cr transportteri hyytyi kesken ajon

Aloittaja cr potteri, 19.07.13 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

cr potteri

2010 2.0(facelift) tdi portteri hyyty tienposkeen,hehkuvako vilahti pari kertaa,ei käynnistynyt enää,, no hinuri vei merkkikorjaamoon, tyly tuomio, commonrail pumppu porsinut,, alotin itse purkutyöt,  jakopää auki, uusi pmppu paikoilleen ,ei syty, tukittu tarkemmin komponentteja,,alumiini murusia kaikissa korkeapaine putkissa, commomrailputkessa, suutinputkissa,suuttimissa,,,nyt odoteltu varaosia saksasta, selvää syytä pumpun hajoamiseen ei tiedä kai millään, kilsoja 77,000 vasta,nyt pitäisi saada kaikki pa-järjestelmän osat puhtaaksi, tankissakin on alumiinikiteitä, sitä vaan jot paska cr pumppu kun hajotessaan tekee suurta tuhoa! ja rahaa palaa,suomi- varaosahinnat tuohon prosessiin aivan kauheita,esim, piezo-suutin 560e mikä on tehdaskorjattu,,,, nähtäväksi jää jos joskus vielä käynnistyy, tuleeko viikonpäästä sama laulu, jos ei kaikkea alumiinipaskaa saadakaan pois,,,,,,,

tet

Tässä ketjussa on käsitelty samaa aihetta, aloittajalla Audi joten juttu on Audi-puolella. Sieltä löytyy hyvä vikadiagnoosi pumpusta erinomaisten kuvien kera (kuvia + linkki lisäkuviin ketjun sivulla 2).

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0

Paska homma, kerta kaikkiaan. Syynähän tuohon voidaan pitää osaltaan pumpun suunnitteluvirhettä. Tai ainakaan tuota ei pääsisi käymään jos kp-pumppu olisi fiksummin suunniteltu, oli varsinaisena syynä mikä tahansa. Ongelmia lienee laajemmassa mittakaavassa ollut vain jenkeissä jossa diesel on laadultaan huonompaa kuin meillä, sen voitelevuus on selvästi huonompi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Poni

Ihan mielenkiinnosta, paljonko Transportterilla on ajettu?

Tämä ei liene kuitenkaan ihan jokapäiväinen ongelma, koska muuten näitä olisi tämäkin palsta täynnään.
Tuolla tetin linkkaamassa Audi-ketjussa nyt oli ainakin pari tapausta.
Eivätkä varmasti kaikki ole tulleet "julkisuuteen", tai siis tälle palstalle,
mutta jokusen nyt on näitä kuullut.

Näissä parissa muussa tapauksessa valtuutettu korjaamo on ekaksi esittänyt, että on tankattu bensaa.
Ei nyt sentään tässä tapauksessa? Vai mitä esittivät syyksi?

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Poni - 19.07.13 - klo:14:16
Ihan mielenkiinnosta, paljonko Transportterilla on ajettu?
Lainaus käyttäjältä: cr potteri - 19.07.13 - klo:10:43
kilsoja 77,000 vasta
Tuossahan nuo kilsat mainittu, eli ei hirveämmin ole vielä rullattu... Itse alan jo tuudittautumaan ajatukseen, että seuraava auto on pakasta vedetty uusi auto, jossa on mahdollisimman pitkä takuuaika.

karpmart

Osanottoni tapahtuneelle.
Itsellä samanlainen tdi 2,0 cr vm2011 transportteri :-[.
Nyt tietysti jännittää että sattuukohan samanlainen tapaus omalle kohdalle.
Onko tietoa oliko pumppu juurikin tuo Bochin osanumerolla 03L130755?
Kellään tietoa milloin osaa on päivitetty.
Maanantaina 22.7 poikkesin Laakkosella ekassa huollossa (160â,¬ :D)
Samalla kyselin ohimennen huoltoneuvojalta tästä ongelmapumpusta niin eivätpä olleet koskaan kuulleetkaan asiasta.

tet

Lainaus käyttäjältä: karpmart - 23.07.13 - klo:21:37
Samalla kyselin ohimennen huoltoneuvojalta tästä ongelmapumpusta niin eivätpä olleet koskaan kuulleetkaan asiasta.

No eivät tietenkään ole kuulleet koskaan asiasta, eihän ne tyyppivioistakaan ole koskaan kuulleet ensimmäiseen pariin vuoteen niin mitenkäs nyt tällaisista harvinaisemmista. ;)

Eipä näitä nyt ilmeisesti ihan riesaksi asti ole meillä ollut, tuskin sinun nyt tarvitsee yöuniasi menettää tuon takia. Sitä paitsi sama Boschin pumppu se on varmaan monessa muussakin merkissa VAGien lisäksi, eihän näitä CR-koneita voi rakentaa kuin joko Boschin valmisteilla tai heiltä lisensoiduilla peleillä. Uskoisin että aika moni ostaa raudan suoraan patentinhaltijalta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

cr potteri

karpmartille,, kyseessä juuri tuolla numerolla oleva pumppu, olen tässä korjausprosessissa selvitellyt aika paljonkin tätä pumppu ongelmaa, ja tarjolla on päivitetty kestävämpi pumppu,jos mieltä painaa pumpun hajoaminen ,,kannattaa vaihtaa parannettuun versioon,esim, tampereella eräs dieselhuolto tarjosi n.1000e hintaan asennuksineen ko.homman,,,Nyt oma portteri taas tulilla,,,mutta kalvava tunne on tuliko kaikki alumiinimoska varmasti pois,,,,pitää ajella niin jot kirkontorni näkösällä kokoajan,:) Purin hajonneen pumpun ja melkosia kulumisjälkiä sisälsi, esim kampiakselin virkaa toimittavan ellipsin liukupinta pahoin kulunut,ja siihen liittyvä rullalaakeri myös, ,,tulee mieleen että voitelu  huono,tai materiaaali heikko,.. bensatankkausta ei kukaan tunnustanut tähän autoon tehneen,,,,,,

tet

#7
Lainaus käyttäjältä: karpmart - 23.07.13 - klo:21:37
Onko tietoa oliko pumppu juurikin tuo Bochin osanumerolla 03L130755?

Lainaus käyttäjältä: cr potteri - 03.08.13 - klo:07:55
karpmartille,, kyseessä juuri tuolla numerolla oleva pumppu

Niin tuo numerohan ei ole Boschin vaan VAGin osanumero. Boschin osanumeroita voi olla useitakin tuolle samalle VAG-numerolle, esim. omassa Skodassani se Boschin numero on 0 445 010 514. Tästä linkistä löytyy tuolle volkkarin numerolle kolme Boschin osanumeroa joista yksikään ei ole sama joka omasta autostani löytyy (omassani VAG-osanumeron perässä on kylläkin vielä D-kirjain):

http://www.commonraildiesels.com/product_info.php/volkswagen-golf-reconditioned-bosch-fuel-pump-0445010507-0445010507r-0986437408-03l130755-p-1555


Lainaus käyttäjältä: cr potteri - 03.08.13 - klo:07:55
Purin hajonneen pumpun ja melkosia kulumisjälkiä sisälsi, esim kampiakselin virkaa toimittavan ellipsin liukupinta pahoin kulunut,ja siihen liittyvä rullalaakeri myös, ,,tulee mieleen että voitelu  huono,tai materiaaali heikko,..

Oliko se rullalaakeri pyörähtänyt 90 astetta kuten tuolla Audi-puolella samanlaisen tapauksen kanssa oli?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy