Metroauto lopettaa?

Aloittaja Heksula, 31.07.15 - klo:09:53

« edellinen - seuraava »

Ekomies

Itselleni Koskelon piste ollut lähin kauppa,missä on asioitu jo yli kymmenen vuotta ja Skodia on tullut ostettua jo 6 kpl.Olisi sääli jos se ajettaisiin alas,sillä parempaa myyntiä ja huoltoa ei ole pk-seudulla itselleni osunut,vaikka kokemuksia on myös Bilian,Autokeskuksen,Vehon ja menneen Automaan palveluista.

V-O

Myös täällä hyviä kokemuksia Koskelon toimipisteestä, sekä Skodan että aiemmin myös Opelin osalta.

Automaa oli muuten aika kamala...

Popo

 
Lainaus käyttäjältä: audioman - 01.08.15 - klo:22:36
Samaa mieltä kymmenen asiakkuusvuoden ja kolmen auton kokemuksella. Muutama vuosi sitten lopetimme työsuhdeautojen hankkimisen ko. firmasta. Syynä oli huono palvelu. Skoda on edelleen suosituin työsuhdeautomerkkimme, mutta nykyisen yhteistyökumppanimme palvelu on asiallista.

Metroauton palvelukulttuuri oli 'Omassa luokassaan'. Opelin ostaminen pysähtyi kaksi kertaa huonoon palveluun. Ehkä pitäisi kiittää...  ;)

Skodan ostaminen sujui kokemattoman myyjän kanssa ok, mutta luovutuksen jälkeen läheteltiin autosta uusi lasku.Talvirengassarjassa mukana kaksi jo käytettyä rengasta. Kyllä kaikkea sattuu ja tapahtuu, mutta suhtautuminen asiakkaaseen sekä tilanteen hoitamiseen ratkaisee. Missään muualla en ole kuullut niin vuolasta 
selittelyä, kuinka 'kokemusta jo vuodesta -89 ja emme tee virheitä'. Aasiakas oli väärässä ja automyyjä luikki toimistotädin taakse piiloon. Talvipyörien vaihdon automyyjä sopi kanssani rengashotelliin, mutta eipä ilmoittanut ko.psikkaan mitään. Lopulta asiat selvisivät, mutta sain vaikutelman, että myös nuorta automyyjää kyykytettiin.

Huolto Viikissä oli ok, Tietenkin sekoilua sielläkin, mutta asiallinen työnjohtaja hoiti hommsnsa asiallisesti ja ystävällisesti, kun asiat menivät heidän osaltaan pieleen. Nyt sama kaveri ja kaksi asentajaa Viikistä on siitynyt Aritaan. Ei ole kassatätiä sun muuta oheisporukkaa,, mutta homma toimi ainakin helmikuussa. Suhtautuminen esim. TSI-ketjuongelmiin vaikuttaa asialliselta. Metron kanssa hirvitti, pitäisikö selvissäkin tilanteissa tapella, jos kohdalle sattuisi...

Väkisin en autoa ole koskaan ostanut, jos palvelu on ollut huonoa. Metroautoa ei tule ikävä.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

mremonen

Metroautosta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta Laakkoselta olen saanut parhaat Audi-tarjoukset verrattuna mihinkään muuhun suomalaiseen Audi-liikkeeseen. Uusimmassa vaihdossa haitari oli muistaakseni melkein parikymmentä tonnia ja seuraavaaksi parhaaseen taisi olla eroa kuusi (tarkat luvut löytyy varmaan tältäkin foorumilta jostain mun vanhasta postauksesta).

Ei pahaa sanaa Laakkosesta... (vaikka OT:ksi menikin).
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

enkero

Tikkurilasta kysyin viime vaihdon yhteydessä tarjouksen; melko asiallinen PKS tarjoukseksi, mutta ei vetänyt vertoja Aritan kokonaisuudelle. Myyjällä oli kyllä ihan asiallinen ote ja soitti peräänkin.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 02.08.15 - klo:11:24
Metroautosta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta Laakkoselta olen saanut parhaat Audi-tarjoukset verrattuna mihinkään muuhun suomalaiseen Audi-liikkeeseen. Uusimmassa vaihdossa haitari oli muistaakseni melkein parikymmentä tonnia ja seuraavaaksi parhaaseen taisi olla eroa kuusi (tarkat luvut löytyy varmaan tältäkin foorumilta jostain mun vanhasta postauksesta).

Ei pahaa sanaa Laakkosesta... (vaikka OT:ksi menikin).

kysyitkö tarjousta netin välityksellä vai kävitkö paikan päällä näyttämässä autoa?
Skodan minkä vaihdoin niin väliraha nousi 2500 â,¬ kun kävin paikan päällä näyttämässä ja sanoin että sillä vaihtohinnalla kaupat syntyy.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

dosetti

Metroauto Espoosta takuukorjauskokemuksia kolmen aiemman vuoden osalta: työnjohto otti asiat hienosti ja asiallisesti, itse huolto-ja maalaustyönjälki ollut luokattoman huonoa. Juuri äsken Facebook näytti kivoja muistojani vuosi sitten, kun kolmesti takuukorjattu juttu piti reklamoida kolmeen kertaan, että tuli kuntoon takuukorjauksien jäljiltä (maalari värisokea, verhoilujen ja tiivisteiden takaisin asentamatta jättäminen JA virheellinen kasaus jne). Tiedä sitten, oliko työntekijöillä tiedossa tällaiset kuviot lopettamisesta tms.

cannon

Onko tuosta lopettamisesta ja toimintojen alasajosta jotain faktatietoa vai onko lähteenä se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto? Lehdistä tai netistä muualta en ole tästä mitään löytänyt.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

vwmies

Lainaus käyttäjältä: cannon - 04.08.15 - klo:20:16
Onko tuosta lopettamisesta ja toimintojen alasajosta jotain faktatietoa vai onko lähteenä se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto? Lehdistä tai netistä muualta en ole tästä mitään löytänyt.

Eipä ole, kävin eilen koeajamassa uutta SuperBia eikä myyjä kommentoinut mitenkään, kun sanoin että vaihdan ehkä ensi vuonna.
Luultavasti (siis oma arvaus) karsivat heikommin kannattavia toimipisteitään (Skoda Koskelo + Tikkurila, Viikki oli liikaa).
Yritetään pärjätä.

Typ2

Lainaus käyttäjältä: cannon - 04.08.15 - klo:20:16
Onko tuosta lopettamisesta ja toimintojen alasajosta jotain faktatietoa vai onko lähteenä se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto? Lehdistä tai netistä muualta en ole tästä mitään löytänyt.

Toimintojen eli toimipaikkojen, edustettujen merkkien ym. laajamittainen alasajo on tosiasia, jonka voit todeta vaikka Metroauton nettisivuilta tai pistäytymällä Metroauton perinteisillä toimipaikoilla nykimässä ovenkahvoja.

Lopullinen lapun luukulle paneminen on varmastikin hevosmiesten tietotoimiston uutisia, mutta ennusmerkit ovat sen suuntaiset, että siinä voi hyvin olla perääkin.

http://www.metroauto.fi/Ajankohtaista.aspx
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

SNG

Tilikauden tulos viime vuonna noin 3M€ pakkasella:

http://chart.apis.google.com/chart?chxl=1:|2011/12|2012/12|2013/12|2014/12&chxr=0,-2907,649&chxt=y,x&chbh=a,8&chs=466x225&cht=bvg&chco=AA0033&chds=-2907,649&chd=t:649,-2103,-2053,-2907&chg=0,-1,5,3&chtt=1000%20EUR&chts=676767,12.5

EDIT: Linkki menee kopioitaessa tänne rikki. Kopioi koko url ja pastaa browserin url-kenttään.

SNG

Tässä linkki jossa näkyy liikevaihto. Tabia clikkaamalla tulee esille tulos ja henkilöstömäärä. Aika kylmä on ollut kyyti viime vuosina, jatkuu tai ei.

http://yritys.taloussanomat.fi/y/metroauto-oy/helsinki/0762711-3/


TommyW

Näyttää kokemukset vaihtelevan, mutta juuri tuli kolmas perättäinen Skoda ostettua Tikkurilan pisteestä ja palvelu on aina ollut hyvää (myynnissä ja huollossa) sekä tarjous uudesta autosta peitonnut joka kerralla Vehon, Autokeskuksen ja Mäkelän Auton vastaavan.

VAGabond

Koskelon huoltoa tullut aina käytettyä ja ei sen osalta valittamista. Palvelu ollut pääsääntöisesti asiallista. Ensimmäinen ja viimeinen kokemus Koskelon myynnistä oli muutama viikko takaperin, eikä jäänyt kyllä hyvä kuva toiminnasta. Myyjä jaksoi paukutella henkseleitä ja muistuttaa muutamaan otteeseen miten monta autoa on tullut jo heinäkuussa ja tänä vuonna myytyä. Oli niin vastenmielinen kokemus että ostin auton muualta. Lisäksi koeajoon varattu esittelyauto oli melko sotkuinen. Ei se pintalika haitannut, mutta sisällä oli jonkun myyjän romut (lasten istuinkoroke, röökiaski yms. sälää, kontti lastattu täyteen tavaraa). En tiedä miten normaalia toi on kun en kovin usein autoja koeaja, mutta muualla koejamani esittelyautot vaikuttivat hyvin pidetyiltä ja siisteiltä. Tavara ei tuolla kertaa haitannut, mutta joskus ollaan koko perheen voimin koitettua auto omilla lastenistuimilla yms. Silloin ei välttämättä kiva purkaa ensin toisen kamoja autosta.
Ajossa Ford Focus MK4 (MY19)
Ex. autot
Octavia III Combi 1.4 TSI DSG MY15
Octavia II pre-FL Combi 1.6 MPI

clacson

Metroauto Tikkurilasta kokemusta tasan yhden vaihdon verran, ei valittamista ja asiallista kaupankäyntiä.
Vehossa ei haluttu tehdä kauppaa, 7v saman myyjän kanssa oli vain paperia. He tarjosivat yli 2000 e vähemmän ja myyjän kommentti saatuun parempaan tarjoukseen, ettemme parempaa pysty ja en minä nyt omalla myyntipalkkiollakaan vastaan tule.

Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja käteis- ja muista alennuksista, ne kun autokaupassa pitää ehdottamasti vaatia ja saada. Listahinnalla ostava onkin sitten jengin petturi, jota ei alkuunkaan ymmärretä. Sillä menollahan kohta kukaan ei saa mitään alennuksia. No ei kohta niitä kauppiaitakaan enää ole ja autot ostetaan netistä. :-\
Ilmeisesti porukka myös asuntokaupassa vaatii samanlaisen alennuksen ja kesämökin kaupan päälle?  :o
Sekä maitolitraa ostettaessa vähintään 10% pois ja kahvikerma mukaan kimppaan?  ::)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: clacson - 05.08.15 - klo:12:33
Metroauto Tikkurilasta kokemusta tasan yhden vaihdon verran, ei valittamista ja asiallista kaupankäyntiä.
Vehossa ei haluttu tehdä kauppaa, 7v saman myyjän kanssa oli vain paperia. He tarjosivat yli 2000 e vähemmän ja myyjän kommentti saatuun parempaan tarjoukseen, ettemme parempaa pysty ja en minä nyt omalla myyntipalkkiollakaan vastaan tule.

Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja käteis- ja muista alennuksista, ne kun autokaupassa pitää ehdottamasti vaatia ja saada. Listahinnalla ostava onkin sitten jengin petturi, jota ei alkuunkaan ymmärretä. Sillä menollahan kohta kukaan ei saa mitään alennuksia. No ei kohta niitä kauppiaitakaan enää ole ja autot ostetaan netistä. :-\
Ilmeisesti porukka myös asuntokaupassa vaatii samanlaisen alennuksen ja kesämökin kaupan päälle?  :o
Sekä maitolitraa ostettaessa vähintään 10% pois ja kahvikerma mukaan kimppaan?  ::)
Alkaa mennä pahasti ohi alkuperäisen aiheen, mutta saanen silti heittää repliikin. Kun en olenkaan tajunnut, mikä pointti tässä vuodatuksessa oli? Eikö autokaupassa saisi yrittää tinkiä? Niin on tehty perinteisesti aikojen alusta asti. Totta kai noin hintavassa hyödykeostoksessa jokainen yrittää säästää omia ropojaan. Samoin asuntokaupoissa. Muutama välittäjä yrittää suosia ns. tarjouskauppa-menettelyä, mutta minun nähdäkseni se homma ei oikein toimi.

Enpä usko, että autokaupan huono tulos johtuisi siitä, että autoja myytäisiin tappiolla, vaan siitä, että firmoja on liikaa, jolloin nykyisissä kurjissa suhdanteissa kaikille ei riitä asiakkaita.



Laars

Itse olen yhden uuden auton toimituksen ottanut Koskelosta, joka oli varsin huono kokemus, johtuen lähinnä heidän täysin ammattitaidottomasta kalvottajasta, joka jätti sormenpään kokoisia roskia kalvojen alle ja toisella yrityksellä veteli lasit mattopuukolla vaihtokuntoon. Huoltopalveluita käytin aikani ennekuin kyllästyin ja siirryin Veholle. Kyseessä kun oli liisari, niin tuntuivat todella härskisti vetävän kaikki huoltotyöt laskulle vaikka kyseessä oli selkeästi ollut takuunalaisia vikoja. Sijaisautoina tyrkyllä oli aina ainoastaan Citigoja.

Toisen Skodan reklamaatiokeissi onkin muuten edelleen avoinna.. taisin käydä toukokuussa tekemässä ilmoitusta kun kontti rupesi kukkimaan. Siitäkään ei ole kuulunut mitään eikä varmasti kuulu. No, autokin kerkesi mennä jo vaihtoon. 

Ei liikkeen mikään lasi/marmoripalatsi tarvitsekkaan olla, mutta onhan tuo Koskelon piste jo todella aikansa elänyt ja varsin nuhjuinen ja ei ainakaan itselleni anna sellaista ostokokemusta, että sinne tekisi mieli monia kymppejä laittaa. Josseivät lappua laita luukulle niin ainakin remppa tai muutto olisi tarpeen.

cannon

Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:09:53
Tikkurilan Metro-auto lopettaa toimintansa viimeinen päivä syyskuuta. Voi olla että siellä ei motivaatio autokaupan tekoon ole kaikista korkein. Kannattaa kysyä jostain muualta tarjous.  ;)

Noin niinku toimintaansa lopettelevaksi firmaksi aika paljon käyttää paukkuja mainontaan ja markkinointiin kun Hesarissa useampana päivänä kokosivun ilmoituksia julkaisee...
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

V-O

Kilpailijoiden duunarit ne vaan trollaa et Metroauto lopettaa ::)...

Ei pidä kuvitella että toimipaikkojen karsiminen tarkoittaa toiminnan lopetusta.

nira

Itse olen ollut huipputyytyväinen Metroauton Koskelon huoltoon, korikorjaamoon, myyntiiin ja muuhunkin. Olen ollut asiakkaaana yli 10 vuotta ja olen käynyt huollossa ja korikorjaamossa ja asennuttanut varusteita autoihin:  Seat Leon 05, Seat Ibiza Sport, Volkswagen Golf 02, Seat Ibiza Ecomotive 08, Skoda Citigo 12. Olen ostanut heiltä uuden Skoda Citigon. En ole edes harkinnut käyväni muualla huollossa ja korikorjaamossa kuin Metroauto Koskelossa.

Asterion

Koskelo tuli liiankin tutuksi, koska Skodani kävi siellä takuukorjauksissa turhankin usein. Paikka oli jotenkin nuhjuinen, ikävä fiilis alkoi jo siitä kun kurvasi paikalle, usein vapaata paikkaa autolle ei löytynyt kuin tontin ulkopuolelta, jostain kadun varrelta. Tontillahan on iso parkkialue, joten en ymmärrä miksi huollon asiakkaille ei riittänyt paikkoja. Toinen perusongelma oli se perinteinen, eli asiakaspalvelu. Jos yritit päästä puhelimella läpi, se tarkoitti useampaa soittoyritystä pitkin päivää. Hermothan siinä menee. Miksei ole toimivaa takaisinsoittojärjestelmää?

Paikanpäälle kun joutui menemään, tarkoitti se sitten odottelua muiden kärsimättömien asiakkaiden kanssa epämääräisessä "jonossa". Jonottajiahan siellä huoltotiskin edessä riitti aina. Yrität siinä sitten painaa mieleesi, ketkä kymmenen henkilöä olivat jo ennen sinua, ja ketkä jälkeen. Penkkejäkin oli vain muutama. Miten ylivoimaisen vaikeata olisi hankkia samanlainen numerojonotusjärjestelmä kuin kaikissa apteekeissakini on? Tai että pystyisit netistä varaamaan palveluajan tiskille, samalla lailla kun haet passin poliisilta.

Vaihtohyvityksistä sen verran, että perinteisesti Koskelo (josta siis ostin uuden Skodani) antoi selkeästi heikoimman vaihtohyvityksen. Oli yli kaksi tuhatta heikompi kuin seuraavaksi huonoin. Tiesivät vissiin ongelmallisen autonsa ja mitä sen kanssa oli odotettavissa tulevaisuudessa  :o Vastauksen antamiseenkin meni viikon verran. En tiedä onko Skodan ostajat yleensä niin merkkiuskollisia, että myyjillä on tuntuma, että kerran Skodan ostaneet ostavat heiltä uudenkin, ilman mitään panostamista. No, mina en ostanut  :)

Minun tapauksessa Laakkonen antoi selkeästi parhaan vaihtohyvityksen. Tässä varmaankin vaikutti paljon se, että uuden autoni maahantuojalla oli isot subventoinnit pelissä.

Laars

Lainaus käyttäjältä: nira - 21.08.15 - klo:05:44
Itse olen ollut huipputyytyväinen Metroauton Koskelon huoltoon, korikorjaamoon, myyntiiin ja muuhunkin. Olen ollut asiakkaaana yli 10 vuotta ja olen käynyt huollossa ja korikorjaamossa ja asennuttanut varusteita autoihin:  Seat Leon 05, Seat Ibiza Sport, Volkswagen Golf 02, Seat Ibiza Ecomotive 08, Skoda Citigo 12. Olen ostanut heiltä uuden Skoda Citigon. En ole edes harkinnut käyväni muualla huollossa ja korikorjaamossa kuin Metroauto Koskelossa.

Kiva mainos.

Emil

Eikai se vielä mainostamista ole, jos kertoo olevansa tyytyväinen saamaansa palveluun. Itsekin ollut asiakkaana vuosikausia.

Muutenkin, toimintojen keskittäminen ei vielä ole lopettamisen merkki.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Emil - 21.08.15 - klo:11:22
Muutenkin, toimintojen keskittäminen ei vielä ole lopettamisen merkki.

Ei ehkä olekaan, jos säästöt auttavat tervehdyttämään firman. Lopun alkua tuollaiset monesti tuppaavat olemaan. Tai sitten koko loppuroska myydään vaikka Länsiautolle tai Laakkoselle.

Metroauton talousvaikeudet ovat luettavissa tunnusluvuista ja talouslehtiä lukemalla. Esimerkiksi Ruotsin suurimman Saab-dealerin osto juuri ennen Saabin kuolemaa oli taatusti äärimmäisen kallista ja huonoa bisnestä.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 21.08.15 - klo:11:35
Esimerkiksi Ruotsin suurimman Saab-dealerin osto juuri ennen Saabin kuolemaa oli taatusti äärimmäisen kallista ja huonoa bisnestä.

Ei kai tuo Opelinkaan myynti ollut mikään kultakaivos, kun sen jo myivät muutama vuosi takaperin Länsiautolle...
Yksi liike (Skoda myynti)Pääkaupunkiseudulla on aika vähän vs muut suuremmat autoliikkeet. Tietysti tojota liikkeitä on sitten kaksi kappaletta.

Ouzi

Juuri huomasin. Oli lisätty 8.9. Joku sitten oikeasti tiesi tiksinlopetuksesta ;)

Tikkurilan Skoda myynnin palvelut siirtyvät MetroAuto Espoon Koskeloon. Skoda -huolto löytyy jatkossa sekä Espoosta että uudesta toimipisteestämme, MetroAuto Airportista. BMW -huolto siirtyy MetroAuto Espooseen. Palvelemme teitä huollossa normaaliin tapaan Tikkurilassa 19.9. asti ja automyynnissä 28.9. asti.

Tervetuloa jatkossa MetroAuto Airporttiin ja MetroAuto Espooseen!

MetroAuto Airport
Å KODA -merkkihuolto
Ohtolankatu 6, 01510 Vantaa
Skoda huolto: 010 615 2710
Huom! Airport aukeaa 28.9.

Automaatti

Kuulin, että Metroauton tiloihin tulee Arita Airportin Nissan myynti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy