VW Polo 6R ´uuden auton luovutus ja ensitunnelmat`

Aloittaja Erkka, 10.12.09 - klo:12:20

« edellinen - seuraava »

eGetin

No nytkö ne mittariston ongelmat iski Poloon? Golf V Varianteissa oli 2008-2009 tuota mittaristo-ongelmaa, eli LL-huoltoväli ei pelittänyt ja suurimmasta osasta hävisi äänimerkitkin kokonaan. Nyt ko. ongelma on näemmä pesiytynyt uuteen Poloon, valitettavasti :/

Eiköhän sillä Pololla voi ajaa sen pari vuotta ilman suojia, ei nämä mitään japsipahvia ole ;)

zepicc

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.06.10 - klo:23:00
No nytkö ne mittariston ongelmat iski Poloon? Golf V Varianteissa oli 2008-2009 tuota mittaristo-ongelmaa, eli LL-huoltoväli ei pelittänyt ja suurimmasta osasta hävisi äänimerkitkin kokonaan. Nyt ko. ongelma on näemmä pesiytynyt uuteen Poloon, valitettavasti :/

Eiköhän sillä Pololla voi ajaa sen pari vuotta ilman suojia, ei nämä mitään japsipahvia ole ;)

Näyttää pahalta, sillä seuraava huolto olisi 30 tuhannessa. Tuskin käytän Poloani huollossa 30 tuhannessa, menettelystä sovin huollon esimiehen kanssa.
Enpäs muuten ole kokeillut äänimerkkiä...tarvista kun ei ole ollut.  :D

Espanjalainenhan tämä Polo, joten tämän vuoksi hieman epäilen tuota suojaamista... ::)

zepicc

Lainaus käyttäjältä: zepicc - 29.06.10 - klo:22:29
Pitkästä aikaa täälläkin...  :-[

Tämä nyt ei enää ole ensitunnelmia...kuitenkin tähän trediin laitan.  ;)

Edelleenkin hymy tulee kasvoille,kun lähtee Pololla ajamaan...reilut 18 tuhatta mittarissa.  :)

Ensimmäinen huolto oli jostain syystä tasan 15 tuhannessa, vaikka pitäisi olla jokin longlife-systeemi...samaan aikaan Sahrania ensihuoltoon tuonut kaveri oli ajanut vajaat 30 tuhatta...  ???
Toki huollon esimiehen kanssa tästä keskustelin, ja mittaristo menisi vaihtoon...sillä edellytyksellä että tuleva huolto olisi 30 tuhannessa, mikä näyttää todennäköiseltä.  :'(
Miksei tuollaista fibaa voi korjata softapäivityksellä?

Vastaan itse itselleni, koska 30 tuhatta km alkaa jo häämöttää mittarissa...sekä huoltoilmaisimessa. Soitto paikalliseen huoltoon ja diagnostiikkaan tuli kutsu.

Diagnostiikassa selvisi, että huoltoilmaisimen koodaus oli pielessä...eikä tätä oltu huomattu 15 tuhannen huollossa. Sentään tällä kertaa pätevä huoltomies asialla.  :)  Palveluhenkeäkin häneltä löytyi...heti avaimet käteen työn tehtyään.

Seuraavan huollon määräaika siirtyi melkoisesti...hyvä vai huono, sen näkee tulevaisuudessa.




anttipaa

Lainaus käyttäjältä: zepicc - 29.06.10 - klo:22:29
Pitkästä aikaa täälläkin...  :-[

Tämä nyt ei enää ole ensitunnelmia...kuitenkin tähän trediin laitan.  ;)

Edelleenkin hymy tulee kasvoille,kun lähtee Pololla ajamaan...reilut 18 tuhatta mittarissa.  :)

Ensimmäinen huolto oli jostain syystä tasan 15 tuhannessa, vaikka pitäisi olla jokin longlife-systeemi...samaan aikaan Sahrania ensihuoltoon tuonut kaveri oli ajanut vajaat 30 tuhatta...  ???
Toki huollon esimiehen kanssa tästä keskustelin, ja mittaristo menisi vaihtoon...sillä edellytyksellä että tuleva huolto olisi 30 tuhannessa, mikä näyttää todennäköiseltä.  :'(
Miksei tuollaista fibaa voi korjata softapäivityksellä?

Alustan massauksestakin oli puhetta...Suomessahan suolaa kylvetään teille aivan sairaasti  :o
Sain huollon esimieheltä maahantuojan puhelinnumeron, jossa tiedettiin...tehtaan takuu loppuu, jos alustaan laitetaan ylimääräisiä aineita. Näinköhän pärjätään... ::)


Onpa omituista. Omakin polo väitti huollon olevan 15k kohdalla, kävin näyttämässä ja koodattiin kuntoon. Nyt näyttää että ensimmäinen huolto melkein tasan 30k kohdalla. Samoin ennenkuin auton ostin kysyin ruostesuojauksesta. Sanottiin, että jos reikiä ei porata niin saa teettää, ei vaikuta takuuseen. Ja suosittelen katsomaan tuota polo ruostuu topikkia, ei oikein vaikuta lupaavalta kun 4kk "vanha" on jo ruosteessa..

zepicc

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 28.10.10 - klo:06:35
Onpa omituista. Omakin polo väitti huollon olevan 15k kohdalla, kävin näyttämässä ja koodattiin kuntoon. Nyt näyttää että ensimmäinen huolto melkein tasan 30k kohdalla. Samoin ennenkuin auton ostin kysyin ruostesuojauksesta. Sanottiin, että jos reikiä ei porata niin saa teettää, ei vaikuta takuuseen. Ja suosittelen katsomaan tuota polo ruostuu topikkia, ei oikein vaikuta lupaavalta kun 4kk "vanha" on jo ruosteessa..

Sentään ensimmäinen huolto 30 tuhannessa... :) ...minulla ensimmäinen oli 15 tuhannessa, kunnes "heräsin" tähän ongelmaan. Nyt huoltoilmaisin näyttää toimivan kuten pitääkin. :)
Olen katsonut tuota "polo ruostuu" topikkia...ja omaa polosta, jossa ruostetta ei näy. En edelleenkään käsittele polostani, koska maahantuojan edustaja kielsi käsittelemästä autoa.

30 tuhatta km paukahti rikki menneellä viikonlopulla...kuten myös tuulilasi. :( Onneksi kaskoon kuuluu lasivakuutus. :)

Vaginisti

Polo 1.6 TDI Bluemotion Technology haettu ja kaikki sujui niin kuin pitikin. Autossa kaikki tilatut varusteet. Ensiajot lähinnä lumessa kahlaamista... Mukava ajella ja vääntöä tuntuu olevan riittämiin, ainoa outo on vaihtamisopastin, joka käskee laittamaan isompaa silmään vaikka kierrokset n. 1200 ja ylämäki...no, järjen käyttö sallittu kait tässäkin tapauksessa.

Kuvia autotallissa.

Lanttu42

Hieman tarinaa luovutustunnelmista. :)

Saavuimme hieman etuajassa luovutustilaisuuteen (Voiko sitä sanoa luovutustilaisuudeksi?) ja istuimme automyyjän koppiin. Kahvia oli tarjolla ja rahkaviineri oli varattuna molemmille. Luonnollisesti aikainen sisääntulomme aiheutti hieman ymmärrettävää sekaannusta ja saimme jonkin tovin vain istuskella ja lukea kaiken maailman esitteitä, mitä pöydällä oli tarjolla. Auton avaimet olivat vain muutaman sentin päässä ja teki kovasti mieli kaapata avaimet ja mennä etsimään Poloa alakerrasta. Jostain syystä kuitenkin katsoin, että se olisi kovin asiatonta koskea Polon avaimiin liian aikaisin ja annoin avaimien olla ikään kuin en olisi yhtään innostunut uuden Polon näkemisestä. Innostusta ehkä hieman lievensi myös se, että olin yhä hieman jonkin sorkan sika- tai marsuinfluenssan jälkipuristuksessa ja olo oli lievästi sanottuna tuskallinen.

Myyjä vapautui viimein puhelimestaan ja kellokin alkoi olla kolme " eli suurin piirtein se hetki, jolloin meidän olisi oikeasti pitänyt saapua luovutustilaisuuteen. Raapustimme nimiä useisiin papereihin samalla kun meille kerrottiin tosiasioita auton ensimmäisistä huolloista ja huomioitavista asioista. Arvatkaa paljon jäi mieleen näistä asioista? Kaikki mitä kuulin oli ”…. Polo…. … … Teidän uusi autonne …. … … luovutus … … ajaminen… … Polo …. … Polo. ”

Arvioilta samoihin aikoihin, kun helvetissä oli alkanut jääkausi, nousimme vihdoin tuolilta ja aloitimme matkan kohti autoamme. Matkalla kuitenkin myyjä tokaisi, että hän vielä kertoo hieman huollon toiminnasta ja pienet aivosolujen tilalla hyörivät herneet halkesivat jännityksestä. Yritin kuitenkin olla Cool ja purra hammasta ja seurata suurella mielenkiinnolla faktoja huollosta. Lyhyen luennon jälkeen kuitenkin taas liikuimme ja nyt lupaavasti kohti alakertaa.

Alakerrassa se odotti meitä; Pieni mustankiiltävä Polo suuressa parkkiruudussaan. Saimme hyvin kattavan katselmuksen Polon toimintoihin. Kaikki tilaamamme lisävarusteet ja toiminnot esiteltiin joten ei jäänyt epäselväksi, että oliko jotain jäänyt asentamatta. Kiertelyn ja kaartelun jälkeen, kun jääkausi helvetissä oli kääntymässä jo lievästi preborealiseen aikakauteen, istuimme Polon sisään ja jäljellä oli enää yksi kysymys:
Mistä täältä hallista ajetaan ulos?

Ennen ulosajoa meistä otettiin vielä valokuvat, kun seisoimme tyytyväisinä Polon vierellä. Loppujen lopuksi luovutustilaisuus oli erittäin onnistunut mielestäni. Auton ominaisuudet käytiin hyvin läpi, E10/98 keskustelu käytiin spontaanisti myyjän vetämänä eikä itse tarvinnut tätä arkaluonteista kysymystä esittää, eikä autossa ollut niin mitään huomautettavaa!
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 03.02.11 - klo:09:27
Ennen ulosajoa meistä otettiin vielä valokuvat
Kävikö ulosajossa pahastikin?

Oli ihan pakko ;D

Mutta oli mukava kertomus Polon luovutuksesta!

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 03.02.11 - klo:09:27
Hieman tarinaa luovutustunnelmista. :)
Dodii, onneksi olkoon :)

Käyppäs kirjoittelemassa tuonne 9N-puolelle vähän kokemuksia edellisestä (eikös teikäläisen vanha kaara ollut 9N polo?), kiinnostaisi itseäni, mahdollisesti ensi vuotta ajatellen :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy