Canton

Aloittaja gate, 10.08.21 - klo:15:03

« edellinen - seuraava »

gate

Moi,

Onko kukaan muu huomioinut samaa. Piuhalla yhdistettynä Android auton kautta Spotify llä soitetusta musiikista leikkaa tuu aika karusti matalat äänet? Bluetoothilla bassot tulevat huomattavasti alemmaksi. Osaako joku avata syytä?

Ihan mielen kiinnosta minkälaisia asetuksia ihmiset käyttää?

Killer

Cantonista ei ole kokemusta, mutta VW:n Dynaudiossa olen huomannut saman.
Tarkista onko molemmissa "kytkentä" vaihtoehdoissa puhelimen äänitaso sama.
Ainakin Dynaudiossa leikkaa bassoja reilusti jos bluetoothin äänet ei ole puhelimessa täysillä.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

heller

Jatketaas tänne tuolla toimitusaikaketjussa kertyvää.

Itse tosiaan testasin piuhalla iphonen kanssa ja ääni oli vähän onneton mielestäni. Alapään toisto oli vajaampi ja yläpää oli jotenkin raskaan kuuloinen.

Säätöjä koitin parhaani mukaan mitä auto oli koeajossa, mutta nykyisen golffin dynaudion pariin palaaminen oli jopa helpotus.

Tulevaan autoon on canton ruksittu, koska vakiokajarit ovat vielä surkeammat. Pitäneepä saada vielä koeajoautoa kokeiluun niin näkisi onko eroa langattomaan.

Golffissa ainakin koen että dynaudio on hivenen parempi piuhalla kuin langattomasti.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

dwntime

Spotifyn asetuksista se äänen normalisointi pois. Se leikkaa noita ääripäitä.

Toinen juttu tietenkin se että äänenlaatu kannattaa laittaa parhaaksi jos vaan mobiilikaista sen kestää. Automatiikka tuhnuttaa sitä ääntä.

Daatta

Ei taida puhelimien 3,5mm adapterit olla kovin laadukkaita, DA-muunninhan siinä piuhan pätkässä on sisällä. Parempi äänenlaatu saavutettaneen juurikin BT-yhteydellä. Jos lähemmäs hifiä haluaa, niin ainoa vaihtoehto on soittaa FLAC-tiedostoja suoraan USB-tikulta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

heller

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 12.10.21 - klo:17:19
Spotifyn asetuksista se äänen normalisointi pois. Se leikkaa noita ääripäitä.

Toinen juttu tietenkin se että äänenlaatu kannattaa laittaa parhaaksi jos vaan mobiilikaista sen kestää. Automatiikka tuhnuttaa sitä ääntä.

Koitin apple musicin parhaalla laadulla.

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.10.21 - klo:09:17
Ei taida puhelimien 3,5mm adapterit olla kovin laadukkaita, DA-muunninhan siinä piuhan pätkässä on sisällä. Parempi äänenlaatu saavutettaneen juurikin BT-yhteydellä. Jos lähemmäs hifiä haluaa, niin ainoa vaihtoehto on soittaa FLAC-tiedostoja suoraan USB-tikulta.

Käytin lightning -> usb-c kaapelia. Eli analogista ääntä välissä ei ollut.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: heller - 14.10.21 - klo:09:30
Koitin apple musicin parhaalla laadulla.
Käytin lightning -> usb-c kaapelia. Eli analogista ääntä välissä ei ollut.

Jaa, en edes tiennyt että musiikki soi USB-kaapelin kautta tuolleen. Vai tarkoittaako että käytit Apple Carplayta? Soittimen asetuksista volumet täysille taitaa olla ainoa ohje.

Itse on ole huomannut eroa toistossa, oli käytössä Android Auto tai BT. Toki ID:ssä ei ole mitään Sound Systemiä, mutta edellisissä Cuprissa oli.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

KpaL

Lainaus käyttäjältä: heller - 14.10.21 - klo:09:30
Koitin apple musicin parhaalla laadulla.

Käytin lightning -> usb-c kaapelia. Eli analogista ääntä välissä ei ollut.
Tarkista vielä puhelimen oma eq.

Asetukset -> Musiikki -> taajuuskorjain
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

heller

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 14.10.21 - klo:10:16
Tarkista vielä puhelimen oma eq.

Asetukset -> Musiikki -> taajuuskorjain

Pois on. Samaa oiretta ei siis ole mk7.5 golffin dynaudion kanssa.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

miz

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.10.21 - klo:10:06
Jaa, en edes tiennyt että musiikki soi USB-kaapelin kautta tuolleen. Vai tarkoittaako että käytit Apple Carplayta? Soittimen asetuksista volumet täysille taitaa olla ainoa ohje.


Applen piuha kun on kiinni niin kyseessä lienee langallinen carplay, tällöin volumet säädetään auton päästä kuten langattomanakin. Jos käyttää apple musicin korkeinta laatua, ilmeisesti piuhalla pitäisi olla parempi laatu kuin langattomana.

Ã,,kkiseltään internetistä bongattu tiivistys: "wired CarPlay supports lossless sound quality, while wireless CarPlay does not support lossless sound quality." Langaton carplay pystyy cd tasoiseen ääneen, ei hi-res laatuun.

Muok: olihan sieltä puhelimen music- asetuksista ruksittu "voimakkuuden tasaus" pois?

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.10.21 - klo:11:59
Applen piuha kun on kiinni niin kyseessä lienee langallinen carplay, tällöin volumet säädetään auton päästä kuten langattomanakin. Jos käyttää apple musicin korkeinta laatua, ilmeisesti piuhalla pitäisi olla parempi laatu kuin langattomana.

Ã,,kkiseltään internetistä bongattu tiivistys: "wired CarPlay supports lossless sound quality, while wireless CarPlay does not support lossless sound quality." Langaton carplay pystyy cd tasoiseen ääneen, ei hi-res laatuun.

Muok: olihan sieltä puhelimen music- asetuksista ruksittu "voimakkuuden tasaus" pois?

Applen puhelimien bluetooth codec ei tue häviötöntä laatua. Olen myös omassa ID.4:ssa huomannut että apple music pätkii langattomana, mutta langallisena toimii hyvin.

miz

Carplay ei toimi bt yhdeyllä, vaan wifillä.

Jossain lienee vikaa kun pätkii, uudessa Leonissa ei ole ollut mitään ongelmaa langattomalla carplaylla + iphone.
Tuota äänenlaatuasiaa pitääkin vielä testata, että onko omille korville mitään eroa langaton vs piuha, spotify vs aplle music.
Yleensä ei jaksa kaivaa puhelinta esille varsinkaan lyhyillä matkoilla, joten langattomalla olen mennyt.

heller

Juu kaikki erikoismodet on pois päältä. Huomiona myös että nykyinen golffi dynaudiolla toimii erinomaisesti ja yleensä jos haluan hieman enempi laatua ni nakkaan puhelimen piuhaan. Siinä ei tosin langatonta carplayta olekaan.

Pitänee joskus koittaa miten tuo toimii langattomana. Golffissa ainakin eron kuulee piuha vs BT.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

juusoko

Kokeillaanpa saisiko täältä vastauksia.

Eli Cantonin subbari, joka on -17 Kodiaqissa vararenkaan sisällä, on liitintä vailla. Ei tietoa miksi irroitettu. Mistä tuota liitintä lähtisi etsimään, käsikopelolla en äkkiseltään sitä verhoilun alta löytänyt. Mistä tuo johdotus tulee, eli olisiko minkälainen työ vetää uusi piuha subbarille.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: juusoko - 05.04.23 - klo:17:53
Eli Cantonin subbari, joka on -17 Kodiaqissa vararenkaan sisällä, on liitintä vailla. Ei tietoa miksi irroitettu. Mistä tuota liitintä lähtisi etsimään, käsikopelolla en äkkiseltään sitä verhoilun alta löytänyt. Mistä tuo johdotus tulee, eli olisiko minkälainen työ vetää uusi piuha subbarille.

Hieman myöhäinen vastaus, mutta ainakin Seateissa piuha tulee takakontin alaosan muovin takaa. On klipsillä kiinni siinä muovissa, luulisi sieltä löytyvän. Jonkun remontin tms. takia tuo piuha on ollut irti ja jäänyt johonkin paneelin taakse piiloon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Ja mitä tuohon bassojen leikkaantumiseen tulee, laitoksessa on bugi joka korjaantuu vasta 194x päivityksessä.
Sama vika on seatissa ja volkkarin puolella.

Joka kerta kun auto on ollut sammuksissa pidempään, taajuuskorjain jotenkin nollaa itsensä. Pitää käydä joka kerta painamassa haluttu pikavalinta päälle uudelleen, vaikka soitin näyttäisi sen olevan valittuna. Eron huomaa jo pelkästään radion musiikilla, jos siinä on vähänkään bassoa.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy