Metroauto lopettaa?

Aloittaja Heksula, 31.07.15 - klo:09:53

« edellinen - seuraava »

Heksula

Tikkurilan Metro-auto lopettaa toimintansa viimeinen päivä syyskuuta. Voi olla että siellä ei motivaatio autokaupan tekoon ole kaikista korkein. Kannattaa kysyä jostain muualta tarjous.  ;)

Sokota09

Mielenkiintoista, sitten jää PK-seudulle jäjelle vain Espoon toimipiste ja Viikin rengashotelli. Meneekö lappu luukulle kokonaan, vai mikä tässä on takana? Viime vuonna lopetti toimintansa Viikin toimipiste.

Heksula

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:16:43
Mielenkiintoista, sitten jää PK-seudulle jäjelle vain Espoon toimipiste ja Viikin rengashotelli. Meneekö lappu luukulle kokonaan, vai mikä tässä on takana? Viime vuonna lopetti toimintansa Viikin toimipiste.

Tikkurilan toimitilat omistaa catamount. Metrolla loppuu vuokrasopimus. Myös kallion toimipiste lopetettiin viime vuonna. Villi veikkaus on että koko firma ajetaan hallitusti alas.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:20:35
Tikkurilan toimitilat omistaa catamount. Metrolla loppuu vuokrasopimus. Myös kallion toimipiste lopetettiin viime vuonna. Villi veikkaus on että koko firma ajetaan hallitusti alas.

Olisi kyllä aika kova paukku, jos näin perinteikäs firma löisi hanskat naulaan Suomessa. Toimintaa on tietysti myös Ruotsissa, missä taitaa olla aavistuksen paremmat markkinat automyynnissä kuin Suomessa. Mitenkäs käy esim. MV Finland Oy:lle, joka myy tojotaa Itiksessä ja Airportissa?

Heksula

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:21:28
Olisi kyllä aika kova paukku, jos näin perinteikäs firma löisi hanskat naulaan Suomessa. Toimintaa on tietysti myös Ruotsissa, missä taitaa olla aavistuksen paremmat markkinat automyynnissä kuin Suomessa. Mitenkäs käy esim. MV Finland Oy:lle, joka myy tojotaa Itiksessä ja Airportissa?

Tuskin Toyota myyntiin vaikuttaa mitenkään. Iso arvaus menee myös siihen että nykyiseen tikkurilan toimipisteeseen tulee auto-aritan skoda myymälä, koska catamount omistaa.  Metron touhuista on aika selkeä visio koska espoon toimitilat on myynnissä.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:23:12
Tuskin Toyota myyntiin vaikuttaa mitenkään. Iso arvaus menee myös siihen että nykyiseen tikkurilan toimipisteeseen tulee auto-aritan skoda myymälä, koska catamount omistaa.  Metron touhuista on aika selkeä visio koska espoon toimitilat on myynnissä.

Aaika jännä juttu, että 90-vuotias autoliike on tullut tiensä päähän. Tai siis yksi osa sitä, ns. emoyhtiö Metroauto.

Ja mikäs juttu tämä Arita on? Niitähän löytyy ympäri Suomea. Ovatko kauppias vetoisia autoliikkeitä ja keskittyvät joihinkin tiettyihin merkkeihin vai mikä on jutun juoni. Esim. Järvenpäässä on Auto-Arita, joka on pitkänlinjan tojota liike. Vantaalla toimii Arita Airport, joka myy Nissania.

e. ja vastaus yllä olevaan pohdintaan löytyy tästä linkistä: http://www.catamount.fi/

Heksula

http://www.catamount.fi/konserni.asp

Onhan noilla jo hertsikassa yksi skoda myymälä. Eikä se metron touhu sinäänsä kummallista ole koska kannattamattoman liikeyrityksen pitäminen on melko turhaa.

Menee jo aika lailla offtopic.  :D

los los

Toistakymentä vuotta kyseisen firman asiakkaana,en pidä lopettamista ihmeenä enkä suurena tappiona. :D

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: los los - 01.08.15 - klo:01:40
Toistakymentä vuotta kyseisen firman asiakkaana,en pidä lopettamista ihmeenä enkä suurena tappiona. :D

Ei minullakaan heidän toiminnastaan ole mitään positiivista kerrottavaa ja tästä syystä en ole heidän kanssaan kauppaa tehneet. Kerran meinasin, mutta onneksi sain purettua kaupan. Todella huonoja tarjouksia aina tullut.

Peeveli

Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle. Esim. Laakkoselta saa lähes aina surkeita tarjouksia. Suurketjuissa huono puoli näin it-aikakaudella on myös se, ettei toisen paikkakunnan samaan ketjuun kuuluvasta (ja vaikkapa toista merkkiäkin edustavasta) liikkeestä kannata pyytää toista tarjousta, koska se eka tarjous samasta ketjusta on se mihin stoppi tulee.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:23:50
Aaika jännä juttu, että 90-vuotias autoliike on tullut tiensä päähän.
Jos ei dinosaurus pysy nykyvauhdissa mukana, se kuolee sukupuuttoon. Onhan noita ollut jo mp-puolellakin kun kymmeniä vuosia pystyssä pysyneitä on tässä viime vuosina lopettanut toimintansa. Nyt tämä laputus vaan leviää auto-puolelle kun taitetta yleiseen talouden kohentumaan ei vieläkään ole näkyvissä ja tuo autoveron "poistokin" oli lopulta mikä oli :-\

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.15 - klo:08:35
Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle.
Alalla kuin alalla. Tuo ajaa markkinat kohta bipoliin, jossa pari suurinta dominoi markkinoita yli 90% ja sanelevat sen hintatason. Näin on käynyt jo mm. katsastus-toiminnassa ja polttoaineiden myynnissäkin ollaan jo aika lähellä kun ABC valtasi markkinat Esson poistuttua :-\

Päivittäistavaroissa sen sijaan noiden parin kirjaimen hallitsemille markkinoille on onneksi tunkemassa (saksalaista) kilpailijaa, niin ruoeaa tuokin ala tervehtymään ja hintatasokin pysyy näin kuluttajalle maltillisempana. Onhan tuossa S-ryhmänkin "alensimme hintoja" -kampanjassa aimo annos media-humpuukiakin joukossa, mutta kilpailu sen tuohon on pakottanut. Ei tuo todellakaan ollut mikään hyvää hyvyyttään tehty ele, vaan agressiivista markkinaosuuksien puolustamista - ja kuluttaja kiittää 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:23:50
Aaika jännä juttu, että 90-vuotias autoliike on tullut tiensä päähän. Tai siis yksi osa sitä, ns. emoyhtiö Metroauto.

Metroautolta on kadonnut monta tukijalkaa.

GM-USA toiminta on ajettu GM:n puolelta Euroopassa lähes kokonaan alas. Metroautohan oli nimenomaan jenkkiautotalo. Chevrolet veronkiertopakuja myytiin tuhansia ja tuhansia, sitten tuli Pontiac Transport tila-autobuumi. Rinnalla tietysti Corvetet, Cadillacit jne. Kaikki nämä ovat vain muisto.

Toinen ongelma oli Opelin romahdus. Vielä 90-luvulla Opel oli Suomen myydyin automerkki ja Metroauto oli ylivoimaisesti suurin kauppias. Bisnes kukoisti, kunnes GM:n laskutikkumiehet keksivät huonontaa laatua. Opelin myynnillä ei ole enää vuosikymmeneen elänyt kukaan.

Kolmas ongelma oli kauppias Wreden kuolema moottoripyöräonnettomuudessa. En väitä, etteikö leskirouva olisi kova bisnesnainen, mutta ainakin talon sisältä on kuulunut, että myös talon henki kuoli samalla.

Neljäs ongelma on varmasti koko autoalaa koskeva ongelma eli automyynti on madellut koko 2000-luvun. Kun uusista jää joka kolmas auto myymättä, niin ei ole huoltoonkaan ruuhkaa.

Jotain hyvääkin täytyy listata ja kyllähän Skodan ja Toyotan edustusten hankkiminen on varmasti kannatellut koko konsernia. Harva tietää, että Toyota Itäkeskus ja Airport ovat Metroauton bisneksiä. http://www.toyotaitakeskus.fi/
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Heksula

Tuossa noita syitä tulikin jo pitkä lista. Leskirouva ei ole ilmeisesti kiinnostunut uudistamaan kilpailukyvytöntä firmaa pahasti sukeltavalla alalla. Opelin edustus ja huolto myytiin viime vuonna länsiautolle, myös työntekijät muuttivat sinne.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.15 - klo:08:35
Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle. Esim. Laakkoselta saa lähes aina surkeita tarjouksia. Suurketjuissa huono puoli näin it-aikakaudella on myös se, ettei toisen paikkakunnan samaan ketjuun kuuluvasta (ja vaikkapa toista merkkiäkin edustavasta) liikkeestä kannata pyytää toista tarjousta, koska se eka tarjous samasta ketjusta on se mihin stoppi tulee.

Mitäs väliä sillä on? Auton saa silti sieltä listahinnalla. Itse en jaksa kinata parista tonnista, ostan sen auton mihin rahat riittää kun tiedän että saan laadukkaan auton.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

lemmentalja

#14
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:17:49
Mitäs väliä sillä on? Auton saa silti sieltä listahinnalla. Itse en jaksa kinata parista tonnista, ostan sen auton mihin rahat riittää kun tiedän että saan laadukkaan auton.

Onpas hölmö kommentti!  ;D

Haluat siis antaa tuon "pari tonnia" autoliikkeelle, ihan vaan koska sinua ei nappaa...? Tämän lisäksi haluat vielä antaa tuolle  monopoliasemassa olevalle myyjälle tuon "parin tonnin" kylkiäisenä vielä vaikka muutaman lisää, koska se "listahinta" on noussut kilpailun puutteen vuoksi.

Loppukaneettina vielä kysyn, että mistä sinä tiedät että tuo ylihinnoiteltu auto minkä ostat on laadukas?  Eikös tällä foorumillakin ole jo todettu, että laitat autoon sitten 20kâ,¬ tai 100kâ,¬ niin lopputuloksena on vaihteistovikainen, mutteriohjauksella varustettu ketjuvikainen öljysyöppö?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

skriko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.15 - klo:08:35
Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle. Esim. Laakkoselta saa lähes aina surkeita tarjouksia. Suurketjuissa huono puoli näin it-aikakaudella on myös se, ettei toisen paikkakunnan samaan ketjuun kuuluvasta (ja vaikkapa toista merkkiäkin edustavasta) liikkeestä kannata pyytää toista tarjousta, koska se eka tarjous samasta ketjusta on se mihin stoppi tulee.
Peeveli kirjoittaa täyttä asiaa. Laakkoselta saa todellakin aina huonoja tarjouksia. Ilmeisesti kuitenkin suurin osa autonostajista jaksaa raahautua töihin kaksi viikkoa sen parin tonnin vuoksi, mutta ei jaksa tingata tuntia auton hinnasta pois sitä paria tonnia. Jos sellaisia asiakkaita ei olisi, ei Laakkonenkaan pitkälle pötkisi. Itse olen ostanut 20 autoa henkilökohtaiseen käyttöön ja muutaman sata firmalleni. Koskaan en ole päässyt Laakkosella minkäänlaiseen kauppaan.
Siitä näkee että ei ymmärretä autokaupan päälle lainkaan, kun ei koroteta saman konsernin eri kaupungissa annettua hintaa.
Autojen hinnat eri kaupungeissa ovat erilaiset ja kysyntä esim. erikoiselle urheilulliselle autolle on pääkaupunkiseudulla aivan toisenlaista kuin maakunnissa. Tähän ei edes netti vaikuta. Harvat viitsivät lähteä hakemaan autoa 300 km päästä, saatikka ulkomailta. Ai miksikö??. No jos ei jaksa tingata 2000 euroa jos saa vain laadukkaan auton niin kuinka sitä autoa sitten lähtisi hakemaan 300 km päästä ja uhraisi hommaan päivän?

Ouzi

Näköjään nykyjään mikään firma ei ole varma. Kaikki voi olla huomenna toisin. Olen kyllä katsonut et metroauto merkit vähenee ja pisteitä suljetaan. Metroautosta oma mielipide et ihan perus normaali kiska. Eli ei nyt mikään loistava mut ei varmasti huonoinkaan. Nykyisen autoni ostin viikistä. Ja skodani olen metroautosta aina huollattanut tai takuu korjannut. Paitsi pari kertaa nykyinen käynyt autokeskuksessa. Lähinnä sen takia koska ajan saanut nopeasti ja se on läheisin Skoda paikka. Tosin kyllä viime vuosina metroautoonkin on nopeasti päässyt. Jotenkin muistelisin et 2000 luvun alkupuolella oli usein viikko tai kaksi jonoa huoltoon. Ei enään  ::)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Heksula - 01.08.15 - klo:09:46
Tuossa noita syitä tulikin jo pitkä lista. Leskirouva ei ole ilmeisesti kiinnostunut uudistamaan kilpailukyvytöntä firmaa pahasti sukeltavalla alalla. Opelin edustus ja huolto myytiin viime vuonna länsiautolle, myös työntekijät muuttivat sinne.

Talouselämä - lehden mukaan konserni on ollut jo vuosia tappiolla.

Muistaakseni Metro-Auto myi Tukholmassa manan majoille mennyttä Saabia.

Itsellä on muutama huono kokemus, maalivika uuden auton luovutuksessa, pakusta puuttuivat noudettaessa luetellut talvivarusteet ja -renkaat, koeajoauton palautuksessa töykeä myyjä ja Koskelon huollossa veloitettiin firmaa korjauksesta, joka ei onnistunut 150 markkaa. Peruste oli, että "poikien pitää saada palkkaa". Huomautan heti, että kuluttajansuojalaki ei koske yrityksen välisiä kauppoja jne..

Juu, ja Viikissä ei lyöty määräaikaishuollossa leimaa kirjaan.
Hain sen erikseen, kun olin vaihtamassa I Ocuani 1. 2002 Passattiini. (OT: autoilla oli muuten huima ero)  :o

No, onhan näitä muitakin liikkeitä.
Laakkosen tarjous vähän ajetusta Passatistani oli niin laiha, että heidän saranoitaan tuskin enää toiste kulutan autokauppojen merkeissä.
Yritetään pärjätä.

Timppe

Metroauto on kyllä ollut omissa tarjouskierroksissani ihan pohjanoteeraus:

- 2003 mallisesta 40000km ajetusta hyvin varustellusta Peugeot 207:sta 10000â,¬ v. 2006, kun Järvenpäästä sai 13200â,¬. Samassa kaupassa alennusta uudesta Ocusta 6%, Järvenpäästä 8%.

- Tuosta Ocusta sitten tarjottiin Metroautossa 40000km ajettuna 16000â,¬ netto vaihdossa uuteen Superbiin v. 2010 ja alennus 8%. Vehosta tarjottiin 18000â,¬ netto  ja 11% alennusta. Möin auton itse 20000â,¬:lla viikossa suoralla kaupalla yksityiselle ja uusi tilaus meni Vehoon.

Enää en ole vaivautunut edes tarjousta pyytämään Metroautosta. Taitavat keskittyä vain liisarikauppoihin. Myyjätkin on olleet Metroautossa lievästi sanottuna ylimielisiä  >:(


Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 01.08.15 - klo:18:21
Onpas hölmö kommentti!  ;D

Haluat siis antaa tuon "pari tonnia" autoliikkeelle, ihan vaan koska sinua ei nappaa...? Tämän lisäksi haluat vielä antaa tuolle  monopoliasemassa olevalle myyjälle tuon "parin tonnin" kylkiäisenä vielä vaikka muutaman lisää, koska se "listahinta" on noussut kilpailun puutteen vuoksi.

Loppukaneettina vielä kysyn, että mistä sinä tiedät että tuo ylihinnoiteltu auto minkä ostat on laadukas?  Eikös tällä foorumillakin ole jo todettu, että laitat autoon sitten 20kâ,¬ tai 100kâ,¬ niin lopputuloksena on vaihteistovikainen, mutteriohjauksella varustettu ketjuvikainen öljysyöppö?

siksi en skodaa enää ostanukkaan vaan asion veholla  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:20:04
siksi en skodaa enää ostanukkaan vaan asion veholla  ;)

Vehohan myy Skodaa ja on varmasti suurimpia Skodan myyjiä koko tasavallassa.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:20:04
siksi en skodaa enää ostanukkaan vaan asion veholla  ;)

Niin eli lahjoitit sen pari tonnia veholle. Niin kuin skrikokin tuossa jo kirjoittikin, itse olisin pitänyt vaikka palkattomana vapaana tuon kaksi viikkoa minkä tälläinen keskituloinen sen rahan eteen hikoilee!  ;D

Uskoisin, että tuo veho (missä ilmeisesti on kaikki paremmin) toimii juuri Peevelin kirjoittamalla tavalla ja kilpailun vähetesssä nuo vaihtohyvitykset ja "listahinnat" tuskin ainakaan asiakkaan eduksi kallistuisivat. Mutta jokainen saa tietenkin tehdä juuri niin kuin haluaa!

OT Off :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 01.08.15 - klo:20:24
Vehohan myy Skodaa ja on varmasti suurimpia Skodan myyjiä koko tasavallassa.

Myyhän he monia muitakin merkkejä, jopa ranskalaista ;)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 01.08.15 - klo:20:51
Niin eli lahjoitit sen pari tonnia veholle. Niin kuin skrikokin tuossa jo kirjoittikin, itse olisin pitänyt vaikka palkattomana vapaana tuon kaksi viikkoa minkä tälläinen keskituloinen sen rahan eteen hikoilee!  ;D

Uskoisin, että tuo veho (missä ilmeisesti on kaikki paremmin) toimii juuri Peevelin kirjoittamalla tavalla ja kilpailun vähetesssä nuo vaihtohyvitykset ja "listahinnat" tuskin ainakaan asiakkaan eduksi kallistuisivat. Mutta jokainen saa tietenkin tehdä juuri niin kuin haluaa!

OT Off :)

On iso plussa että saa sieltä huollot halvemmalla ja aina sijaisauton tilalle ilmatteeksi. Ja sijaisauto ei ole mikään pikku kirppu kuten muilla  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Ouzi

Joo kohtuu hintaiset huollot siellä. Keväällä maksoi 30tkm huolto 217â,¬

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:21:08
On iso plussa että saa sieltä huollot halvemmalla ja aina sijaisauton tilalle ilmatteeksi. Ja sijaisauto ei ole mikään pikku kirppu kuten muilla  :)

Olet juuri maksanut autostasi extraa (listahinnan) ja mainostat halpoja huoltoja ja ilmaisia sijaisautoja, jotka eivät ole edes kirppuja. Aikamoinen kauppamies olet...

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 01.08.15 - klo:09:36
Metroautolta on kadonnut monta tukijalkaa.

GM-USA toiminta on ajettu GM:n puolelta Euroopassa lähes kokonaan alas. Metroautohan oli nimenomaan jenkkiautotalo. Chevrolet veronkiertopakuja myytiin tuhansia ja tuhansia, sitten tuli Pontiac Transport tila-autobuumi. Rinnalla tietysti Corvetet, Cadillacit jne. Kaikki nämä ovat vain muisto.

Toinen ongelma oli Opelin romahdus. Vielä 90-luvulla Opel oli Suomen myydyin automerkki ja Metroauto oli ylivoimaisesti suurin kauppias. Bisnes kukoisti, kunnes GM:n laskutikkumiehet keksivät huonontaa laatua. Opelin myynnillä ei ole enää vuosikymmeneen elänyt kukaan.

Kolmas ongelma oli kauppias Wreden kuolema moottoripyöräonnettomuudessa. En väitä, etteikö leskirouva olisi kova bisnesnainen, mutta ainakin talon sisältä on kuulunut, että myös talon henki kuoli samalla.

Neljäs ongelma on varmasti koko autoalaa koskeva ongelma eli automyynti on madellut koko 2000-luvun. Kun uusista jää joka kolmas auto myymättä, niin ei ole huoltoonkaan ruuhkaa.

Jotain hyvääkin täytyy listata ja kyllähän Skodan ja Toyotan edustusten hankkiminen on varmasti kannatellut koko konsernia. Harva tietää, että Toyota Itäkeskus ja Airport ovat Metroauton bisneksiä. http://www.toyotaitakeskus.fi/

Listalta uupuu Saappi, jonka myyminen lieni kohtuullista liiketoimintaa vielä ainakin 90-luvulla.

On kyllä yksi kaikkien aikojen suurimpia ruumiita autokauppa-alalla Suomessa!

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.08.15 - klo:22:08
Listalta uupuu Saappi, jonka myyminen lieni kohtuullista liiketoimintaa vielä ainakin 90-luvulla.

On kyllä yksi kaikkien aikojen suurimpia ruumiita autokauppa-alalla Suomessa!

Näin tekee ja täytyy muistaa, että Metroauto oli hankkinut omistukseensa Ruotsin suurimmat Saab-liikkeet. Saabin kuolema teki sellaisen iskun, josta Metroauto ei taida enää nousta.

http://www.talouselama.fi/uutiset/saabin+kuolema+ajoi+metroauton+historiallisiin+tappiohin/a2196666
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

audioman

Lainaus käyttäjältä: los los - 01.08.15 - klo:01:40
Toistakymentä vuotta kyseisen firman asiakkaana,en pidä lopettamista ihmeenä enkä suurena tappiona. :D
Samaa mieltä kymmenen asiakkuusvuoden ja kolmen auton kokemuksella. Muutama vuosi sitten lopetimme työsuhdeautojen hankkimisen ko. firmasta. Syynä oli huono palvelu. Skoda on edelleen suosituin työsuhdeautomerkkimme, mutta nykyisen yhteistyökumppanimme palvelu on asiallista.   
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:20:35
Villi veikkaus on että koko firma ajetaan hallitusti alas.


Huh, jos Koskelokin ajettaisi alas niin esim Subarulla olisi todella isolla talousalueella uudellamaalla, kymenlaaksossa, hämeessä ja päijät-hämeessä vain yksi Veljekset Laakkosen ulkopuolinen myyjä; pieni Auto Makkonen Hyvinkäällä :o
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy