Alltrack eco mode?

Aloittaja pascat, 21.01.20 - klo:22:22

« edellinen - seuraava »

pascat

Tutustuminen Passat Alltrackiin jatkuu. Semmoinen kysymys että vaikuttaako tuo valittu eco mode asetus jotenkin nelivedon toimintaan? Tänään pysähdyin soratiellä ja siitä reippaasti lähtiessä etupyörät sutivat mutta takapää ei oikeastaan sutinut ollenkaan. Voiko tuo eco vaikuttaa jotenkin voimanjakoon?
Täytyy huomenna viedä auto emännältä salaa pellolle hieman testiin niin näkee onko tuo takapää hengessä mukana.

jrinnes

Ei vaikuta nelivetoon. Paljonko Passatilla on ajettu? Onko tietoa, onko Haldexin öljyjä vaihdettu milloin viimeksi ja onko Haldexpumpun imusihtiä putsattu? Ettei vaan olisi sihti tukossa ja auto muuttunut etuvetoiseksi...
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

pascat

150tkm ajettu eikä huoltokirjan mukaan ole vaihdettu. Tuohon on kuulemma tullut joku softapäivityskin mikä on asentamatta. Softapäivityksen sisältö ei ole selvillä.
Mistä muuten löytyisi tieto mitä huoltoja tuohon pitää milläkin kilometreillä tehdä? Huoltikirjassa on pitkä lista ruksattavia juttuja mutta missään ei ole mainintaa kilometreistä milloin nuo pitää tehdä.

M_M

Jos on 150tkm ajettu samoilla haldexin öljyillä ja imusihtiä putsaamatta, niin sieltä se syy takavedon puuttumiseen voi hyvinkin löytyä.

Voi olla myös haldexin softabugi, mulla on sen suuntaisia havaintoja omasta autosta että haldex voi lopettaa toiminnan ja vaatia uuden sopeutusajon pumpulle, vaikka mitään mekaanista vikaa ei vaikuta olevan. Olen tuota vahvasti epäillyt softaongelmaksi.

Tos®

Haldex5:ssä on kolme toimintamoodia, Standard, Increased traction ja Reduced noise.

En kuitenkaan tiedä vaihteleeko uudemmat autot moodia ajotilojen välillä, vcds:llä sitä kuitenkin saa vaihdettua.

Ja kuten aiemmin todettu, sihti on syytä putsata.
Tämä 68tkm ajettuna
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy