Skoda Octavia hb, 1.8TSI Elegance -11

Aloittaja Karvis, 01.06.11 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: clacson - 09.06.12 - klo:09:40
Takuuhan ei kata "normallia" kulumista, liejkö sitten vuosi "normaali" käyttöikä.

Tätä nyt selvitellään, matoista lähti kysely maahantuojalle josko ne menisi takuuseen. Huoltoneuvoja ei ollut aiemmin nähnyt noin vähillä ajoilla puhki kulahtanutta mattoa, joten ei osannut sanoa miten hommassa käy.

Jos menee takuun piikkiin, niin pitäisköhän pyytää tilalle kumimatot ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

#151
Eihän ne maton kutaleet mihinkään takuuseen mennyt, kuulemma ulkopuolisen tekijän aiheuttama vaurio(epäilemättä kenkä kyseessä) >:( Olipas ne hyvät matot vaatimattomaan 80â,¬ hintaan...
Oli kyllä tasan viimeiset OEM matot jotka mulle tulee, pitää selvitellä onko noissa nettikauppojen matoissa oikeanlaiset kiinnikkeet.

E: Lisätään sen verran että huoltoneuvoja lupasi katsella jos jostain löytyisi ylimääräinen kuskin matto tai mattosarja, kaikki ei kuulemma noita kangasmattoja halua joten niitä joskus pyörii ylimääräisenä. Vielä on siis mahdollisuus kerätä bojot kotiin, ei tosin maahantuojalla vaan jälleenmyyjällä :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MOIO

Hei onko kukaan huomannut 1.8 TSI koneella ajon jälkeen konehuoneesta kuuluvaa sähköistä ääntä? Olen ihmetellyt kun ajon jälkeen avaa konepellin ja kuuntelee, niin sieltä kuuluu vaihtelevasti sellaista ikään kuin sähköistä rätinää (rits, rats, rits)... Mielestäni kyseessä ei ole metalliosien jäähtymisestä aiheutuva ääni. Kaikki toimii normaalisti, mutta vähän pistää miettimään mistä on kyse. Olen ajellut nyt reilut 18000 kilometriä ja öljyä on lisätty puli litraa.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 04.07.12 - klo:11:19
Hei onko kukaan huomannut 1.8 TSI koneella ajon jälkeen konehuoneesta kuuluvaa sähköistä ääntä? Olen ihmetellyt kun ajon jälkeen avaa konepellin ja kuuntelee, niin sieltä kuuluu vaihtelevasti sellaista ikään kuin sähköistä rätinää (rits, rats, rits)... Mielestäni kyseessä ei ole metalliosien jäähtymisestä aiheutuva ääni. Kaikki toimii normaalisti, mutta vähän pistää miettimään mistä on kyse. Olen ajellut nyt reilut 18000 kilometriä ja öljyä on lisätty puli litraa.
Eikös tuollaista pauketta kuulu ihan mistä tahansa moottorista ajon jälkeen?

MOIO

no ei minusta. Kyllä tässä on kyseessä vähän samalainen ääni kuin johdot olisivat oikosulussa ja iskee kipinää...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 04.07.12 - klo:11:19
Hei onko kukaan huomannut 1.8 TSI koneella ajon jälkeen konehuoneesta kuuluvaa sähköistä ääntä? Olen ihmetellyt kun ajon jälkeen avaa konepellin ja kuuntelee, niin sieltä kuuluu vaihtelevasti sellaista ikään kuin sähköistä rätinää (rits, rats, rits)... Mielestäni kyseessä ei ole metalliosien jäähtymisestä aiheutuva ääni. Kaikki toimii normaalisti, mutta vähän pistää miettimään mistä on kyse. Olen ajellut nyt reilut 18000 kilometriä ja öljyä on lisätty puli litraa.

Ajon jälkeen jää ahtimen jäähdytyspumppu pyörimään joksikin aikaa josta tulee omanlaisensa ääni, en ole seurannut kauanko se pyörii. Nuo sähköiset äänet tulee siitä kun auto sammutetaan niin väylä nukahtaa olikohan minuutin päästä auton sammutuksesta, siinä yhteydessä kuuluu jotain inahduksia tms.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MasTurbo

^ juuri näin ja se järjestelmä haistelee lämpöä että onko jäähdytykselle tarvetta vai ei. Eli aina se ei välttämättä inise.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

tsiih

Kaasuläppäkin voi säädellä itseään, se on kyllä ehkä enemmän sellainen pienen sähkömoottorin ääni kuin lasten leluroboteissa yms.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Karvis

Ensimmäinen oikeasti runsasta hatutusta aiheuttava vika ilmaantunut, etuovien lukot jäätyy jos auto käy muutaman tunnin parkkihallissa tai jos keli käy nollan tienoilla ja sitten pakastuu. Ensin ovi ei aukea keskuslukolla ja sen joutuu avaamaan sisäpuolen kahvasta, sittempä ovi ei enään lukitukaan lainkaan. Piti vartti sulatella tänään hiustenkuivaajalla :-\ Apparin ovi reistaili viime talvena kerran-pari mutta ne oli sellaisia nopeasti ohimeneviä tilanteita, nyt tämä on jo toinen kerta viikon sisään.
Pitänee huomenna soittaa huoltoon ja varailla aikaa, josko laittaisivat vaikka kuntoon :)


Muuten on ollut huoletonta menoa reilu 30tkm.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Molempien etuovien lukot menee torstaiaamuna vaihtoon, toivottavasti ongelma poistuu sillä.

Autokuume on vaan armottoman korkealla, saa nähdä pärjääkö tässä edes uuden Ocun hintojen julkaisuun ennen johtopäätöksiä :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.01.13 - klo:22:36
Molempien etuovien lukot menee torstaiaamuna vaihtoon, toivottavasti ongelma poistuu sillä.

Autokuume on vaan armottoman korkealla, saa nähdä pärjääkö tässä edes uuden Ocun hintojen julkaisuun ennen johtopäätöksiä :-\
Täällä samaa vaivaa. Molempien viestisi kohtien kanssa...

Meillä kettuilee vasemman takaoven lukko pakkasilla. Aukeaa ensin normaalisti, muttei enää sulkeudu ilman kikkailua ennenkuin auto lämpenee.

Auris ja Leon tällä hetkellä vahvimmat tarjokkaat ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 22.01.13 - klo:22:43
Auris ja Leon tällä hetkellä vahvimmat tarjokkaat ;)

Totesin Auriksen turhan pieneksi takajalkatiloiltaan joten skippasin sen, Avensis on aika vahvoilla nyt. Tänään saadun tiedon mukaan tarjolle tulee toinenkin business paketti jossa saa nahka-alcantarat n. viiteen sataan, mallinimet vaihtuu myös samanlaisiksi kuin uudessa Auriksessa.
Leon on kokonaan tutustumatta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Loungeliner

Anjovis ei jotenkin sytytä, tarpeettoman iso auto meille. Siihen taitaisi toki myös saada "ilmaisen" talvipaketin, mutta eiköhän tuo hyvityshinnassa näkyne. Täytyypi vielä sekin kyllä tiedustella, jos ei niin sitten varmaan täytyy sekin huomioida. Milloin tämä mainitsemasi pisnis-paketti pitäisi tuleman tarjolle?

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 22.01.13 - klo:23:04
Anjovis ei jotenkin sytytä, tarpeettoman iso auto meille.
Tila on avaruutta, sanos joku filosohvi!  ;D Ave on loppupelistä aika näppärä ajettava, ainakin omasta mielestäni ulkomittojen hahmottaminen on helppoa ja kuskin paikalta näkee aika hyvin joka suuntaan. Toki Ocua isompi ja meillekin olisi riittänyt tiloiltaan tuo uusi Auris jos se nyt farkkuna olisi vuosi sitten ollut saatavilla...

Mitäs mallia Karvis on kaavaillut?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 22.01.13 - klo:23:04
Anjovis ei jotenkin sytytä, tarpeettoman iso auto meille. Siihen taitaisi toki myös saada "ilmaisen" talvipaketin, mutta eiköhän tuo hyvityshinnassa näkyne. Täytyypi vielä sekin kyllä tiedustella, jos ei niin sitten varmaan täytyy sekin huomioida. Milloin tämä mainitsemasi pisnis-paketti pitäisi tuleman tarjolle?

Ei ainakaan mulla näkynyt hyvityksessä. Pisnispaketista kuulin tänään kun pyysin kilpailevan tarjouksen toiselta paikkakunnalta, oli tullut tänään tiedote. Pitää paikalliselta käydä tiedustekemassa saatavuutta ja värivaihtoehtoja, jos tarjolla on jotain vaaleaa niin pakko se on ottaa.

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 22.01.13 - klo:23:11
Tila on avaruutta, sanos joku filosohvi!  ;D Ave on loppupelistä aika näppärä ajettava, ainakin omasta mielestäni ulkomittojen hahmottaminen on helppoa ja kuskin paikalta näkee aika hyvin joka suuntaan. Toki Ocua isompi ja meillekin olisi riittänyt tiloiltaan tuo uusi Auris jos se nyt farkkuna olisi vuosi sitten ollut saatavilla...

Mitäs mallia Karvis on kaavaillut?

Avessa houkuttelee leveys jota puuttuu konsernituotteista, ajoltaan ok mutta ei mikään ihmeellinen.   En tiedä mistä tämä kiima avea kohtaan tulee, joku siinä vain kiehtoo.

Harkinnassa on 1.8 sol sedan+business pack ja metalliväri, mulle kävis valkoinenkin mutta emäntä haluaa välillä jonkun muun värin. Hankintalupa on saatu, nyt pitäisi vaan jollain osata tehdä niitä päätöksiä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

P.Alikka

Jep, ajettavuus on "ok", ei mitenkään innostava, muttei siinä toisaalta oikein mikään ärsytäkkään.

Väreistä se ultra silver on ihan hieno väri luonnossa ja me ollaan oltu tähän galaxy blue väriin erittäin tyytyväisiä. Tuossa 1,8 Sol + busines pack on kyllä varustelu jo aika nappi, ei paljon enempää tarvitse. Nappaat vielä Ocusta sen koneen matkaasi  ;), vaikka kyllä näillä vapareillakin eteenpäin pääsee, joskus jopa taaksekin päin.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

apo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.01.13 - klo:23:22
Avessa houkuttelee leveys jota puuttuu konsernituotteista, ajoltaan ok mutta ei mikään ihmeellinen.   En tiedä mistä tämä kiima avea kohtaan tulee, joku siinä vain kiehtoo.

Harkinnassa on 1.8 sol sedan+business pack ja metalliväri, mulle kävis valkoinenkin mutta emäntä haluaa välillä jonkun muun värin. Hankintalupa on saatu, nyt pitäisi vaan jollain osata tehdä niitä päätöksiä ::)
Otentaanpsa uusiksi, kun ennen operaattorin vaihtoa kirjoitetut rivit on hävinny bittiavaruuteen...

Ave tuli meillekin puskista. Se ei kuulunut edes mietinnässä olevien joukkoon, vaan mielenkiinto heräsi ko. autoa kohtaan yhtenä pitkänä viikonloppuna olleeseen 1.6 sedaniin tai oikeastaan sen hiljaisuuteen. Sen tavaratila ei kyllä riittänyt meidän tarpeisiin, vaan lopullinen valinta kohdistui farkkuun, muuten pidin siitä, ehkä juuri sen tasapaksusta olemuksesta.
Sisätilan äänimaailma nykyisessä autossa vaikuttaa ajossa olutta jopa hieman hiljaisemmalta (uusi malli) ja tuntuu tuo mopodieselkin ihan riittävältä, ei se mikään raketti ole, muttei tarviikkaan.

Varusteet sol:ssa on mulle ihan riittävät bisness paketin tuomien xenoneiden kanssa, kun en kaipaa mitään sen ihmeellisempää.
Ajettavuus mielestäni ei kalpene ainakaan Touraniin verrattuna ollenkaan, maantiellä on jopa hieman mukavampi, kesärenkailla kulkemisesta ei vielä ole mitään kokemusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy