Golf Variant VI 1.4 TSI DSG 2010

Aloittaja Tuomari, 23.01.10 - klo:16:53

« edellinen - seuraava »

Tuomari

Siinäpä olis kulkupelini 1600km ajettuna. On säästynyt vielä pahimmilta likaantumisilta pakkasten ansiosta.

Varusteluina paketit I, II ja III, rns-310, hopeiset kaiteet, väri silver leaf ja talvirenkaat HKPL7 16" Sima vanteilla.

JTjones

Hieno peli UHG!  :) Vihreä peukku tulee täältä! Perhana, että nous taas autokuume tappiin... Juuri tuollaisen kenties tilaisin, jos tilaisin.
Sopii kyllä mun mielestä tuo vihertävä Volkswagenin tehdastummennus, jota on toisaalla parjattu, tuohon Silver Leaf-väriin.

Mites tuo III-paketin tuoma matalampi ja jäykempi alusta on soveltunut Suomen polanteisille maanteille?
Onko se paljon kovempi vakioalustaan verrattuna?

Otahan ihmeessä sisäkuva, jossa näkyis tuo RNS-310. Miten hyvä tuo tehdasasenteinen navi on tarkkuudessa ja opastuksessa? Onko siinä suomenkielinen opastus?


VW-man

Todella HOT peli. Toivottavasti vaan olivat Mehikossa saaneet kitkettyä tästä Variant mallista kaikki lastentaudit ja virheet pois ja tuotannosta tulisi vähemmän ns. maanantaikappaleita kuin Variant V:n suhteen. Kun tuntuu, että kaikilla on siitä vaikka mitä marmattamista ja Golf V ja VI HB ei saa juuri mitään kritiikkiä tai nissä ei ole omistajien mukaan näemmä läheskään niin paljon valittamista. Mitä tohon urheilualustaan tulee niin eiköhän sen toteutus ole aika sama mitä oli Golf V HB:n, Golf Variant V:n ja Jetta V:n Sportline varustetasoissa vakiona oleva urheilualusta. Nyt ei vaan tule enää vakiona parhaimmassa varustetasossa vaan maksaa extraa johtuen siitä, että Highline on enempi mukavuuspainotteinen ja ns. ylellinen varustetaso vs Sportline. Eli urheilualusta=maltillinen madallus ja jäykemmät, mutta ei kuitenkaan liian jäykät jouset.

Arcca

Nätti peli  ;).
Hyvä väri tuo Silver Leaf tuossa, amerikassa tuo sama väri on muuten White Gold eli valkokulta.
Olen myös tykästynyt noihin Sima vanteisiin, niiden puolamalli on tosi onnistunut.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VW-man

Onko tuo 90kW vai 118kW 1.4 TSI?

Tuomari

Niin 90kW mallihan tuo on. Tehokkaampikin olis kelvannut, mutta 4000e hintaero oli liikaa.
Tilauksen jälkeen vähän epäilin miten tuo pienempi liikahtaa, kun tuli koeajettua vain 118kW HB.
Mutta pirteä konehan tuo on pelkällä turbollakin.

Alusta on mukavan jämäkkä, mutta ei kuitenkaan liian kova. Töyssyt tietenkin vähän kovemmin tuntuu kuin normialustalla.

Heti toisena päivänä alustaan kolahti kohtuullisen kokoinen jäämurikka, joten on pienemmällä maavaralla huonotkin puolensa.
En ole kovin polanteisilla teillä vielä ajellut, joten saa nähdä miten vaikuttaa.

Navigaattori pelaa ihan hyvin, opastusta ei oo suomeksi, mutta kyllähän tuo lontookin sujuu.
Kartat tuntuu olevan aika vanhoja, vaikka 2009 levy pitäis olla, mm. joitakin useampia vuosia sitten tehtyjä teitä ei löydy ollenkaan.

Kiitoksia vaan kehuista, itsekin oon tosi tyytyväinen autoon, vaikka heti alkuun on jo muutama lastentautikin ilmennyt. Onneks ei oo sentään vielä jarrut ruvennu vinkumaan *koputtaa puuta*  ;)

variantR

Onnitelu uudesta autosta! :) nätti peli itse en ole ton värin ystävä :-\

VW-man

#7
Lainaus käyttäjältä: UHG - 24.01.10 - klo:02:18
Niin 90kW mallihan tuo on. Tehokkaampikin olis kelvannut, mutta 4000e hintaero oli liikaa.
Tilauksen jälkeen vähän epäilin miten tuo pienempi liikahtaa, kun tuli koeajettua vain 118kW HB.
Mutta pirteä konehan tuo on pelkällä turbollakin.

Alusta on mukavan jämäkkä, mutta ei kuitenkaan liian kova. Töyssyt tietenkin vähän kovemmin tuntuu kuin normialustalla.

Heti toisena päivänä alustaan kolahti kohtuullisen kokoinen jäämurikka, joten on pienemmällä maavaralla huonotkin puolensa.
En ole kovin polanteisilla teillä vielä ajellut, joten saa nähdä miten vaikuttaa.

Navigaattori pelaa ihan hyvin, opastusta ei oo suomeksi, mutta kyllähän tuo lontookin sujuu.
Kartat tuntuu olevan aika vanhoja, vaikka 2009 levy pitäis olla, mm. joitakin useampia vuosia sitten tehtyjä teitä ei löydy ollenkaan.

Kiitoksia vaan kehuista, itsekin oon tosi tyytyväinen autoon, vaikka heti alkuun on jo muutama lastentautikin ilmennyt. Onneks ei oo sentään vielä jarrut ruvennu vinkumaan *koputtaa puuta*  ;)


Joo jos ne rupee vinkumaan niin onneksi siihen on olemassa lääke eli jarrusatulan kannattimien vaihto toisen mallisiin. Löytyy Elsa:sta joka on VW-korjaamoilla käytössään. On takuujuttu kuten kuuluukin. Tällä näyttäis vinkuna häviävän. Ihan pahaa tekee/herättää kummastuttaa mikä on uusikoppaisssa Avensiksissa... Nimittäin tällä viikolla olen nähnyt useita uusia/uudehkoja kakkos- ja kolmoskopan Avensis sedaneita ja farkkuja ja ne vasta pitää ihan jumalatonta kirskuntaa jarrujen suhteen. Luulis niihinkin olevan joku lääke millä saadaan ne kovat sriik sriik ja vinku vinku jarruäänet äänet pois tai sitten Toyotan omistajat  ei vaan välitä vaikka jarrut kiljuu ja eivät vie niitä huoltoon. Niin ja ne Avet (uusikoppasetkin) joissa olen tuohon jarruvinkunaan törmännyt ovat olleet aivan tajuttoman rumalta kuulostavia metallisia kirskahduksia. Siis huomattavasti kovempia kiljunoita kuin mitä tässä mun autossa oli.

Minkäslaisia vikoja sulla on tässä VI Variantissa ilmennyt?

Tuomari

Aika pikkuvikoja tullut, ilmastoinnin puhallin kitisee oikealle rattia kääntäessä. Ilmennyt vain nyt kovemmilla pakkasilla. Soitin tuosta huoltoon ja kuulemma puhaltimen moottori menee vaihtoon.

Sitten tuo toisaalla mainittu coming home valojen puuttuminen, joka näyttäis olevan useammassakin variantissa.

MIKU

Hieno on. Mitä varten näihin farkkuihin asennetaan listat sivuhelmoihin mutei lyhytperäisiin? Onko ne pelkästään liimalla kiinni?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: MIKU - 15.03.10 - klo:07:42
Hieno on. Mitä varten näihin farkkuihin asennetaan listat sivuhelmoihin mutei lyhytperäisiin? Onko ne pelkästään liimalla kiinni?

Olen myös hieman ihmetellyt helmassa olevien listojen funktiota. Kaikissa vitoskorin malleissa ne ovat, ja nyt myös kutoskorin variantissa. Muistuttaa siitä, että VI-variant on lähempänä V-varianttia, kuin mitä V-hatchback uutta VI-korista HB:iä. Nuo listathan ovat suomalainen erikoisuus, ainakaan Saksassa myytävissä Golfeissa niitä ei näe.
Jostain muistan lukeneeni, että tämä suomiautojen listoitus helpottaa korisarjojen asennusta, kun on jotkut kiinnikkeet/reiät valmiina.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Kale

Kuullostaa aika ontuvalta selitykseltä koska aika harvinaisia ovat korisarjat vai onko joku nähnyt niitä jossain variantissa?

Jude

Ei helpota korisarjan asentamista ja ei ole liimalla kiinni. vaan auton helmassa on muistaakseni 15cm välein korimutteri ja siinä on pieni erikoispultti. Lista on kiinni liuttamalla pultin kantaa pitkin. Vedettiin muistaakseni eteenpäin. Kumilärpäke ja pultit pitää poistaa jos laittaa helmasarjan kiinni. Helmasarjan mukana tulee pieniä teippejä mitkä laitetaan niiden reikien päälle.
Tai näin ainakin V variantissa
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Jude - 15.03.10 - klo:16:58
Ei helpota korisarjan asentamista

Ok. Ei pitäisi uskoa kaikkea lukemaansa ja levittää väärää tietoa eteenpäin  :-[
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MIKU

Lainaus käyttäjältä: Jude - 15.03.10 - klo:16:58
Ei helpota korisarjan asentamista ja ei ole liimalla kiinni. vaan auton helmassa on muistaakseni 15cm välein korimutteri ja siinä on pieni erikoispultti. Lista on kiinni liuttamalla pultin kantaa pitkin. Vedettiin muistaakseni eteenpäin. Kumilärpäke ja pultit pitää poistaa jos laittaa helmasarjan kiinni. Helmasarjan mukana tulee pieniä teippejä mitkä laitetaan niiden reikien päälle.
Tai näin ainakin V variantissa


Eikö se rupee ruostumaan jos helmaan porataan reikiä? Pitäis varmaan ostohetkellä sanoa ettei listaa halua :(

Jude

Tehtaalla ne reijät on porattu sinne. Ja näytti olevan aika hyvässä kotelosuojavahassa, joten ei se varmaan ruostu sieltä ensimmäisenä  :)
Mutta sitä en itsekkään ymmärrä miksi saksan mallissa sitä kumilistaa ei ole. hmm...
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

muuli1010

Kenenkas karttapohjaa toi navi muuten kayttaa ? Kumpikaan noista TeleAtlas / Navteq ei ole millaan lailla taydellinen mutta ainakin aiemmin pidin TeleAtlasta parempana taalla pera pohjolassa.

Tuomari

Itsekin ihmettelin tuota muovilistan tarpeellisuutta, mutta tuskinpa nuo menoa haittaa.

Teleatlaksen karttoja tuo navi käyttää, ihan kohtuullisen hyvin pitää paikkaansa, vaikka välillä tuppaa tie vaihtumaan pelloksi.

Nyt 2500km autolla ajettuna ja hyvältä on tuntunut. Kaikki edellämainitut viat on korjattu takuuseen ja uusia vikoja ei ole ilmennyt yhtä kummallisuutta lukuun ottamatta.

Muutama viikko sitten -20c aamulla lähdössä töihin, tuntui auto todella hitaalta ja kankealta. Kesken kiihdytyksen tuntui veto loppuvan ja vaihteiden tiputtaminenkaan ei vaikuttanut olennaisesti. Tuntui kuin olisi ilman turboa ajellut.  ???
Tuon kerran jälkeen ei ole mitään ongelmaa ollut.

Teetätin autolle myös Auto Glymin kovavahauksen, jotta olisi edes jonkinlainen suoja lopputalven suolakylpyjä vastaan.

muuli1010

Siis loppuuko tie vai eksyyko tuo systeemi vaan sen verta etta kuvittelee auton olevan pellolla ? Jalkimmainen kun ei valttamatta kuulosta kartan vialta.

Tuomari

Selitin vähän epäselvästi, eli kartoista puuttuu joitakin teitä, jotka on rakennettu jo useampia vuosia sitten. Pääasiassa pieniä sivuteitä, mutta kuitenkin.
Karttalevyssä ei ollut vuosilukua, mutta eiköhän tuo viime vuoden versio liene ollut.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Jude - 15.03.10 - klo:16:58
Ei helpota korisarjan asentamista ja ei ole liimalla kiinni. vaan auton helmassa on muistaakseni 15cm välein korimutteri ja siinä on pieni erikoispultti. Lista on kiinni liuttamalla pultin kantaa pitkin. Vedettiin muistaakseni eteenpäin. Kumilärpäke ja pultit pitää poistaa jos laittaa helmasarjan kiinni. Helmasarjan mukana tulee pieniä teippejä mitkä laitetaan niiden reikien päälle.
Tai näin ainakin V variantissa
Helpottaa ainakin alkuperäisten GTI helmojen asennusta. Samoihin "ruuveihin" pujotetaan lista joka lukitsee helmat paremmin. Toki lisäksi on teippi ja kiinitykset auton pohjaan.

Kun nuo helmat laitoin, irrotin jokasen ruuvin ja suihkin koteloöljyä suojaksi.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 15.03.10 - klo:08:11
Olen myös hieman ihmetellyt helmassa olevien listojen funktiota. Kaikissa vitoskorin malleissa ne ovat, ja nyt myös kutoskorin variantissa. Muistuttaa siitä, että VI-variant on lähempänä V-varianttia, kuin mitä V-hatchback uutta VI-korista HB:iä. Nuo listathan ovat suomalainen erikoisuus, ainakaan Saksassa myytävissä Golfeissa niitä ei näe.
Jostain muistan lukeneeni, että tämä suomiautojen listoitus helpottaa korisarjojen asennusta, kun on jotkut kiinnikkeet/reiät valmiina.

Nuo mustat listat on ns. potku-/kolhusuojat...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy