Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Hammeroff

#1
Alkaa oleen passatissa käynnistysakku vaihtokunnossa. -11 2.0tdi ja löytyy start stop yms varusteet. Takakontissa toinen akku webastolle. Vaihto nykyisestä 68ah akusta 70ah akkuun. Pitääkö uusi akku koodata autoon vai toimiiko ja lataako normaalisti vaikka nyt tosiaan vähän akun arvot muuttuu?
#2
Eli potilaana 2002 vuoden passatti 1.9tdi avb moottorilla. Kilometrejä takana 518t. Auto sammui ensimmäisen kerran alkusyksystä täysin yllättäen, kun painoin normaaliajossa kytkimen pohjaan. Auto lähti käymään ehkä noin 10 pitkän startin jälkeen ja kävi täysin normaalisti. Vikavaloja ei ole koskaan herjannut.

Ennen tätä auto oli muutamia kertoja harvakseltaan nykinyt/täristänyt rajusti, väännöllä ajettaessa. Myös käyntiinlähtö vaati välillä monta starttausta niin kylmälä kuin lämpimälläkin koneella.

Ensimmäisen sammumisen jälkeen vaihdoin autoon polttoaineensuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen ja auto toimi n. viikon normaalisti. Tämän jälkeen autossa alkoi taas ilmetä väännöllä tärinää mutta nyt lisänä oli myös ajoittain tyhjäkäynnillä todella epätasainen käynti (ikään kuin kävisi kolmella).

Kun auto sammuu ajossa niin se tapahtuu kun vedon lopettaa (painaa kytkimen pohjaan) tai moottorijarrutuksessa ”tukehtuu”. Tyhjäkäynti on ajon jälkeen V,,LILL,, todella huonoa (auto heiluu) ja tässä tilassa kaasua antaessa ottaa kierroksia normaalisti mutta kun kaasusta hellittää auto joko kakoo voimakkaasti tai sammuu.

Auton sammuttua polttoainesuodatin ei ollut kuin noin puolillaan polttoainetta vaikka autolla oli juuri ajettu. Tästä syystä lisäsin polttoainelinjaan ylimääräisen sähköisen polttoainepumpun, mikäli vika olisi siirtopumpussa tai sen johdoissa. Vika pysyikin tällä ylimääräisellä pumpulla poissa vajaat 2kk kunnes taas tänään alkoi sama uudelleen. Huomasin aikaisemmin myös, että ahtopaineensäätimen johto oli irtonaisena konehuoneessa, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta auton käyntiin tai käymättömyyteen.

>Hehkuvalo ei ole vilkkunut tai ollut syttymättä (rele poissuljettu?)
>Siirtopumppu naksahtaa kun laittaa virrat päälle (tankissa)
>Polttoainesuodattimessa ei ole vettä
>Tärinä ennen sammumista ja monta pitkää starttia ennen kuin lähtee käymään uudelleen
>Ylimääräinen pa pumppu auttoi noin 1,5kk, mutta sitten sama vika
>Auto on lastutettu 450tkm ajettuna,mutta egr on yhä toiminnassa
>Auto saattaa välillä toimia muutamia viikkojakin ilman minkäänlaisia ongelmia ja vedot ovat pysyneet samanlaisina.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy