Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - KalleV

#1
Lainaus käyttäjältä: KalleV - 03.12.19 - klo:13:35
https://www.autodoc.fi/skf/1362743?gshp=1&gclid=CjwKCAiArJjvBRACEiwA-Wiqq9GioIMQpqGmpFKt3gOhgMnvlH5EKgRIL09YS3Dvvhz4Jyf8YckQlxoCbuEQAvD_BwE

Ostin kolmipulttiseen napaan nelipulttisen laakerin..

Eli hintaan 50â,¬ takaisin postittamisen välttämiseksi myynnissä käyttämätön yo linkin laakerisarja.

Sijaitsee Tikkakoskella. Nouto tai postitus ennakkomaksua vastaan.

t. Kalle

Postitettu takaisin eli ei enää myynnissä
#2
https://www.autodoc.fi/skf/1362743?gshp=1&gclid=CjwKCAiArJjvBRACEiwA-Wiqq9GioIMQpqGmpFKt3gOhgMnvlH5EKgRIL09YS3Dvvhz4Jyf8YckQlxoCbuEQAvD_BwE

Ostin kolmipulttiseen napaan nelipulttisen laakerin..

Eli hintaan 50â,¬ takaisin postittamisen välttämiseksi myynnissä käyttämätön yo linkin laakerisarja.

Sijaitsee Tikkakoskella. Nouto tai postitus ennakkomaksua vastaan.

t. Kalle
#3
Tossa sun kulkineessa saattaa olla sama loota kuin mitä aloittamani vanhempi ketju koskee:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29573.msg538635#msg538635

En muuta selitystä keksi noin helvetin vaikeaan öljynvaihtoon kuin että laatikko on ko autossa väärässä asennossa; tyhjennyspropusta ei tyhjene eikä täyttöpropusta voi täyttää..

Kuvittelin itse saaneeni kaiken ulos tyhjennyspropusta ja siitä siirtoakselista, jonka saa irottaa vasta kun siirtäjät on lukittu.
#4
Löyty toisesta päästä; öljynsuodattimen jalan oikealla puolen moottorin etupuolella. Ettiessä tuli mieleen, että Elsawin tms olisi aika kätevä. Ei meinannu heti pistää silmään..
#5

Octavia II (1,9 tdi BXE) oikuttelee. Välillä ajossa syttyy hehku ja öljyvalot ja sammuu.

VCDS:llä koodia:
-000802 engine speed sensor / P0322 - 000 - no signal - MIL on
-005784 please check DTC memory of steering whell electronics
-005661 glowplug for cylinder 4

Suositelkaa korjaamoa keski-Suomesta? Toki kaikkia vinkkejä viasta arvostetaan.

Ps, missä on BXE moottorissa käyntinopeusanturi?
#6

Mulle ei ainakaan tullut puhelimessa Laakkosen huoltohemmon kans jutellessa selväksi, että onko 1,7L öljymäärä oikea kun tyhjennetään vain tyhjennyspropun kautta vai lisäksi tuon torxilla kiinni olevan akselitumpin kautta.

Mielestäni bulletiini kuitenkin ohjeistaa selkeesti laskemaan molempien kautta öljyt mittakippoon, lisäämään tähän öljyä kunnes kipossa on 1,9L ja kaatamaan kiposta öljyt lootaan. Tällä perusteella laitan 1,9L
#7
Itse itselleni vastaten.

JCR laatikko näyttää olevan jokin vaihteiston 0A4 alatyyppi. Omassa autossa toi tyyppimerkintä löyty laatikon vasemmalta puoleta läheltä vetarin laippaa. Tätä vaihteistoa koskee ao 2006 julkaistu bulletiini:

www.myturbodiesel.com/images/pdf/a5translevel.pdf

Ilmeisesti ko vaihteisto on alunperin suunniteltu asennettavaksi eri asentoon; sivun 2 kuvan mukaan normaalisti öljypinta on täyttöpropun alareunaa korkeamalla. Vaihteiston etureunassa olevalla täyttöpropulla ei mielestäni ole siis mitään virkaa. Laakkoselta vaihteisto-öljynvaihtotarpeita hakiessa olisin toki mielellään tästä kuullut varsinkin, kun ostin molemmat proput..

Bulletiinin mukaan vaihteistoöljy täytetään päältä pakin anturin reiästä. Tähän pääsee käsiksi purkamalla ilmanputsarin tieltä pois.

Bulletiinin mukainen vaihteiston lukitus onnistui irroittamalla ylös-alas liikuttavan vaijerin (selector shaft ei ihan ala-asennossa).

Sivun kolme toisen kuvan mukaan kohdan 2 osan irroittamalla tulikin tosiaan n puoli litraa öljyä ulos vielä sen jälkeen kun vaihteisto oli varsinaisesta tyhjennyspropusta tyhjennetty.

Puhelimessa saatu ohje Laakkoselta oli täyttää anturin reiästä 1,7L. Tämä on vielä tekemättä, kun edellisellä kerralla Laakkoselle tilatut öljyt on nyt vatuloinnin tuloksena jäteöljyastiassa. Kumpikaan Jyväskylän VAG-kauppiaista ei näytä öljyä pitävän hyllyssä.. Taidan silti laittaa bulletiinin mukaan 1,9L.

PS tuntuu varsin erikoiselta, että bulletiinin mukaan loota pestään, kuivataan ja lasketut öljyt kaadetaan takaisin mahdollisella täydennyksellä...
#8
Tuleeko mieleen muita säännöllistä putsausta vaativia paikkoja?
#9
Vaihdoin juuri öljyjä JCR vaihdelaatikkoon (II Octavia 77kW BXE moottorilla).

Marmoritiskiltä öljyjä haettaessa neuvottiin öljymäärän olevan 1,9L (G 070 726 A2).

Ensimmäisellä yrityksellä laskin öljyt vain auton etupää nostettuna; takarenkaat maassa ja eturenkaat jouset pitkänä n 10 cm irti maasta. Aloin ihmettelemään kun olin täyttämässä öljyä ja kun olin ruiskulla saanut 9dl sisään, alkoikin öljyä valumaan jo täyttöreiästä.

No otin homman uusiksi, tällä kertaa auto kynnyskotelosta vatupassilla katsottuna vaaterissa. Nyt öljyä tuli tyhjennysreiästä n 0,5L ja mahtui tilalle saman verran.

Missä asennossa öljyt pitäisi laskea pois ja täyttää? Onhan kuvassa proppu, jossa kuusiokolohylsy on kiinni, oikea täyttöproppu?

https://drive.google.com/open?id=0B7unw11v0HKkaVk0NXV2U2lVUHc
#10
Ostin juuri 2008 mallisen Octavian 1,9 TDI moottorilla.

Etusisälokareiden välistä tursusi havunneulasia, joten nappasin roiskeläpät irti imuroidakseni lokareiden takaa roskat pois. Olin kovin yllättynyt näkemästäni kun huomasin, että lokasuojan alla oli n 4 senttiä paksu kompostimultapatja (siis kokonaan täynnä pellin ja lokarin väli noin 20 cm korkeudelle..

https://drive.google.com/file/d/0B7unw11v0HKkM19ldWF5SkxGVlk/view?usp=sharing


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy