Porsche Cayenne

Aloittaja JakeS, 30.06.13 - klo:17:03

« edellinen - seuraava »

JakeS

Tuollainen laitos tuli hankittua toisen järkiauton tilalle. Joku tuolla käytettyjen autojen pohdintatopikissa ehdotti esittelyä autotallissa.
Noh, tämä ei varsinaisesti ole kyllä minun heiniäni mutta pari surkeaa kuvaa kännykkäräpsynä ahtaassa katoksessa.













Auto on varsin siistissä kunnossa kaikin puolin. Kummassakin etuovessa pienet jäljet tod.näk parkkihallissa jonkun toisen autoilijan oven avauksen johdosta. Porsas on sen verran leveä että saa aika tarkkaan katsella mihin p-halleissa jättää.
Varusteita autossa on erittäin paljon. Lienee melkein kaikki mitä siihen on saanut mm. 4-pisteilmastointi, alcantravuorattu katto, avattava kattoluukku, takapenkkien lämmitys, ilmajousitus (comfort, normal, sport). Koetaulu on myös nahkalla vuorattu. Perinteistä "muovia" ei autossa ole näkyvissä kuin ovien alaosissa.
Väri ei ole kyllä suosikkini. Peseminen erittäin työlästä mutta sekin kestetään järjettömän polttoainekulutuksen lisäksi.
Hieno on peli ajella Mondeon jälkeen  ;)
Renkaat kokoa 275/45/19 joten ihan kohtuulliset vielä. Merkkinä tosin bridgestone josta en ole koskaan pitänyt mutta ei raaski uudenkarheitakaan suoraan vaihtoon pistää.

Mitään modaussuunnitelmia ei ole kunhan vaan jostakin löytäisi talveksi kumimatot. Lapsiperheessä aika tarpeellinen kun tuo kenkien kopistelu tuntuu aika ylivoimaiselta.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

beedro

Komea on peli. Joskus itsekin noita katsellut, mutta minun kilometreillä en raski bensalla ajaa. Tosin uudempiahan on jo dieselinäkin.

Minulla olisi jouten yksi 20 tuumanen kesärengassetti suorasovitteisesti vanteineen jos on tarvetta.
http://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/1557322

Paha71

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 30.06.13 - klo:17:03
Tuollainen laitos tuli hankittua toisen järkiauton tilalle. Joku tuolla käytettyjen autojen pohdintatopikissa ehdotti esittelyä autotallissa.

Taisin olla minä se "joku".  ;)

Onhan se iso, janoinen ja "möhkö", mutta Mein Gott - on se sentään Porsche !!!  :o  8) Värikritisoinnistasi huolimatta, upea ja korskea peli, kiitos esittelystä !  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

katteja

Minkälaiset kulut tuossa on? Polttoaine, käyttömaksu jne..?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksesta.

Noi alkaa olemaan jo sellaisissa "järkevissä" hinnoissa että voisi vakavasti harkita. Kilometrejä tulee vuodessa 10 tkm luokka joten en usko että polttoaineen kulutuksen takia tämän suurempaan taloudelliseen ahdinkoon joutuu..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

repomies

Pitää olla kaupparatsu tms. jotta tuommoisessa autossa ne polttoainekulut olisi se isoin menoerä.

Kyllä se taitaa olla arvon alenema joka on isoin menoerä. Sitten vähän riippuen tuurista ja valinnoista: polttoaine, vakuutukset, huollot + korjaukset, verot, renkaat.

Eikä tarvitse olla edes Porsche jotta polttoainekulut jäisivät sivurooliin kuluissa. Ihan karvalakkikorollassa sama homma, jos kilsoja tulee sen normaalit 15-20tkm vuoteen. Vanhat pommit sitten erikseen, muutta uusissa/uudehkoissa autoissa näin.

Sinänsä, onhan se mukava jos auto syö vähän. Minustakin on kiva yrittää saada pihistettyä polttoainelaskuissa, vaikka tiedänkin että ne muodostavat aika pienen osan autoilun kokonaiskuluista.

Cayenne ei ole se kaunein Porsche, mutta onhan se jollain tapaa macho. Ja Porsche, kuitenkin. Mielellään ottaisin tuollaisen, jos olisin vähän rikkaampi tai edes julkisen sektorin suojatyöpaikassa.

nikob

Hirveästi en piittaa Citymaastureista, mutta tämä on upea ja Porsche on aina Porcshe!!
Iso peukku myös siittä että hommasit Turbo koneisen.  8)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: nikob - 30.06.13 - klo:19:13
Hirveästi en piittaa Citymaastureista, mutta tämä on upea ja Porsche on aina Porcshe!!
Iso peukku myös siittä että hommasit Turbo koneisen.  8)
Sama täällä. "Citymaasturit" tms. ei itseänikään kiinnosta ollenkaan, PAITSI Cayenne ja Q7, jotka tekee tässä kohtaa poikkeuksen. Upea vehje on ja hieno mustana vaikka puhtaanapito vähän haastavaa onkin.

nikob

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 30.06.13 - klo:19:25
Sama täällä. "Citymaasturit" tms. ei itseänikään kiinnosta ollenkaan, PAITSI Cayenne ja Q7, jotka tekee tässä kohtaa poikkeuksen. Upea vehje on ja hieno mustana vaikka puhtaanapito vähän haastavaa onkin.
Lisätään viellä listaan ML63 AMG.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

JakeS

Katteja: Käyttömaksu 380 g päästöillä se suurin mahdollinen, luokkaa 600 â,¬.Polttoainetta menee se + 15 l /100 km ja 95e10 ei ole tehtaan suosituslistalla.

Vakuutukset ovat vähän normaalia kalliimmat mutta eivät niin kalliit kuin pelkäsin (reilut 900 â,¬/vuosi).
Arvonalenema on jo suurimmaksi osaksi mennyt ja tästä eteenpäin siihen tulee vaikuttamaan lähinnä se kuinka hyvässä kunnossa saan auton pidettyä. Huoltohinnat taas normihuolloissa pyörivät vag+20% luokkaa. Tuli selvitettyä sitäkin. Pieni huolto 400-500â,¬ ja iso huolto n. 800 â,¬. Huoltoväli 30tkm.
Jos suurempia remontteja joutuu tekemään niin se käy kukkaron päälle. Onneksi tärkeimmät eli moottori ja vaihdelaatikko on vaihdettu 30 tkm sitten.

Eihän tuo mikään kaunokainen ole mutta jonkinlaista räyhää siitä vaan löytyy. Diesel ei ollut porsaan kohdalla vaihtoehto koska se mielestäni vie sen mikä porscheen kuuluu, urheilullisuuden. Dieselin kohdalla vaihtoehdot olisivat olleet Q7 tai ML.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

clima

Lainaus käyttäjältä: nikob - 30.06.13 - klo:19:13
Hirveästi en piittaa Citymaastureista, mutta tämä on upea ja Porsche on aina Porcshe!!
Iso peukku myös siittä että hommasit Turbo koneisen.  8)

Juuri näin.
Peukkua täältäkin!  :)

Vice

Todella upea! Olen itsekin jo pari vuotta miettinyt (kuolannut  ;)) Possua (Cayenne). Omilla kilometreillä tosin diesel olisi varmaan valintani.
Mutta niiden kalliit hinnat ovat olleet hankinnalle este. Täytyy miettiä tosissaan taas uudelleen hankintaa, kun tästä nykyisestä BMW F11 luovun...

Itse ottaisin nimenomaan mustan ulkovärin. Vaikka se pesua vaatiikin on se puhtaana todella upea!
Hienon Possun olet hommannut ja bensa turbo varmasti tuo ajamiseen hyvää fiilistä  8)

poloboy

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 30.06.13 - klo:20:33

Jos suurempia remontteja joutuu tekemään niin se käy kukkaron päälle. Onneksi tärkeimmät eli moottori ja vaihdelaatikko on vaihdettu 30 tkm sitten.


Cayenne on makea peli, kerran ajanut sellaisella (viritetty Turbo S), oli kyllä melkoinen tykki painosta huolimatta. Mutta mitä tuolle sinun yksilöllesi on tapahtunut kun mottori & vaihdelaatikko on vaihdettu? Eikö voimalinja ole aika kestävän maineessa?
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

JakeS

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 30.06.13 - klo:21:55
Cayenne on makea peli, kerran ajanut sellaisella (viritetty Turbo S), oli kyllä melkoinen tykki painosta huolimatta. Mutta mitä tuolle sinun yksilöllesi on tapahtunut kun mottori & vaihdelaatikko on vaihdettu? Eikö voimalinja ole aika kestävän maineessa?
Tämä ihan vakiopeli mutta tarvittaessa norsu poistuu aika liukkaasti paikalta.
Tarkempaa tietoa vaihdosta ei ole muuta kuin valmistusvirhe. Porschelta tuli dokumentit ja vaihto suoritettu maahantuojan toimesta. Huoltokirjaankin toimenpiteet ovat merkitty.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

konga

kelpaa tolla huristella! onnittelut  :)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

johansa

Upea Porsche, onnittelut!
Auto: Porsche Macan 2017

pizza_delivery

Aina tykännyt Cayennista, ja ennen A7n ostoa mietin tuota uutta Cayennea, tosin v6 dieselinä, kun kulutus on maltillisempi.  Ja myös parilla kaverillakin on ollut cayenne.  Toisella oli Cayenne S 2005, minkä myi alle vuoden jälkeen kun asui vuorilla ja keskikulutus oli helposti 22 litraa, ja toisella vielä on cayenne GTS.  Pintaa vahattavana tuossa ainakin on  ;).  Varmasti mukava näillä Suomen hyväkuntosilla teillä  ::)..

Kennedy

Ilmeisesti se ainut joka vastakarvaan. Cayenne ja boxter omasta mielestä ovat kaksi ruminta mallia mitä ikinä ulos tullut.
Mutta eihän sillä mitään väliä ole mitä toiset ajattelee. Itsellehän nuo ostetaan.

Käyttömaksu ja vakuutukset ovat tässä näköjään samat luokkaa tai alle mitä edellisessä diesel penarissa joka itsellä oli.
300ZX
Passat Variant 2013

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 17.07.13 - klo:13:41
Ilmeisesti se ainut joka vastakarvaan. Cayenne ja boxter omasta mielestä ovat kaksi ruminta mallia mitä ikinä ulos tullut.

Mikäs vika Boxsterissa on?

Cayennen ymmärrän ja Panameran voi listata samaan listaan, mutta Boxsterhan on näihin verrattuna hyvinkin klassinen Porsche. Makuasioita toki..

Peeveli

Hieno on porsas! Ja musta väri ehdottomasti paras mielestäni siihen!

Onhan tuo bensankulutus iso ja vuosivero huima, mutta on tuosa autossasi tunnetta ja fiilistä sen edestä. ;) Ja kalleimmat arvonalenemat ainakin jo koettu...

wtf

#19
Tuo Cayenne on kyllä Porshen imagon ja merkin brandin tahraaja. Touareg possun vaatteissa. Ainoa Porsche malli jota en ostaisi vaikka olisi rahaa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

vasara

#20
Lainaus käyttäjältä: wtf - 17.07.13 - klo:21:09
Tuo Cayenne on kyllä Porshen imagon ja merkin brandin tahraaja. Touareg possun vaatteissa. Ainoa Porsche malli jota en ostaisi vaikka olisi rahaa.
Se on kuitenkin malli, joka pitää Porschen hengissä. Ohessa myyntiluvut malleittain USA:ssa 2012.
Tokkiinsa omastakin mielestä 911 on se oikea.


edit: maailmanlaajuisestikkin myydyin malli..
http://www.9magazine.com/cayenne-sales-remain-strong-worldwide-98042.html

Skula

Iso hatunnosto tälle autolle..

Itse etsin (tavallaan) par aikaakin tämmöistä Turbo versiota markkinoilta... Ei vaan ole yhtään sellaista versioo jonka uskaltaisin kotio ajaa... Huonoja yksilöitä vain markkinoilla, pl. ne jotka on hinnoiteltu "väärin"  ::)

Oikeesti, näkemättä ja kokematta, ja ennen kaikkea kuulematta tätä Turbo versiota jengi ei todellakaan tiedä mistä on kysymys.. Olkoonkin että se on iso, ruma ja arvokas laite.. On se vaan kyr, eiku, veret seisauttava laitos pistää käymään, ja survoa pedaalia edes pari senttiä, puhumattakaan siitä että oli vauhti suomen teiden mukaiset maximi sallitut, niin tällä kun pistää pedaalista pyyntöä, niin tämä toteuttaa liikkeen m-a-h-t-a-v-a-s-t-i!  8) ROKROK!

PS: ja on muuten ihan saatanallisen ketterä laitos, mitä ei kokeilematta usko.. Tahdon edelleen tämmöisen ruman elefantin pihalleni herättämään naapureiden pahennuksen aamutuimaisella koneen herättämisellä!

Täydet pisteet siis tästä!!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

JakeS

Jep, vaikka kauneus on katsojan silmissä niin voin rehellisesti myöntää ettei kauneudesta ole etenkään keulan suhteen minkäänlaista tietoa, mutta kuten skula mainitsit autosta löytyy tietynlaista fiilistä. On se vaan aika kiva laite ajaa ja 2,7 tonninen tankki liikkuu ulkomuotoon nähden aika rivakasti. Tottakai minäkin haluaisin oikean possun mutta kun perhe-/elämäntilanne ei kertakaikkiaan sovi tällä hetkellä sellaisen hankkimiselle. Ehkä muutaman vuoden päästä. Tämä oli lopputulos sille että katselin/koeajoin näitä pikkumaastureita (forester, tigu, cx-5 jne.) ja normiauton ajajalle nämä oli pääosin pettymyksiä. Pieniä, tehottomia ja jokaisen töyssyn persuuksissa tuntevia autoja. Järjellä ajatellessa varmasti fiksumpia hankintoja mutta kun tunteet ottaa vallan niin minkäs teet. Onhan taloudessa myös järkiautokin, Sharan joka ajaa juuri sen asian mitä varten se on hankittukin mutta ei siitä saa todellakaan minkäänlaisia fiiliksiä vaikka varustelistasta ruksitu melkein kaikki mitä siihen saa. Kauniiksikaan sitä todellakaan ei voi sanoa, mutta kun reissuun lähdetään niin ainakaan tällä hetkellä ei ole epäilystäkään sen enempää minulla kuin vaimollakaan että kumpaa autoa ruvetaan lastaamaan, Possua tietenkin vaikka bensaa palaa *elvetisti ja päästöjä pukkaa +370 g/100 km.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Skula

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 21.07.13 - klo:14:09mutta kuten skula mainitsit autosta löytyy tietynlaista fiilistä.

Juuri näin.. Ja vaikka miten ja kuten muut sanovat.. Se on Porsche. Järjettömän mukava, hauska ja voimakas peltirasia!

Vähän samanlainen tilanne itsellä kun omistan nykyään Boxsterin.. Sitä ei osa pidä merkille uskollisena tuotoksena.. Kumma juttu, kyllä se silti vaan on saman merkkinen, ja fiilis kabiinissa on juuri oikeanlainen  8) Mukavaksi ei voi kehua, mutta Porscheksi kyllä  ;)

Onko muuten Pippurissasi ollut mitään akku/virtaongelmia? Näihin olen törmännyt jok'ikisessä yksilössä joihin (Turboja vaan käyny kattomassa) olen lähemmin tutustunut..

Ai niin.. Ja kyllä naisetkin tykkää  :-*
Romurautaa ja paalivehkeitä.

JakeS

Ei ole ollut mitään ongelmia toistaiseksi ja kun moottoritilaan kurkistaa niin todella toivon ettei niitä tulisikaan. Vuoden verran tuossa on takuuta jäljellä ja silloin arvioidaan tilanne uudestaan. Voipi olla että kun tähän kuumeeseen kerran sairastuu niin siitä parantuminen saattaa olla hankalaa. Järkevähän tuo diesel olisi oikeasti ollut mutta silloin olisi jäänyt auto kokonaan ilman sielua.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy