Vikakoodit P261a, P261c ja P0691

Aloittaja propulsion, 01.06.20 - klo:20:14

« edellinen - seuraava »

propulsion

Hei,

Potilas on VW Tiguan 2.0TDI -08. Heitti moottorin vikavalon päälle ja VCDS antaa alla olevat vikakoodit. Sehän tuossa nyt on ihan selvää, että herjaa sähköisestä vesipumpusta ja flektistä. Mutta vaikuttaako jommankumman hajoaminen myös toiseen, ja onko tuosta pääteltävissä kumpi sieltä on oikeasti hajalla? Tai onko kumpikaan, vai onko nyt kyseessä joku johtosarjavika? Vikakoodit kuittaantuu kyllä, eikä tule päälle heti käynnistyksestä. Jos ajaa VCDS:llä coolant pumpin testin, niin heittää heti tuon P261a koodin päälle. Ajossa koodit tulivat myös takaisin, olettaisin että siinä kohtaa kun olisi halunnut pyörittää flektiä hitaassa ajossa, sähköistä lisävesipumppuahan ei taideta käyttää kuin sammutuksen yhteydessä? Osaako joku sanoa suorilta missä tuo lisävesipumppu sijaitsee? Ja saako sen sähköliittimeltä mitattua jotain järkevää, jolla saa diagnosoitua vikaa?

Address 01: Engine (CBA)       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
   Part No SW: 03L 997 016 H    HW: 03L 906 022 G
   Component: R4 2.0l TDI G001AG  9978 
   Revision: --H01---    Serial number: VWX7Z0H03NV0P6
   Coding: 0000175
   Shop #: WSC 60444 002 1048576
   VCID: 377D7FF346FF9CF754-8062

3 Faults Found:
009754 - Coolant Pump 2
               P261A - 000 - Open circuit - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 291688 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 15:24:58

             Freeze Frame:
                    RPM: 1840 /min
                    Speed: 82.0 km/h
                    Voltage: 13.68 V
                    Lambda: 95.5 %
                    Bin. Bits: 10011111
                    Bin. Bits: 00000000
                    Temperature: 83.7�C

001681 - Fan 1 Control Circuit
               P0691 - 000 - Short to GND
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 291689 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 15:25:06

             Freeze Frame:
                    RPM: 1840 /min
                    Speed: 81.0 km/h
                    Temperature: 36.0�C
                    Temperature: 83.7�C
                    Temperature: 22.5�C
                    Lambda: 32.4 %
                    Lambda: 0.0 %

009756 - Coolant Pump 2
               P261C - 000 - Short to GND - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 291711 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 16:57:04

             Freeze Frame:
                    RPM: 736 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 13.68 V
                    Lambda: 79.7 %
                    Bin. Bits: 10011111
                    Bin. Bits: 00000000
                    Temperature: 52.2�C

Readiness: 1 1 0 0 0

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

propulsion

Voiskohan se puhaltimien vikakoodi johtua myös jotenkin tuosta pumpusta, vai ovatko erillistä vikaa... Eli ovatko nuo jotenkin kytköksissä toisiinsa? Niin sopivasti ilmaantuivat yhtäaikaa, ei oo pitkä kun tuolta viimeksi koodit katsoin, että tuntuis loogiselta että yks ja sama vika aiheuttaa kaikki nuo koodit...

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.06.20 - klo:21:13

-08 2.0 TDI:ssä tuskin on vesijäähdytettyä väliljäähdytintä ja turboa ::) Lisävesipumppu sieltä kyllä löytyy, mutta sen funktio lienee toisenlainen.

propulsion

Konehuoneen sulakerasiasta löytyi palanut sulake. Numero F24, arvoltaan 10A. Vaihdoin ehjän ja nollasin koodit. Puhaltimet lähti pelaamaan VCDS:n testipyörityksellä, vesipumpulle en testiä löytänyt. Kävin ajelemassa 10km lenkin ja tarkistin koodit, ei ollut tullut uudestaan. Yleensähän siihen joku Syy on, kun sulake palaa, mutta ei tätä nyt auta kuin seurata...

Tos®

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 02.06.20 - klo:10:22
-08 2.0 TDI:ssä tuskin on vesijäähdytettyä väliljäähdytintä ja turboa ::) Lisävesipumppu sieltä kyllä löytyy, mutta sen funktio lienee toisenlainen.
Juu, siksi viestissä oli linkki myös vanhempaan kalustoon
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

propulsion

Itse pyörittelin eilen sen 10km lenkin ja puoliso ajeli tänään 100km työmatkaa. Edelleenkään koodit ei ole ilmestyneet takaisin ja sulake on ehjä. Jokuhan sen sulakkeen poltti, mutta mikä, selvinneekö koskaan...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy