Radiologot

Aloittaja Nestori, 09.05.23 - klo:10:22

« edellinen - seuraava »

Nestori

Kun ei ole syntynyt diginatiiviksi, niin kysymys. Radiosta puuttuu melkoinen määrä kanavalogoja. Hommasin USB-C muistitikun, ja latasin sille tarvittavat. Tökkäsin autossa keskikonsolissa olevaan liittimeen, ja yritin saada puuttuvat PNG-logot niille kuuluville kanaville. Eipä tapahdu mitään, ikäänkuin koko tikkua ei olisi liittimessä. Siispä: mitäs kautta nämä puuttuvat saa siirrettyä järjestelmään? Ymmärrän, että ihan uudet kanavat on ilman logoja, mutta esim Radio 957 Tampesterista on ollut toiminnassa useita vuosia, ja silti logo puuttuu.

Tos®

Näihin uusiin logoja ei saa kuin päivityspakettina.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=52329.0

Tuo sama v1.31.42 pelaa todennäköisesti myös skodassa
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Nestori

Jep, muuten menee hyvin, mutta kun tökkää USB-tikun liittimeen ei tapahdu mitään. Eikä infoftainment näytä tunnistavan sitä lainkaan. No, elämä ei tähän kaadu. Täytynee vain räplätä lisää.

Nestori

Briskodan sivuilla käyty vastaavaa keskustelua. Tässä viimeisin kommentti sieltä:

"In the Mk4 you are unable to change the logos. "

https://www.briskoda.net/forums/topic/493466-radio-station-logos/

Ja tuolla VW-portaalissa ei kelpaa Skodan osanumero, eli se portaali on Skodan omistajalle hyödytön tässä suhteessa.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 09.05.23 - klo:13:47

Ja tuolla VW-portaalissa ei kelpaa Skodan osanumero, eli se portaali on Skodan omistajalle hyödytön tässä suhteessa.
Ei kelpaa, mutta sama päivitys toimii skodan MIB3 soittimiin ja ID malleihin taitaa toimia myös.
https://www.phonostar.de/download/vw/MQB3_ICAS3_LGe_Europe_v1.31.42.zip

Pura tämä tyhjälle muistitikulle ja torppaa autoon, odota kunnes soitin on täysin latautunut käyttökuntoon...
Se ilmoittaa päivityksestä ja sitten vain asentaa sen, tämän jälkeen käy tarkistamassa uudistuneet logot kanava kerrallaan.

Ohje toimii vastaavasti kuin vw
https://www.phonostar.de/download/vw/37W_Stationlogos_CustomerUpdate.pdf
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

a_jaba

Onhan tikku formatoitu FAT32 tai exFAT muotoon? Jos on macin kanssa formatoitu niin saattaa olla sellaisessa muodossa ettei auto ymmärrä tikkua.

Edit: NTFS muoto saattaa myös kelvata..
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Atsii

Omassa laitteessa ei toiminut uutena yksikään USB-C liitin.
Kaikki piti vaihtaa ennen kuin rupesivat pelittämään.
ex. Skoda Octavia Combi  1.5TSI Style Launch Edition man. 2020
VW Golf Variant Comfortline Edition 40 1.4TSI man. 2015 
VW Golf Variant Comfortline 1.4TSI 2010  man.     
VW Golf Variant Comfortline 1.9 TDI  2002 man.     
VW Polo Classic Comfortline 1.4 2000 man.

Nestori

A) kysyin eilen maahantuonnista, MK4 ei heidän mukaan pysty lisäämään logoja. Eli sama tieto kuin Briskodan sivuilla.
B) tuo liittimien toimimattomuus on korkeaalla epäilylistalla. Pitää kokeilla soittaako musiikkia tikulta, eli lukeeko lainkaan.

Tos®

Edelleen pystyy, koska tuo Golffiin päivityksen edellinen versio ajettiin kaverin octaviaan.
Vika on jossain muualla. Maahantuonti ei tiedä muuta kuin sen, että radiodatabase päivittyy soittimen ohjelmistopäivitysten yhteydessä.

Onko päivityspaketti purettu suoraa tikun juureen, että siellä on ohjeen mainitsemat 2 kansiota.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.05.23 - klo:12:30
Näihin uusiin logoja ei saa kuin päivityspakettina.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=52329.0

Tuo sama v1.31.42 pelaa todennäköisesti myös skodassa

Eilen tuli omaan Passattiin ladattua tuo v1.31.42 päivitys. Ainakin järjestelmä ilmoitti, että päivitys onnistui, mutta aika vanhat logot tuolla ilmeisesti on, kun esim. Kasari-kanavan logoa ei näytä löytyvän. Onkohan muilla toiminut paremmin?
VW Passat Variant GTE

Reneto

Mulla on golfissa tuo päivityspaketti ja logoja uusiutui ihan mukavasti. Kasarin logokin on paikallaan.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Herr K

Ok, mikähän lienee sitten mennyt pieleen. Ehkä pitää kokeilla vielä uudelleen...
VW Passat Variant GTE

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 11.05.23 - klo:09:39
Eilen tuli omaan Passattiin ladattua tuo v1.31.42 päivitys. Ainakin järjestelmä ilmoitti, että päivitys onnistui, mutta aika vanhat logot tuolla ilmeisesti on, kun esim. Kasari-kanavan logoa ei näytä löytyvän. Onkohan muilla toiminut paremmin?
Jos siel tietokannassa on useampi logo, pitää käydä radion asetuksista vaihtamassa käsin logot asemakohtaisesti
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 10.05.23 - klo:08:31
A) kysyin eilen maahantuonnista, MK4 ei heidän mukaan pysty lisäämään logoja. Eli sama tieto kuin Briskodan sivuilla.

Tää on ihan yleistä merkkiliikkeen paskapuhetta.

Kysyin viime vuonna Audi huollosta että voisiko määräaikaishuollon yhteydessä koodata takalasin automaattisen pyyhinnän pois kun audissa sitä ei pysty tekemään itse auton asetuksista. Huollon aikana asentaja oli kuulemma perehtynyt asiaan ja vastaus oli että ei ole mahdollista koodata ja ainut tapa saada automaattipyyhintä pois on poistaa koko takalasin pyyhin. Melkein nauroin ääneen siellä tiskillä kun kuulin ton vastauksen. Koodasin sen automaattipyyhinnän sitten itse pois OBDelevenillä.

Skodan merkkiliike toki täysin eri täällä suomessa kuin Audi/VW/Seat mutta näemmä siellä samanlaiset vastaukset ja käytännöt..
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Tos®

Phonostar-palvelu tuottaa nuo logojen päivitykset.
Olen ymmärtänyt, että ne logot löytyy päivityksestä, joita heidän nettiradioiden valikoimassa on mukana.
Kannattaakin käydä selaamassa listaa ja laittaa heille sähköpostia, mikäli radio löytyy - mutta logo ei.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

TeroS

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.05.23 - klo:08:43
Edelleen pystyy, koska tuo Golffiin päivityksen edellinen versio ajettiin kaverin octaviaan.
Vika on jossain muualla. Maahantuonti ei tiedä muuta kuin sen, että radiodatabase päivittyy soittimen ohjelmistopäivitysten yhteydessä.

Onko päivityspaketti purettu suoraa tikun juureen, että siellä on ohjeen mainitsemat 2 kansiota.

Ei uponnut omaan -22 Ocuun, kansiot oikein, tikku fättina, tunnistuu autossa mutta hiljaista oli logojen osalta.

TeroS

Tuo .42 ei asennu ihan syystä, Briskoda tiesi kertoa että "bear in mind that latest version 1.31.42 can't be installed"

Siellä oleva linkki .40 versioon ei toimi, onko tätä kellään?

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 11.05.23 - klo:12:48
Ok, mikähän lienee sitten mennyt pieleen. Ehkä pitää kokeilla vielä uudelleen...

Viikonloppuna tuli vielä tutkittua lisää. Koitin käydä vaihtamassa logoja, vaan eipä sitä Kasaria ja muutamaa muuta löytynyt. TOP 51-kanavalle löytyi logo ja olikohan joku muukin. En taida jaksaa ihmetellä enempää tällä kertaa, vaan koitan vaikka uudelleen sitten, kun on taas uusi versio saatavilla. Classic Hits ja Easy Hits taitaa olla niin uusia kanavia, että eivät voineet edes olla tossa helmikuulle päivätyssä 1.31.42 versiossa mukana. Passattiin toi versio asentui kyllä ihan ongelmitta, mutta Skodan version ongelmista ei ole tietoa (sikäli kun noissa on eroa)
VW Passat Variant GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy