josko saisi ainakin akkuun lisää potkua jos ei muuta.

Päivitystä tähänkin ongelmaan.

CC:llä oli siis vaikeita käynnistymisvaikeuksia ennen joulua. Solenoidi napsahti, mutta startti ei alkanut pyörittämään kuin erittäin satunnaisesti. Joulupäivänä vein auton sitten appiukon lämpimään autohalliin arestiin 8 päiväksi. Tuon jälkeen auto on toiminut moitteetta. Viime perjantaina auto kävi 45tkm huollossa, eikä sielläkään mitään vikakoodeja löytynyt.

Huollossa asiasta mainitessani sanoivat, että tämä on autolle tyypillinen vika johon on annettu VW:ltä ihan virallinen ohjeistus. Ilmeisesti startin sisälle pääsee kosteutta joka jäätää solenoidin ja sitä myötä ei päästä virtaa startille asti. Ohjeistuksen mukaan tuossa tilanteessa pitää painaa avainta jonkinaikaa jolloin pakkosyöttö työntää virtaa kontakteille ja sulattaa jään / huurteen. ...ei siis muuta kuin seuraavia käynnistysongelmia odotellessa niin pääsee laittamaan ohjeistuksen koetukselle  ::)

Docw

Käytin volkkarin tänään katsastuksessa. Kun ikää on yli kolme vuotta niin ohjelmassa oli maahantuontitutkailun lisäksi ihan perus katsastus. Ainoa toimenpide ennen katsastusta oli tuo aiemmin mainittu takasumuvalojen aktivointi.

Kaksi korjauskehoitusta tuli:
1. Etuikkunoiden kalvot saivat poistokäskyn
2. Valkoiset parkkivalot tulee asentaa (ja oranssit pois)

Nuo valkoiset parkit pitänee jotenkin kikkailla tuonne umpioihin ja ottaa noilta oransseilta johdotukset niille. Saapahan taas viikonlopuksi tekemistä  :)

Kurkkasin tuonne auton alle samalla kun tuossa joku aika sitten oli puhetta ruostesuojaamattomasta pohjasta ja mahdollisista kukkasista. Tämä autohan on siis viettänyt reilut kolme vuotta parin kilometrin päässä Meksikonlahden rannikolta ja ilmankosteus on huidellut aika karuissa lukemissa. Oheiset kuvat kertonevat kaiken tarpeellisen  8)

qwe

Siistissä kunnossa vielä. Mutta kunhan kotoisen maaperän kivet hakkaa tukivarsien maalit niin ruskeata ilmestyy. >:(
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Docw

Lainaus käyttäjältä: Docw - 21.01.13 - klo:21:17
Käytin volkkarin tänään katsastuksessa. Kun ikää on yli kolme vuotta niin ohjelmassa oli maahantuontitutkailun lisäksi ihan perus katsastus. Ainoa toimenpide ennen katsastusta oli tuo aiemmin mainittu takasumuvalojen aktivointi.

Kaksi korjauskehoitusta tuli:
1. Etuikkunoiden kalvot saivat poistokäskyn
2. Valkoiset parkkivalot tulee asentaa (ja oranssit pois)

Nuo valkoiset parkit pitänee jotenkin kikkailla tuonne umpioihin ja ottaa noilta oransseilta johdotukset niille. Saapahan taas viikonlopuksi tekemistä  :)

Vähän venähti nämä korjailut kun on ollut monenlaista reissua tässä välissä. Aikani asiaa mietittyäni päätin, etten ala kikkailemaan noiden umpioiden kanssa vaan teinituning tuomion uhallakin asennan autoon valkoiset ledit keulalle. Aikani zoomailtuani alkaa asennuspaikka valikoitua kuvan mukaisesti (jälleen kerran pahoittelut likaisesta autosta :o )

Nyt kun homma on hyvällä alulla niin pitääkin ottaa taas viikon tauko ennen fyysistä asennusta kun pitää vaihteeksi taas reissata. Tässä olisi vielä siis muutama päivä aikaa heittää vinkkejä mikäli noiden valkoisten parkkien asentamiseksi olisi parempia ajatuksia... Katsastusinssin mukaan esim EU umpiot eivät ole hyvä idea koska sitten pitää järjestää kabiiniin valojen korkeussäätö  :(

jarppis

Onko parkkien sijannilla kuinka paljon merkitystä lakipykälien mukaan? Itse miettisin niitä ehkä tuonne sumuvalojen paikkeille jonnekkin.

ConD

Oisko sumuvalot korvaava DRL-ledi/parkkisysteemi mitenkään mahdoton idea? Nuo tuossa maskissa vaikuttaa hieman... no niinkuin sanoitkin, teiniltä. :)

Onkos tuo puskuri halki vasemmasta reunastaan vai onko kyseessä optinen harha?
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Docw

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 24.02.13 - klo:16:50
Onko parkkien sijannilla kuinka paljon merkitystä lakipykälien mukaan? Itse miettisin niitä ehkä tuonne sumuvalojen paikkeille jonnekkin.

Saisi ne sijainnin puolesta laittaa tuonne, mutta siellä joutuisi puukotushommiin. Lisäksi tuo sumariritilä on reilusti vinossa joten valoa ei voisi asentaa samaan linjaan vaan vinoon ritilään nähden.

Docw

#54
Lainaus käyttäjältä: ConD - 24.02.13 - klo:17:23
Oisko sumuvalot korvaava DRL-ledi/parkkisysteemi mitenkään mahdoton idea? Nuo tuossa maskissa vaikuttaa hieman... no niinkuin sanoitkin, teiniltä. :)

Onkos tuo puskuri halki vasemmasta reunastaan vai onko kyseessä optinen harha?

On ehdottomasti vaihtoehto. Tämä patentti on huonoista vaihtoehdoista helpoin, mielessä on ollut noiden asennus ainoastaan katsastuksen ajaksi...

Tuossa puskurin edessä roikkuu tuon ledivalon kaapeli. Maski ei ole paikallaan ja nuo valot on vain hätäisesti sommiteltu paikalleen.


ConD

Kaivelin vähän nuita CC:n sumareita ja pahus ne ovat Audi-varaosia. Samat siis kun Q5:ssa esim! Varaosanumerot  8T0 941 699 sekä 8T0 941 700 (vasen/oikea)

Tämän vuoksi ajatukseni näistä meni vähän reisille:

http://www.hansen-styling-parts.de/epages/63246837.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63246837/Categories/Tagfahrlichter/Fahrzeugspezifisch/VW

Eli nuo saa palamaan parkkeina kun päiväajovalot on poissa päältä ym.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Karppa

Olen jenkki CC:ta suomeen tuomassa tänä vuonna. Eilen vaihdoin alkuperäisen valokytkimen euro versioon ja värkkäilin takasumarin palamaan Docwn ohjeilla (vain vasen palaa koska en ole puukottanu vag-comia).
Jokatapauksessa kiitoksia ohjeista!
Parkkien kanssa on vähän päänvaivaa. Toimivat jokseenkin oudosti:
- kun auto käynnissä ja kytkin 0-asennossa mikään ei pala, ei edes DRL
- kun auto käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto käynnissä ja kytkin ajovaloasennossa, palaa ajovalot
- kun auto ei käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto ei käynnissä ja kytkin ajovaloasennosssa palaa ainoastaan parkit (amber kulmavalo)
Onkohan VG-comissa joku bitti vinossa vai jotakin muuta?

Docw

Lainaus käyttäjältä: Karppa - 28.02.13 - klo:03:12
Olen jenkki CC:ta suomeen tuomassa tänä vuonna. Eilen vaihdoin alkuperäisen valokytkimen euro versioon ja värkkäilin takasumarin palamaan Docwn ohjeilla (vain vasen palaa koska en ole puukottanu vag-comia).
Jokatapauksessa kiitoksia ohjeista!
Parkkien kanssa on vähän päänvaivaa. Toimivat jokseenkin oudosti:
- kun auto käynnissä ja kytkin 0-asennossa mikään ei pala, ei edes DRL
- kun auto käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto käynnissä ja kytkin ajovaloasennossa, palaa ajovalot
- kun auto ei käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto ei käynnissä ja kytkin ajovaloasennosssa palaa ainoastaan parkit (amber kulmavalo)
Onkohan VG-comissa joku bitti vinossa vai jotakin muuta?

Minulla palaa nuo parkit aina virtojen ollessa päällä, oli kytkin missä asennossa tahansa. Olen surffannut tuolla VAG comissa ihan kiitettävän määrän tunteja enkä ole löytänyt mitään asetusta joka vaikuttaisi noiden parkkien toimintaan.

Karppa

Lainaus käyttäjältä: Docw - 28.02.13 - klo:05:13
Minulla palaa nuo parkit aina virtojen ollessa päällä, oli kytkin missä asennossa tahansa. Olen surffannut tuolla VAG comissa ihan kiitettävän määrän tunteja enkä ole löytänyt mitään asetusta joka vaikuttaisi noiden parkkien toimintaan.

VWVortexissa olivat silta mielta etta parkit ei toimi oikein jos DRL on paalla ja disabloimalla se vag-comista pitaisi auttaa tahan ongelmaan. Taytynee pistaa hex-can kaapeli tilaukseen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy